eOstroleka.pl
Ostrołęka,

Kampania LGBTQIAP w Ostrołęce. "Billboard jak billboard" czy kwestia sporna?

REKLAMA
zdjecie 4690
zdjecie 4690
REKLAMA
zdjecie 4690

Co ostrołęczanie sądzą o kampanii LGBTQIAP, która pojawiła się na billboardzie przy poczcie? Zapytaliśmy o to w naszej sondzie i mamy już wyniki. Okazuje się, że nie wszystkim podobają się takie treści w przestrzeni publicznej, choć mają też wielu zwolenników.

W ostatnim czasie przy poczcie w Ostrołęce pojawił się billboard promujący akcję pomocy osobom "LGBTQIAP". Wywołał niemałe poruszenie.

"Ostrołęka, tu jesteś u siebie" - takie hasło zapisano na billboardzie, który przygotowała Lambda Warszawa, czyli organizacja działająca na rzecz wsparcia osób, które znalazły się w trudnej sytuacji ze względu na orientację psychoseksualną lub tożsamość płciową, jak również tych, które z tych powodów doświadczały bądź doświadczają dyskryminacji i przemocy. Wizją Lambdy jest "działanie na rzecz tworzenia świata bez opresji, w którym każda osoba stanowi pełnoprawny podmiot życia społecznego".

W ramach kampanii finansowanej z programu Aktywni Obywatele - Fundusz Krajowy (Mechanizm Finansowy Europejskiego Obszaru Gospodarczego) promowane jest bezpłatne wsparcie psychologiczne i prawne dla osób "LGBTQIAP". Podano numer telefonu do kontaktu.

Kampanie pro-LGBT coraz częściej można zauważyć w przestrzeni publicznej. Przed rokiem w Ostrołęce pojawiły się billboardy z "nastolatkiem LGBT".

Jeden z mieszkańców, zapytany kiedyś o kwestię LGBT w Ostrołęce, stwierdził:

Widzę bardziej obojętność, niż jakieś nastawienie anty. Elementów anty-wolnościowych, w kategoriach związanych z orientacją seksualną, nie zaobserwowałem, ale jakiegoś zainteresowania również, czyli generalnie nie jest źle

Zapytaliśmy więc czytelników, co sądzą o billboardzie, który znajduje się przy poczcie w Ostrołęce.

Większość woli coś innego

32,85 procent głosujących odpowiedziało, że popiera taką kampanię i dobrze, że tacy ludzie mogą również liczyć na pomoc. 9,49 procent ankietowanych stwierdziło, że "billboard jak billboard". - Nie zwracam uwagi na treść - wskazali.

Najwięcej głosujących, bo aż 57,66 procent stwierdziło, że "woli oglądać inne treści w przestrzeni publicznej".

Więcej o: Ostrołęka, LGBTQIAP

Wasze opinie

STOP HEJT. Twoje zdanie jest ważne, ale nie może ranić innych.
Zastanów się, zanim dodasz komentarz
Brak możliwości komentowania artykułu po trzech dniach od daty publikacji.
Komentarze po 7 dniach są czyszczone.
Kalendarz imprez
sierpień 2025
PnWtŚrCzPtSoNd
 28  29  30  31 dk1 dk2 dk3
 4  5 dk6  7 dk8  9 dk10
 11  12  13  14  15 dk16 dk17
 18  19  20  21  22  23 dk24
 25  26  27  28  29  30 dk31
×