eOstroleka.pl
Region,

Kolejny krok do rewitalizacji linii kolejowych na Mazowszu

REKLAMA
zdjecie 6901
zdjecie 6901
fot. mazovia.plfot. mazovia.pl
REKLAMA
zdjecie 6901

Mazowieckie projekty w ramach programu Kolej+ wchodzą w kolejny etap. Dziś zostały podpisane umowy wykonawcze między PKP PLK a samorządem Mazowsza, który jest liderem dwóch projektów w ramach programu Kolej+. Zrewitalizowane zostaną linie Ostrów Mazowiecka–Małkinia oraz Sokołów Podlaski–Siedlce. Umowy z PKP PLK podpisała członkini zarządu województwa Janina Ewa Orzełowska.

To dwa projekty o olbrzymim znaczeniu dla rozwoju społeczno-gospodarczego województwa. Jak podkreśla członkini zarządu województwa mazowieckiego Janina Ewa Orzełowska zrównoważony i dostępny  transport bez wątpienia napędza rozwój Mazowsza. – Liczymy na to, że realizacja projektów nowych czy zrewitalizowanych linii kolejowych pozwoli lepiej wykorzystać potencjał całego regionu. To szansa na transport szybki, wygodny i przyjazny środowisku. Samorządy rozmawiają i konsultują. Starają się na bieżąco informować. To bardzo ważne, bo to przedsięwzięcie będzie mieć bezpośredni wpływ na życie każdego mieszkańca tej części regionu.

Połączenie Ostrowi Mazowieckiej z Małkinią

Projekt „Rewitalizacja linii kolejowej na odcinku Ostrów Mazowiecka–Małkinia" został złożony samodzielnie przez samorząd województwa mazowieckiego. Zgodnie z rekomendowanym do realizacji wariantem istniejący odcinek linii kolejowej nr 34 między Ostrowią Maz. a Małkinią zostanie zmodernizowany i zelektryfikowany, a nowa łącznica pozwoli na zatrzymywanie się pociągów przy głównych peronach w Małkini. Pociągi na tej trasie pojadą z prędkością 120 km/h. Szacowane koszty projektu to ponad 297 mln zł.

Kolej pasażerska wróci do Sokołowa Podlaskiego

Władze Mazowsza kontynuują starania o przywrócenie linii kolejowej do Sokołowa Podlaskiego. Liderem projektu jest samorząd województwa, a partnerami powiat sokołowski, Sokołów Podlaski oraz gminy Sokołów Podlaski i Bielany. Wszystkie samorządy wyraziły chęć wspólnego pokrycia 15 proc. kosztów kwalifikowanych projektu.

Projekt zakłada rewitalizację linii kolejowej nr 55 w jej istniejącym przebiegu oraz jej elektryfikację. Umożliwi to bezpośrednie połączenia z Warszawy do Sokołowa Podlaskiego. Pociągi pasażerskie pojechałyby do Sokołowa z prędkością maksymalną 120 km/h, a towarowe – 80 km/h. Przewidywane koszty netto inwestycji to ponad 327 mln zł.

REKLAMA
Więcej o: kolej, Mazowsze

Wasze opinie

STOP HEJT. Twoje zdanie jest ważne, ale nie może ranić innych.
Zastanów się, zanim dodasz komentarz
Brak możliwości komentowania artykułu po trzech dniach od daty publikacji.
Komentarze po 7 dniach są czyszczone.
zdjecie 6901
zdjecie 6901
Kalendarz imprez
marzec 2024
PnWtŚrCzPtSoNd
 26  27  28  29 dk1 dk2 dk3
dk4 dk5 dk6 dk7 dk8 dk9 dk10
dk11 dk12 dk13 dk14 dk15 dk16 dk17
dk18 dk19 dk20 dk21 dk22 dk23 dk24
dk25 dk26 dk27 dk28 dk29  30  31
×