2019-10-28T15:53:43+01:00 eOstroleka.pl 10 0 11 9.1
Ostrołęka,

Kolejowa interpelacja radnego. Czy będzie więcej połączeń pasażerskich?

REKLAMA
REKLAMA
10
1
24
Najlepszy komentarz
~Ostrołęczanin, 17:27 28-10-2019,   80%
Panie Radny szkoda że przez  4lata  Pańskiej aktywności jako Przewodniczący Rady Miasta nie poczynił Pan takich kroków. Uważam,że  poprzednie władze winne były mocno pracować  nad  remontem torów kolejowych  do Stolicy. Ale nic takiego nie miało miejsca. "Pozwolono" by droga ekspresowa przebiegała d...
odpowiedz   •   oceń :  
Ostrołęcki radny Jerzy Grabowski napisał interpelację do prezydenta Łukasza Kulika w sprawie wznowienia połączeń kolejowych. Samorządowiec zaznaczył, że jest gotów pomóc w sprawach kolejowych, by Ostrołęka znów mogła pochwalić się wieloma połączeniami pasażerskimi.
 
- W imieniu swoim, środowisk kolejarzy polskich, a w szczególności osób wyrażających chęć korzystania, zarówno teraz jak i w przyszłości, z pasażerskiego transportu kolejowego, chciałbym zwrócić się do Pana Prezydenta z prośbą o podjęcie rozmów ze spółką „Przewozy Regionalne" sp. z o.o. Oddział Podlaski z siedzibą w Białymstoku na temat możliwości wznowienia połączeń kolejowych pasażerskich na trasie linia 36 Białystok — Łapy — Śniadawo — Ostrołęka Śniadowo — Łapy — Białystok. Jeżeli Pan Prezydent uzna to za zasadne, deklaruje swoją gotowość pomocy w zakresie wiedzy, którą posiadam na temat spółek kolejowych i ich specyfiki działania - napisał w interpelacji radny Jerzy Grabowski.
 
Przewodniczący klubu radnych Prawa i Sprawiedliwości zaznacza, że ostrołęcka kolej jest w fazie rozwoju, o czym świadczą kolejne linie.
 
- Byłaby to druga linia kolejowa, gdyż jak wiemy, kursują już pociągi pasażerskie do Tłuszcza i dalej Warszawa Zachodnia, Warszawa Wileńska, linią nr 29. Należałoby powrócić do rozmów zmierzających do zwiększenia ilości połączeń bezpośrednich na trasie Ostrołęka Warszawa Wileńska, Warszawa Zachodnia. Pragę zaznaczyć, że w tym roku rozpoczęto już prace nad rozbudową linii kolejowej nr 35 z Ostrołęki do Wielbarka, co pozwoli nam na podróżowanie do Portu Lotniczego Szymany, Szczytno, Olsztyn, Gdańsk, Gdynia Główna Osobowa. Zakończenie tej budowy zostało zaplanowane na 2022 rok. Nadmienię również, że są uruchomione pojedyncze pociągi „PKP INTERCITY SA" z Warszawy do Białegostoku przez Ostrołękę a w przyszłości być może będą kursowały na stałe. W dalszej przyszłości planowana jest budowa tzw. szprychy kolejowej z Centralnego Portu Lotniczego w Baranowie przez Warszawę, Ostrołękę, Łomżę, Kolno, Pisz do Giżycka. Niewątpliwie budowa Elektrowni C spowoduje wzmożony ruch pasażerski - kontynuuje Grabowski.
 
 To nie koniec. Grabowski zaapelował też o pozostawienie na budynku dworca dwóch neonów.
 
-Mając na uwadze prowadzone rozbudowy i inwestycje ww. linii kolejowych, niezbędne jest przy realizacji budowy Multicentrum, utrzymanie dla podróżujących poczekalni na dworcu PKP, a także pozostawienie na budynku dworca, historycznego elementu neonów o treści „DWORZEC KOLEJOWY" oraz „OSTROŁĘKA". W mojej ocenie, zaproponowane powyżej działania pozwolą w przyszłości na dalszy rozwój infrastruktury kolejowej w naszym mieście - zakończył.
 
Prezydent Łukasz Kulik ma 14 dni na odpowiedź.

Wasze opinie

Brak możliwości komentowania artykułu po trzech dniach od daty publikacji.
~Marek, 16:00 28-10-2019,   73%
Popieram w 100%!!!
Myślę że nie tylko ja
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 07:45 29-10-2019,   86%
@~Marek Grabowski niech się pyta ministra transportu. Też z PiSu.
A jeszcze lepiej przedstawiciela rządu w terenie - kierownika delegatury wojewody - Marcina Grabowskiego(?).
Jakaś kłótnia w rodzince?
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 10:34 29-10-2019,   0%
Prezydent powinien pytać ministra transportu, w urzędzie marszałkowskim też powinien zapytać.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 12:59 29-10-2019,   100%
A turbo kozak nie może? Pośrednika potrzebuje?
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 17:06 28-10-2019,   54%
Proszę nie korzystać z jego pomocy. Niech się zajmie utrzymaniem stadionu. Na to zadanie miał tyle lat. Zrobił sobie prywatne ,,muzeum,, zamiast zająć się przywracaniem ruchu kolejowego w Ostrołęce.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 05:11 29-10-2019,   50%
Czy sami w ratuszu coś robicie w sprawie komunikacji dalekobieżnej?
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 17:13 28-10-2019,   58%
A poseł ,senator może zajmą się pomocą
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 05:10 29-10-2019,   67%
A może prezydent uda się po pomoc do posła czy senatora, marszałka czy wojewody.
odpowiedz   •   oceń :  
~Ostrołęczanin, 17:27 28-10-2019,   80%
Panie Radny szkoda że przez  4lata  Pańskiej aktywności jako Przewodniczący Rady Miasta nie poczynił Pan takich kroków. Uważam,że  poprzednie władze winne były mocno pracować  nad  remontem torów kolejowych  do Stolicy. Ale nic takiego nie miało miejsca. "Pozwolono" by droga ekspresowa przebiegała daleko od Ostrołęki , nie  uczyniono nic  by połączyć Ostrołękę  czteropasmówką z planowaną S61 ,do tego nie starano się o modernizację kolei.Zlikwidowano  część połączeń autobusowych.Ostrołęka stała się przez ostatnie lata miastem wykluczonym (nawet prywatny przewoźnik jakim jest Plusbus zrezygnował z połączeń przez nasze miasto ).Państwo Radni  nie piszcie interpelacji, weźcie się za działania  .Wpłyńcie na Pana Posła  i Pana  Senatora by  rozpoczęli lobbowanie  w Sejme , swoich rządowych kolegów aby przywrócić  Ostrołękę  do sieci komunikacyjnej. Jesteśmy Polską C lub D  jeśli chodzi o  komunikację.
odpowiedz   •   oceń :  
~Jan Onufry, 18:41 28-10-2019,   67%
@~Ostrołęczanin Dokładnie, drogowy skrót do Warszawy - 4 pasy do S8 w najbliższym możliwym miejscu, a nie kolej do Łap, (do Białegostoku trzeba się w Łapach przesiąść, IC do Białegostoku dwukrotnie nie zostały uruchomione, lecz objeżdżały zablokowaną/zamkniętą trasę Warszawa - Białystok). Kolej do  Olsztyna - ułatwienie dla studentów,  ale ilu ich będzie jeździło? w piątek z Olsztyna i w niedzielę lub poniedziałek do Olsztyna. Nie, żebym był przeciwny wznawianiu połączeń kolejowych, ale chyba do jasnej cho...ry są jakieś priorytety. Obecnie mamy 1 bezpośredni pociąg codziennie ok 4:50 do Warszawy Zachodniej i chyba kilka stacji dalej w stronę Sochaczewa (jedzie ok 2h,20min do Warszawy Śródmieścia - trochę wolno lecz szybciej, niż autobus/bus) i jeden w niedzielę do Warszawy Wileńskiej ok 17:00 (jedzie 2h 5-10 min również trochę wolno lecz szybciej niż autobus/bus). Trasę do Warszawy należy rozwijać, poprawić tory, zwiększyć prędkość pociągów, a nie połączenia, którymi nie będą jeździć pasażerowie. Korzystam z PKP do i z Warszawy i pomimo, iż powinno być szybciej - chwalę, bo i tak szybciej niż autobusami, których stan techniczny jest najdelikatniej mówiąc zły i tylko czekać, aż będzie nieszczęście, a czasami szybciej niż samochodem. Uruchomienie tzw. szprychy - jestem za i jeśli zostanie uruchomiona szacun dla rządu/premiera (głównie z uwagi na szybsze połączenie z Warszawą) z tym, że to odległa przyszłość.  A podsumowanie, które powinno być w tym miejscu powinienem skopiować od Ciebie (Ostrołęczanin) ale nie będę z uwagi na prawa autorskie. Pozdrawiam
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 05:09 29-10-2019,   29%
@~Ostrołęczanin Dlaczego teraz nie potrzeba się starać o komunikację z innymi miastami? Dlaczego teraz nie należy obarczać Pana prezydenta tymi sprawami? Niech Pan prezydent lobbuje u wszystkich aby przywrócić miasto do sieci komunikacyjnej. Czy był u posła, senatora, marszałka czy wojewody za sprawami swojego miasta?
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 06:49 29-10-2019,   89%
@~Ostrołęczanin Katecheci mówili, że nie będą nic robili, „bo i tak jesteśmy na marginesie kolejowej Polski”. Ale teraz (i w materiałach wyborczych) bardzo chętnie się podpinali pod sukces innych. Gdyby wszyscy tylko mieli lepszą pamięć...
odpowiedz   •   oceń :  
~Autobusy i tramwaje, 18:13 28-10-2019,   73%
Każda inicjatywa, ktora wplywa na poprawe komunikacji kolejowej jest potrzebna. Zaczne jednak od marudzenia. Mamy kilka pociagów ktore jezdza do Tluszcza i do Warszawy (bezposrednio czy z przesiadka) jednak miasto ma to w powazaniu i nie potrafi ustalic rozkladu jazdy autobusow miejskich wzgledem pociagow. 10 par oociagow, ktorych nie mozna skomunikowac. Połączenia kolejowe do Warszawy zarzadza spolka koleje mazowieckie a wlascicielem jest samorzad wojewodztwa. Nasi samorzadowcy powinni naciskac marszalka i wojewode a nie naszego prezydenta.Co on moze,  kolejna sprawa nacisk na pkp plk o zbudowanie mijanek na przystabkach osobowych, co zwiekszylo by przepustowosc lini oraz remont torowiska na odcinku wyszkow-przetycz. Ostroleka jest robiona w balona przez wladze wojewodztwa. Dlaczego nie mozna wprowadzic z dwoch oar pociagow przyspieszonych do wawy wilenskiej?
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 10:33 29-10-2019,   75%
@~Autobusy i tramwaje Nasi samorządowcy, a zwłaszcza prezydent, powinni naciskać marszałka wojewody posłów i senatorów w sprawie komunikacji z innymi miastami.
odpowiedz   •   oceń :  
~local, 19:31 28-10-2019,   70%
Popieram @Ostrołęczanin @Jan Onufry @Autobusy i tramwaje
Bardzo dobrze mówicie Panowie nie z tej strony Pan radny się zabiera za temat. Ale właśnie tutaj jest ta chytrość planu. Człowiek dobrze wie że nie do tego kościoła co trzeba wali ale naród ciemny i widzi tylko starania o miasto i region. Zły prezydent ciągle obrywa interpelacjami i nic nie może.
Nic przez poprzednie kadencje nie wskórał i nagle teraz zabrał się do pracy. Na Cieplińskiego też przed wyborami walczył o drogę dojazdową w "imieniu mieszkańców" czytaj własnej propagandy wyborczej. Teraz już ucichło i codzienne jeżdżenie po dziurach mu nie przeszkadza.
P.S.
Co miasto ma do budynku stacji PKP ?? Przecież właścicielem są Koleje Państwowe. Z jakiej racji obca instytucja ma instalować coś na czyjejś własności ??
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 06:40 29-10-2019,   86%
@~local Katecheci dostali budynek od PKP za darmo i przez to przeszedł nam koło nosa remont za środki PKP, ale za to będziemy mieli zaj****te młodzieżowe centrum edukacyjne.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 06:44 29-10-2019,   80%
Moment, kiedy miasto przejęło dworzec jest dosyć charakterystyczny. Wtedy zaczęto zamykać poczekalnię na noc, zaprzestano naprawiać zegary i sprzątać po menelach. Rok 2016, o ile dobrze pamietam.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 21:54 28-10-2019,   67%
Raczej do marszałka województwa podlaskiego powinien się zwrócić, a nie do PR. PR nie są organizatorem przewozów, a przewoźnikiem.
Jak ten pan nie ma tak podstawowej wiedzy to niech nie odlatuje z tą swoją „pomocą”, bo zalatuje Wałęsą.
odpowiedz   •   oceń :  
~Student, 22:25 28-10-2019,   100%
Korzystam z usług firmy KM,jest super potrzebne bezpośrednie połączenia do Warszawy , Białegostoku,Gdyni to fajna sprawa
odpowiedz   •   oceń :  
~Ala, 11:07 29-10-2019,   45%
Brawo Panie Jurku!
Zawsze uśmiechnięty i z pomysłami
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 13:02 29-10-2019,   67%
@~Ala Ale prychłem.
Normalnie jak Biedroń albo Klekot xD
odpowiedz   •   oceń :  
~Ala, 20:50 29-10-2019,   34%
Brawo Panie Jurku
odpowiedz   •   oceń :  
~Monter, 00:13 30-10-2019,   -
Najkrócej do S8 poprzez węzeł Śniadowo. Wątpliwe jest żeby ktoś pokusił się o wybudowanie ok 20km dwujezdniowej drogi choćby spod Ostrołęki. Co do kolei i komunikacji z Warszawą połączenia mogą być i bezpośrednie i szybsze tj pośpieszne, kwestia rozkładu jazdy. Tory na linii 29 są po remoncie. Są odcinki gdzie można zmodernizować do 120km/h lecz najpierw należy wprowadzić zmiany w rozkładzie jazdy. Policzyć także jaki zysk czasowy da podniesienie prędkości i wprowadzić zmiany w infrastrukturę kolejową.
odpowiedz   •   oceń :  
~Monter, 00:16 30-10-2019,   -
PS Miałem na myśli skrót do S8 poprzez przyszły węzeł Śniadowo na drodze S61. Kto do tej drogi wybuduje dwujezdniówkę ?
odpowiedz   •   oceń :  
Serwis eOstroleka.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
Kalnedarz imprez
grudzień 2019
PnWtŚrCzPtSoNd
 25  26  27  28  29  30 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
 23  24  25 26 27 28 29
 30 31  1  2  3  4  5