eOstroleka.pl
Ostrołęka,

Kolejowa interpelacja radnego. Czy będzie więcej połączeń pasażerskich?

REKLAMA
zdjecie 1109
zdjecie 1109
REKLAMA
Ostrołęcki radny Jerzy Grabowski napisał interpelację do prezydenta Łukasza Kulika w sprawie wznowienia połączeń kolejowych. Samorządowiec zaznaczył, że jest gotów pomóc w sprawach kolejowych, by Ostrołęka znów mogła pochwalić się wieloma połączeniami pasażerskimi.
 
- W imieniu swoim, środowisk kolejarzy polskich, a w szczególności osób wyrażających chęć korzystania, zarówno teraz jak i w przyszłości, z pasażerskiego transportu kolejowego, chciałbym zwrócić się do Pana Prezydenta z prośbą o podjęcie rozmów ze spółką „Przewozy Regionalne" sp. z o.o. Oddział Podlaski z siedzibą w Białymstoku na temat możliwości wznowienia połączeń kolejowych pasażerskich na trasie linia 36 Białystok — Łapy — Śniadawo — Ostrołęka Śniadowo — Łapy — Białystok. Jeżeli Pan Prezydent uzna to za zasadne, deklaruje swoją gotowość pomocy w zakresie wiedzy, którą posiadam na temat spółek kolejowych i ich specyfiki działania - napisał w interpelacji radny Jerzy Grabowski.
 
Przewodniczący klubu radnych Prawa i Sprawiedliwości zaznacza, że ostrołęcka kolej jest w fazie rozwoju, o czym świadczą kolejne linie.
 
- Byłaby to druga linia kolejowa, gdyż jak wiemy, kursują już pociągi pasażerskie do Tłuszcza i dalej Warszawa Zachodnia, Warszawa Wileńska, linią nr 29. Należałoby powrócić do rozmów zmierzających do zwiększenia ilości połączeń bezpośrednich na trasie Ostrołęka Warszawa Wileńska, Warszawa Zachodnia. Pragę zaznaczyć, że w tym roku rozpoczęto już prace nad rozbudową linii kolejowej nr 35 z Ostrołęki do Wielbarka, co pozwoli nam na podróżowanie do Portu Lotniczego Szymany, Szczytno, Olsztyn, Gdańsk, Gdynia Główna Osobowa. Zakończenie tej budowy zostało zaplanowane na 2022 rok. Nadmienię również, że są uruchomione pojedyncze pociągi „PKP INTERCITY SA" z Warszawy do Białegostoku przez Ostrołękę a w przyszłości być może będą kursowały na stałe. W dalszej przyszłości planowana jest budowa tzw. szprychy kolejowej z Centralnego Portu Lotniczego w Baranowie przez Warszawę, Ostrołękę, Łomżę, Kolno, Pisz do Giżycka. Niewątpliwie budowa Elektrowni C spowoduje wzmożony ruch pasażerski - kontynuuje Grabowski.
 
 To nie koniec. Grabowski zaapelował też o pozostawienie na budynku dworca dwóch neonów.
 
-Mając na uwadze prowadzone rozbudowy i inwestycje ww. linii kolejowych, niezbędne jest przy realizacji budowy Multicentrum, utrzymanie dla podróżujących poczekalni na dworcu PKP, a także pozostawienie na budynku dworca, historycznego elementu neonów o treści „DWORZEC KOLEJOWY" oraz „OSTROŁĘKA". W mojej ocenie, zaproponowane powyżej działania pozwolą w przyszłości na dalszy rozwój infrastruktury kolejowej w naszym mieście - zakończył.
 
Prezydent Łukasz Kulik ma 14 dni na odpowiedź.

Wasze opinie

STOP HEJT. Twoje zdanie jest ważne, ale nie może ranić innych.
Zastanów się, zanim dodasz komentarz
Brak możliwości komentowania artykułu po trzech dniach od daty publikacji.
Komentarze po 7 dniach są czyszczone.
Kalendarz imprez
kwiecień 2024
PnWtŚrCzPtSoNd
dk1 dk2 dk3 dk4 dk5 dk6 dk7
dk8 dk9 dk10 dk11 dk12 dk13 dk14
dk15 dk16 dk17 dk18 dk19 dk20 dk21
dk22 dk23 dk24 dk25 dk26 dk27 dk28
dk29 dk30  1  2  3  4  5
×