Licencjat dla ratowników medycznych w Siedlcach

Wspólne cele
Zachowanie ciągłości w kształceniu ratowników medycznych, współpraca dotycząca badań naukowych i promocji zdrowia – to najważniejsze założenia, jakie płyną z listu intencyjnego. Zyskają zarówno uniwersytet, jak i popularny w Siedlcach „Medyk”, który ma duże doświadczenie w kształceniu kadry medycznej. Obydwie placówki dysponują wysoko wykwalifikowaną kadrą i dobrą bazą lokalową, a sprzęt medyczny i pomoce naukowe pozwolą na efektywne kształcenie studentów na kierunkach medycznych. Połączenie działań stwarza możliwość skutecznego ubiegania się o wsparcie unijne na rozwój różnych form kształcenia.
Kierunek: ratownik medyczny…
– Chcemy wspólnie działać przede wszystkim na rzecz promocji zdrowia, udostępniając naszą bazę i kadrę w Zespole Medycznych Szkół Policealnych. W tym roku, na skutek zmian ustawowych, zakończył się w „Medyku” kierunek „ratownik medyczny”. Chcemy, by był kontynuowany na uniwersytecie – powiedziała Elżbieta Lanc.
Kształcenie w zawodzie ratownika medycznego odbywać się będzie we współpracy z Zespołem Medycznych Szkół Policealnych w Siedlcach. Tytuł ratownika otrzymają absolwenci studiów licencjackich, a nie jak do tej pory szkoły policealnej.
…i nie tylko
Prof. dr hab. Tamara Zacharuk podkreśliła, że dzięki współpracy z wyspecjalizowaną i doświadczoną kadrą, uniwersytet zyska możliwość rozwijania kierunków okołomedycznych. Dotyczy to nie tylko przejmowanego właśnie kształcenia ratowników, ale również nowych, dopiero planowanych kierunków i specjalności.
– Daje to nam duże możliwości, nie tylko w Instytucie Nauk o Zdrowiu, ale również na pedagogice. Pracujemy nad przygotowaniem specjalności „opiekun osoby starszej”, gdzie ta wiedza medyczna jest bardzo potrzebna – zapowiedziała rektor uniwersytetu.
Kalendarz imprez
Pn | Wt | Śr | Cz | Pt | So | Nd |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
9 | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
16 | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
21 | ![]() |
23 | 24 | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |