Każdego dnia w sieci pojawia się nowy sklep internetowy. Nie każdy z nich radzi sobie z konkurencją, przez co wiele nowo powstałych biznesów kończy działalność po paru miesiącach. Jak sprzedawać skuteczniej? Jak wypromować nowy sklep online? Odpowiedź znajduje się w mediach społecznościowych.
Dlaczego inni zarabiają, gdy drudzy tracą?
Mnogość sklepów internetowych sprawia, że konkurencja w sieci jest równie wysoka co w przypadku sklepów stacjonarnych, a niekiedy – nawet wyższa. Nierzadko sklepy online próbują walczyć z konkurencją poprzez obniżanie cen, jednak w dłuższej perspektywie zabieg ten doprowadza biznes na skraj bankructwa. Ciągłe obniżanie cen, organizowanie promocji i akcji wyprzedażowych skutkuje minimalizowaniem zysków przy jednoczesnym chwilowym zwiększeniu ilości kupujących. Cena jest czynnikiem, który zatrzymuje kupujących na krótki, a nie na dłuższy czas. O wiele lepszym rozwiązaniem jest prowadzenie bloga.
Sklepy online często prowadzą blogi, na których prezentują porady dotyczące używania swoich produktów, bądź inne powiązane tematycznie informacje. Blog stanowi dla kupujących źródło wiedzy i inspiracji, co powoduje, że chętniej sięgają po produkty sprzedawane w danym sklepie internetowym. Prowadzenie bloga gwarantuje zwiększenie liczby odwiedzających stronę sklepu, jednak w celu zwiększenia sprzedaży, powinno się sięgnąć po jeszcze jedno rozwiązanie – zacząć promocję w mediach społecznościowych.
Facebook, Twitter, Snapchat, Instagram…
Promocja w mediach społecznościowych może dotyczyć zarówno samych produktów sprzedawanych w sklepie online, jak i wpisów na blogu. Krótkie wpisy na fanpage’u na Facebook’u czy na Twiterze mogą spowodować wzrost odwiedzin na stronie sklepu o kilkadziesiąt procent dziennie. Jeżeli wpisy będą spersonalizowane i skoncentrowane na wybranej grupie docelowej, a dodatkowo zawierające wyraźne call to action, potencjalni klienci będą efektywnie zachęcani do zakupów. W podobny sposób zadziałają zdjęcia zamieszczane na Snapchat’cie i Instagramie.
Media społecznościowe, prócz możliwości przyciągania klientów do sklepu, dają szansę wejścia w dialog z kupującymi. Komentarze umieszczane pod postami pozwalają szybko odpowiadać na pytania, zapraszać do korzystania z promocji czy brania udziału w konkursach. Dodatkowo klienci mogą zostawiać opinie o sklepie i wskazywać kierunek, w jakim powinien podążać sklep, by lepiej odpowiadać na ich zmieniające się potrzeby. Marketing w mediach społecznościowych jest w tym zakresie nieoceniony.
Więcej informacji na temat marketingu w mediach społecznościowych można znaleźć pod adresem: http://marketingibiznes.pl
Artykuł sponsorowany.