eOstroleka.pl
Polska,

Marketing w mediach społecznościowych, czyli jak sprzedawać skuteczniej

REKLAMA
REKLAMA

Każdego dnia w sieci pojawia się nowy sklep internetowy. Nie każdy z nich radzi sobie z konkurencją, przez co wiele nowo powstałych biznesów kończy działalność po paru miesiącach. Jak sprzedawać skuteczniej? Jak wypromować nowy sklep online? Odpowiedź znajduje się w mediach społecznościowych.

Dlaczego inni zarabiają, gdy drudzy tracą?

Mnogość sklepów internetowych sprawia, że konkurencja w sieci jest równie wysoka co w przypadku sklepów stacjonarnych, a niekiedy – nawet wyższa. Nierzadko sklepy online próbują walczyć z konkurencją poprzez obniżanie cen, jednak w dłuższej perspektywie zabieg ten doprowadza biznes na skraj bankructwa. Ciągłe obniżanie cen, organizowanie promocji i akcji wyprzedażowych skutkuje minimalizowaniem zysków przy jednoczesnym chwilowym zwiększeniu ilości kupujących. Cena jest czynnikiem, który zatrzymuje kupujących na krótki, a nie na dłuższy czas. O wiele lepszym rozwiązaniem jest prowadzenie bloga.

Sklepy online często prowadzą blogi, na których prezentują porady dotyczące używania swoich produktów, bądź inne powiązane tematycznie informacje. Blog stanowi dla kupujących źródło wiedzy i inspiracji, co powoduje, że chętniej sięgają po produkty sprzedawane w danym sklepie internetowym. Prowadzenie bloga gwarantuje zwiększenie liczby odwiedzających stronę sklepu, jednak w celu zwiększenia sprzedaży, powinno się sięgnąć po jeszcze jedno rozwiązanie – zacząć promocję w mediach społecznościowych.

Facebook, Twitter, Snapchat, Instagram…

Promocja w mediach społecznościowych może dotyczyć zarówno samych produktów sprzedawanych w sklepie online, jak i wpisów na blogu. Krótkie wpisy na fanpage’u na Facebook’u czy na Twiterze mogą spowodować wzrost odwiedzin na stronie sklepu o kilkadziesiąt procent dziennie. Jeżeli wpisy będą spersonalizowane i skoncentrowane na wybranej grupie docelowej, a dodatkowo zawierające wyraźne call to action, potencjalni klienci będą efektywnie zachęcani do zakupów. W podobny sposób zadziałają zdjęcia zamieszczane na Snapchat’cie i Instagramie.

Media społecznościowe, prócz możliwości przyciągania klientów do sklepu, dają szansę wejścia w dialog z kupującymi. Komentarze umieszczane pod postami pozwalają szybko odpowiadać na pytania, zapraszać do korzystania z promocji czy brania udziału w konkursach. Dodatkowo klienci mogą zostawiać opinie o sklepie i wskazywać kierunek, w jakim powinien podążać sklep, by lepiej odpowiadać na ich zmieniające się potrzeby. Marketing w mediach społecznościowych jest w tym zakresie nieoceniony.

Więcej informacji na temat marketingu w mediach społecznościowych można znaleźć pod adresem: http://marketingibiznes.pl

Artykuł sponsorowany.

REKLAMA
Kalendarz imprez
maj 2025
PnWtŚrCzPtSoNd
 28  29  30 dk1 dk2 dk3 dk4
dk5 dk6 dk7 dk8 dk9 dk10 dk11
dk12 dk13 dk14 dk15  16  17  18
 19  20 dk21  22  23 dk24 dk25
 26  27 dk28  29  30  31  1
×