2018-12-10T10:01:42+01:00 eOstroleka.pl 10 0 12 5
Ostrołęka,

Marsz dla klimatu, a na transparentach... Ostrołęka

REKLAMA
REKLAMA
6
6
66
Najlepszy komentarz
~Zabrze09, 09:59 11-12-2018,   86%
Ostrołęka C to nowoczesny pomnik zacofania. Skamielina antyinnowacyjnego myślenia. A rzeczą dla świata jest że węgiel odchodzi, CO2 rośnie, zaś transformacja energetyczna nam ucieka. Czas na odnawialne źródła energii.
odpowiedz   •   oceń :  
8 grudnia w Katowicach odbył się Marsz dla Klimatu, który stał się także okazją do zamanifestowania sprzeciwu wobec inwestycji węglowych w energetyce. Jak nie trudno się domyślić, na transparentach pojawiła się także nazwa naszego miasta.

"Tchórzewski klimat psuje, Ostrołękę C buduje" - między innymi takie transparenty mieli ze sobą uczestnicy Marszu dla Klimatu, jaki odbył się w sobotę w Katowicach. Brało w nim udział około 3 tysiące osób z całego świata. Uczestnicy wykorzystali czas, w jakim odbywa się szczyt klimatyczny COP24. Protestowali przeciwko inwestycjom węglowym, w tym tej największej, jaka jest planowana - czyli elektrowni Ostrołęka C.



REKLAMA

Wasze opinie

Brak możliwości komentowania artykułu po trzech dniach od daty publikacji.
~spoko, 10:20 10-12-2018,   54%
Ciekawe dlaczego nie protestują przeciwko spalaniu węgla w Niemczech; węgla brunatnego spalają 172 mln ton rocznie i ok 60 mln ton węgla kamiennego. Stale modernizują i budują nowe elektrownie węglowe.
odpowiedz   •   oceń :  
~akk, 12:10 10-12-2018,   40%
@~spoko Co mnie obchodzą Niemcy, tam przynajmniej mają czyste powietrze, a u nas aż siwo od smogu !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Chcecie wymordować wszystkich Polaków !!!!!!!!!!!!!!! W Polsce w ciągu roku umiera od zanieczyszczeń powietrza 50 tys osób !!!!!!!!!!! Może i z twojej rodziny też ...
odpowiedz   •   oceń :  
~stop propagandzie PIS, 13:12 10-12-2018,   43%
@~spoko W Niemczech bardziej protestują niż w Polsce, dlatego nie budują nowych elektrowni węglowych tylko gazowe i OZE.
odpowiedz   •   oceń :  
~Czyste Kurpie, 13:15 10-12-2018,   32%
@~stop propagandzie PIS W Polsce od dawna przechodzą na gaz tylko w Ostrołęce na zadupiu budują ostatnią trującą, przestarzałą elektrownie węglową w UE. W innych miejscach Polski budują wszystko na gaz.

Grudziądz (elektrownia gazowo-parowa) - gaz
EC Żerań - gaz
EC Stalowa Wola - gaz
EC Katowice (nowy blok gazowy) - gaz
Elektrownia Blachownia (nowy blok gazowy) - gaz
Płock - gaz
ZE PAK (nowy blok parowo-gazowy w Elektrowni Konin) - gaz
EC Bydgoszcz (nowy blok) - gaz
EC Gorzów (nowy kogeneracyjny blok gazowo-parowy) - gaz
Zespół Elektrowni Dolna Odra - Elektrownia Pomorzany (nowy blok gazowo-parowy) - gaz
Przemyśl (Nowa elektrociepłownia) - gaz
Elektrownia Skawina (nowy blok gazowo-parowy) - gaz
Elektrownia Łagisza (nowy blok kogeneracyjny) - gaz

W 2022 r. będzie gaz z Norwegii...ale rurą

Umowa między PGNiG, a Gaz-Systemem dotyczy lat 2022-37. Spółka zapowiedziała jednocześnie, że podpisze o zawarciu podobnej umowy z duńskim operatorem Energinet. PGNiG podkreśliło, że zawarcie umów przesyłowych z operatorami systemów przesyłowych z Polski i Danii o łącznej wartości 8,1 mld zł będzie ostatnim etapem procedury Open Season 2017 dla Baltic Pipe.

Nowa inwestycja będzie łączyć polski i duński system przesyłowy z norweskim. Baltic Pipe ma mieć przepustowość 10 mld m sześć. rocznie.

Polska spala węgiel z importu, a kopalnie zmniejszają wydobycie

Nasze kopalnie mają kłopoty, więc rząd sprowadza coraz więcej węgla zza granicy. Transportowany jest przede wszystkim z Rosji, a na razie nie ma perspektyw na znalezienie zamiennika dla czarnego złota.

onad 14 mln ton węgla sprowadzono do Polski między styczniem a wrześniem br. - wynika z danych Eurostatu. To aż o 72 proc. więcej niż w tym samym czasie w 2017 r., a także więcej niż w całym minionym roku. Wówczas importowaliśmy 13,4 mln ton węgla. „Jeżeli takie tempo napływu czarnego paliwa utrzyma się do końca grudnia, to w całym 2018 r. import tego surowca może przekroczyć 18 mln ton” - szacuje „Rzeczpospolita”.
odpowiedz   •   oceń :  
~Czyste Kurpie, 13:17 10-12-2018,   21%
@~stop propagandzie PIS Czy elektrownie gazowe są rozległymi obiektami? W jaki sposób elektrownia wpłynie na estetykę wybranych przez Państwa terenów?

Powierzchnia niezbędna do funkcjonowania elektrowni gazowej zajmuje jedynie ¼ powierzchni elektrowni węglowej o podobnej mocy. Wiąże się to z brakiem konieczności budowy zbiorników gazowych oraz miejsc do składowania odpadów. Planowana w Grudziądzu elektrownia gazowa składać się będzie z kilku obiektów. Do głównych należy budynek hali turbin. Drugim ważnym elementem elektrowni jest kocioł odzyskowy, który pozwoli na odzysk ciepła spalin z turbiny gazowej oraz turbina parowa, w której wykorzystywana będzie moc zawarta w parze technologicznej. Wysokość budynków nie przekroczy 40 m, a kominy będą miały ok. 60 m wysokości. Obiekt zaprojektowany będzie tak, aby wtapiał się w krajobraz. Elektrownie gazowe są często pięknymi budynkami, które powstają w centrach miast. Przykładem takiego obiektu jest elektrownia w Berlinie.

Co będzie głównym zadaniem elektrowni?

Elektrownia będzie produkować i wyprowadzać energię elektryczną do Krajowego Systemu Elektroergetycznego dla odbiorców w Polsce północnej. Ilość energii wyprodukowanej w ciągu roku przekroczy 6 mln MWh. Energią tą można zasilić ok. 2 mln gospodarstw domowych.

Jaka jest planowana moc elektrowni?

Elektrownia gazowa powstanie w dwóch etapach. W pierwszym etapie przewidujemy budowę bloku o mocy od 450-600 MW. Docelowo elektrownia osiągnie moc 900-1200 MW.

Kiedy powstanie elektrownia?

Rozpoczęcie budowy elektrowni planowane jest na przełom 2013 i 2014 roku. Proces budowlany potrwa trzy lata. Obiekt zaprojektowany będzie tak, by jego eksploatacja możliwa była przez co najmniej 25 lat.

Jakie korzyści niesie ze sobą budowa elektrowni gazowej?

Powstanie nowe źródło energii, znacznie korzystniejsze dla środowiska niż dominujące w Polsce elektrownie . Zastąpimy stare, nisko sprawne obiekty nowoczesną i bezpieczną dla środowiska elektrownią. Stworzymy nowe miejsca pracy dla ok. 1000 osób podczas budowy i dla ok. 50 podczas eksploatacji obiektu. Elektrownia stanie się największym podatnikiem w Grudziądzu, z czego skorzysta zarówno budżet miasta, jak i sami mieszkańcy. Poszerzy się rynek dla lokalnych przedsiębiorstw. Rozbudujemy także infrastrukturę drogową w okolicy inwestycji. I, co być może najważniejsze, tego typu projekty przyciągają kolejnych inwestorów, co wiąże się z rozwojem miasta.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 13:30 10-12-2018,   75%
@~Czyste Kurpie Jeśli tyle jest elektrowni gazowych, to lepiej już więcej nie budować. Co będzie, gdy gaz odetną?

Lepiej ten gaz przeznaczyć do ogrzewania domów.
odpowiedz   •   oceń :  
~cała prawda, 13:37 10-12-2018,   24%
Baltic Pipe ma mieć przepustowość 10 mld m sześć. rocznie. Możemy budować do woli.

Prędzej Rosjanie nas odetną od węgla. Wszędzie w Polsce budują EC na gaz i będą ogrzewać mieszkańców.

Zostaw myślenie i decyzje energetykom, a nie politykom PIS.
odpowiedz   •   oceń :  
~Inżynier energetyk, 13:43 10-12-2018,   24%
@~spoko Nowa elektrownia w Ostrołęce wcale nie musi być węglowa (czyt. przestarzała i trująca).

W Polsce planowana jest budowa wielu elektrowni i elektrociepłowni, a żadna inna nie będzie na węgiel. Większość na gaz lub OZE. Ciąganie codziennie 280 wagonów przez całą Polskę (węgla, którego już Polsce brakuje i jest sprowadzany z zagranicy, głównie z Ukrainy terenów okupowanych przez Rosję) to ekonomiczne nieporozumienie. Planowanie systemów energetycznych zleca się specjalistom, a nie prostym chłopom bez wykształcenia.

Energetyka przyszłości musi się charakteryzować bardzo wysoką elastycznością, ponieważ udział odnawialnych źródeł w systemach energetycznych będzie stale wzrastał. Próba rozwiązania problemu stabilności sieci energetycznej i odłączanie do niej kolejnych dużych obszarów (np. kolejnych krajów Unii Europejskiej) jest zabiegiem krótkowzrocznym i nieskutecznym. Straty przesyłowe są w takich systemach ogromne, a ponadto nawet tak duży obszar jak Unia Europejska nie pozwala na całkowite wyeliminowanie problemu ze zmiennym natężeniem wiatru czy zmiennym nasłonecznieniem (chmury, noc). Jedynie mądre zaplanowanie systemu energetycznego pozwoli na zapewnienie stabilności oraz efektywnego wykorzystania dostępnych źródeł energii. Elektrownie pracujące w systemie energetycznym w podstawie (tzn. pracujące przez całą dobę, pokrywając stałe dobowe zapotrzebowanie na energię) powinny się przede wszystkim charakteryzować wysoką sprawnością (oszczędność paliwa) oraz niską emisją zanieczyszczeń. Ponadto, potrzebne są w systemie elektrownie o dość wysokiej sprawności, ale przede wszystkim wysokiej elastyczności, aby mogły pokrywać zmienne zapotrzebowanie szczytowe bądź współpracować z odnawialnymi źródłami energii i kompensować chwilowe zmiany związane ze zmienną siłą wiatru bądź nasłonecznienia. Dobrym przykładem takiego rozwiązania jest np. system oparty na układach gazowo-parowych (turbina gazowa + turbina parowa), pracujących w podstawie (sprawność rzędu 60%, bardzo niska emisja CO2 , niska emisja tlenków azotu, brak emisji pyłu czy tlenków siarki), oraz silnikach tłokowych, zasilanych gazem jako elektrownie szczytowe bądź interwencyjne (wysoka elastyczność, dość wysoka sprawność, dość niska emisja zanieczyszczeń).
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 14:01 10-12-2018,   87%
@~cała prawda 7 tys. MW teoretycznie jest zdolne wyprodukować ok. 60 TWh rocznie. Odpowiadająca ilość gazu to jakieś 5,7 mld m sześc. Ale musimy uwzględnić sprawność tego typu jednostek, która przy produkcji energii elektrycznej wynosi ok. 45 proc. Zatem potrzebujemy w skrajnym wariancie ponad 12,5 mld m sześc. gazu rocznie. Oczywiście jest to wartość maksymalna i teoretyczna.
odpowiedz   •   oceń :  
~stop propagandzie PIS, 14:04 10-12-2018,   14%
Przestań się udzielać, bo bzdury piszesz.

Dobrym przykładem takiego rozwiązania jest np. system oparty na układach gazowo-parowych (turbina gazowa + turbina parowa), pracujących w podstawie (sprawność rzędu 60%, bardzo niska emisja CO2 , niska emisja tlenków azotu, brak emisji pyłu czy tlenków siarki), oraz silnikach tłokowych, zasilanych gazem jako elektrownie szczytowe bądź interwencyjne (wysoka elastyczność, dość wysoka sprawność, dość niska emisja zanieczyszczeń).
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 14:22 10-12-2018,   82%
@~stop propagandzie PIS Prognozy Gaz-Systemu z ostatniego 10-letniego planu rozwoju z zeszłego roku już teraz okazują się mocno niedoszacowane. Zużycie gazu w 2017 r. sięgnęło niemal 17 mld m sześc., jeżeli dołożymy do tego eksport na Ukrainę to osiągnęliśmy poziom przesyłu, którego operator spodziewał się ok. 2023 r.
Jeśli zbudujemy 7GW elektrowni gazowych, to potrzebujemy w skrajnym wariancie ponad 12,5 mld m sześc. gazu rocznie.
odpowiedz   •   oceń :  
~stop propagandzie PIS, 14:37 10-12-2018,   20%
Widzisz piszesz o czymś czego nie rozumiesz. Gdzie Polska ma w planach 7GW elektrowni gazowych?

Samego gazu z Norwegii mamy zakontraktowanego 10 mld m3 drugie tyle przypłynie z Kataru i USA,  nie wspominając o imporcie taniego gazu z Niemiec. PGNiG poważnie rozważa poszerzenie zagranicznych dostawców gazu do Polski o Izrael i Liban. Gazu nam nie zabraknie, a wręcz przeciwnie.
odpowiedz   •   oceń :  
~cała prawda, 14:39 10-12-2018,   18%
@~spoko Gaz nie jest drogi wystarczy, że rząd PIS zniesie akcyzę, podatek i VAT, albo niech dopłaca wszystkim Polakom po 500+ do ogrzewania. Tylko patrzeć jak zmęczeni pracujący ludzie wyjdą na ulice, aby pogonić darmozjadów wypłacających sobie milionowe nagrody i premie.
odpowiedz   •   oceń :  
~ciemnota ze wsi, 15:47 10-12-2018,   21%
@~spoko Gonić tych dobroczyńców z PIS do Olszewa Borek, albo ich rodzinnych wioch, niech budują sobie na podwórkach elektrownie na węgiel zacofańcy. Większość chodziła do wychodka za potrzebą, wody bieżącej nie mieli i wszystko było na węgiel - cud techniki i tak im pozostało zasra-ńcom, a cały świat poszedł 200 lat do przodu.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 16:49 10-12-2018,   78%
@~stop propagandzie PIS Państwowe koncerny chcą budować kolejne elektrownie i elektrociepłownie opalane gazem. Z informacji WysokieNapiecie.pl wynika, że do aukcji o pieniądze z nowego mechanizmu wsparcia – ryku mocy – przymierzane są projekty o łącznej mocy 7 GW – trzy razy większej, niż wszystkie instalacje gazowe już działające w Polsce.
Bliższe dane na razie oficjalnie nie są znane, ale jak ustaliliśmy, w certyfikacji ogólnej pojawiło się sporo planowanych jednostek gazowych o sumarycznej mocy sięgającej nawet 7 GW (dziś jest ich w Polsce niewiele ponad 2 GW).
I jak to się wszystko pozbiera razem, to wychodzi nawet jakieś 7 tys. MW mocy na samym gazie.  Ile to wszystko może konsumować błękitnego paliwa? Czy mamy odpowiednie do obsłużenia tych planów gazociągi?

Nie w tych nowych 7 GW elektrowni gazowej w Ostrołęce.  
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 17:03 10-12-2018,   80%
@~Czyste Kurpie Przedstawione "fakty z 2018r" dotyczące budowy elektrowni gazowych to w większości jedynie plany. Przy obecnych cenach gazu i energii elektrycznej ŻADEN projekt elektrowni gazowo-parowej nie zamyka się finansowo. Jedyne, które powstały to elektrociepłownie przemysłowe we Włocławku i w Płocku oraz quasi przemysłowa w Gorzowie. EC Stalowa Wola budowana jest od 2012 roku i końca nie widać. Komunalna EC w Siedlcach jest wyłączona z eksploatacji, a miasto ogrzewane jest kotłami węglowymi. EC Wrotków też pracuje na pół gwizdka. Do tej pory nie toczy się żaden przetarg na elektrownię gazowo-parową, Jedyny przetarg, który trwa to EC Żerań, ale tutaj zamawiającym jest PGNiG Termika. Przetarg na opisaną elektrownię w Grudziądzu został unieważniony w 2016 roku. Nie ma jej więc ani w tym roku, ani nie ma szans, że będzie w ciągu kilku najbliższych lat. Na pewno szybciej powstanie Elektrownia C niż jakakolwiek elektrownia gazowo-parowa nie mówiąc już o jądrowej. Jedynie realnie dostępne nowe moce to elektrownie węglowe. To tyle o gazowych mrzonkach na najbliższe lata.
odpowiedz   •   oceń :  
~Stop propagandzie PIS, 17:09 10-12-2018,   22%
Przestań się pogrążać, co zdanie to większa bzdura. Polskie prąd pochodzi w 80% z węgla czyli 5,6 GW , więc wybudowanie wszystkich zaplanowanych inwestycji elektrowni i elektrociepłowni gazowych nie spowoduje braku gazu.
W pobliżu Ostrołęki idzie jeden z największych węzłów gazowych, w sam raz na budowę elektrowni 1200MW tylko skąd ty możesz o tym wiedzieć. Znasz się na systemie energetycznym Polski jak przysłowiowa świnia na gwiazdach. Dalszą dyskusję uważam za bezinteresowną. Takie bajki opowiadaj kolesiom pod budką z piwem. Polska ma podpisane umowy na 30 mld m3 gazu (Norwegia, USA, Katar, Rosja, Niemcy, a wkrótce Izrael i Liban), dodaj do tego jeszcze polską produkcję 4 mld gazu.

Zużycie gazu w Polsce wynosi około 16 miliardów metrów sześciennych rocznie. Jedna czwarta surowca pochodzi ze złóż krajowych. Mamy zapewnione umowami i produkcją własną 34 mld m3 gazu. Połowę będziemy odsprzedawać do krajów bałtyckich.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 17:15 10-12-2018,   62%
@~Stop propagandzie PIS Bzdura to twoje elektrownie gazowe do pracy w podstawie ciulu. Pierdolisz te swoje kocopoły to napisz może o ile jest droższy prąd z gazu i czemu tak ci zależy by dorabiać Putina. I się tak nie mądrz lamusie
odpowiedz   •   oceń :  
~LOL, 17:25 10-12-2018,   27%
To wy dorabiacie PUTINA kupując węgiel ćwoku ze wsi. Polska nie musi kupować gazu z Rosji prostaku. Tylko skąd ty możesz wiedzieć pijaczku.

Polska spala węgiel z importu, a kopalnie zmniejszają wydobycie

Nasze kopalnie mają kłopoty, więc rząd sprowadza coraz więcej węgla zza granicy. Transportowany jest przede wszystkim z Rosji, a na razie nie ma perspektyw na znalezienie zamiennika dla czarnego złota.

Ponad 14 mln ton węgla sprowadzono do Polski między styczniem a wrześniem br. - wynika z danych Eurostatu. To aż o 72 proc. więcej niż w tym samym czasie w 2017 r., a także więcej niż w całym minionym roku. Wówczas importowaliśmy 13,4 mln ton węgla. „Jeżeli takie tempo napływu czarnego paliwa utrzyma się do końca grudnia, to w całym 2018 r. import tego surowca może przekroczyć 18 mln ton” - szacuje „Rzeczpospolita”.
odpowiedz   •   oceń :  
~LOL, 17:27 10-12-2018,   30%
Wieśniaku patrz

Koszt produkcji energii wiatrowej wynosi średnio 105 EUR/MWh, podczas gdy koszt produkcji energii w elektrowniach gazowych wynosi 164 EUR/MWh, w elektrowniach jądrowych - 133 EUR/MWh, a w elektrowniach węglowych - ok. 162-233 EUR/MWh.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 18:35 10-12-2018,   74%
@~LOL Tak jest. Gaz jest tańszy od węgla i wcale nie kupujemy go z Rosji.
Weź nie *****l
odpowiedz   •   oceń :  
~LOL, 19:14 10-12-2018,   17%
Prostaczku od 2022 roku będziemy niezależni energetycznie od Rosji pod względem gazu, ale nie pod względem węgla.
Głupio Ci? Wiedza jest darmowa tylko trzeba mieć minimum oleju w głowie, aby z niej skorzystać.
odpowiedz   •   oceń :  
~anty prostak, 19:18 10-12-2018,   23%
Nie gaz jest tańszy tylko produkcja prądu z gazu tępaku.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 21:25 10-12-2018,   72%
@~anty prostak xDDDDD
odpowiedz   •   oceń :  
~Mirt, 10:32 11-12-2018,   60%
@~spoko Bo są Polakami i na Polsce im zależy. W Niemczech też prostesują, wpisz sobie Hambach.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 12:17 11-12-2018,   0%
@~Mirt W Niemczech protestują, że w Polsce chcą budować elektrownie węglowe, a sami mają 7 z 10 największych elektrowni węglowych w Europie, za 4 lata wyłączą ostatnią elektrownię atomową i zostaną z węglowymi, gazowymi i OZE.
odpowiedz   •   oceń :  
~Ostrołęczanin, 10:34 10-12-2018,   58%
Lewaków z UE boli Polski Węgiel. Jak się rozpieprzy elektrownia węglowa to trochę kurzu powstanie, ale jak atomówka to ..... . A elektrownie wiatrowe to mogą im choinki na święta zasilać. Dzisiaj przy takim zapotrzebowaniu na prąd, wiatrówki nie zdają egzaminu. Polska odstąpi od węgla i za rok dwa się okaże że Niemcy i ekolodzy się pomylili i węgiel jednak jest eko...
odpowiedz   •   oceń :  
~akk, 12:06 10-12-2018,   43%
@~Ostrołęczanin Taki z ciebie prawak a lekceważysz 5 przykazanie " Nie zabijaj"!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! WĘGIEL TO ŚMIERĆ !!!!! Ale dla was to nie ma znaczenia, dla wasz liczy się szmal ...
odpowiedz   •   oceń :  
~Autostrada..., 12:18 10-12-2018,   54%
@~akk ekoterrorysto, idz w czorty i zostaw nas w spokoju !!
odpowiedz   •   oceń :  
~Głos Rozsądku, 12:19 10-12-2018,   66%
@~akk To promowany przez unie pelet to tez węgiel w duzej ilości oraz eko groszek to tez węgiel tylko bardziej zmielony i uznany za ekologiczny a gaz zabije Cię jeszcze szybciej niz węgiel wiec z twojego toku myslenia wychodzi że powinniśmy w zimne teraz złozyc palta i nie ogrzewać pomieszczeń
Jesli bardziej wdrążysz sie w ten temat to zobaczysz że wszytsko to jest biznes i kto dobrze zapłaci takie ustawy wychodza z uni
odpowiedz   •   oceń :  
~do prostaka bez szkoły, 13:21 10-12-2018,   30%
@~Ostrołęczanin
Jaki polski węgiel? Polska spala węgiel z importu, a kopalnie zmniejszają wydobycie.

Nasze kopalnie mają kłopoty, więc rząd sprowadza coraz więcej węgla zza granicy. Transportowany jest przede wszystkim z Rosji, a na razie nie ma perspektyw na znalezienie zamiennika dla czarnego złota.

Ponad 14 mln ton węgla sprowadzono do Polski między styczniem a wrześniem 2018 r. - wynika z danych Eurostatu. To aż o 72 proc. więcej niż w tym samym czasie w 2017 r., a także więcej niż w całym minionym roku. Wówczas importowaliśmy 13,4 mln ton węgla. „Jeżeli takie tempo napływu czarnego paliwa utrzyma się do końca grudnia, to w całym 2018 r. import tego surowca może przekroczyć 18 mln ton” - szacuje „Rzeczpospolita”.

Lubelski Węgiel Bogdanka analizuje zmianę strategii, która zakłada utrzymanie wydobycia na stabilnym poziomie.

Bogdanka nie wyrabia się z realizacją dotychczasowych zamówień, nie są w stanie dostarczyć węgla dla wszystkich. Będą ciągnąć z Rosji jak spółki węglowe.

Chcecie uzależnić Polskę od rosyjskiego węgla? gdy importujemy bardzo tani gaz z północy, USA i Kataru?
odpowiedz   •   oceń :  
~akk, 14:04 10-12-2018,   37%
@~Autostrada... To ty jesteś terrorystą,  terroryści mordują i ty chcesz mordować. Ja chce, żeby ludzie byli zdrowi i żywi, to jaki ze mnie terrorysta. To mój kraj z dziada pradziada i chcę, żeby był świeży i zdrowy, a nie martwy, śmierdzący trup ...
odpowiedz   •   oceń :  
~Ostrołęczanin, 15:39 10-12-2018,   70%
@~akk Chłopie, taki nowoczesny i Eko jesteś a nie wiesz że teraz technologia jest tak rozwinięta, że emisja smogu jest tak minimalna, wręcz niezauważalna... w lato jakoś smogu nie ma, a elektrownie działają tak samo jak w zimę... wszystkiemu winne są domowe kominy, Polaków nie stać na droższe kominy co powoduje ten cały wyimaginowany przez rząd "Somg"
odpowiedz   •   oceń :  
~do prostaka bez szkoły, 15:43 10-12-2018,   29%
@~Ostrołęczanin Technologia nie rozwinęła się to ściema jak z dieslem. Jak filtry mogą zatrzymać miliony ton zanieczyszczeń?  A co z popiołami, leżą na hałdach mają trujące substancje, promieniotwórcze i rakotwórcze, a wiatr je rozwiewa na prawo i lewo.
odpowiedz   •   oceń :  
~Ostrołęczanin, 22:24 10-12-2018,   67%
@~do prostaka bez szkoły Wykształcony się znalazł... technologia przecież stoi w miejscu od 20 lat... Czytasz jakieś lewackie media i właśnie widać jakie mądrości mówisz, szkoda, że taka Japonia wraca do elektrowni węglowych (powstanie tam ok. 40 na przestrzeni kilkunastu lat). Pan Wykształcony powinien też wiedzieć, że w Ostrołęce jest potrzeba nowych ludzi, nowej pracy co gwarantuje tak elektrownia... Skoro nasze złoża węgla są tak duże powinniśmy z nich korzystać i np. tę nową elektrownie zasilać 100% węglem polskim, wtedy 100% pieniędzy zostaje w kraju, a sprzedając nasz prąd innym krajom (Białoruś, Litwa) będziemy tylko zarabiać.
odpowiedz   •   oceń :  
~szok, 08:09 11-12-2018,   46%
@~Ostrołęczanin Japonia to wyspa prostaku. Nie mają wiele surowców, a zamykając elektrownie atomowe, muszą iść w węgiel. W Chinach od węgla odchodzą, w UE odchodzą. Nie ma opcji zasilania elektrowni polskim węglem, ponieważ Polska spala węgiel z importu, a kopalnie zmniejszają wydobycie.

Nasze kopalnie mają kłopoty, więc rząd sprowadza coraz więcej węgla zza granicy. Transportowany jest przede wszystkim z Rosji, a na razie nie ma perspektyw na znalezienie zamiennika dla czarnego złota.

Ponad 14 mln ton węgla sprowadzono do Polski między styczniem a wrześniem br. - wynika z danych Eurostatu. To aż o 72 proc. więcej niż w tym samym czasie w 2017 r., a także więcej niż w całym minionym roku. Wówczas importowaliśmy 13,4 mln ton węgla. „Jeżeli takie tempo napływu czarnego paliwa utrzyma się do końca grudnia, to w całym 2018 r. import tego surowca może przekroczyć 18 mln ton” - szacuje „Rzeczpospolita”.

Pajacu jak nie umiesz zrozumieć prostego tekstu w języku polskim to gó/wno rozumiesz.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 09:13 11-12-2018,   58%
@~szok "Nasze kopalnie mają kłopoty, więc rząd sprowadza coraz więcej węgla zza granicy. "

Rząd? Jakieś umowy z Rosją ma?
odpowiedz   •   oceń :  
~Ara, 10:29 11-12-2018,   67%
@~akk Nie zgadzam się z tym stwierdzeniem. Ale popieram budowę elektrowni atomowej w Polsce, to jest najlepsze rozwiązanie
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 10:52 10-12-2018,   67%
Czy ci ludzie nie mają naprawdę większych problemów. Niech wyjadą gdzieś tam gdzie nie ma cywilizacji i zobaczymy jak szybko zmienią zdanie :)
odpowiedz   •   oceń :  
~mega, 13:42 10-12-2018,   66%
nasze kopalnie....nasz wegiel .to wlasnie wegiel sprowadzany z zagranicy dymi .smierdzi.zaniedbano nasze kopalnie......jesli chodzi o G A Z ....do ogrzewania mieszkan.ciekawe kto by kupowal takie mieszkania ogrzewane gazem.przeciez to drozyzna.kogo bedzie na to stac no chyba nie mlodycvh............pozdrawiam
odpowiedz   •   oceń :  
~znawca, 13:59 10-12-2018,   34%
@~mega A mylisz się. To polski węgiel jest tak zasiarczony, że nie spełnia norm w spalania w elektrowniach.
odpowiedz   •   oceń :  
~Proste, 14:01 10-12-2018,   24%
@~mega Gaz nie jest drogi wystarczy, że rząd PIS zniesie akcyzę, podatek i VAT, albo niech dopłaca wszystkim Polakom po 500+ do ogrzewania. Tylko patrzeć jak ludzie wyjdą na ulice, aby pogonić darmozjadów.
odpowiedz   •   oceń :  
~ZACOFANA TA JAPONIA, 13:46 10-12-2018,   68%
Amerykański portal informacyjny The Daily Caller podał, że japoński premier Shinzo Abe zdecydowanie popiera plany budowy 45 nowych elektrowni węglowych w nadchodzących latach, pomimo kampanii oburzonych ekologów.
odpowiedz   •   oceń :  
~ha ha ha, 14:02 10-12-2018,   16%
@~ZACOFANA TA JAPONIA To jedź do Japonii cymbale.
odpowiedz   •   oceń :  
~akk, 14:13 10-12-2018,   34%
@~ZACOFANA TA JAPONIA Popatrz na zdjęcia z ulic w Japonii, tam prawie wszyscy chodzą w maseczkach, bo inaczej by wyzdychali, tego chcesz dla Polaków !!!!!!!!!!!!!!!
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 14:20 10-12-2018,   90%
@~akk Przejdż się wieczorem w stronę osiedla Stacja. Tam już jak w Japonii. Dusi każdego kto idzie tymi uliczkami. Czas na maseczki.
odpowiedz   •   oceń :  
~akk, 14:58 10-12-2018,   80%
Maseczka, ja ją właśnie tam noszę, niestety! Stacja to koszmar, albo druga Japonia . Tu sąsiad morduje sąsiada !!!!!!!!!!!! A szczególnie dom koło Biedronki, nie wiem jak kasjerki mogą to wytrzymać, bo w Biedronce czasami jest szaro :-((((( ...
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 16:51 10-12-2018,   75%
@~akk A ile w Japonii jest elektrowni węglowych?

To nie energetyka węglowa wymusza noszenie maseczek. 52% smogu pochodzi z pieców przydomowych.
odpowiedz   •   oceń :  
~Ara, 10:32 11-12-2018,   84%
@~ha ha ha Poziom dyskusji na poziomie przedszkola
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 17:06 10-12-2018,   56%
TYCH SKURWYSYNOW JEBANYCH EKOTERROSTÓW, CO TU PISZĄ KOMENTARZE ZE SWOJEJ JEBANEJ WARSZAWKI, A W OSTROŁĘCE NIGDY NIE BYLI TO WYPIERDOLIĆ ZA URAL.
NIECH TAM UJADAJĄ POPIERDOLEŃCY
odpowiedz   •   oceń :  
~ha ha ha, 17:10 10-12-2018,   27%
Prostak ze wsi?
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 17:19 10-12-2018,   74%
@~ha ha ha Ładnie żeś się kutasie z Warszawy wypowiedział o mieszkańcach Ostrołęki.
odpowiedz   •   oceń :  
~Ani kroku w tył, 17:29 10-12-2018,   25%
Gonić dobroczyńców z PIS za rzekę. Niech w Olszewa Borkach sobie budują elektrownie i muzeum.  
odpowiedz   •   oceń :  
~ha ha ha, 17:31 10-12-2018,   23%
Ty prostaku przyjechałeś do Ostrołęki z zadupia jak twoi partyjni koledzy. Wracaj  na zadupie do węgla i pieca.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 18:52 10-12-2018,   74%
@~ha ha ha Tak jest. Każdy kto chce mieszkać w rozwiniętym mieście z dobrą pracą i nie daje ****nia o te głupoty ekoterrorystów, ten prymityw i wyborca PiS.
Popełniłeś też błąd logiczny - miejsc wydobycia węgla nijak nie można nazwać zadupiem. Jest tam za to praca i pieniądze.
odpowiedz   •   oceń :  
~ha ha ha, 19:16 10-12-2018,   15%
Tylko, ze ty jesteś z wiochy. Czuć wieśka z daleka.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 21:28 10-12-2018,   73%
@~ha ha ha Studia w Warszawie odcisnęły piętno. Odtąd noszę w sobie pierwiastek wieśniaka
odpowiedz   •   oceń :  
~Zabrze09, 09:59 11-12-2018,   86%
Ostrołęka C to nowoczesny pomnik zacofania. Skamielina antyinnowacyjnego myślenia. A rzeczą dla świata jest że węgiel odchodzi, CO2 rośnie, zaś transformacja energetyczna nam ucieka. Czas na odnawialne źródła energii.
odpowiedz   •   oceń :  
~Bazyliszek, 10:11 11-12-2018,   83%
@~Zabrze09 Węglowa Ostrołęka C to prywatna ambicja pana Tchórzewskiego; chciał sobie pomnik postawić i zbić kapitał polityczny naszym kosztem.
odpowiedz   •   oceń :  
~ZłośliwaZuzanna, 10:10 11-12-2018,   83%
Węgiel sprowadzamy z Rosji, jest nieekonomiczny i trujący w cholerę. Mamy wiatraki, to je będziemy rozmontowywać. Kochamy się uzależniać, może czas iść swoją drogą, niezależnie i z myślą o zdrowiu i życiu obywateli.
odpowiedz   •   oceń :  
~Kurp, 10:11 11-12-2018,   80%
Zainwestowanie tej samej kasy, co planuje się w Ostrołękę C, dałoby więcej miejsc pracy niż ta nieopłacalna i szkodliwa elektrownia.  
odpowiedz   •   oceń :  
~Bazyliszek, 10:14 11-12-2018,   80%
Minister Tchórzewski to antybohater klimatycznych zmagań, a Ostrołęka stała się miejscem znanym na całym świecie. Ale w kontekście węglowym, więc fejmu nie ma :-(
odpowiedz   •   oceń :  
~lokals, 10:19 11-12-2018,   73%
Bardzo dziękuję tym wszystkim którzy szli na marszu z transparentami pokazującymi prawdę o tym węglowym trupie. Mieszkańcy Rzekunia są wdzięczni!
odpowiedz   •   oceń :  
~Ara, 10:39 11-12-2018,   40%
@~lokals Pisz za siebie.
Ja się pod tym nie podpisuję.
odpowiedz   •   oceń :  
~Matka Polka z Ostrołęki, 22:24 11-12-2018,   80%
KURPIOWSZCZYZNA to jeden z piękniejszych i czystszych regionów Polski. Nie pozwólmy, aby nas zatruwano oparami  węgla. Czas na zmiany, czas na nowoczesność, czyli CZAS NA ZDROWE I CZYSTE POWIETRZE DLA NAS WSZYSTKICH !!!
odpowiedz   •   oceń :  
~wspieracz Zabrze09, 12:27 12-12-2018,   75%
W pełni poparcie dla Zabrze09, czas ucieka. Świat wreszcie zaczyna widzieć, ze węgiel to trucizna, tylko my, Polacy, chcemy sie dalej bawić w zaczadziałe mocarstwo węglowe. Po co? Przecież i tak w tej już chwili kupujemy coraz więcej (ok 25%) wegla od innych i rosnie to z roku na rok. Czyli nasz wegiel, wbrew temu co mówi PAD, po prostu sie konczy.
odpowiedz   •   oceń :  
Serwis eOstroleka.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
Kalnedarz imprez
lipiec 2019
PnWtŚrCzPtSoNd
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31  1  2  3  4