Miasto ogłosiło przetarg na remont "starego mostu"
fot. eOstroleka.plW ramach przebudowy zostanie zdemontowana część nośna starego mostu, przyczółki i fragmenty głowic filarów. Nowa konstrukcja będzie wykorzystywać dotychczasowe filary, które zostaną wzmocnione i dostosowane do parametrów nowego ustroju nośnego. Nowy most będzie szerszy od dotychczasowego – całkowitą nowością będzie dwumetrowej szerokości dwukierunkowa ścieżka rowerowa. Szerszy – półtorametrowy - będzie też chodnik dla pieszych.
Obydwa szlaki komunikacyjne, dla pieszych i rowerzystów będą wykonane z kostki brukowej, zabezpieczone balustradami o wysokości 120 cm i półmetrowym pasem bezpieczeństwa z barierą odgradzającą od strony jezdni. Ta ostatnia będzie składała się z dwóch pasów ruchu o szerokości 3,5 metra każdy. Dodatkowo w ramach przewidzianych prac przewidziano wykonanie: oświetlenia ulicznego LED, odwodnienie, przebudowę sieci teletechnicznych.
Poniżej krótkie porównanie parametrów mostu istniejącego i planowanego:
Podstawowe parametry istniejącego obiektu mostowego:
- konstrukcja żelbetowa, belkowo – płytowa w układzie gerberowskim,
- całkowita długość: 235 m,
- szerokość całkowita 11,55 metra, w tym:
- jezdnia dwa pasy ruchu po 3.5 metra,
- obustronne chodniki o szerokości ok. 1,2 m oddzielone od jezdni barierą.
Podstawowe parametry zaprojektowanego obiektu mostowego:
- konstrukcja z betonu sprężonego,
- całkowita długość: 235 m,
- szerokość całkowita 13,52 metra, w tym:
- jezdnia dwa pasy ruchu po 3.5 metra wraz z obustronnymi opaskami po 0,5 metra,
- chodniki o szerokości ok. 1,5 metra,
- ścieżka rowerowa o szerokości 2,0 metry wraz z obustronnym zabezpieczeniem skrajni po 0,2 metra.
Wasze opinie
Zastanów się, zanim dodasz komentarz
Zobacz również
Kalendarz imprez
| Pn | Wt | Śr | Cz | Pt | So | Nd | 
| 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |  2 | 
 3 | 
 4 | 
 5 | 
 6 | 
7 |  8 | 
 9 | 
 10 | 
 11 | 
 12 | 
13 | 14 |  15 | 
16 | 
 17 | 
18 |  19 | 
20 |  21 | 
22 | 23 | 
 24 | 
25 |  26 | 
27 | 28 | 29 | 30 | 




2
3
8
11