Miasto ogłosiło przetarg na remont "starego mostu"
fot. eOstroleka.plW ramach przebudowy zostanie zdemontowana część nośna starego mostu, przyczółki i fragmenty głowic filarów. Nowa konstrukcja będzie wykorzystywać dotychczasowe filary, które zostaną wzmocnione i dostosowane do parametrów nowego ustroju nośnego. Nowy most będzie szerszy od dotychczasowego – całkowitą nowością będzie dwumetrowej szerokości dwukierunkowa ścieżka rowerowa. Szerszy – półtorametrowy - będzie też chodnik dla pieszych.
Obydwa szlaki komunikacyjne, dla pieszych i rowerzystów będą wykonane z kostki brukowej, zabezpieczone balustradami o wysokości 120 cm i półmetrowym pasem bezpieczeństwa z barierą odgradzającą od strony jezdni. Ta ostatnia będzie składała się z dwóch pasów ruchu o szerokości 3,5 metra każdy. Dodatkowo w ramach przewidzianych prac przewidziano wykonanie: oświetlenia ulicznego LED, odwodnienie, przebudowę sieci teletechnicznych.
Poniżej krótkie porównanie parametrów mostu istniejącego i planowanego:
Podstawowe parametry istniejącego obiektu mostowego:
- konstrukcja żelbetowa, belkowo – płytowa w układzie gerberowskim,
- całkowita długość: 235 m,
- szerokość całkowita 11,55 metra, w tym:
- jezdnia dwa pasy ruchu po 3.5 metra,
- obustronne chodniki o szerokości ok. 1,2 m oddzielone od jezdni barierą.
Podstawowe parametry zaprojektowanego obiektu mostowego:
- konstrukcja z betonu sprężonego,
- całkowita długość: 235 m,
- szerokość całkowita 13,52 metra, w tym:
- jezdnia dwa pasy ruchu po 3.5 metra wraz z obustronnymi opaskami po 0,5 metra,
- chodniki o szerokości ok. 1,5 metra,
- ścieżka rowerowa o szerokości 2,0 metry wraz z obustronnym zabezpieczeniem skrajni po 0,2 metra.
Wasze opinie
Zastanów się, zanim dodasz komentarz
Zobacz również
Kalendarz imprez
| Pn | Wt | Śr | Cz | Pt | So | Nd |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 | 20 |
21 |
22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 |



1
2
20
22