eOstroleka.pl
Ostrołęka,

Miejski Rzecznik Konsumentów w Ostrołęce pomógł setkom mieszkańców

REKLAMA
zdjecie 2321
zdjecie 2321
REKLAMA
zdjecie 2321
Posłuchaj

199 porad  - tak w liczbach przedstawia się ubiegłoroczna praca Miejskiego Rzecznika Konsumentów w Ostrołęce. Wadliwe AGD, problemy z elektroniką i sprzętem komputerowym - to najczęstsze powody, dla których mieszkańcy Ostrołęki szukali u niego pomocy. Bilans działalności tej instytucji pokazuje rosnące znaczenie ochrony praw konsumenckich w codziennym życiu mieszkańców.

Pomoc na wyciągnięcie ręki

W minionym roku Miejski Rzecznik Konsumentów udzielił łącznie 199 porad - zarówno telefonicznie, jak i podczas bezpośrednich wizyt w Urzędzie Miasta. Mieszkańcy mogli liczyć na bezpłatną pomoc prawną, przygotowanie pism reklamacyjnych oraz wsparcie w sporządzaniu oświadczeń o odstąpieniu od umowy.

  • Przygotowano 28 wystąpień pisemnych dotyczących reklamowanych towarów
  • Sporządzono 14 reklamacji kierowanych bezpośrednio do sprzedawców
  • Podjęto interwencje u 14 przedsiębiorców w sprawach zgłoszonych przez konsumentów

W połowie przypadków, w których Rzecznik interweniował u przedsiębiorców, udało się doprowadzić do pozytywnego rozstrzygnięcia sporu na korzyść konsumentów. 

Rosnąca złożoność problemów

Analiza pracy Rzecznika pokazuje niepokojącą tendencję - spory konsumenckie stają się coraz bardziej skomplikowane, a ich wartość rośnie. Większość problemów wynika z nierespektowania przez sprzedawców i usługodawców podstawowych praw konsumentów do reklamowania wadliwych towarów lub źle wykonanych usług.

Najczęstsze problemy dotyczyły:

  • Wadliwych urządzeń gospodarstwa domowego
  • Uszkodzonej elektroniki i sprzętu komputerowego
  • Nieuznawania reklamacji przez sprzedawców
  • Problemów z terminową realizacją napraw gwarancyjnych

Miejski Rzecznik Konsumentów nie ogranicza się tylko do rozwiązywania bieżących problemów. Na stronie internetowej Urzędu Miasta udostępniono wzory reklamacji i oświadczeń, które mieszkańcy mogą wykorzystać samodzielnie. Instytucja współpracuje także z Delegaturą Wojewódzkiego Inspektoratu Inspekcji Handlowej w Ostrołęce, wymieniając informacje i konsultując trudne sprawy.

Dane za 2024 rok potwierdzają, że praca Miejskiego Rzecznika Konsumentów w Ostrołęce wypełnia realną lukę w systemie ochrony praw konsumenckich. Mieszkańcy korzystają z tej formy pomocy, co świadczy o rosnącej świadomości swoich praw oraz potrzebie profesjonalnego wsparcia w sporach z przedsiębiorcami.

Wasze opinie

STOP HEJT. Twoje zdanie jest ważne, ale nie może ranić innych.
Zastanów się, zanim dodasz komentarz
Brak możliwości komentowania artykułu po trzech dniach od daty publikacji.
Komentarze po 7 dniach są czyszczone.
Kalendarz imprez
październik 2025
PnWtŚrCzPtSoNd
 29  30 dk1 dk2 dk3 dk4 dk5
dk6 dk7 dk8 dk9 dk10 dk11 dk12
dk13 dk14 dk15 dk16  17 dk18 dk19
dk20 dk21 dk22 dk23  24  25  26
dk27  28 dk29  30  31  1  2
×