eOstroleka.pl
Ostrołęka,

Miejski Rzecznik Konsumentów w Ostrołęce pomógł setkom mieszkańców

REKLAMA
zdjecie 2990
zdjecie 2990
REKLAMA
zdjecie 2990

199 porad  - tak w liczbach przedstawia się ubiegłoroczna praca Miejskiego Rzecznika Konsumentów w Ostrołęce. Wadliwe AGD, problemy z elektroniką i sprzętem komputerowym - to najczęstsze powody, dla których mieszkańcy Ostrołęki szukali u niego pomocy. Bilans działalności tej instytucji pokazuje rosnące znaczenie ochrony praw konsumenckich w codziennym życiu mieszkańców.

Pomoc na wyciągnięcie ręki

W minionym roku Miejski Rzecznik Konsumentów udzielił łącznie 199 porad - zarówno telefonicznie, jak i podczas bezpośrednich wizyt w Urzędzie Miasta. Mieszkańcy mogli liczyć na bezpłatną pomoc prawną, przygotowanie pism reklamacyjnych oraz wsparcie w sporządzaniu oświadczeń o odstąpieniu od umowy.

  • Przygotowano 28 wystąpień pisemnych dotyczących reklamowanych towarów
  • Sporządzono 14 reklamacji kierowanych bezpośrednio do sprzedawców
  • Podjęto interwencje u 14 przedsiębiorców w sprawach zgłoszonych przez konsumentów

W połowie przypadków, w których Rzecznik interweniował u przedsiębiorców, udało się doprowadzić do pozytywnego rozstrzygnięcia sporu na korzyść konsumentów. 

Rosnąca złożoność problemów

Analiza pracy Rzecznika pokazuje niepokojącą tendencję - spory konsumenckie stają się coraz bardziej skomplikowane, a ich wartość rośnie. Większość problemów wynika z nierespektowania przez sprzedawców i usługodawców podstawowych praw konsumentów do reklamowania wadliwych towarów lub źle wykonanych usług.

Najczęstsze problemy dotyczyły:

  • Wadliwych urządzeń gospodarstwa domowego
  • Uszkodzonej elektroniki i sprzętu komputerowego
  • Nieuznawania reklamacji przez sprzedawców
  • Problemów z terminową realizacją napraw gwarancyjnych

Miejski Rzecznik Konsumentów nie ogranicza się tylko do rozwiązywania bieżących problemów. Na stronie internetowej Urzędu Miasta udostępniono wzory reklamacji i oświadczeń, które mieszkańcy mogą wykorzystać samodzielnie. Instytucja współpracuje także z Delegaturą Wojewódzkiego Inspektoratu Inspekcji Handlowej w Ostrołęce, wymieniając informacje i konsultując trudne sprawy.

Dane za 2024 rok potwierdzają, że praca Miejskiego Rzecznika Konsumentów w Ostrołęce wypełnia realną lukę w systemie ochrony praw konsumenckich. Mieszkańcy korzystają z tej formy pomocy, co świadczy o rosnącej świadomości swoich praw oraz potrzebie profesjonalnego wsparcia w sporach z przedsiębiorcami.

Wasze opinie

STOP HEJT. Twoje zdanie jest ważne, ale nie może ranić innych.
Zastanów się, zanim dodasz komentarz
Brak możliwości komentowania artykułu po trzech dniach od daty publikacji.
Komentarze po 7 dniach są czyszczone.
Kalendarz imprez
sierpień 2025
PnWtŚrCzPtSoNd
 28  29  30  31 dk1 dk2 dk3
 4  5 dk6 dk7 dk8 dk9 dk10
 11  12  13  14  15 dk16 dk17
 18  19  20  21  22  23 dk24
 25  26  27  28  29  30 dk31
×