Na ręce prezydenta Janusza Kotowskiego wpłynęła odpowiedź z Ministerstwa Skarbu Państwa, w której Podsekretarz Stanu Mikołaj Budzanowski informuje o zaawansowaniu procesu prywatyzacji Przedsiębiorstwa Komunikacji Samochodowej w Ostrołęce S.A. . Odpowiedź jest reakcją na wspólny list samorządowców czterech powiatów, deklarujących komunalizację PKS.
W liście czytamy m.in. „ w ocenie Ministerstwa Skarbu Państwa proces ten rokuje nadzieje na znalezienie inwestora, który zapewni spółce dokapitalizowanie oraz stały rozwój, co przyniosłoby korzyści zarówno spółce jak i regionowi. Jednocześnie informuję, że w przypadku gdyby oferty złożone w procesie prywatyzacji nie spełniły oczekiwań Ministra Skarbu Państwa, może zostać rozważona koncepcja komunalizacji ww. spółki.”
Przypomnijmy, iż na skutek próśb związkowców z PKS, zaniepokojonych informacją o wycenie przedsiębiorstwa na 3,5 mln złotych ( co ich zdaniem jest kwotą blisko dziesięć razy mniejszą od faktycznej wartości przedsiębiorstwa) 16 lipca ub. r. , podczas LII Sesji Rady Miasta ostrołęcki samorząd opowiedział się za przyjęciem stanowiska w sprawie komunalizacji PKS. Wniosek uzyskał poparcie 11 radnych - jeden był przeciwny , a czterech się wstrzymało. Radni tym samym upoważnili prezydenta Janusza Kotowskiego do wystąpienia w tej sprawie do Ministra Skarbu. W lipcu prezydent Ostrołęki złożył taką ofertę Ministerstwu Skarbu. W grudniu 2009 w tej sprawie spotkali się przedstawiciele powiatów, na terenie których ostrołęcka firma transportowa posiada majątek i prowadzi działalność.
Samorządy powiatów i miast, na terenie których prowadzi działalność ostrołęcki PKS chcą, by odbyło się to na zasadzie komunalizacji. Przedstawiciele powiatów i miasta Ostrołęki opracowali list intencyjny w sprawie przejęcia udziałów firmy. W preambule listu możemy przeczytać, że u podstaw działań samorządów leży „ogromne znaczenie Przedsiębiorstwa Komunikacji Samochodowej w Ostrołęce S.A. dla transportu ludności i towarów w regionie objętym działaniem stron, wartość majątku przedsiębiorstwa wytworzonego przez szereg lat, jego znaczenie jako pracodawcy oraz zagwarantowanie stabilnej sytuacji na rynku pracy i zapewnienie rozwoju firmy z korzyścią dla społeczności lokalnej”.
Celem niniejszego listu intencyjnego było podjęcie współpracy zmierzającej do powołania związku powiatów, którego zadaniem będzie wykonywanie zadań publicznych w zakresie transportu zbiorowego. Projekt listu został zaakceptowany przez rady powiatów. Za komunalizacją w imieniu samorządów opowiedzieli się podczas spotkania Janusz Kotowski – Prezydent Ostrołęki, Stanisław Kubeł – Starosta Ostrołęcki, Zbigniew Kamiński - Starosta Ostrowski, Bogdan Pągowski – Starosta Wyszkowski, Grzegorz Nowosielski – Burmistrz Wyszkowa. Podobne stanowisko zajęli związkowcy z PKS w Ostrołęce S.A .
Dzisiejsza odpowiedź z Ministerstwa Skarbu nie zamyka drogi do komunalizacji spółki, ale wyraźnie preferuje formę prywatyzacji przez sprzedaż inwestorowi.
Ministerstwo Skarbu za prywatyzacją PKS

Kalendarz imprez
Pn | Wt | Śr | Cz | Pt | So | Nd |
28 | 29 | 30 | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
19 | 20 | ![]() |
22 | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
27 | ![]() |
29 | 30 | ![]() |
1 |