To miejsce przez lata pozostawało niemal bez zmian – zielone łąki nad rzeką, pasące się konie, cicha obecność Narwi wijącej się przez krajobraz. Ale ten widok wkrótce zniknie. Ostrołęka stoi u progu jednej z największych transformacji urbanistycznych ostatnich dekad.
Nadnarwiański spokój zostaje właśnie przerwany – nie przez żywioł, lecz przez maszyny, inżynierię i ambitną wizję miasta. Między mostem im. Madalińskiego a mostem kolejowym, w okolicach osiedla Łęczysk, powstaje nowa przeprawa przez Narew – imponująca inwestycja, która nie tylko zmieni komunikacyjny układ Ostrołęki, ale również odciśnie trwały ślad w jej krajobrazie.
Nowy most, który według projektu będzie miał niemal 600 metrów długości, stanie się kluczowym elementem rozbudowywanej obwodnicy miasta. Połączy rondo Łupaszki (na skrzyżowaniu z drogą krajową nr 61) z nowym odcinkiem trasy biegnącym przez Łęczysk i Pomian, aż do ronda Jana Radomskiego po drugiej stronie rzeki, gdzie włączy się w istniejącą już obwodnicę prowadzącą ku ul. Łomżyńskiej.
Choć prace rozpoczęły się niedawno, postęp jest błyskawiczny. Teren, który jeszcze pod koniec lipca był zielonym pasem ciszy, dziś przypomina plac wielkiej budowy. Ziemia rozkopana pod podbudowę drogi i przyszłego mostu, obecność ciężkiego sprzętu i wytyczone ślady nowej trasy – wszystko to zwiastuje nieodwracalną zmianę.
Dla wielu mieszkańców to moment przełomowy – nie tylko z punktu widzenia komunikacji. Budowa mostu to również symbol końca pewnej epoki. Jeszcze można spotkać konie pasące się spokojnie przy rzece, ale ich obecność tu staje się coraz rzadszym widokiem.
Krajobraz nad Narwią – niegdyś niemal dziewiczy – stanie się niebawem sercem nowoczesnej infrastruktury. Przeprawa usprawni ruch, rozładuje korki w centrum miasta, skróci dojazdy i połączy dzielnice, które dotąd wydawały się oddzielone naturalną barierą rzeki.
To nie tylko budowa mostu. To początek nowego rozdziału w historii Ostrołęki. Rozdziału, w którym tradycja spotyka się z nowoczesnością, a spokojna rzeka staje się osią urbanistycznej rewolucji.
Warto także wspomnieć, że od 31 lipca region ostrołęcki zyska dodatkową przeprawę przez most. W Teodorowie, kilka kilometrów od Ostrołęki otwarty zostanie nowy most łączący gminy Lelis i Rzekuń asfaltową nitką i zupełnie nową drogą na północ od Ostrołęki.