eOstroleka.pl
,

Nadmierne zadłużenie: akcja informacyjna wojewody mazowieckiego i Federacji Konsumentów

REKLAMA
zdjecie 9967
zdjecie 9967
fot. eOstroleka.plfot. eOstroleka.pl
REKLAMA

Niewiedza, niefrasobliwość, wypadki losowe, a także rosnąca oferta produktów kredytowych oraz inwestycyjnych i nieuczciwość przedsiębiorców - to główne przyczyny popadania w długi. Kampanię informacyjną na temat nadmiernego zadłużenia, racjonalnego zarządzania budżetem domowym oraz umiejętnego pożyczania i oszczędzania przeprowadziła pilotażowo Federacja Konsumentów wspólnie z Jackiem Kozłowskim, wojewodą mazowieckim.

Nadmierne zadłużenie konsumentów to problem społeczny, który może dotknąć każdego z nas. Trzeba mieć świadomość, że wywiera wpływ nie tylko na życie osoby zadłużonej, ale też jej całej rodziny i bliskich. Prędzej czy
później może doprowadzić do wykluczenia społecznego, a nawet do tragedii - powiedział Kamil Pluskwa-Dąbrowski, prezes Federacji Konsumentów.  

Przy wsparciu wojewody mazowieckiego Federacja Konsumentów przeprowadziła cykl otwartych i bezpłatnych szkoleń dla konsumentów, które odbyły się w pięciu miastach na Mazowszu: w Płocku, Ciechanowie, Radomiu, Siedlcach i Ostrołęce. Prowadzone były przez prawników specjalizujących się w sprawach bankowych i finansowych oraz pomocy osobom nadmiernie zadłużonym. Po szkoleniu uczestnicy mieli możliwość indywidualnej konsultacji.
Ogromnie ważne jest, aby uczyć jak postępować, by uniknąć nadmiernego zadłużenia oraz co zrobić, kiedy jednak ten problem nam się przytrafi. Im więcej będziemy wiedzieć na temat racjonalnego prowadzenia budżetu domowego, rozsądnego pożyczania i oszczędzania, tym łatwiej będzie nam się z nim zmierzyć -
powiedział Jacek Kozłowski, wojewoda mazowiecki.

W trakcie interaktywnych warsztatów można było także uzyskać użyteczne informacje na temat oceny
kosztów produktów, dokonywania rozsądnych wyborów, a także na temat pułapek i niebezpieczeństw na rynku finansowym. Uczono również, w jaki sposób zmierzyć się z problemem nadmiernego zadłużenia, gdy sprawy zajdą
już daleko, a komornik puka do drzwi. Dzięki wsparciu wojewody została wydana także ulotka - poradnik dla konsumentów.

Ochrona interesów konsumentów jest również jednym z celów zainicjowanej przez Mazowiecką Komendę Wojewódzką Policji, a koordynowanej przez wojewodę mazowieckiego kampanii "Bezpieczny senior". Polega ona na zintegrowanych działaniach wojewódzkich służb i inspekcji na rzecz bezpieczeństwa osób starszych. W jej ramach Mazowiecki Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej prowadzi m.in. działania edukacyjne w zakresie
przysługujących uprawnień w przypadkach zawierania umów na odległość lub poza siedzibą przedsiębiorstwa.

Kalendarz imprez
kwiecień 2024
PnWtŚrCzPtSoNd
dk1 dk2 dk3 dk4 dk5 dk6 dk7
dk8 dk9 dk10 dk11 dk12 dk13 dk14
dk15 dk16 dk17 dk18 dk19 dk20 dk21
dk22 dk23 dk24 dk25 dk26 dk27 dk28
dk29 dk30  1  2  3  4  5
×