Nowe szynobusy Kolei Mazowieckich na trasie Tłuszcz – Ostrołęka

Od 2010 r. wojewoda mazowiecki w ramach rządowego wspierania transportu kolejowego przekazał prawie 44 mln zł.
Tabor Kolei Mazowieckich wzbogaci się o dwa nowoczesne pojazdy. Oba szynobusy (jeden jedno- i jeden dwuczłonowy) o łącznej liczbie przynajmniej 190 miejsc siedzących (w tym 14 uchylnych) oraz co najmniej 190 miejsc stojących będą wyposażone m.in. w klimatyzację, monitoring, ekrany informacyjne oraz głosowe powiadamianie o przystankach. Będą także przystosowane do przewozu osób niepełnosprawnych.
Zakup szynobusów przyczyni się do usprawnienia ruchu i skrócenia czasu przejazdu na trasach: Tłuszcz – Warszawa – Czeremcha, Tłuszcz – Nasielsk – Sierpc – Płock oraz Tłuszcz – Ostrołęka. Pojazdy mają rozpędzać się do prędkości co najmniej 120 km/h. Łączna wartość zakupu wyniesie ponad 19,6 mln zł.
W latach 2010–2014 wojewoda mazowiecki podpisał z samorządem województwa mazowieckiego pięć umów na dofinansowanie regionalnych kolejowych przewozów pasażerskich na łączną kwotę prawie 36,5 mln zł. Ze środków budżetu państwa dofinansowano zakup:
14 nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych (2010 r.),
2 nowoczesnych autobusów szynowych o łącznej pojemności ok. 150 miejsc (2011 r.),
2 jednoczłonowych autobusów szynowych o łącznej pojemności ok. 240 miejsc (2012 r.),
1 dwuczłonowego autobusu szynowego o łącznej pojemności ok. 250 miejsc (2013 r.),
2 jednoczłonowych autobusów szynowych o łącznej pojemności ok. 140 miejsc (2014 r.).
Od 2010 r. każde z 16 województw otrzymywało ponad 7 mln zł dofinansowania z rezerwy celowej budżetu państwa na mocy uchwały Rady Ministrów z 2008 r. w sprawie finansowania regionalnych kolejowych przewozów pasażerskich oraz porozumienia ministra infrastruktury z marszałkami. Łącznie w latach 2010–2015 na ten cel przeznaczono 700 mln zł.
Zobacz również
Kalendarz imprez
Pn | Wt | Śr | Cz | Pt | So | Nd |
30 | ![]() |
2 | 3 | ![]() |
![]() |
![]() |
7 | 8 | ![]() |
10 | ![]() |
![]() |
13 |
14 | 15 | ![]() |
17 | 18 | ![]() |
20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |