eOstroleka.pl
Ostrołęka,

O codziennym życiu ostrołęckiego Aquaparku. Rozmowa z dyrektorem Mariuszem Mierzejewskim

REKLAMA
zdjecie 2000
zdjecie 2000
Dyrektor Parku Wodnego Aquarium, Mariusz Mierzejewski, fot. eOstrołęka.plDyrektor Parku Wodnego Aquarium, Mariusz Mierzejewski, fot. eOstrołęka.pl
REKLAMA

Projekty realizowane przez Park Wodny, usterki na basenie, frekwencja, usługi dodatkowe - o tym w rozmowie z miesięcznikiem Ostrołęka Samorządowa opowiada dyrektor Aquaparku Mariusz Mierzejewski.

Jakim zainteresowaniem cieszy się nowy ostrołęcki basen?
Moim głównym celem, kiedy obejmowałem funkcję dyrektora, było to, aby Park Wodny był popularny oraz dostępny dla jak największej ilości mieszkańców naszego miasta i okolic. Myślę, że takim założeniem kierował się również samorząd miasta oraz Prezydent, podejmując decyzję o budowie tego obiektu dla ostrołęczan. Biorąc pod uwagę frekwencję wydaje mi się, że ten cel udało się osiągnąć. Najlepszą odpowiedzią mieszkańców jest olbrzymie zainteresowanie naszą ofertą. Samą strefę basenową dziennie odwiedza kilkaset osób – składają się na to użytkownicy indywidualni, grupy zorganizowane w ramach zajęć nauki pływania dla szkół oraz realizowanych projektów, zakłady pracy wysyłający do nas pracowników w ramach funduszy socjalnych oraz pływackie kluby sportowe, których po otwarciu obiektu przybyło.

Jak wyglądał okres wakacji w Aquaparku?
Specjalna oferta cenowa, którą przygotowujemy na wakacje, czyli „pływanie za piątkę” oraz szereg zniżek na bilety rodzinne dają większą możliwość dostępu do naszego obiektu. Dodatkowo w tym roku, dzięki wsparciu Prezydenta zorganizowaliśmy dla około 200 dzieci z Ostrołęki turnusy nauki pływania - połączyliśmy naukę pływania z zagospodarowaniem czasu wolnego młodzieży przebywającej w mieście w czasie wakacji. Młodzież korzystała zarówno z części basenowej jak i suchej obiektu. Opinie rodziców i dzieci na temat tego projektu były bardzo pozytywne. Dodatkowo obiekt w trakcie wakacji udostępnialiśmy pozostałym organizatorom letniego wypoczynku na terenie miasta. To wszystko sprawiło, że wakacje dla naszej firmy były okresem wytężonej pracy. Tu chciałem się pochwalić kolejnym rekordem – 8 sierpnia mieliśmy 1080 osób korzystających z usług basenowych.

Basen to nie sama pływalnia. Jakie inne dodatkowe usługi cieszą się największym zainteresowaniem wśród mieszkańców?
Park Wodny poza strefą basenową to także Restauracja NEMO, kręgielnia, sauny, usługi związane z odnową biologiczną, solarium oraz sala ćwiczeń, z której korzystają m.in. ćwiczący sztuki walki i gimnastykę. Zdecydowanie największym zainteresowaniem cieszy się restauracja serwująca pyszne domowe posiłki w przystępnych cenach. Dużo osób korzysta również z pierwszej w Ostrołęce kręgielni. W połączeniu tych dwóch usług, czyli dobrej kuchni i fajnego klimatu, który udało nam się osiągnąć w kręgielni często organizujemy imprezy firmowe, urodziny czy spotkania okolicznościowe.

Lokalne media zgłaszają uwagi dotyczące funkcjonowania basenu. Czy na usterki narzekają także korzystający z waszej oferty?
Owszem, zdarzają się zarzuty dotyczące technicznej strony funkcjonowania obiektu. Zdecydowana większość tych sytuacji, to przypadki wiążące się z usterkami gwarancyjnymi. Należy pamiętać, że Park Wodny to zakład budżetowy, czyli instytucja publiczna podlegająca określonym procedurom. Pomimo tego, iż zgłaszamy wykonawcy usterki praktyczne w momencie ich wystąpienia, to czas ich usunięcia często wydłuża się. Nie możemy w tych przypadkach sami usunąć wad, gdyż naraziłoby to nas na utratę gwarancji. Reklamacje zgłaszamy do wykonawcy i jesteśmy uzależnieni od sprawności jego działania. Za to serdecznie przepraszam naszych gości. Oprócz tego zdarzają się też subiektywne opinie na temat wysokości cen, promocji, temperatury wody itp., ale nawiązując do wysokiej frekwencji, wydaje mi się, że bardzo duża ilość klientów jest zadowolona z jakości usług i oferty, którą posiadamy. Z drugiej strony, chyba nie ma takiej dziedziny, w której wszystko wszystkim by odpowiadało. Zawsze trafi się na osobę niezadowoloną, jednak mogę zagwarantować, iż bierzemy pod uwagę wszystkie opinie, i tam gdzie tylko możemy i jest to realne, staramy się dostosować usługi do potrzeb klientów. Przykładem tu może być uruchomienie systemu pozwalającego za pośrednictwem naszej strony www.basen-ostroleka.pl sprawdzić ilość środków na zakupionych kartach oraz to, ilu użytkowników korzysta w danej chwili z basenu.

Jakie są zatem plany funkcjonowania obiektu w przyszłości?
Odpowiedź na to pytanie podzieliłbym na dwie części. Pierwsza to misja jaką mamy do spełnienia, czyli popularyzacja sportu i zdrowego trybu życia. Dzięki wsparciu samorządu dalej chcemy upowszechniać naukę pływania w ostrołęckich szkołach, a także uświadamiać, czym jest woda i pływanie, jakie daje korzyści oraz jakie niesie ze sobą zagrożenia przy nieroztropnym postępowaniu. Na pewno będziemy chcieli dalej rozwijać usługi dodatkowe, oczywiście na tyle, na ile pozwalają nam możliwości statutowe i finansowe. Pomimo tego, że jak każdy tego rodzaju obiekt korzystamy z finansowego wsparcia samorządu, bo też misja jaką mamy do wypełnienia nie jest do końca misją ekonomiczną, to też o tej ekonomii pamiętamy i wydaje mi się że na tle tego typu obiektów wypadamy bardzo dobrze. Stale staramy się, i starać się będziemy o poprawę stanu technicznego naszego obiektu poprzez dokupowanie sprzętu specjalistycznego oraz modyfikacje zwiększające oszczędność oraz funkcjonalność obiektu.

Źródło: Ostrołęka Samorządowa, sierpień/wrzesień 2013, nr 6
Kalendarz imprez
kwiecień 2024
PnWtŚrCzPtSoNd
dk1 dk2 dk3 dk4 dk5 dk6 dk7
dk8 dk9 dk10 dk11 dk12 dk13 dk14
dk15 dk16 dk17 dk18 dk19 dk20 dk21
dk22 dk23 dk24 dk25 dk26 dk27  28
dk29  30  1  2  3  4  5
×