O cyberprzemocy w ZSZ nr 2
fot. KMP w OstrołęceRozwój przemysłu elektronicznego oraz wzrost popularności mediów elektronicznych przyczynił się do nasilenia zjawiska cyberbullingu. Zjawisko to zostało uznane za poważną kwestię społeczną i przeciwdziałanie mu jest obecnie priorytetem większości programów edukacyjnych poświęconych bezpieczeństwu dzieci i młodzieży w sieci. Wczoraj z tematyką bezpiecznego Internetu zostali zapoznani uczniowie Zespołu Szkół Zawodowych nr 2 w Ostrołęce. Uczniowie próbowali odpowiedzieć na pytania - czy warto korzystać z Internetu? Jakie są korzyści i wady korzystania z Internetu? Dlaczego internetowe prześladowania są zjawiskiem coraz częstszym, a po drugiej - dlaczego mogą być groźne?
Policjantka zespołu ds. nieletnich i patologii wyjaśniła młodzieży jakie zachowania w Internecie mogą być niebezpieczne. Omówiła przykładowe formy agresji elektronicznej takie jak obrażanie, straszenie, nękanie, publikowanie i rozsyłanie ośmieszających i kompromitujących zdjęć, filmów, wysyłanie wulgaryzmów e-mailem i smsem.
Celem spotkania było zwiększenie świadomości uczniów na temat zagrożeń związanych z cyberprzemocą, przedstawienie konsekwencji prawnych wynikających z niewłaściwego i niezgodnego z prawem zachowania w Internecie i przy użyciu telefonu komórkowego oraz omówienie zasad ochrony własnej prywatności. Młodzież dowiedziała się również gdzie szukać pomocy w sytuacji cyberprzemocy. - poinformowała mł.asp. Bożena Piersa z KMP w Ostrołęce
Zobacz również
Prawie połowa komputerów podłączonych do internetu jest zawirusowana [WIDEO]
O stalkingu i cyber-przemocy w ZSZ nr 2 w Ostrołęce
Atak hakerski na stronę Przedszkola Miejskiego nr 15 [AKTUALIZACJA KOLEJNE STRONY ZAATAKOWANE]
Szkoła Podstawowa nr 6: Policjanci rozmawiali z uczniami o Cyberprzemocy
Co drugie dziecko korzystające z internetu pada ofiarą cyberprzemocy [WIDEO]
Kalendarz imprez
| Pn | Wt | Śr | Cz | Pt | So | Nd |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
23 |
24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 |



1
2
22