Kamery miejskiego monitoringu rejestrują niemal codziennie sytuacje mrożące krew w żyłach. Od momentu zainstalowania innowacyjnego systemu Red Light około 1500 kierowców zostało przyłapanych na przejeżdżaniu przez najruchliwsze skrzyżowanie w Ostrołęce na czerwonym świetle. W kilku z przedstawionych w nagraniu sytuacjach niemalże doszło do tragedii.
Zainstalowany na skrzyżowaniu ulic Bogusławskie, Traugutta, Witosa Mostowej oraz ul. Traugutta i Witosa system Red Light ma za zadanie rejestrować i identyfikować pojazdy wjeżdżające na skrzyżowanie po zmianie fazy sygnalizatora na czerwoną oraz sporządzać dokumentację wykroczenia.
Tylko w trakcie trzytygodniowego testowania systemu na najruchliwszych w Ostrołęce skrzyżowaniach zarejestrowano 500 wykroczeń, polegających na wjechaniu na skrzyżowanie na czerwonym świetle. Do chwili obecnej tych wykroczeń jest już niemal 1500. Wszystkie te wykroczenia w sposób realny stwarzały zagrożenie bezpieczeństwa w ruchu drogowym oraz narażały życie i zdrowie kierujących pojazdami. W kilku sytuacjach było zaledwie o krok od tragedii.
Jedno z nagrań ukazuje rozpędzonego TIR-a, który wjeżdżając na skrzyżowanie na czerwonym świetle niemalże staranował prawidłowo skręcający autobus wypełniony pasażerami. Inna sytuacja pokazuje nieodpowiedzialnego kierowcę osobowego auta, które również po wjechaniu na skrzyżowanie na czerwonym świetle o włos mija prawidłowo jadące inne auto.
Czujne oko kamery wychwyciło także pędzącą przez skrzyżowanie także na czerwonej fazie świateł karetkę bez włączonych sygnałów ostrzegawczych czy hamującą gwałtownie w ostatniej chwili śmieciarkę.
Publikujemy materiał wideo z systemu Red Light ku przestrodze, by pokazać jak niewiele trzeba by doszło do tragedii.
O włos od tragedii: Rozpędzony TIR niemal staranował autobus wypełniony pasażerami [WIDEO]
Zobacz również
Kalendarz imprez
Pn | Wt | Śr | Cz | Pt | So | Nd |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |