Kurpiowska Organizacja Turystyczna i Lokalna Organizacja Turystyczna Północnego Mazowsza obchodziły swoje 20-lecie. Uroczysta gala odbyła się w Ostrołęce.
"Dokąd zmierzasz turystyko, czyli jak wykorzystać sztuczną inteligencję w służbie turystyki i promocji marki Mazowsza" - takie było hasło towarzyszące gali i konferencji z okazji 20-lecia organizacji turystycznych działających w naszym regionie.
Uczestniczyli w niej samorządowcy, przedstawiciele branży turystycznej oraz lokalnych organizacji pozarządowych działających na rzecz promocji atrakcji kulturowych, przyrodniczych i turystycznych subregionu ostrołęckiego.
- Od dwóch dekad Kurpiowska Organizacja Turystyczna promuje wyjątkowe dziedzictwo kulturowe, przyrodnicze i historyczne naszej ziemi - mówił prezydent Ostrołęki Paweł Niewiadomski. - Powstała w 2004 roku jako jedna z pierwszych organizacji turystycznych na Mazowszu i stała się wzorem skutecznej współpracy między samorządami, stowarzyszeniami i przedsiębiorcami z branży turystycznej.
Organizacja ma spore zasługi. - Tworzenie szlaków tematycznych, organizacja rajdów rowerowych czy spływów kajakowych - wymieniał prezydent Niewiadomski. "Dzięki wam nasz region jest coraz bardziej postrzegany nie tylko w Polsce, ale i poza jej granicami" - dodał prezydent.
Przedstawiciele branży turystycznej dyskutowali też podczas konferencji o nowoczesnych narzędziach w promocji turystyki, w tym wykorzystanie sztucznej inteligencji. Gala była też okazją do wręczenia wyróżnień i podziękowań za wiele lat owocnej współpracy dla promowania regionu.