Odtworzenie drogi wodnej E40 Warszawa – Gdańsk

Członkowie zespołu dyskutowali o dokumentach strategicznych pod kątem możliwości rozwoju transportu rzecznego, infrastruktury rzecznej i gospodarki wodnej. Wysłuchali także wystąpienia nt. realizacji projektu pt. „Zintegrowane działania służące wykorzystaniu Wisły jako kanału transportowego oraz poprawiające bezpieczeństwo powodziowe/zapobiegające zagrożeniom powodzi" w ramach Kontraktu Terytorialnego.
Przedstawiciele Agencji Rozwoju Mazowsza zapoznali zebranych z projektem INWAPO – „Unowocześnienie śródlądowych szlaków wodnych i portów morskich”. W ramach inicjatywy powstają m.in. opracowania analityczne w zakresie rozwoju potencjału transportowego na Mazowszu, ze szczególnym uwzględnieniem współpracy z transportem kolejowym i drogowym. Przygotowywane są założenia inwestycyjne oraz projekt rozwoju transportu śródlądowego. Jego podstawą będzie współpraca z portami morskimi, a także pomiędzy żeglugą, transportem drogowym i kolejowym.
Zaprezentowano również zarys potencjału współpracy polsko-holenderskiej na rzecz rozwoju drogi wodnej E40 w ramach projektu pn. „Wisła – cooperating towards solutions”. Obejmuje on Międzynarodową Drogę Wodną E40 Warszawa – Gdańsk i jest realizowany w ramach holenderskiego, rządowego programu PIB (Partners for International Business) dla sektora wodnego.
Podjęte inicjatywy służą przywróceniu funkcji transportowych Wiśle. Jak wynika z analiz, rozwój transportu śródlądowego na Mazowszu stwarza szansę na obniżenie kosztów lokomocji nawet kilkakrotnie.
Kolejne spotkanie zespołu zaplanowano na drugą połowę sierpnia. Będą w nim uczestniczyli przedstawiciele Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju, a także Krajowego i Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej.
Kalendarz imprez
Pn | Wt | Śr | Cz | Pt | So | Nd |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
9 | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
16 | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
21 | ![]() |
23 | 24 | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |