eOstroleka.pl
Ostrołęka,

Ostrołęka: „Stary most” do gruntownego przeglądu

REKLAMA
zdjecie 5382
zdjecie 5382
"Starym mostem" w Ostrołęce jeździ rocznie 11 milionów fot. eOstrołęka.pl"Starym mostem" w Ostrołęce jeździ rocznie 11 milionów fot. eOstrołęka.pl
REKLAMA

Już za kilka tygodni rozpoczną się generalne przeglądy wszystkich mostów znajdujących się w Ostrołęce w tym przede wszystkim tzw „Starego mostu”. Kontrola ma za zadanie określenie nośności użytkowej m.in. będącego w opłakanym stanie mostu w ciągu DK-61 na trasie Warszawa-Białystok.

Obecnie samorząd Ostrołęki wystosował zapytanie cenowe do kilku wykonawców tego typu przeglądów. Są wśród nich Politechnika Gdańska czy Instytut Badawczy Dróg i Mostów.

- W ramach zamówienia wykonawca będzie miał za zadanie przedstawienie szacunkowych kosztów przebudowy lub generalnego remontu mostu na rzece Narew w ciągu drogi krajowej nr 61 w celu dostosowania tegoż obiektu do istniejącego obciążenia ruchem, obowiązujących przepisów i norm oraz warunków techniczno-eksploatacyjnych – powiedział naszej redakcji wiceprezydent Ostrołęki Paweł Stańczyk.
W ostatnim czasie w ramach remontu ulicy Warszawskiej i Mostowej przeprowadzono również remont nawierzchni i dylatacji mostu przez rzekę Narew w ciągu drogi krajowej nr 61. Przeprowadzony remont nie tylko poprawił równość jezdni lecz również szczelność nawierzchni co zredukowało negatywny wpływ wód opadowych na konstrukcję tego obiektu.

- Przeglądy podstawowe obiektów mostowych w granicach administracyjnych miasta Ostrołęki przeprowadzane są corocznie i przez różnych wykonawców tych przeglądów obiekty te podobnie są oceniane. W moim przekonaniu najlepszym i jednocześnie kompleksowym rozwiązaniem problemów drogowych na naszych mostach jest budowa obwodnicy Ostrołęki przebiegającej poza granicami miasta – informuje wiceprezydent Stańczyk. - Podstawowym warunkiem przystąpienia do realizacji tego zamierzenia jest wpisanie go do Programu Budowy Dróg Krajowych. W ostatnim czasie pojawiło się „światełko w tunelu”, gdyż Ostrołęka - po latach działań władz miasta, szeregu instytucji tj. spółki Stora Enso Poland i Energa Elektrownie Ostrołęka, Wojewoda Mazowiecki, władze powiatu i gmin – wreszcie znalazła się na liście, wprawdzie rezerwowej ale jest to jednak pewien postęp - dodaje Paweł Stańczyk

W związku z rozbudową zakładu i budową nowej maszyny papierniczej firma Stora Enso Poland S.A.  poinformowała o możliwym zwiększeniu natężenia ruchu pojazdów ciężarowych dojeżdżających do zakładu po drogach krajowych o około 110 000 rocznie. Ze wzrostem natężenia ruchu na drogach dochodzących do miasta Ostrołęki będzie wiązać się również planowana, ale wstrzymana,  budowa bloku energetycznego o mocy 1000 MW realizowana przez Energa Elektrownie Ostrołęka.

Jeszcze przed budową zakładu Story Enso całodobowe pomiary ruchu pojazdów na drodze krajowej nr 61 wskazywały na bardzo duże obciążenie dróg krajowych w granicach miasta Ostrołęki. Po uśrednieniu wyników z trzech dni pomiarowych przez ulicę Warszawską, zlokalizowaną w ciągu drogi krajowej nr 61, przejeżdża ponad 20 tys. pojazdów, co w przeliczeniu na rok daje liczbę ponad 7 mln. Procentowy udział samochodów ciężarowych z naczepą lub przyczepą przekracza 10% i niejednokrotnie dochodzi do 15%.

Przeprowadzono również pomiary ruchu na rondzie im. Księcia Siemowita III. Wyniki przedstawiają się następująco: przez rondo w ciągu doby przejeżdża ponad 31 tys. pojazdów umownych co daje zawrotną liczbę ponad 11 mln w ciągu roku, starym mostem przejeżdża w ciągu doby prawie 3 tys. samochodów ciężarowych co stanowi ponad 20% wszystkich pojazdów.

Kalendarz imprez
kwiecień 2024
PnWtŚrCzPtSoNd
dk1 dk2 dk3 dk4 dk5 dk6 dk7
dk8 dk9 dk10 dk11 dk12 dk13 dk14
dk15 dk16 dk17 dk18 dk19 dk20 dk21
dk22 dk23 dk24 dk25 dk26 dk27 dk28
dk29  30  1  2  3  4  5
×