Ostrołęka: Akcja edukacyjna „Czytaj etykiety” i porady dietetyków w marketach Biedronka

W obliczu danych Światowej Organizacji Zdrowia, według których wskaźnik otyłości w Polsce wynosi 16%, istotna jest popularyzacja wiedzy na temat profilaktyki. Zwiększenie aktywności fizycznej oraz zdrowe żywienie polegające m.in. na zmniejszeniu spożycia tłuszczów i cukru to sposoby na ograniczenie otyłości.
Aby odpowiednio się odżywiać, potrzebna jest wiedza na temat składników produktów spożywczych i umiejętność analizy składu podanego na etykietach. Akcja edukacyjna „Czytaj etykiety” ma na celu nauczenie klientów sieci Biedronka poprawnego interpretowania informacji podanych na etykietach produktów spożywczych, a tym samym podejmowania racjonalnych decyzji, które wpływają na stan zdrowia.
Od 14 stycznia do 18 marca br. w każdą środę, w wybranych sklepach Biedronka na terenie województwa mazowieckiego, klienci sieci mogą skorzystać z bezpłatnych porad dietetyków i otrzymać materiały edukacyjne na temat właściwej interpretacji etykiet produktów spożywczych. Poradom towarzyszy akcja informacyjna przeprowadzona w sklepach na terenie całego kraju.
– Dbałość o wysoką jakość i bezpieczeństwo oferowanych produktów jest jednym z kluczowych elementów strategii sieci Biedronka. Firma stawia sobie także za zadanie edukację klientów i podnoszenie świadomości w zakresie zdrowego stylu życia. Dlatego właśnie zdecydowaliśmy się po raz kolejny na współpracę z IŻŻ przy akcji „Czytaj Etykiety” – mówi Justyna Szymani, dyrektor działu rozwoju jakości produktu Jeronimo Martins Polska.
– Cieszymy się, że nasza akcja edukacyjna po raz drugi trafi do klientów sieci Biedronka. Podczas pierwszej edycji w 100 sklepach udzielono ponad 8088 porad i konsultacji oraz rozdano ponad 13 400 ulotek – mówi dr n. med. Agnieszka Jarosz, kierownik Centrum Promocji Zdrowego Żywienia i Aktywności Fizycznej IŻŻ.
Podczas pierwszej edycji akcji w 2013 roku, dzięki publikacjom w folderach, magazynie Kropka TV czy na stronie www.biedronka.pl, z poradami mogło się zapoznać około 10 mln klientów. Dzięki plakatom informacyjnym, o akcji mogli się także dowiedzieć bezpośrednio podczas zakupów klienci sieci, którzy każdego dnia, w liczbie ponad 3,5 mln, odwiedzali sklepy Biedronka.
28 stycznia z porad dietetyków realizowanych w ramach akcji „Czytaj Etykiety” skorzystać będzie można m.in. w markecie Biedronka przy ulicy Bohaterów Warszawy w Ostrołęce.
Akcja prowadzona jest przez Instytut Żywności i Żywienia w ramach Szwajcarsko-Polskiego Programu Współpracy.
Zobacz również
Hity portalu eOstroleka.pl: Te artykuły w roku 2014 czytaliście najchętniej
Tegoroczne święta będą tańsze. Tanieją mięso, owoce i warzywa
Świąteczna Zbiórka Żywności: Zebraliśmy ponad 11 ton [ZDJĘCIA]
Sklepy Biedronka nieczynne w sobotę
Największa w Ostrołęce Biedronka przeżywa po remoncie prawdziwe oblężenie [ZDJĘCIA]
Osteobus w Ostrołęce [ZDJĘCIA]
Bezpłatne badania dentystyczne w Ostrołęce i powiecie ostrołęckim
Ostrołęka: Biedronka przy Steyera zamknięta
Kalendarz imprez
| Pn | Wt | Śr | Cz | Pt | So | Nd |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 |



1
2
19
20