eOstroleka.pl
Ostrołęka,

Ostrołęka stolicą dyskontów według GFK Polonia

REKLAMA
zdjecie 9967
zdjecie 9967
REKLAMA

Z roku na rok rośnie znaczenie sieci dyskontów. Ich wartościowy udział w rynku dystrybucji żywności wynosi obecnie ponad 26 proc. - informuje GFK Polonia, międzynarodowy koncern zajmujący się badaniem opinii publicznej. Według ostatnich badań, Ostrołęka jest prawdziwą stolicą dyskontów.

Według badań GFK Polonia, na jeden sklep dyskontowy w Polsce przypada średnio 11 tysięcy mieszkańców. W samej Warszawie jest to 13,8 tys. mieszkańców, w Poznaniu - jedynie 6,3 tys. mieszkańców. Największe nasycenie dyskontów występują w takich miastach jak Ostrołęka, Słupsk i Jelenia Góra, na jeden sklep dyskontowy przypada tu mniej niż 5 tysięcy mieszkańców.

O wymienionych wyżej badaniach wspominał radny Łukasz Kulik podczas ostatniej sesji Rady Miasta Ostrołęki. Jak zaznaczył, małe sklepy w naszym mieście "ledwo żyją", przytaczając tym samym przeprowadzone badania.


Dane prezentowane na mapie pochodzą z analizy lokalnej konkurencyjności dyskontów w Polsce prowadzonego przez dział Customer Analytics & Sales Strategies instytutu GfK Polonia, który zajmuje się kompleksową analizą optymalizacji dystrybucji oraz oceną poszczególnych lokalizacji handlowych. W analizie uwzględniono dane z bazy sklepów sieciowych GfK Polonia.

Zachęcamy do dyskusji w komentarzach: czy uważacie Ostrołękę za stolicę dyskontów? Wolicie robić zakupy w małych sklepach osiedlowych czy w dużych sieciach handlowych?

Wasze opinie

STOP HEJT. Twoje zdanie jest ważne, ale nie może ranić innych.
Zastanów się, zanim dodasz komentarz
Brak możliwości komentowania artykułu po trzech dniach od daty publikacji.
Komentarze po 7 dniach są czyszczone.
Kalendarz imprez
kwiecień 2024
PnWtŚrCzPtSoNd
dk1 dk2 dk3 dk4 dk5 dk6 dk7
dk8 dk9 dk10 dk11 dk12 dk13 dk14
dk15 dk16 dk17 dk18 dk19 dk20 dk21
dk22 dk23 dk24 dk25 dk26 dk27 dk28
dk29 dk30  1  2  3  4  5
×