Dzień po zaprzysiężeniu prezydent RP Karol Nawrocki odwiedził Kalisz, gdzie podpisał projekt ustawy o zapewnieniu realizacji inwestycji Centralnego Portu Komunikacyjnego. Inicjatywa prezydencka trafiła do Sejmu i zawiera też inwestycje kolejowe związane z Ostrołęką.
Ustawa Nawrockiego o CPK. Skorzysta Ostrołęka?
Projekt ustawy o o zapewnieniu realizacji inwestycji Centralnego Portu Komunikacyjnego to spełnienie wyborczej obietnicy Karola Nawrockiego - który zapowiadał, że będzie dążył do realizacji projektu CPK w pierwotnie założonym kształcie, ze wszystkimi szprychami kolejowymi.
- W moim projekcie przygotowanym i podpisanym przed momentem domagam się jednoznacznie powrotu do zrównoważonego rozwoju i do tego, aby Centralny Port Komunikacyjny nie był kołem bez szprych, a był kołem ze wszystkimi szprychami. A miasto Kalisz nie może być rozjechane przez szybką kolej – mówił Prezydent Karol Nawrocki podczas spotkania w Kaliszu.
W projekcie ustawy jest wykaz odcinków linii kolejowych objętych obowiązkiem realizacji prac projektowych i środowiskowych, a wśród nich - modernizacja linii Ostrołęka-Tłuszcz na odcinku 74 km oraz budowa nowej linii Ostrołęka - Łomża - Giżycko (130 km).
Głos w sprawie szprychy nr 3 CPK (CPK-Warszawa-Ostrołęka-Łomża-Giżycko) wielokrotnie zabierali ostrołęccy parlamentarzyści, najczęściej Marcin Grabowski (PiS). Z mównicy o potrzebie realizacji tej inwestycji mówił też poseł Arkadiusz Czartoryski (PiS), a interpelację składali politycy Konfederacji. Czy presja ma sens, to jeszcze zobaczymy - na pewno prezydent Nawrocki da rządzącym szansę na realizację tego, co było wcześniej zamierzone.