2019-10-04T11:53:26+02:00 eOstroleka.pl 10 0 12 5
Ostrołęka,

PiS proponuje podział Mazowsza. Stolica województwa... w Ostrołęce?

REKLAMA
REKLAMA
6
6
77
Najlepszy komentarz
~Gość, 13:09 04-10-2019,   78%
Nie Ostrołęka a Siedlce lub Radom bzdury opowiadają, aby na nich tylko głosowali. Zresztą co to za stolica bez dworców, połączeń autobusowych i kolejowych z regionem, bez dróg i zakorkowana, z przeprawą tymczasową zamiast prawdziwego nowego mostu?
odpowiedz   •   oceń :  
Prezes Prawa i Sprawiedliwości Jarosław Kaczyński zapowiedział podczas konwencji w Siedlcach, że jego partia dążyć będzie do wydzielenia Warszawy z województwa mazowieckiego. Według portalu infoprzasnysz.com, typuje się, że nową stolicą województwa mogłaby być Ostrołęka.

Kaczyński zapowiedział podział obecnego województwa mazowieckiego na dwa: województwo obejmujące Warszawę i okolice oraz na województwo mazowieckie. Według polityków Prawa i Sprawiedliwości, ma to rozwiązać problem zawyżania przez stolicę dochodu na mieszkańca w obrębie Mazowsza.

Pomysł ten negatywnie ocenił Mariusz Popielarz, dyrektor delegatury Urzędu Marszałkowskiego w Ostrołęce i kandydat na posła.

- Po podziale będziemy mieli jeszcze bogatszą Warszawę i bardzo biedne województwo mazowieckie, które nię będzie mogło liczyć na niczyją pomoc - wskazywał w rozmowie z naszym portalem.

Jak czytamy w serwisie infoprzasnysz.com, jedną z opcji na stolicę województwa mazowieckiego po podziale jest... Ostrołęka. Nie wszyscy jednak są zwolennikami takiego rozwiązania. Według starosty przasnyskiego Krzysztofa Bieńkowskiego, stolicą województwa powinien być Płock.

Wasze opinie

Brak możliwości komentowania artykułu po trzech dniach od daty publikacji.
~Gość, 11:57 04-10-2019,   56%
Znów jakieś bzdury wypisujecie. Widzę, że idziecie drogą MO.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 13:09 04-10-2019,   78%
Nie Ostrołęka a Siedlce lub Radom bzdury opowiadają, aby na nich tylko głosowali. Zresztą co to za stolica bez dworców, połączeń autobusowych i kolejowych z regionem, bez dróg i zakorkowana, z przeprawą tymczasową zamiast prawdziwego nowego mostu?
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 14:00 04-10-2019,   69%
Jak stolica to tylko w Radomiu. Tam rządzi PiS.
odpowiedz   •   oceń :  
~=, 14:17 04-10-2019,   70%
Albo w Choroszczy. Tam rządzi NFZ.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 16:40 04-10-2019,   62%
Było Gniezno, Kraków, Warszawa, a za PiS Ostrołęka?
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 17:30 04-10-2019,   84%
Muzeum nie mogą otworzyć? a stolice chcą robić? Kto w to wierzy?
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 17:34 04-10-2019,   63%
A gdzie ta obiecana estakada?

Premier mówił m.in. o estakadzie na rondzie Siemowita, która rozładuje ruch lokalny oraz udrożni ruch z kierunku Warszawy i Olsztyna, o wsparciu dla młodych, o budowie elektrowni, o programie 'Czyste powietrze' realizowanym w mieście, który ma ograniczyć niską emisję zanieczyszczeń generowaną przez źle ogrzewane domy

https://www.radiooko.pl/informacje/informacje-ostroleka/22329-premier-mateusz-morawiecki-w-ostrolece
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 18:01 04-10-2019,   43%
A gdzie wniosek o estakadę?
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 18:09 04-10-2019,   77%
Jaki wniosek? Przecież premier obiecał bez wniosku?
odpowiedz   •   oceń :  
~Antypinokio, 19:01 04-10-2019,   60%
W dupie. Potrzeba wniosku, żeby pisowski premier dogrzymywał obietnic? I co jeszcze? Na msze dać?
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 23:12 04-10-2019,   0%
@~Antypinokio Tak, potrzeba wniosku o estakadę. Tą drogą rządzi miasto i premier nic do niej nie ma.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 07:20 05-10-2019,   100%
Nie bądż smieszny? Jakiego wniosku i do kogo ma być ten wniosek? Gdzie są te pieniadze na estakade?
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 09:20 05-10-2019,   100%
Jak nie ma? Jak obiecywał? I co na to radni miasta z PiS?
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 14:28 05-10-2019,   100%
Zamiast estakady są eskapady (polityków PiS).
odpowiedz   •   oceń :  
~,, 12:28 04-10-2019,   77%
Ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha
Coś wam się daty pozajączkowały. Prima aprilis już był w tym roku.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 12:30 04-10-2019,   71%
Słyszałem, że jeśli Ostrołęka będzie stolicą województwa, to wice wystąpi do MNiSzW o środki na utworzenie Wyższej Szkoły Disco Polo z discopolowcem-metalowcem w roli rektora :)
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 12:32 04-10-2019,   85%
„(...) i bardzo biedne województwo mazowieckie, które nię będzie mogło liczyć na niczyją pomoc” - totalnie nie chwytam logiki tej wypowiedzi :(
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 14:00 04-10-2019,   43%
@~Gość no bo rozumiesz, piętnaście innych województw nie może liczyć na niczyją pomoc.
odpowiedz   •   oceń :  
~., 12:33 04-10-2019,   72%
Dojazd do stolicy województwa :

1. PKS z przesiadką w Ciechanowie
2. PKP z przesiadką w Tłuszczu do dworca w Ostrołęce który jest 5 km od miasta
3. Samochodem drogą na Ostrów, później przez Długosiodło do drogi Różan - Ostrów, później przez goworowo i jesteśmy w stolicy województwa

Ha ha ha ha ha ha

Bo pić to trzeba umić!!!
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 13:12 04-10-2019,   84%
@~. Skąd przybywasz?
odpowiedz   •   oceń :  
~=, 14:19 04-10-2019,   50%
z kąt
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 12:38 04-10-2019,   67%
Byłby raczej Radom. To sobie wyobraźcie ile kilometrów od nas prawie 200!!
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 12:45 04-10-2019,   89%
Można zawsze utworzyć dwa województwa: Północno Mazowieckie i Południowo Mazowieckie. Dobre rozwiązanie z uwagi na długość geograficzną obecnego województwa Mazowieckiego.
odpowiedz   •   oceń :  
~---, 14:22 04-10-2019,   82%
+ zachodnie ze stolicą w Płocku i wschodnie ze stolicą w Siedlcach. Do tego półcentralne ze stolicą w Wyszkowie oraz północne ze stolicą w Myszyńcu.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 12:51 04-10-2019,   50%
Pomysł bardzo dobry z uwagi iż obecnie Warszawa zgarnia większość dotacji europejskich na chociażby rozwój infrastruktury, a tak jako odrębne województwo Ostrołęka, Płock, Radom, Ostrów Mazowiecka i inne miasta województwa Mazowieckiego miałyby większe środki na dotacje, z uwagi iż środki z unii musiały by być oddzielnie uwzględnione dla Warszawy jako województwa i nowego województwa. Oczywiście podział środków rozdzielał by się między wszystkimi województwami a nie tylko warszawskim i tym nowym mazowieckim. Popielarz jak zwykle do tyłu z myśleniem i wiedzą.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 13:10 04-10-2019,   56%
Pomysł tragiczny, gdyż to Warszawa płaci największe janosikowe dla biedniejszych części Mazowsza. Idąc tym tokiem rozumowania to wszystkie duże miasta powinny być oddzielone od województw? tylko co to za system?
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 13:14 04-10-2019,   59%
Przecież tak się robi, debilu. Stąd powiaty grodzkie i ziemskie. I co, poza granicami Ostrołęki masz tą biedę?
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 13:26 04-10-2019,   54%
Gdzie się robi? Chyba w twojej partii?
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 13:30 04-10-2019,   41%
Gdyby nie pan Popielarz to nic byśmi nie otrzymali dla regionu, więc więcej szacunku. Najpierw zrób coś pożytecznego , a potem możesz otwierać swoją jadaczkę.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 13:31 04-10-2019,   65%
https://www.portalsamorzadowy.pl/komunikacja-spoleczna/podzial-mazowsza-powstaloby-najbiedniejsze-wojewodztwo-w-polsce,131768.html
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 13:49 04-10-2019,   80%
Choroba postępuje
odpowiedz   •   oceń :  
~Ostr/, 14:17 04-10-2019,   20%
Brales lekki bo piszesz bzdury i glupoty
odpowiedz   •   oceń :  
~-, 14:18 04-10-2019,   100%
galopująco
odpowiedz   •   oceń :  
~Jan, 14:19 04-10-2019,   0%
ha ha ha ha  ale jaja napisalea
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 19:17 04-10-2019,   40%
I te Janosikowe zostaje w Warszawie głąb*e
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 20:07 04-10-2019,   72%
Nie zostaje w Warszawie, a jest rozłożnone na całe województwo. Gdyby tak nie było nie starczyloby na nic w samorządach.
odpowiedz   •   oceń :  
~Tokoz, 12:51 04-10-2019,   48%
PiS wie że traci Mazowsze to rzuca kiełbasę wyborczą gawiedzi
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 13:11 04-10-2019,   79%
„ Po podziale będziemy mieli jeszcze bogatszą Warszawę i bardzo biedne województwo mazowieckie, które nię będzie mogło liczyć na niczyją pomoc”
AHAHAHHAHAHHAHAHAHHAHAHA
BUAHAHHAHAHAHHAHAHAHAHHA
AHAHAHHAHAHAHHA
ALE JAJCARZ
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 13:49 04-10-2019,   37%
A jakież to korzyści masz z tej warszawy?
odpowiedz   •   oceń :  
~,, 14:23 04-10-2019,   72%
metro
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 16:39 04-10-2019,   74%
Korzyści z Warszawy to Janosikowe dla biedniejszych części regionu.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 17:33 04-10-2019,   45%
Czyli strata, a nie korzyści, mistrzu :)))
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 17:47 04-10-2019,   75%
Korzyść bogaty daje biednemu. A tak zostanie biedny  i bogaty oddzielnie.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 23:15 04-10-2019,   34%
Przecież janosikowe płaci województwo mazowieckie innym województwom.

"W 2013 roku samorząd miasta stołecznego Warszawy miał oddać z tego tytułu 793 mln zł, a województwo mazowieckie 661 mln zł."
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 07:22 05-10-2019,   67%
Nie płąci innym województwom tylko innym biedniejszym miejscowosciom w województwie mazowieckim na inwestycje. Dzieki tym funduszom dopłacają nam do inwestycji.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 13:14 04-10-2019,   50%
A zamiast dworca PKS dwie wieże
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 13:28 04-10-2019,   62%
A przed wieżami TUPOLEW?
odpowiedz   •   oceń :  
~-, 14:15 04-10-2019,   55%
Nie, minaret z Kopaczką w burce.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 07:23 05-10-2019,   100%
@~- TUPLEW
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 13:16 04-10-2019,   75%
Pod koniec lat 60 jakby ktoś usłyszał coś podobnego to przypuszczam, że reakcja była identyczna.
Ale co potem - sami wiemy.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 13:27 04-10-2019,   67%
Radom albo Siedlce, i nas nie ma nic po za biedą z nędzą w porównaniu do tych miast zarządzanych przez świetnych polityków z PiS.
odpowiedz   •   oceń :  
~0, 14:16 04-10-2019,   50%
i tak będzie w Płocku
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 14:00 04-10-2019,   82%
Gdzie biedna Ostrołęka do Radomia?

Na nawet siedem mandatów może liczyć Prawo i Sprawiedliwość w regionie radomskim w nadchodzących wyborach parlamentarnych. Tak wynika z prognozy wyborczej przeprowadzonej przez znanego socjologa Marcina Paladego.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 23:19 04-10-2019,   100%
Plock bedzie stolica
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 14:10 04-10-2019,   50%
Pomysł jak najbardziej dobry ale stolica powinna być gdzieś w centrum województwa. Może Legionowo?
odpowiedz   •   oceń :  
~=, 14:16 04-10-2019,   80%
Proponuję Warszawę.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 17:30 04-10-2019,   72%
@~= Starosta urzęduje w Ostrołęce, więc wojewoda nowego województwa powinien być w Warszawie.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 14:47 04-10-2019,   75%
I do tego jeszcze lotnisko wybudują. I będzie jak w Radomiu. Będzie jak należy :D
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 15:06 04-10-2019,   80%
Proponuję przywrócenie województwa ostroleckiego. Wtedy był rozwój w naszym mieście a nie jakiś Radom czy Płock?
odpowiedz   •   oceń :  
~xx, 16:13 04-10-2019,   73%
A ja myślę, że stolicą już są Olszewo Borki.
Po co szukać daleko...
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 17:49 04-10-2019,   72%
@~xx Niech ostatnią elektrownie węglową elektrownie stawiają w Olszewo Borkach, albo zabiorą ziemie Ostrołęce. Chętni, aby podpisać listy się znajdą.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 23:17 04-10-2019,   67%
Rzekuń czy Borki byłyby chętne na elektrownię i inne inwestycje.
odpowiedz   •   oceń :  
~Anna - Kurpiowska Panna, 16:38 04-10-2019,   34%
Dzień dobry!

Proponuję przyszłą stolicę Wojewody Mazowieckiego utworzyć w Kadzidle a siedzibę Sejmiku Województwa w Myszyńcu. Dla Ostrołęki zarezerwowałabym siedzibę sołectwa...

Pozdrawiam...
odpowiedz   •   oceń :  
~Do xx, 17:23 04-10-2019,   67%
Tak dobrze tam jest czy coś innego masz na myśli z tą stolicą w Borkach?
odpowiedz   •   oceń :  
~ppp, 17:58 04-10-2019,   12%
Ale przeciez jest juz podzial mazowsza w ramach NUTS 2 wyodrebiono Warszawe wlasnie ze wzgledu na wykorzystanie srodkow europejskich dla regionów słabiej rozwinietych po 2020r dokonano  tego w 2016r
odpowiedz   •   oceń :  
~Zga, 21:02 04-10-2019,   75%
@~ppp Oczywiście że jest, ten podział nie ma nic wspólnego z podziałem środków z UE, to już zostało dawno załatwione i Warszawa nie wpływa na przyznawanie środków reszcie Mazowsza. Stworzone zostanie jedno z najbiedniejszych województw bez szans na rozwój bo bez pieniędzy z Warszawy. Dla Ostrołęki to jest morderstwo.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 18:31 04-10-2019,   72%
Borki kochają PiS.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 20:09 04-10-2019,   75%
Niech PIS tam rządzi sto lat, aby nie wracali do Ostrołęki.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 23:15 04-10-2019,   100%
PiS kocha Borki.
odpowiedz   •   oceń :  
~Obywatel, 22:14 04-10-2019,   60%
Głupota przez duże G
odpowiedz   •   oceń :  
~Tiaa, 22:23 04-10-2019,   50%
Stolica w Myszyńcu ;) haha ;)
odpowiedz   •   oceń :  
~MIESZKANIEC, 02:34 05-10-2019,   20%
PO  =   FOLKSDOJCZE
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 07:46 05-10-2019,   60%
@~MIESZKANIEC I za te słowo poczekaj przyjdą po ciebie nie ukryjesz się.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 11:56 05-10-2019,   50%
@~Gość na szczęście te czasy już minęły.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 07:17 05-10-2019,   100%
Pryma a prilis. Wybory, wybory....
odpowiedz   •   oceń :  
~Ostrołęczanka, 19:40 05-10-2019,   50%
Jeśli chcecie drodzy Ostrołęczanie żyć i umierać w najuboższym (po wyłączeniu Warszawy) województwie w kraju to się cieszcie z pomysłu jeszcze nam panujących. Prezesik nie wspomina bowiem o tym że pozostawi Mazowsze bez środków na inwestycje, rozwój infrastruktury itp.itd. CIT w ponad 90 proc. generuje Warszawa... Teraz musi się z dzielić z całym regionem. Powodzenia, bijcie brawo
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 09:55 07-10-2019,   -
Tak przeniosą stolice polskiego bimbrownictwa z Olszewki do Ostroleki,. Władza blizej ludzi hihihihi
odpowiedz   •   oceń :  
Serwis eOstroleka.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
Kalnedarz imprez
listopad 2019
PnWtŚrCzPtSoNd
 28  29  30  31  1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30  1