2019-09-07T11:00:00+02:00 eOstroleka.pl 10 0 24 5.4
Ostrołęka,

PiS zarejestrował kandydatów do Sejmu. W tym czworo z naszego terenu

REKLAMA
Bartosz Pawelczyk
REKLAMA
Najlepszy komentarz
~Kurpie, 12:12 07-09-2019,   88%
Panie Bartoszu ma pan nasze głosy młody ambitny i z zasadami to dobry wybór
odpowiedz   •   oceń :  
Lista kandydatów Zjednoczonej Prawicy do Sejmu w okręgu nr 18 siedlecko-ostrołęckim została już oficjalnie zarejestrowana. Na liście mamy trzech reprezentantów Ostrołęki i reprezentantkę powiatu ostrołęckiego.

Ostrołękę reprezentować będą: Arkadiusz Czartoryski pod numerem 3, Bartosz Pawelczyk (Solidarna Polska) - który wystartuje z "jedenastką" i Grzegorz Makowiecki - nr 17. Z kolei powiat ostrołęcki reprezentuje Anna Śniadach, zajmująca 19. miejsce na liście.

Drużynę Zjednoczonej Prawicy tworzą:

1 TCHÓRZEWSKI Krzysztof Józef [Siedlce]
2 KOWALCZYK Henryk [Golądkowo]
3 CZARTORYSKI Arkadiusz [Ostrołęka]
4 ZAGÓRSKI Marek Tadeusz [Warszawa]
5 WARGOCKA Teresa Anna [Mińsk Mazowiecki]
6 WOŹNIAK Grzegorz Adam [Trąbki]
7 SIARKOWSKA Anna Maria [Siedlce]
8 GÓRSKI Maciej [Górki-Grubaki]
9 SKRZYPEK Dorota [Wieliszew]
10 ŻUKOWSKI Jerzy [Turzyn]
11 PAWELCZYK Bartosz [Ostrołęka]
12 GROMADZKI Marek Łukasz [Makarówka]
13 KURKUS Bartłomiej [Gręzów]
14 KUROWSKA Iwona Teresa [Garwolin]
15 PIEŃKOWSKI Bartłomiej Tomasz [Ostrów Mazowiecka]
16 ROGALSKA Barbara [Maków Mazowiecki]
17 MAKOWIECKI Grzegorz [Ostrołęka]
18 KASZUBA Anna [Sokółka]
19 ŚNIADACH Anna Agnieszka [Kadzidło]
20 RUNO Ewa Grażyna [Ochudno]
21 ŻYLUK Zygmunt Czesław [Wyrozęby-Konaty]
22 HAWRYLUK Urszula Maria [Kiczki Drugie]
23 GAŚ Agnieszka [Małkinia Górna]
24 MILEWSKI Daniel George [Mińsk Mazowiecki]

Wasze opinie

Brak możliwości komentowania artykułu po trzech dniach od daty publikacji.
~Gość, 11:07 07-09-2019,   72%
Bartek do boju
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 11:14 07-09-2019,   39%
Do gnoju nie do boju. Dlaczego na tej liscie nie ma Marcina Grabowskiego , tylko jakis Bartosz nikomu z pozytywnych kwesti nie znany ?
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 11:17 07-09-2019,   39%
Proponuje zapytac p. Czartoryskiego dlaczego niepozwolil wystartowac panu Grabwskiemh  a xhyba pan bartosz staruje z solidarnej polski
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 11:18 07-09-2019,   66%
Marcin jest radnym sejmiku mazowsza.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 11:23 07-09-2019,   41%
I co z tego, ze jest radnym ? Nie moze startowac na posla ?
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 12:59 07-09-2019,   30%
Ładnie PiS nie wystawił żadnych interesyjących kandydatów na posłow z regionu tylko tych, którzy już zawiedli wyborców wiele razy. Gdzie pan Grabowski? Pozostaje głosować na opozycję, w której działa wielu małodych prężnych ludzi, którzy myślą o przyszłości regionu i miasta, w którym żyją. Mój głos idzie na lewicę.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 13:44 07-09-2019,   32%
A to nie ten syn policjanta?
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 14:07 07-09-2019,   36%
Czy robi nam się państwo policyjne?
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 15:18 07-09-2019,   26%
Nowy kanon lektur. Uczniowie będą uczyć się wiersza Rymkiewicza o Jarosławie Kaczyńskim?


https://dzienniklodzki.pl/nowy-kanon-lektur-uczniowie-beda-uczyc-sie-wiersza-rymkiewicza-o-jaroslawie-kaczynskim/ar/11662522
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 15:40 07-09-2019,   28%
W Lublinie po godz. 12 rozpoczęła się konwencja wyborcza PiS pod hasłem "Dobry czas dla Polski". Jarosław Kaczyński przedstawił "system wartości", na którym opiera się program partii. oraz "hattrick" wyborczy: wzrost płacy minimalnej do 4 tys. zł na koniec 2023 r.

Zamykam firmę, zwalniam wszystkich pracowników niech idą na socjal albo otwierają swoje działalności nie stać mnie na ZUS, VAT, podatki i opłaty.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 16:11 07-09-2019,   88%
Idź na socjal, przecież przedsiębiorcy szukają pracowników.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 16:23 07-09-2019,   19%
Już teraz rząd z płacy minimalnej 2100zł zabiera 570zł to przy 4000zł, będzie zabierał ponad 1000zł, koszt pracownika wzrośnie nawet do 8000zł. Kogo na to stać? Jak mali przesiebiorcy często mają poniżej 2000zł na miesiąc.
odpowiedz   •   oceń :  
~Pis, 16:39 07-09-2019,   60%
Kłamczuch ty nigdy nie zagłosowałbyś na PiS
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 17:04 07-09-2019,   84%
Im bardziej płaca minimalna wzrasta, to pracodawcy tym więcej potrzebują pracowników.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 17:09 07-09-2019,   22%
Większej bzdury nie słyszałem.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 17:26 07-09-2019,   83%
Czy to bzdura, że mimo sporego wzrostu płacy minimalnej jest wzrost ilości przedsiębiorców szukających pracowników.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 17:40 07-09-2019,   25%
Brakuję rąk do pracy, gdyż nie opłaca się pracować lepiej leżeć w domu i brać socjal.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gosc, 18:03 07-09-2019,   18%
Tatuś Pawlczyka wykazał się dla PiS bo posądzał do więzienia ludzi z gminy myszyniec
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 18:16 07-09-2019,   89%
Dlaczego rodzice rodzin wielodzietnych mają pracować i tyle samo zarabiać jak bezdzietni? Gdyby żłobki, przedszkola, szkoły wystarczały rodzinom wielodzietnym, to byłoby ich więcej. Dlaczego państwo nie dopłaca pracującym rodzicom rodzin wielodzietnych? Dlaczego dzieci mają chodzić samopas z kluczem na szyi, bo oboje rodzice pracują?
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 18:44 07-09-2019,   88%
"Brakuję rąk do pracy, gdyż nie opłaca się pracować lepiej leżeć w domu i brać socjal."

Dlaczego pracodawcy łatwiej zwalniają rodziców rodzin wielodzietnych niż bezdzietniych? Dlaczego pracodawcom nie opłaca się dać pracy rodzicom rodzin wielodzietnych i dają pracę bezdzietnym? Dlaczego pracodawcy zwalniają rodziców rodzin wielodzietnych i każą im leżeć w domu i brać socjal?
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 19:01 07-09-2019,   18%
A kto ci powiedział, że zwalniają? Oni wogóle się do pracy nie kwapią.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 19:08 07-09-2019,   88%
A kto ci powiedział, że pracodawcy nie zwalniają rodziców rodzin wielodzietnych? Pracodawcy wogole nie kwapią się zatrudnić takich osób. Dla nich lepszy bezdzietny pracownik.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 19:57 07-09-2019,   14%
Nie gadaj bzdur. Znam wiele osób , które mają rodziny wielodzietne i pracują. I znam takie, które nigdy nie pracowały i nie będą.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 20:12 07-09-2019,   87%
Nie pisz bzdur. Znam wiele osób, które zostały zwolnione, bo posiadały dzieci. Pracodawcy nie chcą pracowników mających dzieci. Ja nie znam ani jednej osoby, która zwolniła się z pracy z powodu tego, że ma dzieci. Nie znam ani jednej osoby, która nigdy nie pracowała z tego powodu.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 20:31 07-09-2019,   17%
Nic nie stoi na przeszkodzie, aby założyły własną działalność i płaciły podatki.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 20:32 07-09-2019,   14%
Zwolnienie pracownika dlatego, że ma dzieci jest niezgodne z prawem pracy, więc kłamiesz.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 20:55 07-09-2019,   87%
Pracodawcy wolą zwolnić pracownika mającego dzieci niż bezdzietnego. Pracodawcy wolą zatrudnić bezdzietnego niż mającego dzieci. Pracodawcy wolą dać podwyżkę bezdzietnemu niż mającemu dzieci. Nie znasz rzeczywistości na rynku pracy. Który pracodawca woli pracownika, któremu dziecko może zachorować? Lepszy bezdzietny pracownik.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 08:53 08-09-2019,   19%
Państwowa Inspekcja Pracy nie dopuszcza do takich zwolnień i surowo kara takich pracodawców. Już dawno czegoś takiego nie ma w Polsce.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 09:11 08-09-2019,   80%
Gdzie u np. prywaciarzy masz pip? Przecież zwalnianie rodzica z powodu tego, że go nie ma w pracy, bo dziecko zachorowało jest częste. Który pracodawca zatrudni rodzica? Woli zatrudnić bezdzietnego. Gdzie ty żyjesz?
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 09:22 08-09-2019,   28%
Nie wypowiadaj się w temacie jak nie znasz prawa. Prywatne firmy PIP ma prawo jeszcze bardziej karać.

Jeżeli pracodawca łamie prawo, to pracownik nie tyle może, co musi, reagować. Nie może pozostać bierny względem tego, co robi jego przełożony. Do przykładów łamania prawa zaliczają się: brak wypłaty należnego wynagrodzenia za pracę (w tym za godziny nadliczbowe), brak zapewnienia odpowiednich warunków wynikających z przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy, zatrudnienie bez umowy, nieuzasadnione zwolnienia z pracy, mobbing.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 11:50 08-09-2019,   72%
Gdzie ty żyjesz? Załóż firmę i zatrudniaj tylko tych co mają dzieci. Pracodawcy szukają najlepiej bezdzietnych albo z dorosłymi dziećmi. Co pracodawcy po takim pracowniku, który miał rano być w pracy, a zostaje w domu, bo mu dziecko wysypki dostało?  Prawo prawem, a życie życiem.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 12:26 08-09-2019,   25%
Mamy trójkę dzieci i nigdy nie było problemu z pracodawcą, aby dostać urop czy dzień wolny od pracy gdy dziecko zachorowalo. Tylko teraz mamuśki nie chcą pracować.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 12:34 08-09-2019,   74%
Pracodawcy nie chcą zatrudniać matek. Gdzie ty żyjesz i pracujesz? Gdyby tak było jak piszesz, to dzieci byłoby dużo. Ludzie nie chcą mieć problemów w pracy i nie chcą mieć dzieci. Dla pracodawcy lepiej niech matka się zwolni i zajmie się dziećmi.
odpowiedz   •   oceń :  
~co za kłamastwa?, 12:40 08-09-2019,   78%
Wszystkie moje koleżanki, z którymi pracuje są matkami.
odpowiedz   •   oceń :  
~pracujący, 12:54 08-09-2019,   24%
@~co za kłamastwa? Wzrost płacy minimalnej do 4 tys. zł na koniec 2023 r.

Umowa o pracę - miesięczne zarobki i opłaty dla kwoty 4 000 zł brutto

Twoja wypłata (kwota netto) 2 854 zł na rękę

Pobierane opłaty przez rząd

Ubezpieczenie emerytalne 390 zł
Ubezpieczenie rentowe 60 zł
Ubezpieczenie chorobowe 98 zł
Ubezpieczenie zdrowotne 311 zł
Zaliczka na podatek 287 zł

Całość stanowi kwotę (brutto): 4 000 zł
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 13:10 08-09-2019,   75%
@~co za kłamastwa? Kłamstwem jest to, że matki się zwalniają, bo mają dzieci.

"Brakuję rąk do pracy, gdyż nie opłaca się pracować lepiej leżeć w domu i brać socjal."

To przedsiębiorcom nie opłaca się zatrudniać mających dzieci.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 13:15 08-09-2019,   65%
@~pracujący Chcesz mieć wyższą emeryturę, to popieraj wprowadzenie większej minimalnej. Im większe składki na ZUS, to tym większe emerytury i więcej pieniędzy dla obecnych emerytów.

"Pobierane opłaty przez rządUbezpieczenie emerytalne 390 złUbezpieczenie rentowe 60 złUbezpieczenie chorobowe 98 złUbezpieczenie zdrowotne 311 złZaliczka na podatek 287 zł"

To nie są pobierane płaty przez rząd.

To są opłaty na składkę emerytalną, rentową, chorobową i zdrowotną. Z tego może korzystać każdy ubezpieczony.
odpowiedz   •   oceń :  
~tylko PSL, 13:32 08-09-2019,   25%
PSL deklaruje: 500 plus zostanie, ale ktoś musi na nie zarobić. - Dlatego przedsiębiorcy powinni mieć dobrowolny ZUS - mówił Władysław Kosiniak-Kamysz. Drugą ręką chce dać wyższe emerytury.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 17:23 08-09-2019,   100%
@~tylko PSL Nie głosuj na pierwsze miejsca na liście. Szukaj nowych…

Mhm… Faktycznie tak jest, że najwyżej płatne są pierwsze trzy miejsca na liście oraz ostatnie. W praktyce – pierwsze szóstka to partyjne szczyty, a cała reszta to mięso armatnie, ale nawet to mięso armatnie to nie są wojacy, którzy nie dostali błogosławieństwa „góry”. Oni zazwyczaj po prostu są zbyt beznadziejni, aby być wyżej, więc głosowanie na nich, to jak wybieranie politycznego średniaka, kosztem kogoś, kto wie na czym polega polityka.
odpowiedz   •   oceń :  
~Czarek, 11:14 07-09-2019,   79%
Odpowiedni czlowiek na odpowiednim miejscu !!!!
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 11:23 07-09-2019,   48%
Tylko P. Czartoryski.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 11:26 07-09-2019,   51%
Czartoryski już się skończył
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 11:27 07-09-2019,   61%
chyba Ty sie skonczyłes?
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 11:54 07-09-2019,   49%
Zmień leki
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 12:47 07-09-2019,   46%
Zawód poseł.wystarczy już!
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 13:02 07-09-2019,   43%
Proszę podać co pan poseł zrobił dla Ostrołęki i regionu przez ostatnie 12 lat? Wszedzie posłowie i senatorowie PiS działają prężnie, a u nas bieda z nędzą? Niestety tym razem nie zagłosuje na dziadków z PiS. Czas na młodych jak pan Grabowski.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 17:06 07-09-2019,   68%
Poseł Czartoryski zajął się elektrownią, obwodnicą, portem, dotacjami dla miasta, remontem torów do miasta,
odpowiedz   •   oceń :  
~ha ha ha, 17:11 07-09-2019,   27%
śmiechu warte
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 17:17 07-09-2019,   29%
Cztery lata rządów i nic, ani dworców, ani nowego mostu, ani estakady, ani zakładów pracy, ani inwestycji rządowych, ani specjalnej strefy ekonomicznej dla pracodawców. Jak mamy się rozwijać?
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 17:29 07-09-2019,   82%
Czy był wniosek o most, estakadę czy specjalną strefę ekonomiczną?

Czy budowa za 6 mld elektrowni to nie zakład pracy?
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 17:44 07-09-2019,   29%
A gdzie ta elektrownia? Jeżdzę dosyć często tamtędy i nie wiele się dzieje, przewożą piasek z miejsca na miejsce. Na dodatek kontakt trafił do zagranicznych firm, a nie polskich. Zatrudnienie również dla wybrańców? a jak zamkną starą elektrownie to większośc załogi pójdzie na bruk?
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 17:46 07-09-2019,   46%
A był wniosek o elektrownie, port, muzeum, przeprawę tymczasową ???
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 18:07 07-09-2019,   82%
Nie widzisz prac ziemnych? Kłamiesz, albo udajesz.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 19:01 07-09-2019,   24%
Pod ziemnych?
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 19:22 07-09-2019,   76%
"Na ostatniej konferencji prasowej dotyczącej budowy elektrowni Ostrołęka C dowiedzieliśmy się, na jakim etapie jest budowa.

- Na placu budowy toczą się teraz prace z infrastrukturą podziemną. Wykonawca wykonuje obecnie prace z przyłączeniem swojego miasteczka kontenerowego, to jest bardzo ważna rzecz, aby specjaliści byli tu na miejscu i nadzorowali wszystko z poziomu organizacji budowy -  usłyszeliśmy na konferencji.

To jednak nie wszystko. Co aktualnie dzieje się na placu budowy?

- Lejemy beton pod pylony komunikacyjne budynku kotłowni. To wieże zawierające klatki schodowe, jak i windy towarowe i osobowe dla urządzeń kotłowni. Prowadzone są prace fundamentowe dla obiektu urządzeń maszynowni, czyli obiektu, gdzie ukryty jest turbogenerator. Prowadzone są też prace fundamentowe pod przygotowanie do lania betonu do chłodni kominowej - dodano. "

"Wielu ostrołęczan pyta - co dzieje się na placu budowy? Prezydent Łukasz Kulik, podczas śniadania prasowego poświęconego elektrowni Ostrołęka C, mówił:

- Ja z racji zajmowanej funkcji wiem, że się dzieje, ale całą przyjemność z informowania o tym zostawiam panom prezesom. Dzieje się, dzieje się dużo i myślę, że to wszystko będzie miało bardzo pozytywny koniec.

Jak się okazuje, w planach jest szersza kampania informacyjna. Być może skorzystają z niej również radni miejscy, którzy mogliby zostać zabrani na wycieczkę do elektrowni w Kozienicach.

- Rozmawiałem z przedstawicielami inwestora, rozmawialiśmy z panem prezesem GE Power w sprawie wycieczki, jaką moglibyśmy zorganizować, dla radnych, a może i dla innych osób, żeby pokazać, jak wygląda ten blok, jaki został pobudowany w Kozienicach. U nas będzie bliźniaczy blok i warto pokazać, jak on fizycznie funkcjonuje - powiedział prezydent Łukasz Kulik. "
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 19:43 07-09-2019,   26%
Zakład pracy ale dla kogo????????
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 19:56 07-09-2019,   71%
Elektrownia to zakład pracy dla ostroleczan i okolic.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 19:59 07-09-2019,   30%
Z jednej słusznej partii?
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 20:20 07-09-2019,   85%
Z tej partii, która potrafi budować elektrownię.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 20:32 07-09-2019,   23%
A od kiedy partie budują elektrownie?
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 20:56 07-09-2019,   79%
"Z jednej słusznej partii?"

A od kiedy partie budują elektrownie?
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 09:23 08-09-2019,   35%
Zatrudniają katechetów, a budują za pieniadze Polaków? a co na to kościół?
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 11:54 08-09-2019,   65%
Zatrudniają byłych prezydentów tak jak wszystkich. Dobrze że budują dla Polaków za pieniądze Polaków. Jest rozdział kościoła od państwa.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 12:27 08-09-2019,   30%
A co wspólnego mają byli prezydenci z energetyką?
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 12:37 08-09-2019,   62%
Były prezydent przez wiele lat zarządzał setkami milionów i setkami ludzi. Może to samo robić w energetyce. Kto z miasta ma większe doświadczenie?
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 12:40 08-09-2019,   36%
W energetyce?
odpowiedz   •   oceń :  
~mieszkaniec, 12:58 08-09-2019,   36%
Tak zarządzano, że od 2006 roku miastu przybyło około 100 milionów złotych długu do spłacenia?

https://www.eostroleka.pl/najnowsze-dane-o-zadluzeniu-ostroleki-blisko-2-tysiace-zlotych-na-mieszkanca,art65770.html

https://www.eostroleka.pl/oto-najnowsze-dane-o-zadluzeniu-miasta,art69505.html
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 13:18 08-09-2019,   56%
@~mieszkaniec Tak zarządzano, że dług Ostrołęki jest niższy niż innych miast.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 13:34 08-09-2019,   44%
Są miasta bez długu. Chyba lepiej być w czołowce niż na szarym końcu?
odpowiedz   •   oceń :  
~Walter, 11:26 07-09-2019,   81%
Młoda krew, Bartosz masz mój głos !
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 11:27 07-09-2019,   41%
Bardzo dobrze, że ktoś młody się załapał. Marcina szkoda ale wycięli go ! Pan Arkadiusz już może odejść od komputera i przestanie się denerwować. Czas wnuki bawić.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 11:28 07-09-2019,   75%
Tobie nic do tego??? haha
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 13:43 07-09-2019,   37%
Czas na zmiany. Odsunąć starych od władzy, tylko małodzi z PiS.  Dziadki wnuki bawić.
odpowiedz   •   oceń :  
~Hugo, 11:31 07-09-2019,   44%
W końcu czyste tchnienie... inna twarz nie rumiano buraczana. Bartek powodzenia.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 11:39 07-09-2019,   72%
@~Hugo Najpierw kultury sie naucz, a pozniej zabieraj głos.Jeszcze się nie nauczyłes?? Dokształcis sie i to szybko, moze jeszcze nie za pózno.
odpowiedz   •   oceń :  
~ooo, 11:40 07-09-2019,   71%
@~Hugo Popatrz na swoja mor..ę.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 13:05 07-09-2019,   38%
@~Hugo Odsunąć starych od władzy. Czas na młodych.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 11:41 07-09-2019,   50%
Naturalna kolej rzeczy, bez złych emocji ale warto dać szanse młodym. Szacunek dla tych tyle lat poświęcili, ale przyszłość jest najważniejsza!
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 11:42 07-09-2019,   81%
W koncu powiew świeżości!!! Pan Bartosz ma moj glos ...
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 14:31 07-09-2019,   30%
Lepszy jest pan Kotowski i Grabowski. Kto tworzył te listy?
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 17:31 07-09-2019,   81%
Przecież Kotowski i Grabowski junior mają co robić. Inaczej już by startowali  do parlamentu.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 19:05 07-09-2019,   23%
Partia decyduje o kandydatach, gdyby ich wystawiono startowaliby do parlamentu, a tak stawiając na tych co byli zniechęcają wyborców PiS do głosowania. Wyborcy chcą zmian, aby region się rozwijał, a dziadki niech bawią wnuki.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 19:24 07-09-2019,   93%
Bartek to dobry kandydat.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 20:00 07-09-2019,   27%
dobry dla kogo? Najlepszy dla miasta i regionu to pan Kotowski
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 20:22 07-09-2019,   63%
Glosujac na kogoś z miasta i okolic, głosujesz na Kotowskiego.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 20:34 07-09-2019,   23%
Nie prawda.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 11:15 08-09-2019,   34%
Policjant to nie to samo co katecheta?
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 11:55 08-09-2019,   73%
Komu przeszkadza policjant czy katecheta?
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 12:29 08-09-2019,   38%
Były prezydent lepszy na posła niż inni.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 13:20 08-09-2019,   67%
Były prezydent nie zatrudniałby się w elektrowni jeśli chciałby na posła wystartować.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 13:35 08-09-2019,   45%
A skąd wiesz? Pytałeś byłego prezydenta? Ludzię mówią, że chciał być posłem i co ty na to?
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 14:52 08-09-2019,   57%
Chciał być posłem i niedawno poszedł do elektrowni? Co ty na to?
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 14:59 08-09-2019,   40%
A co miał być bezrobotnym do wyborów? Czy bez zajęcia? Mądry ty jesteś?
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 11:43 07-09-2019,   23%
Głosujcie na panią Siarkowską.
Szkoda że nie jest z Ostrołęki, ale osoba godna zaufania.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 11:47 07-09-2019,   80%
Kiedyś Kukiz też tak o niej mówił heheheh
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 14:02 07-09-2019,   97%
Kiedyś.
odpowiedz   •   oceń :  
~Bb, 11:50 07-09-2019,   86%
Oczywiście że Bartek bez dwóch zdań
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 11:56 07-09-2019,   35%
Głosuje na nowe twarze z naszego miasta, stara ekipa jest już nie wiarygodna
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 12:02 07-09-2019,   41%
A właśnie czemu nie ma na liście Marcina Grabowskiego?Arek nie ma żadnego silnego konkurenta na liście. A Kotowskiego Janusza też nie wystawiono. Czemu?
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 12:09 07-09-2019,   40%
Arkadiusz sie boi konkuretow tylko iwyloncznie dla tego
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 14:10 07-09-2019,   47%
Brak pana Kotowskiego i Grabowskiego na listach PiS dyskwalifikuje pozostałych kandydatów, o których praktycznie nikt nie słyszał, a pan Czartoryski powinien już odejść i zwolnić miejsce dla najlepszych działaczy PiS w regionie i mieście.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 12:08 07-09-2019,   41%
Czartek sie juz skonczyl trzeba glosowac na mlodych zaradnych a zarazem pomocnych
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 12:09 07-09-2019,   85%
Panie Bartoszu  poznałam Pana w trudnych życiowych momentach i bardzo pan pomógł mnie i mojej rodzinie  za co jesteśmy wdzięczni jesli chce pan pomoc Polsce i naszemu regionowi MS pan głosy naszej rodziny
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 12:11 07-09-2019,   25%
Boże, jak można samemu sobie pisać pochwalne posty.
odpowiedz   •   oceń :  
~Kotek, 12:17 07-09-2019,   51%
Hahaha Arek daj spokój napij sie melisyyy
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 14:03 07-09-2019,   44%
Co za cyrk? Walka o stołki.
odpowiedz   •   oceń :  
~Kurpie, 12:12 07-09-2019,   88%
Panie Bartoszu ma pan nasze głosy młody ambitny i z zasadami to dobry wybór
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 12:20 07-09-2019,   37%
Miałem głosować na J.J.K.a teraz to nawet nie wiem czy na tą listę zagłosuje.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 14:25 07-09-2019,   38%
Podobie, wolę zagłosować na opozycję posłowie PiS nie mają żadnego przebicia w partii, a tylko mieszkańcy regionu na tym tracą, jak w ostatnich latach. Głupiego mostu czy estakady nie potrafią załatwić w rządzie, a miasto boryka się z problemami komunikajcymi. Portem sie zajeli, chyba tylko na potrzeby kampani wyborczej, albo myślą, że mieszkańcy na łódli się przesiądą z samochodów?
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 19:30 07-09-2019,   65%
Co ci da Schetyna, Biedroń czy Kosiniak Kamysz?
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 20:33 07-09-2019,   32%
Wszystko czego nie da mi PiS.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 12:29 08-09-2019,   43%
https://www.money.pl/gospodarka/wybory-2019-psl-prezentuje-program-kp-damy-50-tys-zl-na-nowe-mieszkanie-6421903694464641a.html
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 12:21 07-09-2019,   44%
Na dziadków nie będę głosować
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 12:30 07-09-2019,   72%
twoja sprawa rób co chcesz, tez bedziesz dziakiem
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 13:47 07-09-2019,   29%
Jak będę dziadkiem to zostawie miejsce młodym Polakom.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 14:16 07-09-2019,   77%
sam nie dowierzasz co piszesz.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 14:19 07-09-2019,   41%
A co dziadkowie moga wiedzieć o życiu i potrzebach młodych ludzi?
odpowiedz   •   oceń :  
~Lucek, 12:37 07-09-2019,   38%
Cały przekrój pasożytów społecznych.
odpowiedz   •   oceń :  
~Mik, 12:46 07-09-2019,   70%
Wybieram Prawo i Sprawiedliwość.
Wybieram Bartosza Pawelczyka.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 13:04 07-09-2019,   33%
@~Mik Dopóki nie dopuszczą pana Grabowskiego, będę głosował na opozycję.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 13:11 07-09-2019,   39%
Zale prosze kierowac do p. Czartoryskiego jego w tym zasługa
odpowiedz   •   oceń :  
~Gosc, 13:18 07-09-2019,   39%
Licha ta lista stare gęby łącznie z wodzem i do tego brzydkie
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 13:23 07-09-2019,   42%
Bartosz Pawelczyk to syn Janusza,Pawelczyka?
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 13:46 07-09-2019,   45%
Policjanta?
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 19:06 07-09-2019,   77%
A komu policjant czy jego syn przeszkadza?
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 08:55 08-09-2019,   35%
A czemu akurat ten?
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 09:14 08-09-2019,   67%
A kto jak nie on?
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 11:28 08-09-2019,   39%
Pan Kotowski
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 11:58 08-09-2019,   60%
Pan Kotowski ma już zajęcie.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 12:30 08-09-2019,   46%
A czemu wypowiadasz się za pana Kotowskiego?
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 13:22 08-09-2019,   67%
A czemu ty wypowiadasz się za pana Kotowskiego?
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 14:27 08-09-2019,   40%
Nie odpowiada się pytaniem na pytanie. Nigdy nie słyszałem, aby pan Kotowski mówił, że nie chce być posłem, a ty słyszałeś?
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 14:54 08-09-2019,   58%
Nigdy nie słyszałem, by pan Kotowski mówił, że chce zostać posłem, za to usłyszałem, że znalazł niedawno pracę w elektrowni, bo chciał.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 15:04 08-09-2019,   40%
Widać od razu, że nie nigdy nie słuchałeś pana Kotowskiego. Praca na stanowisku kierowniczym w państwowej firmie to tylko atut dla każdego kandydata na parlamentarzystę. Który z kandydatów posłów zajmował kierownicze stanowisko? Jakie mają osiągnięcia?
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 15:06 08-09-2019,   36%
Pytaniem na pytanie odpowiada ten tępy z koparki, ale on nie ma nic wspólnego z PiS to zwykły świr.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 15:40 08-09-2019,   47%
Porównujesz inwestycje za ponad 6mld złotych do malutkiej spółki miejskiej, która podlegała prezydentowi miasta? Nawet idąc twoim tokiem rozumowania to na logikę kandydatem na posła powinien zostać pan Kotowski, ponieważ były prezydent miasta był przełożonym prezesa. Na pana Kotowskiego głosowało ponad 8000 wyborców, a teraz byłoby jeszcze więcej, a tak większość nie pójdzie głosować. Nie ma ma naszego kandydata, więc nie idziemy na wybory.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 21:34 08-09-2019,   50%
Nie słyszałem, by pan Kotowski chciał kandydować na posła.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 06:26 09-09-2019,   75%
Nie słuchałeś uważnie.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 10:06 09-09-2019,   34%
Jeśli słyszałeś, że pan Kotowski chciał startować na posła, to dlaczego mu w tym nie pomogłeś? Teraz dopiero piszesz? Należysz do partii i go nie wsparłeś?
odpowiedz   •   oceń :  
~Gosc, 13:24 07-09-2019,   38%
Kaczor obiecuje wysoka minimalna pensje tylko chyba nie wie ze tym sposobem wykańcza małe przedsiębiorstwa a dopłaty dla rolników obiecał 4lata temu a z tego wyszło ze robi zadymę w uni a dopłaty w kraju stają się przy tych podwyżkach w sklepach gowno warte   Zła droga prowadzi nas PiS stary przywódca już ma demencje
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 14:16 07-09-2019,   84%
@~Gosc Czołem panie ministrze
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 20:00 07-09-2019,   75%
@~Gosc Minimalna coraz wyższa, a przedsiębiorstwa poszukują coraz więcej pracowników.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 08:56 08-09-2019,   40%
Z Ukrainy, a Polacy wyjeżdzają.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 09:16 08-09-2019,   58%
Pracodawcy szukają każdego. Polacy coraz rzadziej wyjeżdżają za pracą,
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 11:30 08-09-2019,   40%
Statystyki GUS mówią całkowicie coś innego, że coraz więcej Polaków przebywa za granicą i coraz mniej ma chęć powrotu do kraju.
odpowiedz   •   oceń :  
~Klusek, 14:19 07-09-2019,   90%
Bartek powodzenia !
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 14:46 07-09-2019,   88%
Trzymam kciuki Bartek nie patrz na innych i rob swoje
odpowiedz   •   oceń :  
~gosc, 15:10 07-09-2019,   66%
Panie posle wszyscy zdrowo myslacy oddadza glos na Pana , ci mieszkancy ktorzy dobrze zycza naszemu miastu oddadza glos na Pana Arkadiusza Czartoryskiego ,rowniez w powiecie ostroleckim spoleczenstwo jest wdzieczne za Pana dotychczasowy wklad w rozwoj naszego regionu
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 15:20 07-09-2019,   29%
@~gosc A konkretniej? Co pan poseł zrobił dla regionu? I gdzie ten rozwój?
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 15:37 07-09-2019,   29%
@~gosc Hahaga arek od klawiatury nie odchodzi
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 08:31 08-09-2019,   38%
@~gosc Choroba postępuje
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 09:18 08-09-2019,   87%
To idź do lekarza.
odpowiedz   •   oceń :  
~Po, 15:53 07-09-2019,   30%
Każdy aby nie rumiany! Bartek ma  mój głos
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 17:18 07-09-2019,   95%
@~Po A kto to ten rumiany?
odpowiedz   •   oceń :  
~V, 17:18 07-09-2019,   17%
Nikodem Makowiecki... :))
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 18:15 07-09-2019,   92%
Młody energiczny chłopak z tego Bartka. Kampania ostra. Nie był on przypadkiem prezesem OPK?
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 19:24 07-09-2019,   79%
Tak, ma doświadczenie, mimo, że jest młody.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 20:01 07-09-2019,   35%
Doświadczenie w czym?
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 20:26 07-09-2019,   81%
Byl prezesem opk.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 08:56 08-09-2019,   15%
I co z tego?
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 08:59 08-09-2019,   40%
Odpowiednie doświadczenie to ma pan Kotowski i pan Grabowski. Czemu zostali odsunięci?
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 09:17 08-09-2019,   50%
Pan Kotowski ma pracę, a pan Grabowski junior niedawno został radnym sejmiku województwa.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 11:33 08-09-2019,   41%
Do parlamentu nie idzie się za pracą, a służyć mieszkańcom. Największe doświadczenie ma pan Kotowski i Grabowki, a reszta do wymiany.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 11:34 08-09-2019,   48%
A ten pan Bartek to bezrobotny? nie ma pracy? szuka zatrudnienia? O co chodzi?
odpowiedz   •   oceń :  
~Kolega, 19:39 07-09-2019,   92%
Pozdrowienia dla Grzegorza trzmajacego kciuki za Bartka;)
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 19:51 07-09-2019,   90%
W czym będziesz lepszy jako poseł od posła Czartoryskiego jeśli nim zostaniesz? Wiem, że lubisz morze coś więcej proszę.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 20:19 07-09-2019,   33%
Powinien startowac Marcin Grabowski.Kto wystawil Sniadachowo?
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 20:28 07-09-2019,   70%
Marcin Grabowski jest od 10 radnym sejmiku województwa. Po co mialby z tego rezygnować i zawodzić wyborców?
odpowiedz   •   oceń :  
~Krzysiek, 20:58 07-09-2019,   43%
Marcin byłby wspaniałym kandydatem, ale jakiś rumiany dzban go zniszczył, wyciął z listy i koniec marzeń.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 21:12 07-09-2019,   61%
@~Krzysiek Lepszy Bartek, Marcin ma już zajęcie.
odpowiedz   •   oceń :  
~nie do wiary, 11:36 08-09-2019,   43%
Czemu? ponieważ nie ma zajęcia?
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 19:58 08-09-2019,   100%
@~nie do wiary A który to "rumiany dzban"?
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 20:56 07-09-2019,   41%
Arku razem można więcej. Nie bądź zły ale w Twoim wieku warto zadawać o rodzinę o wnuki o dobry start dla nich. Reszta to tylko otoczka. Zamiast pisać jakieś komentarze zacznij pomagać ludziom bezinteresownie. Nie każdy szuka pracy w elektrowni czasem wystarczy dobre słowo!
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 20:57 07-09-2019,   60%
Dobry Arek, dobry i Bartek, razem można więcej.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 22:52 07-09-2019,   35%
tata da
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 11:02 08-09-2019,   77%
Hahaha. Jaka hiokryzja. Czartoryski nie moze pisac komentarzy, bo ma sie zajac wnukami, a jakis pajac Bartek moze i pisze.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 11:35 08-09-2019,   25%
Proszę nie obrażać
odpowiedz   •   oceń :  
~M, 07:55 08-09-2019,   46%
Ktoś tu idzie do korytka bo na oświadczeniu majątkowym tylko kredyty. Młody człowiek a gdzie ta operatywność, pytam???
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 07:57 08-09-2019,   65%
@~M Ktos kredyty dal .... wiec chyba wiarygodny skoro spalca
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 08:44 08-09-2019,   43%
Jakiś bystrzak na pewno....
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 09:27 08-09-2019,   53%
@~M Młody, operatywny człowiek nie boi się brać kredytów i je spłacać. Bardzo wielu młodych ludzi brało i bierze kredyty.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 11:45 08-09-2019,   50%
Gdy ktoś uzależnia się od kredytów to nigdy to dobrze nie wygląda. Trzeba pozostać niezależnym bez zobowiązań.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 13:01 08-09-2019,   43%
Ktoś kto ma długi żyje pod ciągłą presją, a taka osoba nie powinna być parlamentarzystą, gdyż może być podatna na wpływy i naciski z zewnątrz.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 20:00 08-09-2019,   40%
Jak się siedzi na państwowej ciepłej posadce to kredyty można brać. Nie to co pracujący im nic się nie należy.  
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 10:56 08-09-2019,   48%
Bartosz Pawelczyk - zawod syn, zalosne
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 11:18 08-09-2019,   12%
No tak.
Na pewno będę głosował na PIS
Ale jak wszędzie tak i w PIS są różni ludzie. Każdy człowiek jest inny.
- Czartoryski od lat ma swój elektorat i to duży jak widać po wynikach, więc nie dziwie się, że partia go wystawia, zdziwił bym się jak by go nie wystawiła. Osobiście nie głosuje.
- Brakuje mi na liście Kotowskiego, myślę, że zrobił by bardzo dobry wynik i chciał bym wiedzieć czemu go nie ma na liście. Może walka w partii a może sam nie chciał. Może się kiedyś dowiemy a może nie.
-Brakuje młodego Grabowskiego, szkoda bo zbiera elektorat, ma potencjał, pokazuje się z dobrej strony, szkoda. Może dlatego, że jest w sejmiku a może nie dostał miejsca. Może ?
* O Pawelczyku - znany z tego, że Kotowski dał mu dobrą v posadę i tylko. Dostał miejsce bo Solidarna Polska miała na pewno ileś miejsc, z PIS by się nie załapał,
Ale i tak jest z kogo wybierać, naprawdę.
JA polecam
1 lub 2 lub 7 lub 24.
Każdy z nich ma za sobą masę porządnej roboty.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 11:42 08-09-2019,   40%
Polecasz głosować na obcych a nie na swoich? Co ich obchodzą losy Ostrołęki i okolic. Znów nikt nic dla miasta nie zrobi. Lepiej już głosować na PSL i KUKIZ. PiS nie obniżył VATu, a obiecywali w wyborach. Ceny idą w górę, a VAT pozostaje 23%

https://www.money.pl/gospodarka/wybory-2019-psl-prezentuje-program-kp-damy-50-tys-zl-na-nowe-mieszkanie-6421903694464641a.html
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 13:07 08-09-2019,   55%
ok
1 TCHÓRZEWSKI Krzysztof Józef [Siedlce], jest "nie swój".
Przecież to On głownie podejmował decyzje i walczył o budowę Elektrowni w Ostrołęce to ma dużo złej woli.
2 KOWALCZYK Henryk [Golądkowo] - minister - dla mnie się sprawdził, pokazał, że umie coś
zrobić i robił.
7 SIARKOWSKA Anna Maria [Siedlce]
Pani z byłego " KUKIZ" w porę odeszła od nich, dla mnie zasłużyła się walką o utworzenie WOT. Absolutnie.
24
24 MILEWSKI Daniel George [Mińsk Mazowiecki]
Młody mądry człowiek. Sporo można go było widzieć i słuchać w telewizji.
A z Ostrołęki jak pisałem na pana Czartoryskiego nie głosuje, a inni dla mnie powinni najpierw wystartować i wygrać choć by w wyborach samorządowych.

Natomiast piszesz, że VAT u PIS nie opuścił i będziesz dlatego  głosował na PSL.
A przecież to PSL podniósł ten VAT. PSL to najgorsze g.,, polityczne.
----- Masz jakichś uraz mózgowy i logiki nie ogarniasz ?
A Kukiz to jak sam mówi mniej więcej cytuje " Konia zabił i żre go.itd." Miał zawsze plan, żeby zostać "języczkiem" uwagi w polityce a został tylko czymś dyndającym się. Nie napisze czym.
Nawet nie wspominaj o Kukizie i PSL u to ...dno  i samo zło dla Polski



odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 13:38 08-09-2019,   44%
Rząd nie obniży VAT-u. Każdego z nas będzie to kosztować ponad 200 zł rocznie

Z obietnic premier Szydło nie zostało nic. Podwyższone stawki VAT zostają. Z wieloletniego planu finansowego rządu wynika, że 8 i 23 proc. VAT będziemy opłacać w tak przyszłym roku, jak i kolejnych latach.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 13:46 08-09-2019,   40%
A czy ktos pytał w referendum mieszkańców Ostrołęki i okolic czy chcą mieć ostatnią węglową trującą elektrownie? Jak 70% Polaków jest za wyjsciem z węgla i juz się nie buduje elektrowni węglowych w Polsce tylko gazowe.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 16:04 08-09-2019,   67%
W Japonii w najbliższych latach wybuduje się około 40 elektrowni węglowych.
Poczytaj.
A Japonia węgiel kupuje.
A my mamy swój.
A bardziej truje to osiedle domków jednorodzinnych niż cała ta elektrownia.
Otwórz drzwi jak sezon grzewczy rusza, zobaczysz i poczujesz o czym pisze.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 16:40 08-09-2019,   43%
Japonia to nie Polska. Wszędzie w Polsce buduje się elektrociepłownie gazowe i podłącza mieszkańcow do sieci. Dzieki temu jest prąd i ogrzewanie.

Jeszcze w tym roku Polska Grupa Energetyczna ma ogłosić przetarg na budowę w Dolnej Odrze dwóch olbrzymich bloków gazowych po ok. 700 MW. W sumie w ciągu najbliższych sześciu lat może powstać w naszym kraju ponad 4 tys. MW gazowych elektrowni i elektrociepłowni – pisze Rafał Zasuń, redaktor naczelny portalu WysokieNapiecie.pl

Dotychczas PGE zapowiadała dwa bloki, ale o nieco mniejszej mocy – ok. 500 MW. Analizy wykazały jednak, że większe jednostki będą bardziej efektywne. – W pierwszej połowie 2019 r. planowane jest ogłoszenie jednego przetargu na oba bloki – mówi rzecznik PGE Maciej Szczepaniuk.

Bloki o mocy 650- 700 MW przeszły certyfikację do rynku mocy, co oznacza, że będą mogły wystartować w aukcji na moc organizowanej przez Polskie Sieci Elektroenergetyczne. To będą pierwsze elektrownie gazowe w Polsce produkujące wyłącznie prąd – obecnie w systemie działają tylko zasilane błękitnym paliwem elektrociepłownie m.in. w Płocku i Włocławku (PKN Orlen), Zielonej Górze i Gorzowie (PGE) oraz Nowej Sarzynie (Polenergia). Elektrociepłownie są znacznie bardziej wydajne, ale w Dolnej Odrze nie ma klientów na ciepło.

Budowa elektrowni gazowych jest nieco tańsza niż węglówek – to ok. 4 mln zł na megawat, przy węglówce co najmniej 6 mln zł. Nowa Dolna Odra będzie więc kosztować ok. 5,6 mld zł. Oczywiście gaz jest droższy od węgla, ale o połowę mniej emisyjny. Elektrownia o takich parametrach bez trudu zmieści się w unijnym limicie 550 g na 1 KWh i będzie mogła skorzystać ze wsparcia w postaci rynku mocy.

Tak wielkich bloków gazowych nie ma nigdzie w Europie – zbudowano je w USA, Japonii czy Rosji. Faworytami do wygrania przetargi będą japoński Mitsubishi Hitachi, który ma w ofercie największe bloki gazowe o mocy 700 MW, niemiecki Siemens, który dysponuje nieco mniejszymi jednostkami powyżej 600 MW oraz amerykański GE. O ile oczywiście przezwycięży problemy z turbiną, które ostatnio trapią amerykański koncern, a które objawiły się niedawno we Włocławku.

To nie koniec gazowych planów PGE. Nasz narodowy czempion chce także budować gazowe elektrociepłownie, które skorzystają z uchwalonej w zeszłym roku ustawy o wsparciu kogeneracji. Największa o mocy 110 MW ma powstać w Siechnicach pod Wrocławiem (110 MWe), nieco mniejsze w Bydgoszczy (50 MW) i Zielonej Górze (30 MW), a całkiem małe w Kielcach i Zgierzu. Jak poinformował nas rzecznik PGE, rozważane są także inwestycje w gazowe elektrociepłownie w Gdańsku, Gdyni i Wrocławiu. Wszędzie tam mogłyby zastąpić stare jednostki węglowe.

Jeśli ziszczą się także plany innych firm, to budowniczych elektrowni gazowych czeka prawdziwy boom. Energa chce wybudować dwa bloki po 400 MW w Grudziądzu ( również elektrownia). PKN Orlen rozwijał projekt gazowego bloku szczytowego w Płocku (500 MW) i być może do niego wróci. Tauron cały czas analizuje inwestycję w gazową elektrociepłownię o zbliżonej mocy w Łagiszy.

Do tego trzeba dorzucić plany firm prywatnych – analizy w sprawie inwestycji w nowe jednostki kogeneracyjne prowadzą m.in. Synthos i Ciech, które dysponują obecnie starymi węglówkami.

Dorzućmy do tego budowane obecnie bloki na Żeraniu w Warszawie (400 MW, PGNiG Termika) oraz w Stalowej Woli (460 MW, Tauron i PGNiG) i w 2025 możemy mieć niemal 4 tys. MW nowych elektrowni i elektrociepłowni gazowych.

odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 11:52 08-09-2019,   41%
Niestety w PiS ie są równi i równiejsi. Jakby wszystkich traktowano na równi to i Marcin i Janusz byłby na liście kandydatów. Niestety nie dano im takiej szansy.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 12:03 08-09-2019,   60%
Marcin i Janusz mają już zajęcie.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 12:33 08-09-2019,   40%
A reszta nie ma zajęcia? Czyli licza na zawód - poseł? kto głosuje na ludzi bez zajęcia, bezrobotnych albo spłacających kredyty?
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 12:35 08-09-2019,   43%
Najlepsi z regionu po za listą? Kto tak zdecydował? Wyborcy pana Kotowskiego nie zgadzają się na takie traktowanie byłego prezydenta.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 15:07 08-09-2019,   77%
Naturalna kolej rzeczy, bez złych emocji ale warto dać szanse młodym. Szacunek dla tych którzy tyle lat poświęcili, ale przyszłość jest najważniejsza!
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 15:28 08-09-2019,   44%
dlaczego nikt nie dał szansy panu Grabowskiemu?
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 19:43 08-09-2019,   86%
Pan Grabowski junior jest radnym sejmiku wojewódzkiego i przewodniczącym osiedla. Czy pan Grabowski dał sobie szansę na bycie posłem? Nie słyszałem, by chciał startować.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 20:02 08-09-2019,   29%
A ja słyszałem, tylko ktoś go zdjął z listy.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 20:05 08-09-2019,   29%
Jak chcecie dać szansę młodym jak ciagle dziadki są na liście?
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 20:11 08-09-2019,   38%
Odebranie szansy na start panu Kotowskiemu to skandal i wstyd dla przedstawicieli okręgu? Kto za tym stoi? Posłem powinien zostać pan Kotowski i pan Grabowski to przyszłość PiS w Ostrołęce. Nikt inny.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 21:37 08-09-2019,   58%
Nie słyszałem, by pan Kotowski i pan Grabowski chcieli kandydować na posłów, a szkoda.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 06:29 09-09-2019,   75%
Kto ich ściągnał z list wyborczych?
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 10:13 09-09-2019,   0%
Nie słyszałem, by byli na listach wyborczych.
odpowiedz   •   oceń :  
~miszkaniec, 12:34 08-09-2019,   14%
dziwi mnie wpis że nie wystawili Kotowskiego a poco mieli wystawiac przegrał wybory na prezydenta i na posła by przegrał wyborcy uznali że 12 lat Kotowskiego i 4 CZartoryskiego to wielka strata dla Ostrołeki bo oni nic dla nas nie zrobili a podrzucili na koniec kukułce jajo muzeum wyklętych które miasto bedzie musiało utrzymywac i zdiwieni że przegrywają
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 12:38 08-09-2019,   36%
@~miszkaniec Nie ma co głosować na PiS, bo wiadomo kto pociąga za sznurki. Póki się nic nie zmieni nie ma szans na rozwój Ostrołęki i wsparcie ze strony partii rządzacej. Dlatego jedyny rozsądny wybór dla Ostrołęki i regionu to listy opozycji, SLD, PSL-KUKIZ, czy KO.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 13:14 08-09-2019,   70%
SLD+PSL+KUKIZ+PO nie ma znaczenia na kogo zagłosujesz z tych list i tak naprawdę to jedna lista = LGBT+
Oni po za głoszeniem, zboczeń seksualnych nic nie zrobią. Bo po prosu  nie umieją.
Dlatego tak się przywiązali do tego LGBT+ Bo tylko  ru...umieją. Ciebie też wyru..
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 13:40 08-09-2019,   28%
Oni mają większosc poparcia Polaków, a to wyborcy decydują. I nikt nie chce, aby mniejszość rządziła większością.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 14:57 08-09-2019,   78%
I dlatego mniejszość nie rządzi.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 15:08 08-09-2019,   28%
Nie umiesz liczyć? Mniejszość rządzi.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 15:33 08-09-2019,   64%
W sejmie rządzi mniejszość? Nie umiesz liczyć?
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 15:59 08-09-2019,   17%
Sejm nie rządzi.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 20:14 08-09-2019,   58%
W Polsce rządzi rząd, a nie sejm. Każdy Polak o tym wie.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 21:39 08-09-2019,   50%
A rząd jest wybierany przez sejm większością głosów. Każdy Polak o tym wie. Większość sejmowa zatwierdza premiera.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 06:31 09-09-2019,   75%
Rząd jest wybierany przez premiera. Nie wiedzialeś?
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 10:09 09-09-2019,   0%
A premier jest wybierany przez sejm większością głosów. Nie wiedziałeś, że w Polsce rządzi większość?
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 13:31 08-09-2019,   72%
SLD - to tak naprawdę połączenie komunistów z LGBT+ jak ktoś lubi te chore klimaty - nawet nie wchodzę w dyskusje
PSL- to bezideowa partia, która tyle złego narobiła w Polsce, zniszczyła co tylko zniszczyć zdołała. Dołączył do nich Kukiz człowiek, który odwrócił się od wszystkiego co mówił, Normalnie pasują do siebie, obłuda całkowita. Ja nie wiem jak oni razem tego konia zeżrą  będą, jak potem ludziom w oczy będą patrzeć.
TYLKO PIS ZOSTAJE
BĄDŹ MĄDRY,
GŁOSUJ NA PIS
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 13:34 08-09-2019,   60%
A tak o PO zapomniałem.
Oni się lubią w gów,,, chlapać. Jak ktoś lubi, niech podejdzie bliżej rury i posmakuje co z niej płynie.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 13:43 08-09-2019,   44%
Ładny język bezrobotnego wyborcy PiS, żyjącego za pieniadze pracujacych ?

72 proc. wyborców z wykształceniem podstawowym zagłosowało na PiS - wynika z sondażu late poll Ipsos.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 13:56 08-09-2019,   67%
Ostatnie badania UW  wykazały, że wyborcy PO, kierują się wyłącznie nienawiścią do PIS.
A UW najłagodniej mówiąc nie kocha PIS-u, oj nie. To pomyśl przez chwilkę co im w tych badaniach wyszło, że to opublikowali, że się sami siebie przestraszyli.
A co ma nienawiść wspólnego z myśleniem.Tyle odnośnie myślenia.

A około 50% członków PO ma wykształcenie podstawowe. Chodzi o członków PO.
cytuje:
"Ciekawie wyglądają również dane o wykształceniu. Niestety, tymi informacjami podzieliło się zaledwie 70 procent członków Platformy Obywatelskiej. Z danych zgromadzonych w partyjnej bazie wynika, że tylko podstawówkę ukończyła połowa z nich (14,1 tysiąca osób)""

30 % nie członków nie podało wykształcenia , bo mogło by być jeszcze ciekawiej.
Poczytaj sobie człowieku, za nim coś napiszesz.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 14:33 08-09-2019,   42%
Chyba ci sie coś pomyliło 72% z wykształceniem podstawowym popiera PiS , a reszta to hejt i twój wymysł, dlatego nie podajesz żródła inforamcji.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 15:37 08-09-2019,   57%
Człowieku napisz na googlach.
* WYKSZTAŁCENIE CZŁONKÓW PO*
i ci się wyświetlą artykuły różnych gazet ..
PO czytaj sobie.. ja skopiowałem z "DZIENINK"
odpowiedz   •   oceń :  
~ha ha ha, 15:43 08-09-2019,   40%
Czerpiesz informacje z GOOGLE?
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 13:44 08-09-2019,   59%
Każdy kto ogląda TVN i czyta GW czy inne tego typu wie doskonale, że z PO- wskiej rury wybudowanej za4 miliardy PLN  płynie słodziutka cykulada.
Polecam szklaneczkę, wpłynie na rozum.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 15:00 08-09-2019,   45%
Skąd ty to wiesz jak oglądasz tylko TVPiS gdyż nie stać cię na telewizję kablową lub satelitarną?
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 15:53 08-09-2019,   53%
A ty masz, kablówkę i satelitę i oglądasz TVN i Cię stać to weź szklankę, jedź do Warszawy i posmakuj.
Przecież Ci nikt nie broni.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 15:58 08-09-2019,   50%
Mi nikt nie dyktuje co mam robić. Nie należe do parti.
odpowiedz   •   oceń :  
~Elwira, 15:07 08-09-2019,   45%
W komentarzach widać jak ktoś tłumaczy dlaczeg nie może startować pan Kotowski i Grabowski. Wyglada zatem ze to celowa czyjaś decyzja. Smutne
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 15:09 08-09-2019,   59%
@~Elwira Tak, to celowa decyzja tych panów. Pan Kotowski zdecydował, że będzie pracował w elektrowni, a pan Grabowski zdecydował, że będzie radnym sejmiku mazowsza. A mogli startować na posła.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 15:09 08-09-2019,   34%
@~Elwira Komu zależy na odsunięciu najlepszych reprezentantów Ostrołęki i regionu?
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 15:14 08-09-2019,   20%
Jaka decyzja tych panów? Człowieku najpierw upewnij się, że nie piszesz kłamstw na temat tych szanowanych obywateli.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 15:15 08-09-2019,   40%
Ewidentnie widać, że ktoś w komentarzach manipuluje faktami.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 15:17 08-09-2019,   56%
Przecież mogli startować na posła. Jakie to kłamstwa, że pan Kotowski pracuje w elektrowni, a pan Grabowski junior jest radnym sejmiku? To przecież ich decyzja.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 15:25 08-09-2019,   34%
Gdyby mogli to byliby na liście wyborczej.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 15:26 08-09-2019,   40%
Piszesz człowieku nieprawdę i minusujesz posty o porządnych ludziach. Czemu? dla kogo pracujesz?
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 15:33 08-09-2019,   60%
Nie słyszałem, żeby oni chcieli startować na posła, a szkoda. Piszesz nieprawdę, dla kogo pracujesz?
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 15:45 08-09-2019,   40%
A gdzie miałeś słyszeć jak nie należysz do parti? Jesteś swirem pracujacym na koparce, zwykłym robolem, który nie zna się na polityce.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 16:08 08-09-2019,   50%
A na jakiej podstawie wnioskujesz, że człowiek pracujący w koparce nie zna się na polityce. ?
Każdy się zna i wie, że za PO był ból d,.. i ściskanie żołądka a teraz za PIS ludziom żyje się lepiej.
BĄDŹ POZYTYWNY
UŚMIECHNIJ SIĘ
GŁOSUJ NA PIS
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 16:46 08-09-2019,   58%
Nie dośc, że ten gośc nie zna się  na politycy, to na dodatek jest upośledzony i tylko szkodzi PiS wypisując kłamstwa na temat najlepszych ludzi z regionu.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 16:08 08-09-2019,   58%
Bycie posłem to już coś. Nie wierzę że Janusz czy Marcin nie starali się o bycie na liście.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 16:50 08-09-2019,   54%
Komu zależało, aby im odebrać szansę na sukces dla Ostrołęki i okolic? Kto wpisał nieznanych kandydatów dla wyborców lub takich, którzy już powinni odejść, gdyż wyborcy dawno stracili do nich zaufanie?
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 19:45 08-09-2019,   50%
Dlaczego dopiero teraz namawiasz do startu w wyborach innych kandydatów? Dlaczego wcześniej ci na tym nie zależało?
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 20:07 08-09-2019,   65%
Nikt nie musi ich namawiać są to naturalni liderzy w regionie, którzy najwięcej zrobili i osiągnęli, a reszta powinna ustąpić, a nie się pchają.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 20:46 08-09-2019,   39%
Dlaczego naturalni liderzy nie chcieli kandydować na posła? Ja o tym nie słyszałem, by chcieli.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 06:23 09-09-2019,   67%
Trzeba było lepiej słuchać.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 16:12 08-09-2019,   70%
O tym, kto z PO nienawidzi PIS
ciekawy fragment
mnie zaskoczył "
Badania pokazały, że zwolennicy partii opozycyjnych częściej dehumanizują wyborców PiS, ale „w im większej miejscowości mieszkali sympatycy opozycji, w tym mniejszym stopniu dehumanizowali oni wyborców partii rządzącej”. A co za tym idzie, zdaje się to „przeczyć narracji, że mieszkający na wsi i w małych miasteczkach wyborcy partii rządzącej są najbardziej pogardzani przez mieszkańców wielkich miast sceptycznych wobec PiS”.

Z badań wynika za to, że „im lepiej wyborcy opozycji oceniali swoje warunki materialne, tym bardziej przyjazne było ich nastawienie wobec zwolenników PiS”. Czyli to nie bogaci i mieszkający w wielkich miastach zwolennicy opozycji najbardziej nienawidzą wyborców partii rządzącej, ale raczej ci mniej majętni i z mniejszych ośrodków.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 16:47 08-09-2019,   40%
Kto przeprowdził takie badanie KURSKI?
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 19:40 08-09-2019,   59%
Człowieku z PO
To są badania UW
Bez linku nie znajdziesz ?
Poczytaj sobie.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 19:53 08-09-2019,   60%
dla TVPiS?
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 19:56 08-09-2019,   60%
Arek to ty?
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 19:42 08-09-2019,   50%
A prawda.
jak jesteś członkiem PO
To
UW - Uniwersytet Warszawski
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 19:55 08-09-2019,   59%
Członkien to możesz być ty. Nie każdy jest partyjniakiem.
odpowiedz   •   oceń :  
~Maja, 10:02 09-09-2019,   92%
a ja chcetnie zaglosowalabym na kotowskiego
odpowiedz   •   oceń :  
~Do Mai, 13:46 09-09-2019,   86%
Nikt z PiS u tak jak Kotowski nie zna lepiej potrzeb naszego miasta. 12 lat bycia prezydentem mówi samo za siebie. Jako poseł myślę że by się starał bo to dla niego byłby zaszczyt. Jaroslaw  postawił po raz kolejny na Arka. I pozamiatane.
odpowiedz   •   oceń :  
Serwis eOstroleka.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
Kalnedarz imprez
grudzień 2019
PnWtŚrCzPtSoNd
 25  26  27  28  29  30 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
 23  24  25 26 27 28 29
 30 31  1  2  3  4  5