eOstroleka.pl
Ostrołęka,

Pociąg… do makulatury

REKLAMA
zdjecie 2972
zdjecie 2972
REKLAMA
zdjecie 2972
Z Ostravy do Ostrołęki, 523 km, 3 dni, 1000 t makulatury. 13 stycznia zamiast 50 tirów jadących przez miasto i stary most do Stora Enso przyjechał pierwszy pociąg z makulaturą.

Oszczędzamy przeciążone polskie drogi. Oszczędzamy środowisko.

Prywatna lokomotywa, 23 prywatne wagony - Czesi potrafią! Z koleją polską jest trochę trudniej…

„Stora Enso posiada infrastrukturę do obsługi transportu kolejowego, utrzymujemy bocznicę, mamy niezbędną infrastrukturę, jesteśmy przygotowani i chętnie korzystalibyśmy z tego rodzaju transportu częściej, szczególnie, że posiadamy też stałe kierunki wysyłki np. port w Gdyni ” – mówi Michał Gawrych dyrektor łańcucha dostaw.

Każdego dnia do Stora Enso dostarczane jest 2000 do 3 000 ton makulatury, to  jest 100 do 150 tirów dziennie… albo tylko 2 – 3 pociągi. A zużycie makulatury w ostrołęckiej papierni rośnie. W roku 2012 zużyto 207 tys. ton,  a w roku 2013, po uruchomieniu nowej maszyny papierniczej nr 5 zużycie się podwoiło i wyniosło 414 tys. ton. Docelowo zużywane będzie około 600 tys. ton makulatury rocznie.
Mierzenie wilgotności makulaturyMierzenie wilgotności makulatury
Kalendarz imprez
sierpień 2025
PnWtŚrCzPtSoNd
 28  29  30  31 dk1 dk2 dk3
 4  5 dk6  7 dk8  9 dk10
 11  12  13  14  15 dk16 dk17
 18  19  20  21  22  23 dk24
 25  26  27  28  29  30 dk31
Dzisiaj:
Brak wydarzeń
×