eOstroleka.pl
Ostrołęka,

Pociąg… do makulatury

REKLAMA
REKLAMA
zdjecie 5389
Z Ostravy do Ostrołęki, 523 km, 3 dni, 1000 t makulatury. 13 stycznia zamiast 50 tirów jadących przez miasto i stary most do Stora Enso przyjechał pierwszy pociąg z makulaturą.

Oszczędzamy przeciążone polskie drogi. Oszczędzamy środowisko.

Prywatna lokomotywa, 23 prywatne wagony - Czesi potrafią! Z koleją polską jest trochę trudniej…

„Stora Enso posiada infrastrukturę do obsługi transportu kolejowego, utrzymujemy bocznicę, mamy niezbędną infrastrukturę, jesteśmy przygotowani i chętnie korzystalibyśmy z tego rodzaju transportu częściej, szczególnie, że posiadamy też stałe kierunki wysyłki np. port w Gdyni ” – mówi Michał Gawrych dyrektor łańcucha dostaw.

Każdego dnia do Stora Enso dostarczane jest 2000 do 3 000 ton makulatury, to  jest 100 do 150 tirów dziennie… albo tylko 2 – 3 pociągi. A zużycie makulatury w ostrołęckiej papierni rośnie. W roku 2012 zużyto 207 tys. ton,  a w roku 2013, po uruchomieniu nowej maszyny papierniczej nr 5 zużycie się podwoiło i wyniosło 414 tys. ton. Docelowo zużywane będzie około 600 tys. ton makulatury rocznie.
Mierzenie wilgotności makulaturyMierzenie wilgotności makulatury
REKLAMA
Kalendarz imprez
czerwiec 2025
PnWtŚrCzPtSoNd
 26  27  28  29  30  31 dk1
dk2 dk3 dk4 dk5 dk6 dk7 dk8
 9 dk10 dk11 dk12 dk13 dk14 dk15
 16 dk17 dk18 dk19 dk20  21 dk22
 23  24 dk25 dk26 dk27 dk28 dk29
 30  1  2  3  4  5  6
Dzisiaj:
Brak wydarzeń
×