eOstroleka.pl
Ostrołęka,

Pociąg… do makulatury

REKLAMA
zdjecie 5044
REKLAMA
zdjecie 5044
Z Ostravy do Ostrołęki, 523 km, 3 dni, 1000 t makulatury. 13 stycznia zamiast 50 tirów jadących przez miasto i stary most do Stora Enso przyjechał pierwszy pociąg z makulaturą.

Oszczędzamy przeciążone polskie drogi. Oszczędzamy środowisko.

Prywatna lokomotywa, 23 prywatne wagony - Czesi potrafią! Z koleją polską jest trochę trudniej…

„Stora Enso posiada infrastrukturę do obsługi transportu kolejowego, utrzymujemy bocznicę, mamy niezbędną infrastrukturę, jesteśmy przygotowani i chętnie korzystalibyśmy z tego rodzaju transportu częściej, szczególnie, że posiadamy też stałe kierunki wysyłki np. port w Gdyni ” – mówi Michał Gawrych dyrektor łańcucha dostaw.

Każdego dnia do Stora Enso dostarczane jest 2000 do 3 000 ton makulatury, to  jest 100 do 150 tirów dziennie… albo tylko 2 – 3 pociągi. A zużycie makulatury w ostrołęckiej papierni rośnie. W roku 2012 zużyto 207 tys. ton,  a w roku 2013, po uruchomieniu nowej maszyny papierniczej nr 5 zużycie się podwoiło i wyniosło 414 tys. ton. Docelowo zużywane będzie około 600 tys. ton makulatury rocznie.
Mierzenie wilgotności makulaturyMierzenie wilgotności makulatury
Kalendarz imprez
grudzień 2025
PnWtŚrCzPtSoNd
dk1 dk2 dk3 dk4 dk5 dk6 dk7
dk8 dk9 dk10 dk11 dk12 dk13 dk14
dk15 dk16 dk17 dk18  19 dk20  21
dk22  23  24  25  26  27  28
dk29  30  31  1  2  3  4
×