Port w Ostrołęce w nowej odsłonie. Zobacz ZDJĘCIA

Prace, jakie trwały od marca (było to możliwe, gdyż miasto otrzymało port w użytkowanie od Wód Polskich) polegały na odmuleniu portu i przeprowadzeniu konserwacji na brzegu, także montażu drewnianych odbojnic, a także wymianie ogrodzenia. Koszt prac to ok. 190 tys. zł. Port z 35-letnią historią wygląda teraz nieporównywalnie lepiej niż kilka miesięcy temu. Jego otwarcie przypadło na kilka dni przed wyborami samorządowymi.
- Nie możemy zapominać, że jest wiele pięknych rzek w Polsce, które dzięki niewielkim pracom mogą być żeglowne. Naszym wielkim marzeniem jest połączenie Kanał Żerański – Wielkie Jeziora Mazurskie. W listopadzie odbierzemy pierwsze projekty opracowane przez Politechnikę Warszawską. Mają one nam pokazać, gdzie są wąskie gardła, jakie będą najlepsze technologie, jak dostosować głębokość rzeki. Plan nam pokaże konkretne liczby - mówiła wiceminister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Anna Moskwa.
Kolejne prace w porcie mają być kontynuowane w 2019 roku.



Wasze opinie
Zastanów się, zanim dodasz komentarz
Kalendarz imprez
Pn | Wt | Śr | Cz | Pt | So | Nd |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
9 | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
16 | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
21 | ![]() |
23 | 24 | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |