Prezydent Paweł Niewiadomski powołał ośmioosobową komisję ds. budżetu obywatelskiego, która będzie opiniować projekty zgłoszone przez mieszkańców oraz przeliczać oddane głosy. To kluczowy moment w tegorocznym procesie konsultacji społecznych.
Komisję poprowadzi wiceprezydent Elżbieta Mierzejewska-Nicewicz jako przewodnicząca, a jej zastępcą będzie wiceprezydent Stanisław Kubeł. W skład zespołu weszli również: Aneta Leończyk, Anna Siudak, Jacek Mieczkowski, Marcin Rogalski, Magdalena Malanowska oraz Daniel Walijewski.
Zadania komisji
Głównym celem nowo powołanej komisji jest zaopiniowanie wszystkich złożonych projektów budżetu obywatelskiego oraz przeprowadzenie przeliczenia głosów oddanych przez mieszkańców w procesie konsultacji społecznych na 2025 rok.
Komisja będzie pracować w oparciu o "Wymagania, jakie powinien spełniać budżet obywatelski Miasta Ostrołęki" - dokument stanowiący załącznik do uchwały Rady Miasta z października 2023 roku.
Nadzór nad wykonaniem
Za realizację zarządzenia odpowiada Dyrektor Wydziału Kultury, Sportu i Turystyki. Dokument wszedł w życie z dniem podpisania, czyli 13 czerwca 2025 roku.
Powołanie komisji to standardowy element procedury budżetu obywatelskiego, który pozwala mieszkańcom współdecydować o wydatkach miejskich pieniędzy na wybrane przez siebie projekty. Teraz mieszkańcy Ostrołęki czekają na rozstrzygnięcie, które z ich pomysłów otrzymają finansowanie z miejskiej kasy.