eOstroleka.pl
Region,

Pozycjonowanie stron - kiedy efekty?

REKLAMA
REKLAMA

Pozycjonowanie stron jest jedną z powszechnie stosowanych form reklamy w internecie. To sposób na zwiększenie widoczności witryny w sieci oraz dotarcie do odpowiedniej grupy docelowej. Na pozycjonowanie stron składa się wiele poszczególnych działań, ale kiedy można spodziewać się ich efektów? Dowiedzmy się!

Pozycjonowanie stron - co to jest?

Pozycjonowanie stron to od wielu lat temat, który jest bardzo często poruszany. Skuteczność tego procesu może być bardzo wysoka, o ile jest przeprowadzany w odpowiedni sposób. Tylko, czym właściwie jest pozycjonowanie? To pakiet działań dotyczących strony internetowej, mający na celu zdobywanie przez nią wysokich miejsc w bezpłatnych (organicznych) wynikach wyszukiwania. W ramach pozycjonowania dąży się do tego, aby witryna była widoczna na pierwszych miejscach w wyszukiwarce, a nie gdzieś dalej. Użytkownicy internetu głównie korzystają z pierwszej strony wyników wyszukiwania, czasem też z drugiej. Dalej raczej nie zaglądają. Dlatego też warto pozycjonować stronę internetową swojej firmy i docierać do potencjalnych klientów, którzy jej szukają.

Pozycjonowanie stron - na czym polega?

Proces, jakim jest pozycjonowanie stron, wymaga odpowiednich działań. W głównej mierze są one skoncentrowane na konkretnej witrynie, ale dotyczą również obszaru poza nią. Pozycjonowanie stron polega m.in. na:

●     poprawie struktury witryny nadając jej przejrzystości i czytelności,

●     optymalizacji kodu strony,

●     poprawie czasu ładowania witryny na urządzeniach desktopowych oraz mobilnych,

●     zbudowaniu bądź modyfikacji responsywności strony, aby prawidłowo wyświetlała się na komputerach, smartfonach, tabletach i zachowała przy tym pełną użyteczność,

●     stworzeniu lub poprawie tekstów oraz komunikatów, które powinny być przyjazne użytkownikowi oraz wyszukiwarce,

●     content marketingu, czyli tworzeniu ciekawych i angażujących treści, docenianych przez roboty wyszukiwarki,

●     link buildingu, w ramach którego porządkuje się linkowanie wewnętrzne oraz zdobywa linki z zewnętrznych witryn,

●     poprawie lub stworzeniu od nowa tytułów oraz opisów wszystkich podstron.

 

Powyższe działania dobiera się do strony na podstawie wcześniej przeprowadzonego audytu SEO. Znajdują one swoje odzwierciedlenie w strategii pozycjonowania stron, która wedle Agencji Interaktywnej Manley ( https://manley.pl/ ) jest kluczowa dla skutecznego przeprowadzenia tego procesu.

Pozycjonowanie stron - kiedy można zauważyć efekty?

Wiele mówi się o tym, że pozycjonowanie nie dostarczy efektów natychmiastowo. Nie ma co się temu dziwić. Samo opracowanie zmian i ich wdrożenie wymaga czasu. Modyfikacje muszą być także zauważone przez roboty wyszukiwarki. Kiedy więc można zauważyć efekty pozycjonowania stron? Nie da się jednoznacznie tego stwierdzić w każdym przypadku. Pozycjonowanie stron zależy bowiem nie tylko od zakresu działań, ale także od dotychczasowej kondycji witryny. Przyjmuje się jednak, że pierwsze efekty SEO widoczne są średnio po 3-6 miesiącach od rozpoczęcia prac. Będą się one jednak długo utrzymywać, o ile pozycjonowanie stron będzie nadal przeprowadzane.

Podsumowanie

Witryny internetowe to miejsca, gdzie potencjalni klienci mogą dowiedzieć się ciekawych rzeczy o firmie, ale przede wszystkim zakupić jej produkty. Dlatego też warto pozycjonować stronę w sieci. Proces ten jest czasochłonny, ale godny uwagi, ponieważ charakteryzuje się wysoką skutecznością.

Artykuł sponsorowany. 

REKLAMA
Kalendarz imprez
maj 2025
PnWtŚrCzPtSoNd
 28  29  30 dk1 dk2 dk3 dk4
dk5 dk6 dk7 dk8 dk9 dk10 dk11
dk12 dk13 dk14 dk15 dk16 dk17 dk18
 19 dk20 dk21 dk22 dk23 dk24 dk25
dk26  27 dk28  29  30 dk31  1
×