Prezydent odpowiada radnemu: Wady i usterki mostu tymczasowego będą naprawiane

Prezydent Ostrołęki Janusz Kotowski udzielił odpowiedzi na interpelację radnego Łukasza Kulika. Opozycyjny polityk pytał o różne zagadnienia związane z remontem starego mostu oraz przeprawą tymczasową przez Narew.
- Od dnia odbioru minęły trzy tygodnie, a konstrukcja przeprawy tymczasowej zdążyła już opuścić się o kilka centymetrów względem pierwotnego poziomu (konkretnie, względem metalowych elementów łączących konstrukcję przeprawy z drogami dojazdowymi do niej). Efektem tego procesu jest popękany asfalt na obu częściach przeprawy - pisał Łukasz Kulik w swojej interpelacji, pytając m.in. o procedurę naprawy uszkodzeń, o możliwość wprowadzenia ograniczenia tonażowego w ruchu na przeprawie tymczasowej czy też o wydane pozwolenia na przejazd pojazdów o masie do 40 ton.
- Konstrukcja mostu tymczasowego jest przegubowa i pod wpływem obciążenia pracuje. W ramach gwarancji wykonawca zobligowany jest do usuwania wad i usterek na własny koszt w terminie wyznaczonym przez zamawiającego. Ponadto wykonawca zobowiązany jest do dwukrotnej wymiany całości nawierzchni na moście w terminie wskazanym przez zamawiającego - wyjaśnia Janusz Kotowski w odpowiedzi na interpelację radnego Kulika.
Jak zaznaczył Kotowski, konstrukcja mostu tymczasowego przystosowana jest do ruchu pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej do 40 ton, wobec czego ratusz nie przewiduje wprowadzania ograniczeń masy całkowitej pojazdów poruszających się po obiekcie. Mimo tego, miasto wydaje pozwolenia na przejazd pojazdami ciężarowymi przez most. Aby dostać pozwolenie, należy złożyć stosowny wniosek. Jak wyjaśnia Janusz Kotowski, to próba ograniczenia ruchu tranzytowego przez most. Według stanu na dzień 1 lutego, wydano 428 zezwoleń obejmujących 2776 pojazdów.
Prezydent Ostrołęki wyjaśnił także w jaki sposób finansowane jest zadanie inwestycyjne związane z przebudową mostu w ciągu drogi krajowej nr 61. Miasto otrzymało środki z rezerwy subwencji ogólnej, której dysponentem jest Minister Rozwoju i Finansów w wysokości 16 773 900 zł. Ponadto, w realizacji inwestycji w 50% partycypuje spółka Elektrownie Ostrołęka SA. Maksymalny udział finansowy spółki w zadaniu inwestycyjnym wyniesie 19,9 mln zł.
Wasze opinie
Zastanów się, zanim dodasz komentarz
p.s.
Pokusiłem się zasięgnąć opinii specjalisty od projektowania i budowy dróg i mostów. Stwierdził że gdyby położono zbrojenie /projektowe/ w odległości odpowiedniej od podłoża /z mocowaniem, tegoż, punktowym/ czyli znalazłoby się wewnątrz nawierzchni . Mówiąc prościej, masa bitumiczna "oblałaby" zbrojenie. Współpracowałoby to wszystko razem i efekty, widoczne tutaj, gdyby nawet się pojawiły to z pewnością nie po kilkunastu dniach. W tym przypadku na konstrukcji, z założenia ruchomej, "dywanik" ślizgał się na nie przymocowanym do podłoża zbrojeniu i chyba też źle położonej warstwie izolacyjnej. Opinii powyższej zasięgałem "drogą" telefoniczno-meilowom. Może coś pomyliłem. Proszę o wskazówki...Doprecyzujemy.
Nic się nie stało, Polacy nic się nie stało.
Musiałby się przyznać że zawalił na całej linii.
Już dawno powinien złożyć doniesienie do prokuratury o możliwości popełnienia przestępstwa. Chyba że się czegoś obawia ???
Stanie pociągnąć nas do przodu i tego się trzymajmy. Panie prezydencie cała moja rodzina popiera Pana i Pana działania.
Niewyjaśniona sprawa zbrojenia oznacza że być może pozwala na kradzież pieniędzy z naszych podatków.
Powinien w sposób przejrzysty wyjaśnić tą sprawę.
Nie rozumiesz, że to nie z naszych podatków :
"- Konstrukcja mostu tymczasowego jest przegubowa i pod wpływem obciążenia pracuje. W ramach gwarancji wykonawca zobligowany jest do usuwania wad i usterek na własny koszt w terminie wyznaczonym przez zamawiającego. Ponadto wykonawca zobowiązany jest do dwukrotnej wymiany całości nawierzchni na moście w terminie wskazanym przez zamawiającego - wyjaśnia Janusz Kotowski w odpowiedzi na interpelację radnego Kulika. "
A ta sama firma budowac zamierza Ul Witosa i Donrzanskiego.TRAGEDIA
Zobacz również
Kalnedarz imprez
Pn | Wt | Śr | Cz | Pt | So | Nd |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
19 | 20 | 21 |
![]() |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | ![]() |
![]() |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 |