eOstroleka.pl
Ostrołęka,

Prezydent Ostrołęki odpowiada na postulaty transportowców. Ten nie będzie spełniony

REKLAMA
zdjecie 8359
zdjecie 8359
REKLAMA

Prezydent Ostrołęki Łukasz Kulik odpowiedział na postulaty ostrołęckich transportowców dotyczące udrożnienia ruchu na rondzie Siemowita III i zwolnienia z ograniczeń w ruchu ostrołęckich przewoźników. W pierwszym z przypadków - rondo będzie przebudowane. Drugi postulat nie będzie spełniony i prezydent ma na to uzasadnienie.

Ostrołęccy przewoźnicy wystąpili z petycją do prezydenta miasta Łukasza Kulika, postulując o udrożnienie płynności ruchu komunikacyjnego na Rondzie Siemowita III, jak również zwolnienie z zakazu ruchu w poszczególnych godzinach ostrołęckich transportowców. W tej sprawie organizowany był nawet protest na Rondzie Siemowita III.

Prezydent odpowiada transportowcom. Rondo będzie przebudowane

Prezydent Ostrołęki odpowiedział już na petycję z dwoma postulatami transportowców. Co do pierwszego jej punktu, stwierdził, że miasto rozważało różne koncepcje związane z przebudową ronda w celu poprawy przepustowości.

- Z uwagi na ograniczone możliwości związane z własnością terenu, ostatecznie wybrano wariant polegający na zmniejszeniu wyspy centralnej ronda do średnicy 17 m. Ponadto wykonaniu pierścienia wewnętrznego najazdowego ronda o szer. 2,0m, poszerzeniu jezdni ronda do szer. 10,5m. W konsekwencji poszerzeniu jezdni na wylotach z ronda z ul. Stacha Konwy, ul. Mostowej, ul. Obozowej, ul. Warszawskiej, w celu uzyskania dwóch pasów ruchu, przebudowę ciągu pieszego, ciągu pieszo-rowerowego, drogi rowerowej oraz przebudowę wyspy dzielącej na wlocie do ronda od strony ul. Mostowej, ul. Obozowej, ul. Warszawskiej - podkreślił prezydent.

Przypomnijmy, że wybrano już wykonawcę przebudowy ronda. Choć miasto będzie to sporo kosztować, to nikt nie ma wątpliwości, że jest to ważna inwestycja.

Ten postulat do kosza. "Pojazdy i tak stałyby w kilometrowych korkach"

Drugi postulat transportowców, czyli zwolnienie z ograniczenia w ruchu, nie będzie uwzględniony. Tak wynika ze słów Łukasza Kulika.

- We wprowadzonych zmianach organizacji ruchu polegających na ograniczeniach wjazdu na odcinkach DK nr 61 oraz DK nr 53, intencją zarządzającego ruchem w mieście Ostrołęka jest wyeliminowanie pojazdów ciężarowych z nękających miasto zatorów drogowych w godzinach popołudniowego szczytu. Pojazdy te i tak stałyby w kilometrowych korkach. Dopuszczenie do ruchu kolejnych dziesiątek czy setek pojazdów "ostrołęckiego transportu" dodatkowo zwiększyłoby natężenie ruchu w godzinach szczytu. Byłoby to sprzeczne z ideą ograniczeń w ruchu w celu zmniejszenia zatorów drogowych. Ograniczenie ruchu pojazdów ciężarowych przyniosło zamierzony efekt w postaci zmniejszenia zatorów drogowych i usprawnienia ruchu. Nadmieniam, iż podobne rozwiązania stosowane są w innych miastach - stwierdził włodarz Ostrołęki.

Wasze opinie

STOP HEJT. Twoje zdanie jest ważne, ale nie może ranić innych.
Zastanów się, zanim dodasz komentarz
Brak możliwości komentowania artykułu po trzech dniach od daty publikacji.
Komentarze po 7 dniach są czyszczone.
Kalendarz imprez
kwiecień 2024
PnWtŚrCzPtSoNd
dk1 dk2 dk3 dk4 dk5 dk6 dk7
dk8 dk9 dk10 dk11 dk12 dk13 dk14
dk15 dk16 dk17 dk18 dk19 dk20 dk21
dk22 dk23 dk24 dk25 dk26 dk27 dk28
dk29 dk30  1  2  3  4  5
×