2019-02-17T10:03:00+01:00 eOstroleka.pl 2 1 5 40%
Ostrołęka,

Propozycja radnego: zamiana budynków SP 6 i ZSZ 3. Co o tym sądzicie?

REKLAMA
REKLAMA
2
3
30
Najlepszy komentarz
~Xyz, 10:58 17-02-2019,   78%
Widać, że za dużo informacji na ten temat zebranych nie jest... W ZSZ.3 teraz jest kumulacja roczników,  jak w każdym technikum, są uczniowie ze "starego" programu nauczania, i już również ci z "nowego" po wycofaniu gimnazjów, dołączając oczywiście jeszcze tam liceum nr.5 które również znajduje się ...
odpowiedz   •   oceń :  
Rodzice dzieci ze Szkoły Podstawowej nr 6 im. Orła Białego w Ostrołęce poinformowali radnego Jacka Łubę, że dzieci z drugiej klasy kończą zajęcia o godzinie 16.45. Nie jest to komfortowa sytuacja dla nikogo - zarówno dla dzieci, jak również ich rodziców i nauczycieli. Dlatego radny proponuje zamianę budynków SP 6 i ZSZ 3.

- Proszę pana prezydenta o podjęcie zdecydowanych działań w tej sprawie. Być może doraźnym rozwiązaniem, które warto rozważyć, byłaby zamiana budynków Szkoły Podstawowej nr 6 oraz Zespołu Szkół Zawodowych nr 3 od początku roku szkolnego 2019/20. Budynek szkoły przy ul. Jaracza posiada więcej sal lekcyjnych, a także bardzo dobrą bazę sportową (przede wszystkim duża sala gimnastyczna), która pomogłaby w rozwoju sportowych pasji u dzieci - pisze Jacek Łuba.

Radny poprosił także o dane dotyczące powierzchni obu szkół, ilości sal lekcyjnych, liczby uczniów z podziałem na oddziały. Zapytał także, czy miasto planuje jakieś kroki w tej sprawie. Prezydent Łukasz Kulik ma 14 dni na odpowiedź na interpelację.


Wasze opinie

Brak możliwości komentowania artykułu po trzech dniach od daty publikacji.
~Jaś, 10:27 17-02-2019,   43%
Już dawno tak powinno być zrobione. Dyrektor oświaty nie widział problemów. Trzeba wszystko wyliczyć i zaplanować .             A jak do tej pory nic nie wiadomo i  dlaczego  ????? Oj działo się i dzieje nie najlepiej,
odpowiedz   •   oceń :  
~Ggggg, 10:48 17-02-2019,   48%
Jestem matką dziecka które prowadzam do szkoły nr 6, przerażające jest to co tam się dzieje mała szkoła dużo dzieci, trudno dostać się do szatni, lekcje odbywają się na korytarzach, bardzo duży pozytyw dla Pana radnego za zwrócenie uwagi na nasz problem, bardzo dobra propozycja zamiany szkół, oby doszło do skutku, trzymam mocno
odpowiedz   •   oceń :  
~Ewa, 10:53 17-02-2019,   54%
Bardzo dobry pomysł. Popieram.
odpowiedz   •   oceń :  
~Klasy, 10:53 17-02-2019,   71%
To zły pomysł . Ale na przyszły rok można pomyśleć o przeniesieniu starszych klas na Kościuszki do któregoś z budynków po starej komendzie.
odpowiedz   •   oceń :  
~Xyz, 10:58 17-02-2019,   78%
Widać, że za dużo informacji na ten temat zebranych nie jest... W ZSZ.3 teraz jest kumulacja roczników,  jak w każdym technikum, są uczniowie ze "starego" programu nauczania, i już również ci z "nowego" po wycofaniu gimnazjów, dołączając oczywiście jeszcze tam liceum nr.5 które również znajduje się w tym budynku. Sprawę z podstawówką wystarczy rozwiązać tak, że zostają przyjęci uczniowie tylko z rejonu. W każdym rejonie jest podstawówka, nie trzeba dzieci wysyłać tam, gdzie rodzicom wygodniej, a potem zabierać szkołę innym uczniom :)
odpowiedz   •   oceń :  
~Zniesmaczony, 11:50 17-02-2019,   69%
Jak można proponować rozwiązania problemu nie mając pojęcia o sytuacji w obu szkołach. Bo jak inaczej rozumieć prośbę o podanie powierzchni i liczby uczniów. Za chwilę nabór do szkół średnich podwójnego rocznika. Te dzieci też gdzieś trzeba zmieścić. Największym problemem szkół jest zawsze dyrekcja która przyjmuje dzieci spoza rejonu i nie liczy się z tym czy będzie potrafiła stworzyć dzieciakom komfortowe warunki nauki.
A co z pieniędzmi pozyskanymi na doposażenie pracowni zawodowych? Kto te pieniądze zwróci?
odpowiedz   •   oceń :  
~Nauczyciel ZSZ, 14:50 17-02-2019,   62%
W ZSZ3 uczy się aktualnie 450 uczniów w 20 oddziałach, do SP 6 chodzi prawie 900 uczniów w 40 oddziałach. Nawet jeśli wszystkie przedmioty zawodowe (które stanowią tylko ok. 30-40% wszystkich godzin w siatce godzin technikum) uczniowie musieliby mieć z podziałem na grupy co jest raczej rzadkością to i tak bez problemu kubatura aktualnego budynku SP 6 w zupełności wystarczy. Co do przystosowania sal do zajęć przedmiotów zawodowych i kosztów z tym związanych to proszę nie wciskać kitu laikom bo kto miał jakikolwiek kontakt z kształceniem zawodowym w Polsce, a dokładniej w Ostrołęce to doskonale wie,że poza pracowniami komputerowymi czy gastronomicznymi bądź warsztatami samochodowymi to inne pracownie nie istnieją. Są tylko sale z jakimiś "eksponatami" bądź pomocami dydaktycznymi, które są w pełni mobilne. Zresztą o jakich kierunkach mówimy: informatyk, ekonomista, architektura krajobrazu. Poza pracowniami z komputerami, które można przenieść i pociągnąć kilka kabelków żadnych kosztów nie ma. Na koniec już trzeba podkreślić, że niespełna 2 lata temu przy podobnej ilości uczniów ZSZ 3 mieściło się w kilkakrotnie mniejszym (od SP6) budynku na Parkowej bez sali gimnastycznej i orlika więc chyba przez 2 lata nie nastąpiło chyba cudowne rozmnożenie uczniów.
odpowiedz   •   oceń :  
~Rodzic, 16:49 17-02-2019,   88%
@~Nauczyciel ZSZ Brawo. W końcu rzeczowa ocena sytuacji
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 18:45 17-02-2019,   75%
@~Nauczyciel ZSZ To trzeba było połączyć się z gimnazjum wcześniej , ale wtedy było źle bo nie chcieliście nauczycieli z gimnazjum, teraz jak nauczyciele z gimnazjum połączyli się z trójka to 6 chce budynek chcecie
odpowiedz   •   oceń :  
~Nauczyciel a tak mało wie, 23:41 18-02-2019,   -
@~Nauczyciel ZSZ Z czego 3 klasy z jednego rocznika to klasy informatyczne, z gimnazjum prawdopodobnie około 70% uczniów zostanie w tym budynku kontynuując naukę w ZSZ nr 3,  plus nie wiesz jaki jest koszt "pociągnięcia kilku kabelków" widzę jednak że mam doczynienia z osobą niezorientowaną w temacie więc nie ma dalej sensu kontynuować mojego wywodu na temat tego jak bardzo nie wiesz o czym piszesz
odpowiedz   •   oceń :  
~franka, 15:04 17-02-2019,   70%
Jakiś bezradny radny naobiecywał w czasie kampanii wyborczej i teraz sieje zamęt nie mając zielonego pojęcia o pracy w szkolnictwie.
odpowiedz   •   oceń :  
~Mama, 09:24 18-02-2019,   100%
@~franka Nawet  jak jest bezradnym radnym to chylę  czoła  przed nim bo znalazł  problem który  uderza  w najmłodszych bezbronnych  dzieci  żeby  móc  komentować  ten problem  zapraszam do szatni  SP6 o godz 16.45
odpowiedz   •   oceń :  
~barbara, 15:15 17-02-2019,   80%
A może problem tkwi w tym ,że przyjmowane są dzieciaki z poza rejonu -jak to ktoś wspomniał .Dużo ludzi z miasta pobudowało się  w okolicznych wsiach i tam ich rejonizacja a z przeróżnych względów dzieciaki do szkoły tu .I tak tu przepełnienie a na wsiach chcą zamykać szkoły bo mało dzieciaków .
odpowiedz   •   oceń :  
~Mama, 16:03 17-02-2019,   40%
Szkoła nr 6 jest tak przeładowana, że dzieci z klas I, II i III nie ćwiczą na zajęciach wf na sali, dzieci ze świetlicy muszą siedzieć w sali korekcyjnej  po osobach ćwiczących bez wcześniejszej wentylacji tego pomieszczenia no i oczywiście odrabiać lekcje bo nie mają jak tam się poruszać. Moje dziecko nie jednokrotnie miało zajęcia na korytarzu- klasa licząca 27 osób siedziała przy czterech ławkach reszta siedziała przy ścianie i rozwiązywała zadania na kolanach. Dla mnie jako mamy jest to skandal, że dzieci nie mają zapewnionych ludzkich warunków do zdobywania wiedzy. Moja dzieci  ale również dzieci moich koleżanek czy kolegów muszą wybierać czy na przerwie skorzystają z łazienki czy zjedzą kanapkę. Można tego wymieniać jeszcze więcej. Ja w imieniu mojego dziecka dziękuję Panu Radnemu za zajęcie się tą sprawą i sytuacją uczniów w tej szkole i proszę o nieodpuszczanie w tej sprawie.
odpowiedz   •   oceń :  
~Uczeń ZSZ 3, 23:31 18-02-2019,   -
@~Mama Jestem pewien że nie była pani w budynku zsz nr 3, w takim razie zapraszam żeby pani odwiedziła nas przy najbliższej okazji, najlepiej na przerwie. Niech pani pójdzie sobie do pokoju nauczycielskiego i niech pani zapyta nauczycieli czy jest odpowiednia liczba sal, tu jestem również w 100% pewien że usłyszy pani odpowiedz że jest ich za mało, i że nie mają gdzie prowadzić zajęć wyrównawczych oraz brak miejsca nawet na fakultety które mają nam pomóc w przygotowaniu do matury jak i te które mają przygotować nas do egzaminu zawodowego, często chcąc nauczyć się czegoś więcej musimy czekać po 2-3 godziny po zajeciach razem z nauczycielem na wolną salę. Pragnę również dodać że 2 lata temu placówka już zmieniała budynek " aby poprawić warunki nauki uczniów" stąd dziwi mnie w ogóle ta ankieta i frustracja udzielających się tu mam. Proszę o trochę wyrozumiałosci i o to żebyście nie zawężały sobie horyzontu myślenia wiadomo dla rodzica najważniejsze jest dobro własnego dziecka, ale pamiętajcie że my też mamy rodziców którzy nie pozwolą aby spowrotem zamknęli nas w słoiku zwłaszcza, że doszło kilka nowych kierunków a dojdzie ich jeszcze więcej. Pamiętajcie że wasze dziecko skończy w końcu podstawówkę i możliwe że wybierze ZSZ nr 3 i co wtedy znowu będziecie wykłócać że późno kończą i rządać zmiany budynku? Przecież to jest niedorzeczne.
odpowiedz   •   oceń :  
~Olp, 16:40 17-02-2019,   67%
To rządzący spowodowali że w szkole zaczęli rządzić rodzice. Prawdopodobnie seriale się wtedy zaczynają. Tym rodzicom to już się w d  pach poprzewracało
odpowiedz   •   oceń :  
~Mm, 16:57 17-02-2019,   40%
Popieram to przeniesienie. Nie może być tak że młodsze dzieci uczą się wieczorami, a dorosła prawie młodzież kończy lekcje wcześniej, szkoła na Jaracza to typowy budynek podstawówki. Nie byłoby problemu z przyjęciem wszystkich chętnych dzieci. Nie rozumiem nagonki na rodziców spoza Ostrołęki którzy zapisują swoje dzieci do ostrołęckich szkół. Przecież większość tych ludzi pracuje w Ostrołęce. Poza tym za każde dziecko jest dotacja, którą gmina przekazuje w takiej sytuacji do miasta, więc idą za tym realne pieniądze. Poza tym w zeszłym roku do SP6 nie przyjmowano dzieci spoza rejonu i też były 4 klasy pierwsze. Natomiast nie wyobrażam sobie sytuacji żeby wyrzucać teraz ze szkoły wszystkie dzieci spoza rejonu.
odpowiedz   •   oceń :  
~DD, 18:48 17-02-2019,   42%
Wszyscy rodzice i nauczyciele wiedzą że reforma była zła niedopracowana ale jest i zamiana budynków sp6 i zsz3 jak najbardziej uzasadniona.
odpowiedz   •   oceń :  
~Lol, 20:08 17-02-2019,   56%
Pan radny chyba ma dziecko w tej szkole i będzie ten ból i jego dotyczył w 1 kończą później i nikt nie robi zadymy. Już zostawcie ta 6 w spokoju
odpowiedz   •   oceń :  
~oka, 22:08 17-02-2019,   67%
Znowu jakiś Pan ekspert......?
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 22:56 17-02-2019,   50%
Te dwa budynki powinny należeć do szkoły podstawowej. Tak jak to było dawniej SP6 i SP8.
odpowiedz   •   oceń :  
~Mama, 08:11 18-02-2019,   50%
Temat  był już poruszony na zebraniu w szkole z Panią Dyrektor SP6 na co najważniejszym  argumentem Pani Dyrektor  była "tradycja szkoły " Pani Dyrektor  Panie  Prezydencie to grono  pedagogiczne  i uczniowie  tworzą  tradycje  nie budynek. Przeciez  kalkulacja jest łatwa SP 6 jest  przynajmniej 2x mniejsza  powierzchniowo od ZSZ3 a uczniów  SP6 jest o 2x więcej. Przecież  w tym wszystkim chodzi  o dobro naszych dzieci. Moje dziecko  od trzech lat kończyło lekcje  o 16.45 codziennie  z obiecanką że 2ostatnie  lata  będzie  mieć  na rano  i co się  stało. Na ostatnim  zebraniu  usłyszeliśmy  my rodzice  że plan będzie  mieszany  i jest 2x na rano 3x na popołudnie. Czujemy  się  oszukani  w żaden  sposób  nie jest  to sprawiedliwe. A przede  wszystkim dziala na szkodę  szkoły. Bo jak dziecko  ma być przygotowane wyspane  i myslace  jak dziś  kończy  o 16.45 do tego lekcje  dodatkowe  a jutro  ma na 8.00 . Do tego  szatnia  czy Wy czekacie  tam na tragedię  w pomieszczeniu  Ok. 100m po skończeniu  lekcji  mieści  się  ok. 200uczniów  do tego ok 50 rodziców odbierających  dzieci  z klas  młodszych i 1 Pani szatniarka to woła o pomstę  do nieba. Drogi  Panie  prezydencie  żadna  rejonizacja  nie przyniosła efektu rozumiem że chodzi  o koszty  ale my rodzice  jesteśmy  zdeterminowani  Wam pomóc  znajdziemy  sponsorów  pomożemy bo przecież  tu chodzi  o nasze  dzieci a to one zasługują na dobry  start.
odpowiedz   •   oceń :  
~Klikon, 08:15 18-02-2019,   50%
Nie zgadzam się żeby ZSZ3 znów się przynosili jak ZSZ3 2 lata temu się gniezdzili  w budynku na parkowej i nikt się nie przejmował A teraz rodzice będą rządzić szkołami bo im coś się nie podoba . No trudno trzeba z tym żyć . Pozdrawiam
odpowiedz   •   oceń :  
~Mama, 08:17 18-02-2019,   0%
I jaka kumulacja  roczników  w ZSZ . Tam jest 500 uczniów  a w SP 6 900 a szkoła  niestety  nie jest  z gumy.
odpowiedz   •   oceń :  
~Blekot, 08:33 18-02-2019,   60%
ZSZ 3 do likwidacji, rozdzielić klasy po pozostałych szkołach, oddać fikcyjną energetykę do  ZSZ nr1, pozostałe do  ZSZ nr 2 i 4, w budynku na Korczaka zrobić podstawówkę nr 5 , przywrócić 7 i rozładować w ten sposób SP nr 6 i SP nr 10 - tak żeby dzieci kończyły w szkołach podstawowych zajęcia po pierwszej zmianie. Zapewniam, że można.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 12:02 18-02-2019,   67%
Pan radny to nie zna realiów pracy szkół podstawowych i średnich, np. ławki dla uczniów szkół średnich są inne, a dla szkół podstawowych kl I-III mają inne a uczniowie starszych klas zróżnicowane.Ponadto sanitariaty trzeba dostosować do wieku uczniów.
odpowiedz   •   oceń :  
~Mama, 14:04 18-02-2019,   67%
Ławki można przenieść  a sanitariaty  co roku  w wakacje  trzeba  remontowac to nie są  argumenty  tu chodzi  o bezpieczeństwo  i rozwój  dzieci
odpowiedz   •   oceń :  
~Rodzic, 20:14 18-02-2019,   100%
Jak juz wiadomo jeden pan chciał sie wybić z afery przeniesienia szkół teraz próbuje drugi ...żadna szkoła nie bedzie przenoszona to już oficjalnie potwierdzone ...nikt nie bedzie wkładał znowu pieniedzy na modernizację szkoły .Jeśli ktoś chce rozgłosu to niech zajmie się fundacjami albo pomocą dla dzieci niepełnosprawnych a nie kręci i buntuje innych przeciwko sobie
odpowiedz   •   oceń :  
~Mama, 20:17 18-02-2019,   100%
@~Rodzic Są puste budynki więc można je wyremontować i dać swięty spokój ZSZ ...brawo dla Rady niedajcie się przegnać 4 raz po remoncie szkoły
odpowiedz   •   oceń :  
~Mama, 09:44 19-02-2019,   100%
@~Rodzic Są puste budynki więc można je wyremontować i dać swięty spokój ZSZ ...brawo dla Rady niedajcie się przegnać 4 raz po remoncie szkoły
odpowiedz   •   oceń :  
Serwis eOstroleka.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
Zobacz również
Kalnedarz imprez
czerwiec 2019
PnWtŚrCzPtSoNd
 27  28  29  30  31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
 10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30