2019-07-27T15:23:57+02:00 eOstroleka.pl
Ostrołęka,

Przebudowa linii kolejowej nr 35 w liczbach. Stacje, przystanki, przejazdy, mosty...

REKLAMA
fot. Polskie Linie Kolejowe
16
3
35
Ostatni pociąg pasażerski na linii nr 35 mogliśmy zobaczyć w czerwcu 2001 roku. W 2022 roku mamy doczekać się kolejnych połączeń ze Szczytnem. Jak odbudowa linii nr 35 wygląda w liczbach? Zapowiada się efektownie, a przede wszystkim - efektywnie.
 
Wczoraj w Ostrołęce ogłoszono podpisanie umowy na przebudowę linii kolejowej nr 35 z Ostrołęki do Szczytna, na odcinku do Chorzel. Pisaliśmy o tym w naszym serwisie.
 
- Z efektów Krajowego Programu Kolejowego korzysta coraz więcej osób. To modernizacja i gruntowna przebudowa nie tylko szlaków o znaczeniu międzynarodowym, ale też mniejsze inwestycje, o znaczeniu lokalnym. Dzisiaj podpisujemy umowę na modernizację odcinka Ostrołęka-Chorzele. W wyniku wieloletnich zaniedbań nie mogą po niej jeździć pociągi pasażerskie. Zmieniamy to, przywracamy kolej Polakom. Walczymy w ten sposób z wykluczeniem komunikacyjnym – powiedział wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel, pełnomocnik rządu ds. przeciwdziałania wykluczeniu komunikacyjnemu.
 
Ministerstwo infrastruktury poinformowało, że projekt „Modernizacja linii kolejowej nr 35 na odcinku Ostrołęka-Chorzele” ubiega się o finansowanie ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014 – 2020.
 
Inwestycja w liczbach:
  • 4 stacje;
  • 4 przystanki;
  • 57 km linii kolejowej;
  • 35 przejazdów kolejowo-drogowych;
  • 6 mostów;
  • 14 przepustów;
  • 19 rozjazdów;
  • 1 lokalne centrum sterowania ruchem kolejowym, które znajdować się będzie w Ostrołęce;

Zakończenie robót planowane jest w 2022 roku.

Wasze opinie

STOP HEJT. Twoje zdanie jest ważne, ale nie może ranić innych.
Zastanów się, zanim dodasz komentarz
Brak możliwości komentowania artykułu po trzech dniach od daty publikacji.
~Kolejarz, 15:43 27-07-2019,   53%
Panie pośle a gdzie obiecywana przez pana ścieżka rowerowa przez most kolejowy w linii 35 do Ghorzel?
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 17:32 27-07-2019,   32%
@~Kolejarz to było ostatnio,teraz nowosci,
odpowiedz   •   oceń :  
~Dominik, 15:52 27-07-2019,   43%
Czemu nikt nie dąży z POSŁÓW aby ten szlak kolejowy był wyremontowany aż do stacji Szymany koło Szczytna
odpowiedz   •   oceń :  
~Dominik, 15:55 27-07-2019,   48%
Odcinek Szczytno- Szymany jest po kapitalnym remoncie więc potrzebny jest remont od Szymany do Chorzel i było by super połączenie z Warszawą
odpowiedz   •   oceń :  
~Szkoda gadać, 16:32 27-07-2019,   31%
Ja już widzę te wielkie inwestycje które mają zakończyć się w 2022. Graba nie wstyd Ci? https://www.eostroleka.pl/pociag-z-ostroleki-do-szczytna-w-2020-roku-pojedziemy-z-predkoscia-nawet-120-kmh,art65058.html
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 22:16 27-07-2019,   74%
@~Szkoda gadać Dzięki Jurek.
odpowiedz   •   oceń :  
~Tekst, 16:47 27-07-2019,   32%
Czysty populizm , papier przyjmie wszystko i na tym koniec.
odpowiedz   •   oceń :  
~Ola, 17:14 27-07-2019,   35%
Tak dla przypomnienia info z lutego 2015: https://bit.ly/2JZyQaV
PiS sobie przed wyborami przypomniał i propagandę uprawia jak za Gierka. Towarzysz Czartoryski oczywiście w pierwszym szeregu.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 20:27 27-07-2019,   70%
@~Ola To nie propaganda, przecież umowa na wykonanie jest podpisana.

Opozycja uprawia propagandę.
odpowiedz   •   oceń :  
~Ola, 21:30 27-07-2019,   20%
Proszę przeczytać link, który podałam. List intencyjny w tej sprawie został podpisany już w zimie 2015 roku.  PO nie robiło jednak tyle zamieszania. PiS robi pokazówkę, jak za Gierka.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 22:16 27-07-2019,   80%
@~Ola PiS robi konkretne działania od 2015. Umowa z wykonawcą jest podpisana.
odpowiedz   •   oceń :  
~Ola, 22:26 27-07-2019,   15%
Umowa z wykonawcą jest podpisana po czterech i poł roku od podpisania listu intencyjnego. Jakoś tak ślamazarnie im idzie. Po co też ta feta? Nie można normalnie podpisać umowy, tylko trzeba cyrk robić. No chyba, że wybory za pasem.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 22:30 27-07-2019,   81%
@~Ola Dzięki za podpisaną umowę. Cyrk to robi opozycja. Widać wybory za pasem.
odpowiedz   •   oceń :  
~OLG Z TUSKOLANDIII, 22:37 27-07-2019,   85%
@~Ola TOWARZYSZKO OLU ,,,, CO TY WIESZ O GIERKU ??? >< ZA GIERKA PODROŻAŁY ŻEBERKA ,,ZA GOMKII  PODROŻAŁY BUŁKI >< PO,,,MYŚL CO DZIAMGASZ ??? >< PATRIA OBCIACHU PO,,,MAŁU TRACI ,TAK JAK TY  SWÓJ ROZUM >< DLA MNIE NIE WAŻNE KTO TERAZ RZĄDZI,,,WAŻNE DLA MNIUE CO CHCE ZROBIĆ ???  >< ŻYCZĘ ZDRÓWKA.
odpowiedz   •   oceń :  
~Ola, 23:42 27-07-2019,   20%
@~OLG Z TUSKOLANDIII Jest takie powiedzenie bodajże Cycerona “Historia magistra vitae es”.  Dobrze pamiętam końcówkę rządów Gierka, a jeszcze lepiej kryzys, który potem nastał. Zarówno retoryka polityków PiS jak i niekompetencja w działaniu jako żywo przypomina czasy słusznie minione. Życzę zdrówka jak przyjdzie kryzys.  Pan poseł oczywiście sobie poradzi.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 05:39 28-07-2019,   89%
@~Ola Dobrze, że odsunęliśmy poprzedników od władzy, bo ich retoryka i niekompetencja w działaniu jako żywo przypominały czasy słusznie minione.
odpowiedz   •   oceń :  
~Jacek, 17:31 27-07-2019,   84%
Ta linia do Chorzel miała zostać rozebrana a okolice zalesione. Na szczęście planiści przypomnieli sobie, że kolej potrzebna jest do transportu drewna.  
odpowiedz   •   oceń :  
~Ola, 17:45 27-07-2019,   8%
@~Jacek Z tym, ze planiści przypomnieli sobie już w zimie 2015 roku i wtedy zostały pierwsze działania.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gosc, 18:01 27-07-2019,   37%
Propaganda PiS wyborcy nie dajcie się znów ogłupić tej sitwie pogoncie katechetów do końca bo rozwala ten nasz piękny kraj
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 19:33 27-07-2019,   74%
@~Gosc Tak i oddajcie Popaprańcom- oni nas poproeadzą...na dno.
Przez osiem lat pokazywali co potrafią, wprowadzili liczne programy w tym VAT PLUS: podnosząc VAT żeby złodzieje vatowscy mieli więcej w kieszeniach
odpowiedz   •   oceń :  
~ha ha, 21:15 27-07-2019,   83%
@~Gosc Przyjdzie Schetyna i Biedroń?
odpowiedz   •   oceń :  
~miś, 18:46 27-07-2019,   22%
Znowu kiełbasa przedwyborcza , po wyborach znowu nic.....!!!!!!!!!!!!!!!!
odpowiedz   •   oceń :  
~opozycja, 19:58 27-07-2019,   93%
@~miś A my nie mamy nawet kiełbasy.
odpowiedz   •   oceń :  
~sceptyk, 20:06 27-07-2019,   28%
Idą wybory,robimy tory! Posłowie omnipotentni coraz bardziej elokwentni,  opinie tworzą różni urzędnicy, wzięci od szwagra albo z ulicy...Idą wybory, robimy tory..A już niedługo  zrobimy lotnisko, żeby do.USA zrobiło się blisko....
odpowiedz   •   oceń :  
~xxxx, 22:53 27-07-2019,   31%
Jak sie patrze na te twarze to na wymioty mnie zbiera
odpowiedz   •   oceń :  
~Karol, 00:21 28-07-2019,   70%
Podziękujmy Kulikowi za jego dobre rządy!
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 10:26 28-07-2019,   17%
Wybory, wybory, wybory...
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 11:13 28-07-2019,   48%
Hwd temu co wierzy rumianemu
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 19:02 28-07-2019,   89%
Wiesz jak się poseł nazywa, czy piszesz o prezydencie?
odpowiedz   •   oceń :  
~X, 17:23 28-07-2019,   19%
Po jesiennych wyborach do parlamentu temat ucichnie niezależnie kto te wybory wygra czy przegra. Kiełbasa wyborcza w czystej postaci. Ludzie nie wierzcie w te bzdury.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 19:01 28-07-2019,   100%
@~X Ucichnie podpisana umowa?

Ucichnie po zakończeniu robót. Zakończenie robót planowane jest w 2022 roku.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 22:32 28-07-2019,   -
Stacje, przystanki, orliki i chodniki
odpowiedz   •   oceń :  
~ww, 10:18 29-07-2019,   0%
Jakie są podstawy ekonomiczne dla tej linii. Pasażerów nie będzie ponieważ wsie na tej trasie są praktycznie wymarłe  , a nawet jak ktoś dojeżdża to samochodem .  Przewozy towarowe ? też nie  więc po co to? Tylko aby wydać kasę z Unii?  Wiele jest bardziej potrzebnych i z punktu widzenia ekonomicznego i społecznego bardziej pożytecznych celów .
odpowiedz   •   oceń :  
~KTO PAMIĘTA, 11:17 29-07-2019,   20%
OSTATNI POCIĄG NA TEJ LINII ODJECHAŁ W 2001 ROKU. W TYM CZASIE KILKA LAT PREZYDENTEM MIASTA BYŁ ARKADIUSZ CZARTORYSKI A KRAJEM RZĄDZIŁA JEGO PARTIA WÓWCZAS AWS. DECYZJĘ O ZAMKNIĘCIU POŁĄCZEŃ I LIKWIDACJI LINII PODEJMOWAŁ ÓWCZESNY JEGO KOLEGA PARTYJNY Krzysztof Tchórzewski   W rządzie Jerzego Buzka (1997–2001) pełnił funkcję sekretarza stanu w Ministerstwie Transportu i Gospodarki Morskiej. Następnie pracował w przedsiębiorstwie PKP Energetyka jako członek zarządu i dyrektor ds. ekonomiczno-finansowych. PAMIĘTAM JAK PRZYJECHAŁ DO OSTROŁĘKI I CHCIAŁ POCIĄGI DO WARSZAWY KIEROWAĆ PRZEZ SIEDLCE. "W wyniku wieloletnich zaniedbań nie mogą po niej jeździć pociągi pasażerskie. Zmieniamy to, przywracamy kolej Polakom. Walczymy w ten sposób z wykluczeniem komunikacyjnym – powiedział wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel" CO ZA SAMOKRYTYKA KOLEGÓW Z PARTII
odpowiedz   •   oceń :  
~ku pamięci, 13:27 29-07-2019,   60%
@~KTO PAMIĘTA WSZYSCY PAMIĘTAMY co POsra.cy mówią rano, co w południe i co wieczorem
odpowiedz   •   oceń :  
Serwis eOstroleka.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
Zobacz również
Kalnedarz imprez
kwiecień 2020
PnWtŚrCzPtSoNd
 30  31  1  2  3  4 5
 6  7  8  9  10  11  12
 13  14  15  16 17  18  19
 20  21  22  23  24  25  26
 27  28  29  30  1  2  3
Dzisiaj:
Brak wydarzeń