eOstroleka.pl
Ostrołęka,

Radni apelują o Rail Baltikę

REKLAMA
zdjecie 1966
zdjecie 1966
REKLAMA

Wszyscy obecni podczas LXIII Sesji Rady Miasta samorządowcy podpisali się pod apelem o przebieg Rail Baltici przez Ostrołękę. Ta ponadpartyjna inicjatywa radnych zostanie skierowana do Prezesa Rady Ministrów, Marszałków Sejmu i Senatu oraz parlamentarzystów.

Poniżej treść apelu:

APEL RADY MIASTA OSTROŁĘKI W SPRAWIE PRZEBIEGU TRASY KOLEJOWEJ RAIL BALTICA PRZEZ OSTROŁĘKĘ, ŁOMŻĘ I EŁK
Szanowni Państwo!
Jako przedstawiciele samorządu ostrołęckiego apelujemy o ustalenie przebiegu magistrali kolejowej RAIL BALTICA przez Ostrołękę i Łomżę.
Poprowadzenie linii kolejowej w zaproponowany przez nas sposób będzie formą rekompensaty wobec VIA BALTIA, która mimo rekomendacji firmy Scott Wilson ominęła nasze miasta.
W XXI wiek Ostrołęka i Łomża weszły z okrojoną przez decyzje PKP infrastrukturą kolejową. Zlikwidowano rekordową w skali kraju ilość połączeń, zamknięto linie do Szczytna, Siedlec, Białegostoku. Na mapie kolejowej ten region Polski jest białą plamą. Nie ma drugiego miejsca w kraju z tak małą ilością czynnych linii kolejowych a oczywistym jest, że troska o zrównoważony rozwój kraju powinna być sprawą nadrzędną.  
Przypominamy, że wariant tej magistrali  przez Ostrołękę i Łomżę jest rekomendowany jako najkorzystniejszy przez firmę doradczą Scott Wilson.
Inne najbardziej istotne argumenty przemawiające za wariantem ostrołęcko-łomżyńskim to:
•    najkrótszy przebieg o ok. 80 km mniej niż wariant białostocki,
•    najmniejsza ingerencja w naturalne środowisko, wariant poparł dyrektor Biebrzańskiego Parku Narodowego,
•    zapewnienie odpowiedniej infrastruktury na terenie, który omijają duże arterie międzynarodowe,
•    odcinek linii kolejowej Ostrołęka-Łomża jest w fatalnym stanie i planowane jest jego zamknięcie w 2012 roku,
•    RAIL BALTICA przez Ostrołękę i Łomżę doprowadzi do ponownego połączenia dwóch byłych miast wojewódzkich z Warszawą i przyczyni się kapitalnie do rozwoju tak zwanej ściany wschodniej.
Decyzja o wytyczeniu tej trasy przez Ostrołękę i Łomżę jest potrzebna i doprowadzi wreszcie do zrównoważonego rozwoju tych zapomnianych przez władze terenów o jakże bogatej historii.

Kalendarz imprez
maj 2024
PnWtŚrCzPtSoNd
 29  30 dk1 dk2 dk3 dk4 dk5
dk6 dk7 dk8 dk9 dk10 dk11 dk12
dk13 dk14 dk15 dk16  17 dk18 dk19
dk20  21 dk22  23  24  25  26
dk27  28 dk29 dk30  31  1  2
×