Radni apelują o Rail Baltikę

Poniżej treść apelu:
APEL RADY MIASTA OSTROŁĘKI W SPRAWIE PRZEBIEGU TRASY KOLEJOWEJ RAIL BALTICA PRZEZ OSTROŁĘKĘ, ŁOMŻĘ I EŁK
Szanowni Państwo!
Jako przedstawiciele samorządu ostrołęckiego apelujemy o ustalenie przebiegu magistrali kolejowej RAIL BALTICA przez Ostrołękę i Łomżę.
Poprowadzenie linii kolejowej w zaproponowany przez nas sposób będzie formą rekompensaty wobec VIA BALTIA, która mimo rekomendacji firmy Scott Wilson ominęła nasze miasta.
W XXI wiek Ostrołęka i Łomża weszły z okrojoną przez decyzje PKP infrastrukturą kolejową. Zlikwidowano rekordową w skali kraju ilość połączeń, zamknięto linie do Szczytna, Siedlec, Białegostoku. Na mapie kolejowej ten region Polski jest białą plamą. Nie ma drugiego miejsca w kraju z tak małą ilością czynnych linii kolejowych a oczywistym jest, że troska o zrównoważony rozwój kraju powinna być sprawą nadrzędną.
Przypominamy, że wariant tej magistrali przez Ostrołękę i Łomżę jest rekomendowany jako najkorzystniejszy przez firmę doradczą Scott Wilson.
Inne najbardziej istotne argumenty przemawiające za wariantem ostrołęcko-łomżyńskim to:
• najkrótszy przebieg o ok. 80 km mniej niż wariant białostocki,
• najmniejsza ingerencja w naturalne środowisko, wariant poparł dyrektor Biebrzańskiego Parku Narodowego,
• zapewnienie odpowiedniej infrastruktury na terenie, który omijają duże arterie międzynarodowe,
• odcinek linii kolejowej Ostrołęka-Łomża jest w fatalnym stanie i planowane jest jego zamknięcie w 2012 roku,
• RAIL BALTICA przez Ostrołękę i Łomżę doprowadzi do ponownego połączenia dwóch byłych miast wojewódzkich z Warszawą i przyczyni się kapitalnie do rozwoju tak zwanej ściany wschodniej.
Decyzja o wytyczeniu tej trasy przez Ostrołękę i Łomżę jest potrzebna i doprowadzi wreszcie do zrównoważonego rozwoju tych zapomnianych przez władze terenów o jakże bogatej historii.
Kalendarz imprez
Pn | Wt | Śr | Cz | Pt | So | Nd |
30 | ![]() |
2 | 3 | ![]() |
![]() |
![]() |
7 | 8 | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
14 | 15 | ![]() |
17 | 18 | ![]() |
20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | ![]() |
27 |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |