2018-12-27T12:35:00+01:00 eOstroleka.pl 10 0 27 8.1
Ostrołęka,

Radni podjęli decyzję: wspierają budowę elektrowni Ostrołęka C!

REKLAMA
REKLAMA
22
5
56
Najlepszy komentarz
~Gość, 14:28 27-12-2018,   73%
Polacy zapłacą więcej za prąd z powodu zwieszenia opłaty środowiskowej zwiększonej przez UE a nie z powodu budowy elektrowni. Polska jeżeli nie będzie inwestować w budowę własnych elektrowni konwencjonalnych to będzie pobierać prąd ze wschodu gdzie nie ma żądnych opłat za korzystanie ze środowiska a...
odpowiedz   •   oceń :  
Burzliwa dyskusja towarzyszyła podejmowaniu uchwały rady miasta Ostrołęki o w sprawie wsparcia działań Ministra Energii oraz grup energetycznych Energa SA i Enea SA mających na celu budowę nowej Elektrowni C w Ostrołęce. Padły mocne słowa, ale ostatecznie nikt nie zagłosował "przeciw". Radni wspierają budowę elektrowni.

- Jest to bardzo ważne wsparcie dla tej budowy. Był na tej sesji nadzwyczajnej poseł Czartoryski i on to zrelacjonował, tu zgadzam się z radnym Januszem Kotowskim, że ta uchwała miała dać impuls. Lepiej by było, żeby to było w czasie, jak odbywał się szczyt energetyczny. Potem do tego wyszły takie ciekawe sprawy, wiadomości z Brukseli czy wystąpienie pana ministra Naimskiego, gdzie jest zapewnienie, że ta inwestycja jest kontynuowana. Jeżeli pójdzie ten impuls, to jest bardzo ważne dla mieszkańców. Orientacyjnie jest wskazywane, że z podatków z elektrowni miasto się będzie bogaciło od 15 do 20 milionów. Dziękuję wszystkim tym, którzy podejmowali tą uchwałę i tam była zgodność. Bardzo się cieszę, że rząd Polski zdecydowanie potwierdził, że podwyżki cen energii nie będzie, a elektrownia będzie budowana - powiedział radny Jerzy Grabowski.

Przewodniczący klubu radnych Bezpartyjne Miasto Mariusz Mierzejewski wspomniał o tym, że należy pamiętać także o mieszkańcach, którzy mają wątpliwości co do tej inwestycji.

- My jako klub jesteśmy za tym, żeby powstała elektrownia, niech ona się buduje. Uchwała, która wchodziła w trybie nadzwyczajnym, za pierwszym razem dostaliśmy ją dwie minuty przed tym, jak mieliśmy ją głosować. To by było niepoważne, a to, że poszła w trybie zwyczajnym, to jest na plus. To jest uchwała intencyjna, która mówi o tym, że kierunkowo jesteśmy za tym, żeby ta inwestycja powstała, ale z drugiej strony rozmawiając o kłopotach mieszkańców, którzy się obawiają, wykonujemy gest w ich stronę, że samorząd nie zapomni o tych osobach, które w relacjach z tak dużym inwestorem będą miały na tyle słabą pozycję, że będą potrzebowały tego wsparcia. Nie mówię, że takie sytuacje będą, ale rozmawiając o tym w normalnym trybie, rozwiewamy część niepokojów. Jako rada miasta powinniśmy wysłać sygnał, że jesteśmy za budową elektrowni, ale też za mieszkańcami, którzy się obawiają - podkreślił Mierzejewski.

Głos - można powiedzieć "w swoim stylu" - zabrał wiceprzewodniczący rady miasta Stanisław Szatanek. Na pierwszej sesji rady miasta padły słowa o obłudnikach, dziś było o... wazelinie.

- Chcę państwu przypomnieć, w momencie gdy wybraliście mnie państwo na wiceprzewodniczącego rady miasta, zabrałem głos, mówiąc żebyśmy liczyli się z mieszkańcami, bo oni są władzą, a my ich tylko reprezentujemy. Na komisji zgłosiłem postulat, wniosek, że na przyszłość należy wprowadzić konsultacje z mieszkańcami. Bo jak przysłuchuję się radnym z klubu PiS, wypowiadają się w imieniu mieszkańców, to jakby znali ich stanowisko. Ja tego stanowiska nie znam. Pan radny Kotowski z jednej strony mówi, że ta uchwała nie ma żadnego znaczenia, a z drugiej strony podnosi wagę tej uchwały. To dla mnie niezrozumiałe. Chcę powiedzieć do radnych PiS, że dzień bez wazeliny nie musi być dniem straconym - zakończył.

Słowami o wazelinie dotknięty poczuł się jeden z radnych PiS.

- Poczułem się dotknięty, że jakiejś wazeliny użyłem jako członek klubu radnych. Staram się swoją wiedzą i zasadami dzielić się z radnymi. Bardzo bym prosił, że jeżeli już publicznie mamy prawo wypowiadania swoich opinii. To nie wprowadza kultury rozmowy, to nie jest potrzebne. Mogą być trudne nasze stanowiska, ale takie jest nasze miejsce, żebyśmy stanowiska wyrażali, tylko nikogo nie obrażając - powiedział Henryk Gut.

Ostatecznie po długiej dyskusji radni przyjęli uchwałę w sprawie wsparcia działań Ministra Energii oraz grup energetycznych Energa SA i Enea SA mających na celu budowę nowej Elektrowni C w Ostrołęce głosami 20 za, 2 wstrzymujących się (Andrzej Jaskólski, Mariusz Łuba), 1 osoba była nieobecna (radna Grażyna Sosnowska).
REKLAMA
REKLAMA

Wasze opinie

Brak możliwości komentowania artykułu po trzech dniach od daty publikacji.
~Polka kalkulująca, 12:51 27-12-2018,   28%
Czy radni zdają sobie sprawę, że za budowę Ostrołęki C zapłacą mieszkańcy podwyżkami rachunków za energię, które zafunduje im energa by pokryć koszty budowy i straty tej elektrowni + opłatą mocową? Na budowę wciąż brakuje co najmniej 1 jak nie 3 mld a starty to kolejne 2,5 mld. W imię czego? Podatków na budowę mostu i chodników, które można uzyskać z innych funduszy, nie obciążając zwykłych ludzi?  
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 14:20 27-12-2018,   74%
@~Polka kalkulująca Mieszkańcy być może zapłacą mniej :)
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 12:55 27-12-2018,   63%
A gdzie jest radna osiedla Wojciechowice?
odpowiedz   •   oceń :  
~Zabrze09, 13:04 27-12-2018,   38%
Fatalna decyzja. Ci ludzie którzy byli za- nie będą jednak rozliczani za to jak za kilkanaście/może 20 lat lat już dawno będzie temacie - i problemem będzie jak zamykać Ostrolęke C.
Reasumując - bez odpowiedzialności, nieekonomicznie i nieekologicznie.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 13:47 27-12-2018,   69%
@~Zabrze09 Wręcz przeciwnie! Jak dotychczas bloki w Bełchatowie i Kozienicach pracują doskonale przynosząc profity właścicielom. Reasumując - dalekowzrocznie, ekonomicznie i ekologicznie - cokolwiek to ostatnie by nie znaczyło!
odpowiedz   •   oceń :  
~Autostrada..., 13:47 27-12-2018,   67%
@~Zabrze09 Zamilcz ekoterrorysto...NIkt Ci jeszcze nie zapłacił za zamknięcie japy....??
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 14:07 27-12-2018,   22%
Kozienice pracują rok i jeszcze nie wiadomo jak jest rentowny, wobec rosnących cen węgla i pozwolen może być jeszcze różnie. Tu chodzi głównie o analizy wybiegajace w przyszłość. Teraz jest jak jest, a co będzie za 6 lat?

W Belchatowie ostatni blok został oddany chyba w 2011 roku? To ciężko porównywać, skoro Ostrołęka ma dopiero być budowana.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 14:30 27-12-2018,   63%
@~Zabrze09 a co się nie podoba, to przespij się, i wtedy cos mądrego powiesz
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 14:31 27-12-2018,   60%
bardzo mądre decyzje odnosnie budowy elektrowni
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 13:09 27-12-2018,   73%
tak radna Sosnowska czyżby chciała do rządzącej kolacji to w jej stylu....cwana bestia
odpowiedz   •   oceń :  
~fanka pana Szatanka, 13:24 27-12-2018,   43%
Radny Szatanek i tekst o wazelinarstwie made my day! Szacunek dla tego pana za humor i charakterek! :)
odpowiedz   •   oceń :  
~pyra, 13:37 27-12-2018,   32%
cała Polska dziękuje za decyzję, dzięki której Polcy i Polaki zapłacą więcej za prąd - sztucznie ceny można ograniczać tylko na krótką metę ale ostatecznie inwestycje w węgiel zamiast w OZE zemszczą się
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 14:28 27-12-2018,   73%
@~pyra Polacy zapłacą więcej za prąd z powodu zwieszenia opłaty środowiskowej zwiększonej przez UE a nie z powodu budowy elektrowni. Polska jeżeli nie będzie inwestować w budowę własnych elektrowni konwencjonalnych to będzie pobierać prąd ze wschodu gdzie nie ma żądnych opłat za korzystanie ze środowiska ani unijnych norm emisji. Tym samym będziemy fundowali Rosjanom budowę elektrowni w Kaliningradzie, która i tak de facto truć będzie Polaków.  
odpowiedz   •   oceń :  
~kartofel, 20:02 27-12-2018,   72%
@~pyra Już się zemściły, ale wulkany: Etna i Anuk Krakatau. Zanieczyszczenia przemysłowe, to pikuś przy wulkanicznych.
odpowiedz   •   oceń :  
~Ja, 13:58 27-12-2018,   41%
Popytajcie mieszkańców Ostrołęki. ONI nie chcą tego smieciucha!!!!
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 14:22 27-12-2018,   62%
@~Ja Jestem mieszkańcem Ostrołęki i chcę budowy tej elektrowni
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 16:05 27-12-2018,   35%
A ja nie chcę.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość do Gościa, 20:04 27-12-2018,   66%
Ale ja chcę.
odpowiedz   •   oceń :  
~Czytelnik, 20:13 27-12-2018,   14%
Być może jesteś pracownikiem elektrowni lub chcesz być pracownikiem elektrowni ewentualnie prowadzisz jakiś biznes i liczysz na zamówienie które mogą pojawić się w czasie budowy elektrowni.
odpowiedz   •   oceń :  
~Ja, 20:15 27-12-2018,   36%
@~Ja Ja wi wielu moich znajomych też zdecydowanie nie chcemy elektrowni C. Głosując na Pana Kulika myślałem , że Pan Panie Prezydencie w przeciwieństwie do poprzednika w tak ważnych sprawach zapyta o referendum mieszkańców jaki mają stosunek do tej nowej elektrowni. Rozumiem , że poprzedni prezydent i rada chcieli tej inwestycji na siłę , aby promować się przed wyborami , ale wystarczy wyjść na ulicę miasta aby porozmawiać z ludźmi i przekonać się , że zdecydowana większość jest przeciw budowie tego reliktu.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 20:28 27-12-2018,   77%
@~Czytelnik Pytia. Dosłownie Pytia z delfickich trójnogów. Nie marnuj takiego daru przewidywania. Może detektyw Rutkowski cię przyjmie?
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 20:45 27-12-2018,   45%
@~Gość do Gościa Będziesz pluł krwią. Ja też nie chcę tej elektrowni.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 21:23 27-12-2018,   40%
Ja też nie chcę. Większość znajomych nie chce.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 23:14 27-12-2018,   56%
Przecież tu jest elektrownia. Jeśli nie chcecie elektrowni to po co tu mieszkacie?
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 06:17 28-12-2018,   56%
A ja chcę, bardzo dobra inwe-stycja.
odpowiedz   •   oceń :  
~Anna - Kurpiowska Panna, 13:59 27-12-2018,   28%
Dzień dobry, kochani!

Święta... Święta i po świętach... Może to i dobrze, że jest już po świętach, bo świąteczne nieumiarkowanie w jedzeniu i piciu to moja naczelna wada.  Ach, doprawdy muszę zadbać o siebie, bo niedługo będę szersza niż wyższa...

Najmilsi!

Końcówka roku należy niechybnie do nas - ostrołęczan. Możemy cieszyć się i radować Klerem, powróciła długo oczekiwana i wytęskniona, (wręcz wymodlona)  WOŚP, Jurka Sie Ma Owsiaka, zapowiada się iście szampański Miejski Sylwester, (moja szałowa kiecka już w drodze), są poważne widoki na kontynuację Orszaku Trzech Króli, (złośliwcy nieprzychylni prezydentowi Kulikowi twierdzą, że tylko z Jednym Królem, albo nawet bez Żadnego Króla - ale złośliwcom nie dajmy wiary - pędźmy ich precz).  
Ta daaam! No i gwóźdź programu: Elektrownia "C" w Budowie uzyskała błogosławieństwo odświeżonej Rady Miasta. Nadzieja wstępuje w moje serce. Bóg czuwa nad nami...

Pozdrawiam serdecznie...
odpowiedz   •   oceń :  
~Polka kalkulująca, 14:43 27-12-2018,   26%
Czy radni zdają sobie sprawę, że za budowę Ostrołęki C zapłacą mieszkańcy podwyżkami rachunków za energię, które zafunduje im energa by pokryć koszty budowy i straty tej elektrowni + opłatą mocową? Na budowę wciąż brakuje co najmniej 1 jak nie 3 mld a starty to kolejne 2,5 mld. W imię czego? Podatków na budowę mostu i chodników, które można uzyskać z innych funduszy, nie obciążając zwykłych ludzi?  
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 14:59 27-12-2018,   77%
@~Polka kalkulująca Radni zdają sobie sprawę, że jeśli nie zbudują elektrowni, to nie będzie tu żadnej, bo stara długo nie pociągnie. A co oznacza brak elektrowni, to chyba wszyscy wiedzą.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 15:27 27-12-2018,   80%
@~Polka kalkulująca Masz nieaktualne informacje. Nawet "G...Wyborcze" pisało, że banki udzieliły kredytów na finansowanie Elektrowni C. A wyższe ceny prądu zapłacą wszyscy (nie tylko Polacy) na skutek durnej polityki klimatycznej UE i sztucznego windowania cen uprawnień do emisji CO2.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 21:24 27-12-2018,   8%
Na razie to mają promesy bankowe ;)
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 15:19 27-12-2018,   59%
I bardzo dobrze, fajnie ze takich wspaniałych mamy radnych.BRAWO
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 20:48 27-12-2018,   35%
wazelina dla wazelinarzy
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 15:19 27-12-2018,   61%
WSPANIALE,
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 15:21 27-12-2018,   34%
Ile przez 3 lata kosztowało Polaków utrzymanie spółki "Elektrownia w budowie" i jakie są efekty oprócz kosmicznych pensji dla wybranych ???
odpowiedz   •   oceń :  
~Ilona, 15:24 27-12-2018,   15%
J.K został odsunięty skoro Grabowski mówi w imieniu PIS ?
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 16:15 27-12-2018,   60%
@~Ilona Super radni się spisaliście.Szacun dla WAS.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 15:26 27-12-2018,   22%
Ja mieszkanka tego miasteczka chcę znać konsekwencje tego poparcia. Bo jeżeli koszty przełożą się na mieszkańców to ja mówię NIE. Radni poparli to niech niosą ten garb. Lista poparcia w dokumentach miasta? Oby nie zginęła.!
odpowiedz   •   oceń :  
~gosc go, 17:22 27-12-2018,   75%
Tego radnego o nazwisku podobnym do Zlego nalezaloby najpierw wyslac na szkolenie z zakresu zachowania i kultury  bo za kazdym razem jak zabierze glos  to musi kogos obrazic.
odpowiedz   •   oceń :  
~gość, 19:55 27-12-2018,   88%
@~gosc go Po co go wysyłać na szkolenia. Może wystarczy go pouczyć "liściem patriotycznym" tak, jak Dominika A. rudą kodziarkę.
odpowiedz   •   oceń :  
~Wbodzio, 20:31 27-12-2018,   52%
Ostatecznie po długiej dyskusji radni.... Przyczynia się do znacznego zwiększenia zanieczyszczenia i przyszłych chorób z tym związanych. Brawo Wy
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 20:38 27-12-2018,   50%
@~Wbodzio Brawo MY, elektrownia będzie na 100 %,
odpowiedz   •   oceń :  
~Wbodzio, 20:44 27-12-2018,   49%
Nie rozumiem z czego się mieszkańcy Ostrołęki cieszą? Z kolejnego smrodu z smogu? BTW nie przeszkadzaja Wam te zapachy z celulozy?
odpowiedz   •   oceń :  
~eko, 20:56 27-12-2018,   49%
@~Wbodzio Popieram. Mieszkańcy Ostrołęki będą masowo uciekać z miasta z powodu smrodu  i kto będzie tym radnym płacić podatki, budżet wyjdzie na zero.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 21:08 27-12-2018,   60%
@~eko Najbardziej mi się podoba jak zabiera głos P.Kotowski i P.Grabowski, aż miło ich posłuchać,a reszta to nie wie po co tam siedzi???
odpowiedz   •   oceń :  
~baba ze wsi, 21:29 27-12-2018,   70%
@~Wbodzio Elektrownia do celulozy to ma się tak, jak piernik do wiatraka lub frak do kamizelki.
odpowiedz   •   oceń :  
~Wbodzio, 22:07 27-12-2018,   42%
@~baba ze wsi Czytaj ze zrozumieniem
odpowiedz   •   oceń :  
~baba ze wsi, 23:39 27-12-2018,   50%
@~Wbodzio A ty pisz ze zrozumieniem.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 06:18 28-12-2018,   7%
@~baba ze wsi jak nie umiesz czytac, to i tak nic nie zrozumiesz,Szkoda Cię
odpowiedz   •   oceń :  
~Mieszkaniec, 06:42 28-12-2018,   100%
Ten super radny to z czasów wicie  rozumicie .
odpowiedz   •   oceń :  
~empi56, 09:16 28-12-2018,   62%
Bardzo zła,polityczna,fatalna dla ludzi i środowiska decyzja.
Decyzja nieekonomiczna,pozbawiona sensu.
Mam nadzieje,że ludzie te radne/tych radnych rozliczą za tę polityczną propisowska szopkę :(
odpowiedz   •   oceń :  
~eko, 17:22 28-12-2018,   50%
@~empi56 Popieram, też nie chcę elektrowni tak jak większość mieszkańców.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 09:22 29-12-2018,   67%
@~eko chcemy elektrowni, i tak będzie nie ujadajcie.
odpowiedz   •   oceń :  
~Matka Polka z Ostrołęki, 13:42 28-12-2018,   55%
Szanowni Radni, wstyd i hańba !!! Naprawdę nie macie lepszych pomysłów na rozwój Ostrołęki i okolic ??? A gdzie szacunek dla naszego zdrowia ???
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 17:29 28-12-2018,   50%
@~Matka Polka z Ostrołęki Czy ktoś nas świadomych ostrołęczan  pytał o zdanie w sprawie elektrowni, więc to było być może załatwiane pod stołem. Nie na takich radnych głosowałem.
odpowiedz   •   oceń :  
~Polak Ojciec, 17:32 28-12-2018,   53%
@~Matka Polka z Ostrołęki Ja również nie chcę kolejnej elektrowni w moim mieście.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 09:22 29-12-2018,   62%
@~Matka Polka z Ostrołęki Bardzo dobre posunięcie ze strony radnych.
odpowiedz   •   oceń :  
Serwis eOstroleka.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
Kalnedarz imprez
sierpień 2019
PnWtŚrCzPtSoNd
 29  30  31 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31  1