Stanisław Bukowiec, wiceminister infrastruktury, w odpowiedzi na interpelację posła Jarosława Wałęsy przedstawił listę planowanych i realizowanych inwestycji drogowych w regionie ostrołęckim.
Region ostrołęcki może liczyć na inwestycje drogowe w najbliższych latach - tak wynika z odpowiedzi wiceministra infrastruktury Stanisława Bukowca na interpelację posła Jarosława Wałęsy dotyczącą inwestycji drogowych w województwie mazowieckim.
Obwodnica Ostrołęki w Programie 100 Obwodnic
Najważniejszą informacją dla mieszkańców miasta i okolic jest potwierdzenie, że obwodnica Ostrołęki w ciągu drogi krajowej nr 53 jest w Programie Budowy 100 Obwodnic na lata 2020-2030.
Obwodnica ma odciążyć centrum miasta od ruchu tranzytowego, co powinno znacząco poprawić komfort życia mieszkańców oraz płynność ruchu na tym strategicznym szlaku komunikacyjnym łączącym północ z południem Polski.
W ramach Programu Wzmocnienia Krajowej Sieci Drogowej do 2030 roku w przygotowaniu znajduje się również rozbudowa drogi krajowej nr 53 na odcinku Myszyniec - Kadzidło. Ta inwestycja ma kluczowe znaczenie dla poprawy bezpieczeństwa i przepustowości jednej z głównych arterii komunikacyjnych regionu.
Kompleksowe działania na rzecz bezpieczeństwa
Ministerstwo infrastruktury planuje szereg działań mających na celu poprawę bezpieczeństwa ruchu drogowego (BRD) w regionie. W przygotowaniu są projekty dotyczące:
- poprawy BRD na przejściach dla pieszych w Myszyńcu przy DK 53
- modernizacji przejść dla pieszych w Kadzidle również przy krajowej "53"
- bezpieczniejszych przejść na odcinku Łodziska - Szwendrowy Most w ciągu DK 53
- poprawy BRD w Czarnowie przy drodze krajowej nr 60
Nie wszystkie działania czekają na rozpoczęcie - część projektów jest już w fazie realizacji. Obecnie trwają prace nad:
- poprawą BRD na przejściach dla pieszych na odcinku Kadzidło – Antonie przy DK 53
- modernizacją bezpieczeństwa ruchu w Dylewie również przy krajowej "53"
Strategiczne znaczenie DK 53
Większość planowanych inwestycji koncentruje się wokół drogi krajowej nr 53, co nie jest przypadkowe. Ta trasa ma strategiczne znaczenie dla połączenia północnych regionów Polski z centrum kraju i stanowi kluczowy szlak dla rozwoju gospodarczego województwa mazowieckiego.
Odpowiedź wiceministra Bukowca na interpelację posła Wałęsy pokazuje, że region ostrołęcki nie został zapomniany w rządowych planach inwestycyjnych. Realizacja zapowiedzianych projektów powinna znacząco poprawić infrastrukturę drogową w tej części Mazowsza, zwiększając bezpieczeństwo użytkowników dróg i wspierając lokalny rozwój gospodarczy. Pozostaje tylko czekać na efekty...