2019-07-16T17:20:00+02:00 eOstroleka.pl 10 0 2 5
Ostrołęka,

Rekrutacja do szkół średnich. W których ostrołęckich szkołach są wolne miejsca? [AKTUALIZACJA]

REKLAMA
fot. eOstroleka.pl
REKLAMA
1
1
65
Najlepszy komentarz
~Gość, 17:35 16-07-2019,   75%
Tak, wszyscy idą na studia, a potem wszyscy szukają po nich pracy. Mało który pracodawca szuka ludzi po studiach. Branie i kasę mają robotnicy.
odpowiedz   •   oceń :  

Od września naukę w szkołach ponadpodstawowych rozpoczną tegoroczni absolwenci gimnazjów i ósmych klas szkół podstawowych. Wielu uczniów w Polsce ma problem z dostaniem się do wybranej przez siebie placówki. Sprawdzamy, jak sytuacja z rekrutacją wygląda w Ostrołęce? Które ze szkół mają jeszcze wolne miejsca?

 
Według danych udostępnionych przez Wydział Oświaty Urzędu Miasta w Ostrołęce, na siedem publicznych szkół średnich sześć placówek dysponuje jeszcze wolnymi miejscami. Łącznie wszystkie szkoły mają jeszcze 246 wolnych miejsc. Najwięcej, bo aż 96 ma Zespół Szkół Zawodowych nr 4 (41 miejsc dla absolwentów szkół podstawowych i 55 dla byłych gimnazjalistów). Najmniej wolnych miejsc – dwa - zostało w I Liceum Ogólnokształcącym.
 
„W związku z dużym zainteresowaniem absolwentów szkół podstawowych i gimnazjów kontynuowaniem nauki w liceach ogólnokształcących, Prezydent Miasta Ostrołęki zdecydował o uruchomieniu od 1 września  br. dodatkowych  klas licealnych (1 oddział po szkole podstawowej oraz 1 oddział po gimnazjum w III Liceum Ogólnokształcącym w Ostrołęce).” - czytamy w informacji przygotowanej przez Wydział Oświaty UM w Ostrołęce.
 
Poniżej tabela z wykazem wolnych miejsc i kierunków kształcenia w publicznych szkołach średnich na terenie Ostrołęki. (stan na dzień 16 lipca 2019 r., godz. 12:00).
 
zdjecie
 
zdjecie
 
Władze miasta informują jednocześnie, że „proces naboru będzie nadal monitorowany i, w razie potrzeby, będą podejmowane kolejne działania w celu umożliwienia wyboru odpowiedniego typu szkoły wszystkim tegorocznym absolwentom szkół podstawowych i gimnazjów”.
 
AKTUALIZACJA
 
Pojawiły się nowe miejsca dla absolwentów szkół podstawowych:
 
- 9 w III LO (matematyka, geografia, j. angielski)
 
- 10 w Technikum nr 3 (technik informatyk)
 
Sytuacja może jeszcze ulec zmianie - Poinformował Piotr Potulski, rzecznik UM w Ostrołęce
 
SZKOŁY NIEPUBLICZNE:
 
zdjecie
 
 
REKLAMA
REKLAMA

Wasze opinie

Brak możliwości komentowania artykułu po trzech dniach od daty publikacji.
~kleo, 16:11 16-07-2019,   67%
a jakie punktacje do tych szkol .... Powinni tez progi juz podac...Bo niewiem gdzie teraz isc z podaniem
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 16:35 16-07-2019,   50%
@~kleo Na pewno nie do liceum, bo po nich to studia, a po studiach to tutaj tylko brak pracy.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 17:35 16-07-2019,   75%
Tak, wszyscy idą na studia, a potem wszyscy szukają po nich pracy. Mało który pracodawca szuka ludzi po studiach. Branie i kasę mają robotnicy.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 19:07 16-07-2019,   0%
To pierwsze to mają szczególnie ci emerytowani :D
odpowiedz   •   oceń :  
~kleo, 16:02 17-07-2019,   -
T u moze i brak ale sa miejsca gdzie napewno sie znajdzie
odpowiedz   •   oceń :  
~Do ma tam, 16:20 17-07-2019,   -
@~kleo Warszawa? Warszawa ma określoną przepustowość też, z gumy nie jest. No chyba, że te miejsca to Niemcy, Holandia itp., bo takich krajów są ogloszenia na miejskich portalach też, ale to też lraca czysto fizyczna, typu zbiory, czy opiekunka, nie dla absolwentów liceów i studiów. Nie może, tylko tu jest brzk miejsca. Kto szukał niedawno, a nie na początku tego tysiąclecia, w latach dziewięćdziesiąt, czy jeszcze wcześniej, to pewnie wie.
odpowiedz   •   oceń :  
~Do kleo, 09:42 18-07-2019,   -
@~kleo Jakie inne miejsca? W Łysych, w zakładach miejskich po liceum i studiach?
odpowiedz   •   oceń :  
~Obierać ziemniaki, 16:15 16-07-2019,   60%
Ha ha. Już nawet progów nie ma do szkół takich naukowców mamy.
odpowiedz   •   oceń :  
~Dżi, 16:38 16-07-2019,   50%
I znowu wszyscy tłumnie do liceum, a liceum przygotowuje tylko do matury, a matura przydaję się tylko przy rekrutacji na studia, a studia nie gwarantują pracy, a w takich miejscowościach jak ta gwarantują brak pracy. Chociaż tutaj to w sumie nie wiadomo co trzeba skończyć, żeby mieć pracę na miejscu. Po technikach wcale nie jest lepiej.
odpowiedz   •   oceń :  
~Pomopon, 16:40 16-07-2019,   67%
Żeby wybrać szkołę, to najpierw wypadałoby przejrzeć oferty pracy po danym zawodzie, a tym mieście to chyba głównie po zawodówce kierowca mechanik są jakiekolwiek na kierowców
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 09:38 17-07-2019,   -
@~Pomopon Szkoła trwa kilka lat i oferty dzisiejsze będą nieakrualne
odpowiedz   •   oceń :  
~Smuta, 10:08 17-07-2019,   -
Czyli w Polsce nie ma innego wyjścia jak bezrobocie i emigracja.
odpowiedz   •   oceń :  
~T, 19:08 16-07-2019,   20%
A co ta za różnica, czy liceum, czy technikum, czy jest tu miejsce, czy tam, jak tu nie ma pracy.
odpowiedz   •   oceń :  
~A, 19:28 16-07-2019,   25%
Sądząc po komentarzach to najrozsądniej byłoby wg niektórych  w ogóle nie chodzić do szkoły, bo przecież po żadnej nie ma pracy
odpowiedz   •   oceń :  
~Droga na bezrobocie., 22:55 16-07-2019,   100%
@~A Następstwem ukończenia szkoły średniej lub studiów powinno pójście do pracy. Tu nie ma gdzie. Szczególnie po liceach (a co za tym idzie idąc dalej po studiach) i technikach. W związku z czym nie ma sensu chodzić do takich szkół, tylko edukacja powinna być skorelowana z rynkiem pracy, czyli przygotowywać do pracy, którą podejmie się po jej ukończeniu. Trzeba więc chodzić do takich szkół do których praca jest, albo chodzić do nich tam, gdzie ona jest. Po co chodzić do szkoły w Ostrołęce, skoro nie będzie się tu pracować, bo nie ma gdzie.
odpowiedz   •   oceń :  
~Do A, 23:03 16-07-2019,   100%
@~A A niech sobie każdy chodzi gdzie chce, tylko później jest zdziwienie, bo jest dyplom w ręku, a nikt pracowników nie szuka i dyplom można schować do szuflady,żeby się kurzył.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 09:39 17-07-2019,   -
@~Droga na bezrobocie. Nie przewidzisz dziś jaki będzie rynek pracy za kilka lat.
Dlatego wprowadzono m.in. studia stopniowe
odpowiedz   •   oceń :  
~Di, 10:32 17-07-2019,   -
Które powoli są likwidowane i coraz więcej kierunków jest jednolita. Po za tym po ukończeniu pierwszego stopnia liczba kierunków dozwolonych do ukończenia na drugim stopniu jest ograniczona, bo po danych studiach już wielu kierunków kończyć nie można.
odpowiedz   •   oceń :  
~Klara, 22:19 16-07-2019,   80%
Studia na WSAP w Ostrołęce a studia na prawdziwym Uniwersytecie to nie to samo - wyjaśnienie dla malkontentów.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 22:46 16-07-2019,   100%
@~Klara Po studiach na Uniwersytecie też tu nie ma pracy. Sprawdzone w autopsji
odpowiedz   •   oceń :  
~Prostonarowie, 22:49 16-07-2019,   100%
@~Klara Nie ma żadnych rekrutacji po prostu, ani po Uniwersytecie, ani po Akademiach, ani po Wyższych Szkołach. Nie ma naborów.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 22:50 16-07-2019,   100%
@~Klara Obecnie nie ma, za komuny, albo w latach dziewięćdziesiątych może była, teraz nie ma.
odpowiedz   •   oceń :  
~mgr inż Ferdynad Kiepski, 23:38 16-07-2019,   100%
@~Prostonarowie Nie ma pracy z moim wykształceniem.
odpowiedz   •   oceń :  
~Ula, 01:13 17-07-2019,   100%
Bo teraz byle "thebill" może iść na byle studia. Kiedyś było mniej uczelni wyższych które się szanowały i brały tylko najlepszych. Teraz co drugi "student" to analfabeta.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 06:02 17-07-2019,   50%
@~Ula Pracodawcy to wyczuli, i dlatego co drugi "student" jest bezrobotny.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 09:42 17-07-2019,   50%
@~Klara Na WSAP narzekają tylko "tubylcy". Ludzie z daleka tu również studiują i nie narzekają. W każdym mieście podobnej wielkości są głosy krytyki na miejscowe uczelnie (szczególnie tych którzy nie ukończyli żadnych studiów - krzyk frustratów?)
odpowiedz   •   oceń :  
~DO Ula, 10:38 17-07-2019,   100%
@~Ula Bo wszyscy mogą iść do liceum i pchają się tam, a liceum to prosta droga na studia i w konsekwencji na bezrobocie. Do liceum to powinni nieliczni się dostawać, tylko ci, którzy nadają się na studia, a nie jakieś dodatkowe rekrutacje itp. A tak to jak widać licea już pozajmowane i to głównie klasy humanistyczne, a w technikach więcej miejsc.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gi Dżi, 10:40 17-07-2019,   -
Pracodawcy to w ogóle nie robią naborów, więc nic nie wyczuli, tylko trzymają przez 60 lat te same osoby, które już niektóre są w wieku, którym zwyczajowo pracę się kończy, bo przysługuje świadczenie emerytalne. Wszystkie stanowiska zajęte. Brak naborów. Brak ofert pracy.
odpowiedz   •   oceń :  
~Do gość, 11:04 17-07-2019,   -
Tu by się przydała uczelnia, ale taka publiczna, z prawdziwego zdarzenia, jakaś filia, albo coś w ten deseń, ale to już za późno o kilkanaście lat. Były chyba takie plany kilkanaście lata temu, na początku XXI wieku, ale nic z tego nie wyszło.
odpowiedz   •   oceń :  
~Klara, 11:08 17-07-2019,   -
A jaki kierunek tych studiów był jeśli to nie tajemnica?
odpowiedz   •   oceń :  
~bonobo, 12:16 17-07-2019,   -
@~Klara Po każdych w Ostrołęce jest to samo.
odpowiedz   •   oceń :  
~Lewo, 12:52 17-07-2019,   -
@~Klara Prawo
odpowiedz   •   oceń :  
~O, 23:03 16-07-2019,   100%
Tyllko nie licea, bo to wylęgarnia bezrobotnych.
odpowiedz   •   oceń :  
~O!, 08:49 17-07-2019,   100%
Czyli uczniowie z czerwonym paskiem i wysoką średnią powinni iść do zawodówki, bo liceum to wylęgarnia bezrobocia?????
odpowiedz   •   oceń :  
~Y, 10:52 17-07-2019,   100%
@~O! Zależy, jakie mają zainteresowania, predyspozycje. Jak mają techniczne i to chcą robić, to czerwony pasek nie ma tu znaczenia, bo i tak dobrych urzędników, czy dziennikarzy z nich nie będzie. Humanistów jest już za dużo, więc to bez sens iść do klasy humanistycznej, bo ma się czerwony pasek, bo i tak w konsekwencji, to nie ci najlepsi uzyskują etat, ale ci tacy niby sprytni, cwani, z dużą siecią kontaktów społecznych, bardziej mobilni przestrzennie, a najlepsi niestety często nie i to jest dramat. W związku z czym po co iść do ostrołęckiego liceum i potem na studia i wrócić na bezrobocie? Jedyny mądry ruch, to albo zdobyć konkretny zawód, jakiś który jest poszukiwany w obrębie 50 km, a potem ewentualnie na studia, jak w pracy będą wymagać np, jakiejś lepszej, albo już od razu do Warszawy do liceum, skoro i tak tam się będzie pracować, bo tu nie ma pracy i przyzwyczajać się. Niestety czerwony pasek to nie taka duża grupa tych, którzy pchają się do liceum, bo jak widać po tych statystyk pcha się tam dużo osób, szczególnie na humanistyczne, skoro jest najmniej wolnych miejsc, stąd absolwentów liceów jest za dużo, a że po liceum jest się przygotowanym do studiów i do niczego więcej, bo matura tylko do tego uprawnia, to oni wszyscy idą na studia, bo muszą. Lepiej od razu przeciwdziałać w zarodku nadprodukcji absolwentów. Po co robić dodatkowe rekrutacje, jak ci najlepsi już się dostali w pierwszej, a później to ci, co nie dostali się, bo mieli za słabe wyniki po prostu
odpowiedz   •   oceń :  
~Rzempolę, 10:54 17-07-2019,   0%
W Ostrołęce licea powinny być zlikwidowane, bo tu i tak nie ma pracy, dla osób z wyższym wykształceniem, bez doświadczenia. Jak ktoś musi to niech idzie do Warszawy i tak tam będzie pracować.
odpowiedz   •   oceń :  
~gosc, 10:58 17-07-2019,   100%
idźcie na księdza, praca żadna a kasy multum
odpowiedz   •   oceń :  
~Po co pisać takie komenta, 11:20 17-07-2019,   100%
@~gosc Nie dziwota, że ta miejscowość jest taka, jaka jest. Poziom komentarzy o niej świadczy. Żal patrzeć. Nic dziwnego, że młodzi ludzie stąd wyjeżdżają.
odpowiedz   •   oceń :  
~A, 12:38 17-07-2019,   100%
Święta racja. Zero ambicji, najlepiej siedzieć i nic nie robić. Dzieci niech się nie uczą, bo przecież po co? Nikt nie pomyślał, że spora część tych dzieciaków jest zdolna, ambitna i ma spore szanse na to, by nie potrzebować pracować akurat w Ostrołęce!
odpowiedz   •   oceń :  
~Realia a nie ambicje rodz, 13:09 17-07-2019,   -
@~A Nikt nie pomyślał, że sporo cześć osób, które mówią o bezużytecznosci liceum, bo nie edukacji jako takiej, w ogóle, oczywiście,  to osoby zdolne, ambitne, które miały jak najlepsze wyniki, stypendia, wyróżnienia, kilka fakultetów, tytuły magistra, starały się, uczyły, traktowały to poważnie, sumiennie i spotykają się, czy spotykały z brakiem naborów i przestrzegają mlodych ludzi przed pójściem tą samą złą drogą, czyli liceum, bo młoda osoba i jej rodzice najczęściej widzą tam jakiś prestiż i nie patrzą, że to nieprzyszłościowe. Czyli co emigracja to szansa? Liczą się realia niestety, a nie przekonanie rodziców, że liceum i studia to najlepsza droga, bo tak było na początku xxi wieku, a teraz jest 2019 rok i wszystko się diametralnie zmieniło. No tak niech wszyscy wyjadą do Warszawy z całej Polski. Warszawa też z gumy nie jest. Poza tym Warszawa to inne realia mieszkaniowe, cenowe i każde. A za granica, to raczej przykre, a nie szansa, że w swoim kraju nie można realizować swojego konstytucyjnego prawa do pracy. Poza tym za granicą też nie będą pracować w zawodzie, tylko robić byle co, fizycznie, ale za większe pieniądze, niż tu by mieli robić byle co, fizycznie, poniżej kwalifikacji i to jest smutne.
odpowiedz   •   oceń :  
~Tola lala, 13:11 17-07-2019,   -
@~A To niech uczą się też nie w Ostrołęce, jak i tak tu nie będą pracować.
odpowiedz   •   oceń :  
~Dali Nieda, 13:13 17-07-2019,   100%
Niestety uczniowie takie teraz czasy, że nie raz lepsze technikum, a nawet zawodówka, niż liceum i to też trzeba się zastanowić, jaki zawód, bo nie każdy.
odpowiedz   •   oceń :  
~Manuella, 13:21 17-07-2019,   100%
Do liceum to nie ma co chodzić bo to nadprodukcja bezrobocia, już lepiej technikum i przynajmniej zawód, a potem i tak na studia można iść, chociaż obecnie, to szukają głównie murarzy i kierowców, więc raczej zawodówka.
odpowiedz   •   oceń :  
~Aaaa, 14:30 17-07-2019,   -
W technikum to uczniowie nauczą się zawodu. A po liceum tylko studia... A potem do mamusi na utrzymanie niestety...
odpowiedz   •   oceń :  
~Jak żyć, 15:09 17-07-2019,   -
@~Aaaa Studia dają tytuł zawodowy zawód, ale jak już być bezrobotnym, zdanym na wyjazd do innego kraju na zmywak, czy zbiór owoców, to już lepiej chodzić 4 lata, czy 2, niż 8, mniejsze rozczarowanie.
odpowiedz   •   oceń :  
~Jak żyć, 15:11 17-07-2019,   -
@~Jak żyć Chociaż teraz chyba wydłużone jest o rok technikum.
odpowiedz   •   oceń :  
~Oj!, 15:34 17-07-2019,   100%
Ale głupoty piszecie! Nigdy nie było tak, że wszyscy spędzili całe życie w swiom miejscu urodzenia! To żałosne, że uważacie iż wszyscy uczniowie powinni wrócić do Ostrołęki. Sami sobie w niej siedźcie i narzekajcie, że jest źle!
odpowiedz   •   oceń :  
~Aj, 15:59 17-07-2019,   -
@~Oj! W Pułtusku, Rożanie, Łomży, i innych okolicznych miastach, jest podobna sytuacja, jak w Ostrołęce, jeśli chodzi o pracę, więc gdzie mają wyjechać? Za granicę wszyscy? Nie chodzi o to, żeby wszyscy, ale w roku 2019 nie ma pracy dla nikogo po studiach tutaj, a i w innych okolicznych miastach nie jest lepiej, więc jak ktoś by jednak chciał tu wrócić, to i tak nie może, a powienien móc, a bo kazdy ma rawo do pracy, no ale tutaj nie ma możliwości do jego realizacji.
odpowiedz   •   oceń :  
~Oli, 16:03 17-07-2019,   -
@~Oj! To niech chodzą do szkoły tam, gdzie chcą pracować, tutsmaj nie jest potrzebne liceum, bo po liceum nie ma tu pracy. Za granicą też są szkoły. Szkoły powinny być efektywne, a szkoła srednia przygotowywać do pracy, liceum nie przygotowuhe do pracy, tylko jest przedłużeniem podstawówki. Głęboka reforma liceów powinna być i skorelowanie ich z potrzebami rynku pracy.
odpowiedz   •   oceń :  
~PRACUS, 16:01 17-07-2019,   -
Jak ktos jest madry  inteligentny i dobrze zda mature  w liceum ,dostanie sie na dobre studia w Warszawie lub  innej prestizowej uczelni to prace znajdzie i to szybciutko ,chyba wiekszosci cos nie poszlo ze tylko narzekaja  ze po studjach  pracy nie ma
odpowiedz   •   oceń :  
~Oli, 16:09 17-07-2019,   0%
@~PRACUS Jako, że studia ukończone w Warszawie, na panstwowej uczelni i to sumiennie, z najlepszymi wynikami i wyróżnieniami, czyli piszę z autopsji, to niestety muszę zaprzeczyć. Nie znajduje się pracy szybciutko w roku 2019, a co więcej w ogóle trudno znaleźć. Matura też dobrze zdaba. Raporty europejskie odnośnie oświaty też raczej potwierdzają, że w Polsce jest ograniczona korelacja edukacji z rynkiem pracy.
odpowiedz   •   oceń :  
~Oli, 16:10 17-07-2019,   -
@~Oli *Dobrze zdana
odpowiedz   •   oceń :  
~PRACUS, 16:39 17-07-2019,   -
@~Oli Szkoda ze tobie sie nie udalo ...Z autopsji wiem ze tak ,sporo ludzi z oki znam osobiscie co dobre studia i  dobrze sobie radza w stolicy ,
odpowiedz   •   oceń :  
~Eioua, 17:09 17-07-2019,   -
@~PRACUS W stolicy? Są różne sytuacje. Nie każdy może się wyprowadzić do Warszawy, z różnych przyczyn, zdrowotnych rodzinnych, opieki, nad dziećmi, na starszymi z rodziny, chorymi, mieszkaniowych, różnych. Szkoła średnia powinna prowadzić w dalszej perspektywie do umożliwienia pracy w zawodzie, na terenie na który jest położona, tym którzy z różnych przyczyn chcą i są przygotowani do jej podjęcia, jeśli tak się nie dzieje, to dana szkoła powinna być na danym terenie zlikwidowana, bo jej istnienie wtedy nie ma sensu, ale do tego potrzebna jest reforma szkolnictwa, głównie liceów i studiów.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 19:35 17-07-2019,   -
@~Eioua Ale nie znaczy teraz ze maja zamknac licea w Ostrołęce dlatego ,ze tu nie ma pracy dla dobrze wyksztalconych ,bo tak mozna odcxytywac x posta
odpowiedz   •   oceń :  
~Eiouya, 20:43 17-07-2019,   -
Powinna być gruntowna reforma liceów, bo w takiej formie, w jakiej są, są praktycznie nie przystające do rynku pracy. A to oznaczałoby praktycznie to, że byłoby coś innego niż licea, bo licea w takiej formie jak teraz najmniej się sprawdzają w takich miejscach jak to, po prostu.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 21:16 17-07-2019,   -
@~Eiouya Z tego co zaobserwowalem w tym roku do 3lo dostaly sie dzieci  ze srednia  okolo85 punktów to tu bym szukal przyczyn ze aby zapelnic licea przyjmujemy ile sie zapisze. Wiec nie jako o reformie nauczania ale o przyjecie   ..Bo potem taki osobnik zda mature ledwo 30% wybierze bylekakie studia .Uwazam ze licea profilowane to dobry pomysl   a teraz takie sa .. to nie sa ogolniaki jak kiedys teraz pod studia juz.sie wybiera.Wiec tu bym nic nie zmienial w tej kwestii ,tylko jakis prog punktowy zastosowal ze np  nie mniej miz okolo 130  pt
odpowiedz   •   oceń :  
~Reformy i szorty, 21:53 17-07-2019,   -
Licea w formie przedłużenia podstawówki uczące przedmiotów ogólnych wyczerpały swoją formułę dawno temu, podobnie zresztą jak studia humanistyczne i społeczne w obecnym kształcie. Szkoły całkowicie ogólnokształcące nie są jakoś szczególnie potrzebne, bo szkoły bardziej skorelowane z potrzebami pracodawców też mogłyby mieć przedmioty ogólne, ale i dawać już jakieś uprawnienia, oprócz matury, która nic nie daje i wprowadzać już w konkretne zagadnienia z przyszłych studiów typu: podstawy prawa, podstawy psychologii, z jeden przedmiot to wyboru, takie podstawy podstaw.
odpowiedz   •   oceń :  
~Ba, 22:26 17-07-2019,   -
@~Reformy i szorty Nauczanie przez praktyków już na etapie szkoły średniej by się przydało. Coś na kształt "małej uczelni", że po szkole średniej, takim zamienniku liceum otrzymywałoby się uprawnienia na stanowiska takie pomocnicze, wyżej na studiach, coś jak szkoły branżowe ii stopniowe, zamiast zawodówek. Praktyczne nauczanie mogłoby być przecież nie tylko w technikach, praktycy mogliby uczyć podstaw tych zawodów biurowych, w ktorych wymagane jest wykształcenie średnie, bo przecież z nauczania przedmiotów ogólnych typu czytanie lektur osoba zdobywająca średnie wykształcenie w liceum nie dowie się nic o podtawach np. ubezpieczeń społecznych, a mogłaby mieć o tym przedmiot, jak chce po średnim wykształceniu w tym pracować i w sumie wystarczyłyby technika, zawodówki połączenie ogólniaka ze szkołą przygotowującą do zawodu nietechnicznego niższego szczebla i studia do wyższego szczebla.
odpowiedz   •   oceń :  
~Problem, 16:32 17-07-2019,   100%
Jakoś decydenci np. z Chełma potrafią w ogólnopolskich mediach powiedzieć, że brak pracy młodych ludzi jest problemem i trzeba coś robić w tym kierunku, czyli jest to zauważalne w innych punktach wschodniej Polski, tylko tutaj od wielu lat jest takie przekonanie, że ten problem nie istnieje, że to nie problem, tylko coś normalnego.
odpowiedz   •   oceń :  
~Natura analityczna, 16:36 17-07-2019,   -
Problem tkwi też w zbyt wygórowanych ambicjach jakieś części rodziców, które to ambicje są często sprzeczne z potrzebami rynku pracy, pracodawców i nie są z pożytkiem dla uczniów wybierających szkoły. Jeszcze pokutuje przekonanie, że liceum to najlepsze wyjście, które może i na początku nowego milenium było zasadne, ale obecnie nie ma potwierdzenia na rynku pracy.
odpowiedz   •   oceń :  
~Abo abo, 17:03 17-07-2019,   -
@~Natura analityczna Bo ludzie nie rozumieją tego, że lepiej jest być szczęśliwym kierowcą po zawodówce, spełnionym, pracującym w zawodzie, niż bezrobotnym magistrem prawa, nie mogącym znaleźć pracy w zawodzie, podejmujacym z braku innych możliwości pracę kierowcy, głęboko ponizej swolich kwalifikacji, niespełnionym, nieszczęśliwym.
odpowiedz   •   oceń :  
~Yola, 16:50 17-07-2019,   -
Z tych kierunków, które są tu wymienione, to można chyba tylko polecić wybierającym szkołę średnią kierowcę, jak poszukiwany przez pracodawców i przyszłościowy. Od biedy jeszcze technika handlowca, ale w sumie, żeby pracować w markecie, czy sklepie, czy lodziarni dorywczo, to wcale nie trzeba być technikiem handlowcem. Reszta taka niezbyt przydatna w pracy.
odpowiedz   •   oceń :  
~zawodowo, 20:47 17-07-2019,   -
Częste wybieranie liceów świadczy o tym, że należałoby jeszcze zwiększyć częstotliwość doradztwa zawodowego, edukacji prozawodowej, informacji zawodowej itp.
odpowiedz   •   oceń :  
~Dariusz, 08:26 18-07-2019,   -
Ciekawe  kto te dzieci  będzie  uczyć? Brakuje nauczycieli.
odpowiedz   •   oceń :  
Serwis eOstroleka.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
Zobacz również
Kalnedarz imprez
sierpień 2019
PnWtŚrCzPtSoNd
 29  30  31 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31  1