eOstroleka.pl
Ostrołęka,

Rodzice pytają: Co z opłatami za przedszkole i żłobek?

REKLAMA
zdjecie 1109
zdjecie 1109
REKLAMA

Jeszcze co najmniej do świąt Wielkiejnocy zamknięte będą wszystkie miejskie przedszkola i żłobek. Wielu rodziców zastanawia się, jak obecnie wygląda kwestia płatności za miejsce dla dziecka w placówce. Sprawę wyjaśnia ratusz.

W Ostrołęce, podobnie jak w całym kraju wszystkie szkoły, przedszkola i miejski żłobek zamknięte są od 16 marca. W ostrołęckich placówkach zajęć dydaktycznych nie ma już od 12 marca. Wielu rodziców zastanawia się, co z miesięcznymi opłatami za miejsce dziecka w przedszkolu i żlobku. Sprawę wyjaśnia Urząd Miasta w Ostrołęce. Z informacji udostępnionej przez urzędników wynika, że za czas nieobecności dzieci w przedszkolu rodzice zwolnieni są ze wszelkich opłat.

Pozostałe kwestie dotyczące m.in. poniesionych już opłat czy materiałów dydaktycznych wyjaśniamy poniżej:

- Opłaty poniesione w marcu, za czas nieobecności dzieci w przedszkolu, dyrektorzy rozliczą i zwrócą w terminie do 11 kwietnia.

- Materiały dydaktyczne przekazywane przez nauczycieli przedszkoli w ramach realizacji podstawy programowej są nieodpłatne.

- Opłaty za pobyt dziecka w żłobku miejskim oraz wyżywienie poniesione w marcu będą pomniejszone adekwatnie do czasu, w jakim funkcjonowała placówka lub uczęszczały dzieci, a następnie do 11 kwietnia będą zwrócone rodzicom na konta.

- Od kwietnia wnoszenie opłat za pobyt i wyżywienie dziecka w żłobku miejskim, w związku z zawieszeniem jego działalności z powodu stanu epidemii, wstrzymuje się do odwołania.

- Przypominamy również, że zakończył się pierwszy etap rekrutacji do przedszkoli samorządowych. Aktualnie rekrutacja jest na etapie potwierdzania woli przez rodziców. Ten etap dobiega końca 3 kwietnia o godz. 15.00. Potwierdzanie woli odbywa się drogą elektroniczną (e-mailowo lub telefonicznie). Ostateczna lista dzieci przyjętych do przedszkoli będzie dostępna 6 kwietnia o godz. 15.00 w elektronicznym systemie naboru oraz na stronach internetowych przedszkoli i szkół podstawowych z oddziałami przedszkolnymi.

- Po tym terminie rodzice dziecka, które nie zostało przyjęte mogą w terminie 7 dni od dnia podania do publicznej wiadomości listy dzieci przyjętych i nieprzyjętych wnioskować do komisji rekrutacyjnej o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia dziecka. Komisja ma 5 dni na udzielenie odpowiedzi. Rodzice w ciągu kolejnych 7 dni mogą wnieść do dyrektora przedszkola/szkoły odwołanie od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej. Dyrektor rozpatruje odwołanie w terminie 7 dni.

 

 

Wasze opinie

STOP HEJT. Twoje zdanie jest ważne, ale nie może ranić innych.
Zastanów się, zanim dodasz komentarz
Brak możliwości komentowania artykułu po trzech dniach od daty publikacji.
Komentarze po 7 dniach są czyszczone.
Kalendarz imprez
kwiecień 2024
PnWtŚrCzPtSoNd
dk1 dk2 dk3 dk4 dk5 dk6 dk7
dk8 dk9 dk10 dk11 dk12 dk13 dk14
dk15 dk16 dk17 dk18 dk19 dk20 dk21
dk22 dk23 dk24 dk25 dk26 dk27 dk28
dk29 dk30  1  2  3  4  5
×