2019-07-11T18:09:14+02:00 eOstroleka.pl 10 0 6 3.3
Ostrołęka,

"Rzeczpospolita": Farmy morskie zamiast elektrowni Ostrołęka C?

REKLAMA
REKLAMA
2
4
68
Najlepszy komentarz
~Gość, 19:34 11-07-2019,   77%
Zamknąć kopalnie i elektrownie w Polsce, a 200 tys. Polaków zwolnić z energetyki i niech jadą za granicę pracować w energetyce, bo Polska będzie importować prąd.
odpowiedz   •   oceń :  
Czy zamiast węglowej elektrowni Ostrołęka C powinno się postawić na energetykę odnawialną, na przykład farmy morskie? O tym przeczytaliśmy w dziale opinii "Rzeczpospolitej".

Autor artykułu - Maciej Stańczuk - uważa, że projekty energetyki odnawialnej są zdecydowanie stabilniejsze, bardziej przewidywalne i perspektywiczne niż węglowe.

- Elektrownia Ostrołęka C, o planowanej mocy ok. 1 GW, może zostać zastąpiona przez farmy morskie. Dzisiaj wystarczy 350 wiatraków, ale postęp technologiczny w tej dziedzinie jest niewiarygodny: Holendrzy już pracują nad farmami o mocy 12 MW, co zredukowałoby do 100 liczbę wiatraków potrzebną do uzyskania ekwiwalentu mocy Ostrołęki - czytamy w "Rzeczpospolitej".

Cały artykuł dostępny jest tutaj.

Wasze opinie

Brak możliwości komentowania artykułu po trzech dniach od daty publikacji.
~Gość, 18:25 11-07-2019,   69%
A skąd prąd gdy nie ma wiatru?
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 20:09 11-07-2019,   25%
Na morzu zawsze jest wietrznie.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 20:10 11-07-2019,   79%
Mało wiesz.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 09:05 12-07-2019,   68%
Duży koszt utrzymania takich elektrowni wiatrowych, wszystko uzależnione od pogody.
Gdy wiatr jest za duży, automatycznie wiatraki się zatrzymują i prądu nima :)
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 09:25 12-07-2019,   40%
Gdyby sie nie opłacało to banki by nie finansowały. Wszystkim sie opłaca, a nam nie?
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 09:29 12-07-2019,   56%
Bo te banki dostają dopłaty kretynie. Wszyscy dopłacamy do tych nierentownych wiatraków.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 11:51 12-07-2019,   37%
Nie dopłacamy. Dopłacamy do elektrowni węglowych pijaku.
odpowiedz   •   oceń :  
~Xxx, 18:33 11-07-2019,   56%
Cały Zachód w elektrowniach atomowych i jest ok u nas wiatraki, za kilka lat będziemy płakać ....
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 21:44 11-07-2019,   23%
@~Xxx Dokładnie, TYLKO atom w obecnej sytuacji, niestety rządzą nami takie antypolskie partie jak PiS, Konfederacja czy Wiosna, wiec na atom w ciągu 30 lat nie ma szans..
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 22:02 11-07-2019,   87%
Po była propolska hehe.
odpowiedz   •   oceń :  
~., 23:08 11-07-2019,   0%
Super partia...
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 09:03 12-07-2019,   81%
@~Xxx Masz informacje z przed 20 lat. W atom już nikt nie inwestuje, chyba że w broń :)
odpowiedz   •   oceń :  
~BIG LEBOWSKI, 19:10 11-07-2019,   68%
SUPER POMYSL!!!!,A NASZ WEGIEL ODDAC ZA DARMO NIEMCOM I ZWOLNIC 200 TYS.LUDZI PRACUJACYCHW GORNICTWIE,NA TAKI POMYSL MOGL WPASC TYLKO DEBIL LUB OSOBA NIENAWIDZACA POLSKI!!!!
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 19:34 11-07-2019,   77%
@~BIG LEBOWSKI Zamknąć kopalnie i elektrownie w Polsce, a 200 tys. Polaków zwolnić z energetyki i niech jadą za granicę pracować w energetyce, bo Polska będzie importować prąd.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 20:00 11-07-2019,   92%
@~BIG LEBOWSKI    "  Business Insider Polska

    27 cze 2019

W środę Polska sprowadzała z sześciu państw niemal 2,7 GW mocy elektrycznej. To najwięcej w historii.

Jest nowy rekord zapotrzebowania na prąd. Już drugi w tym miesiącu
Samorządy płacą więcej za prąd. Czekają na obiecane przez rząd rekompensaty

W środę Polska sprowadzała najwięcej mocy elektrycznej w historii. Łącznie było to 2,7 GW. Musiała go kupić od sześciu sąsiadów. Bez współpracy z nimi rezerwa mocy spadłaby poniżej bezpiecznego minimum - informuje serwis WysokieNapiecie.pl.

Polskie Sieci Elektroenergetyczne poinformowały, że w środę o 13.15 padł nowy rekord zapotrzebowania na moc. To kolejny rekordowy wynik w tym roku. "Rekord zapotrzebowania na moc w szczycie porannym okresu letniego. Zapotrzebowanie wyniosło ok. 24 140 MW" - przekazały PSE.

Serwis zauważa, że łączna moc zainstalowana polskich elektrowni przekracza 44,6 GW. Mimo to pokrycie o niemal połowę niższego zapotrzebowania odbiorców w środę okazało się wyzwaniem.

"Ubytki mocy w największych blokach węglowych w Polsce wyniosły w środę niemal 9 GW (25 proc.), z czego prawie 3 GW w wyniku awarii" - pisze WysokieNapiecie.pl."
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 20:10 11-07-2019,   22%
Węgiel lezy na zwałach a elektrownie nie kupują polskiego węgla.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 20:13 11-07-2019,   7%
@~BIG LEBOWSKI https://dziennikzachodni.pl/rosna-zwaly-polskiego-wegla-a-spolki-energetyczne-sprowadzaja-go-z-zagranicy-zwiazkowcy-boja-sie-plajty-kopaln/ar/c1-14059929
odpowiedz   •   oceń :  
~jmk, 01:08 12-07-2019,   90%
to nie węgiel leży na hałdach, to mieszanka zasiarczonych kamieni i  drobnego orzecha,  elektrownie muszą sprowadzać tańszy i lepszy węgiel z Rosji, Australii, Ukrainy.
A rzesza górników i firemek okołogórniczych? -  taniej wypłacać im  od zaraz dożywotnią emeryturę, niż dopłacać do deficytowych firm i niszczyć środowisko.
Problemem są nie górnicy i węgiel, tylko rzesze związkowych bonzów, którzy nie odpuszczą lukratywnych posad i wygodnego życia na nasz koszt.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 09:26 12-07-2019,   15%
@~jmk Po co budować elektrownie węglowe jak nie mamy do nich paliwa?
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 09:31 12-07-2019,   80%
Nie mamy w Polsce węgla XD
No wcale XDD
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 09:56 12-07-2019,   85%
Nie mamy węgla? Węgiel leży na zwałach, a elektrownie nie kupują polskiego węgla.
odpowiedz   •   oceń :  
~Tokoz, 12:54 12-07-2019,   19%
~Gość, 09:31 12-07-2019,   58%
Nie mamy w Polsce węgla XD
No wcale XDD

To dlaczego jest sprowadzany z zagranicy węgiel jak naszego mamy, podobno, pod dostatkiem?
odpowiedz   •   oceń :  
~Marcin, 19:51 11-07-2019,   96%
Pracują nad turbimi o mocy 12w idioci,a nie farmami. Farma to juz ogol mocy...
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 19:57 11-07-2019,   76%
@~Marcin Ekwiwalent mocy? Do Ostrołęki i regionu chcą przesyłać 1000 MW z odległości ponad 300 km? Już to widzę, gdy nad morzem wieje wiatr, to Ostrołęka ma prąd, gdy nie wieje to zostają świeczki.
odpowiedz   •   oceń :  
~ha ha ha, 20:12 11-07-2019,   30%
Nie pisz bzdur. Są miejscowości oddalone o kilkaset kilometrów od elektrowni i mają prad.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 20:15 11-07-2019,   80%
@~ha ha ha To niepewny prąd, im dłuższa linia zasilająca, to tym bardziej podatna na uszkodzenia.
odpowiedz   •   oceń :  
~Stefan, 21:40 11-07-2019,   39%
Postaw wiatrak na podwórku
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 21:57 11-07-2019,   63%
@~Stefan Nie mam morza na podwórku, autor artykułu pisze o farmach morskich.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 11:53 12-07-2019,   25%
Przestań bredzić. W całej Polsce jest prąd. Nawet na najmniejszym zadupiu oddalony 500km od elektrowni.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 12:37 12-07-2019,   80%
To dlaczego elektrownie nie są tylko blisko kopalń?  Taniej i pewniej jest mieć prąd z elektrowni rozmieszczonych równomierne na całym kraju.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 14:28 12-07-2019,   23%
Nie prawda są regiony bez elektrowni.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 22:51 12-07-2019,   100%
Elektrownia w Ostrołęce jest największa w regionie północno-wschodniej Polski.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 19:54 11-07-2019,   68%
Produkcja tych farm i urządzeń współpracujących  bardziej zatruwa środowisko. POpaprańcy malowani na zielono - tęczowe barwy
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 20:12 11-07-2019,   31%
Jak wiatak zatruwa srodowisko pijaku po podstawówce?
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 22:05 11-07-2019,   73%
Nie wiatrak tylko jego produkcja i cały proces technologiczny z tym związany pijany "profesorze "
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 09:26 12-07-2019,   25%
Jaki proces technologiczny? Pijaczku.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 09:35 12-07-2019,   69%
Sraki. Jak masz rżnąć głupa to wpisz sobie w tym długim prostokącie u góry: www.moja-ostroleka.pl
Tam nikt ci nie będzie przeszkadzał.
Powodzenia
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 11:54 12-07-2019,   25%
Brak argumentów pIs dzielcu?
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 20:22 11-07-2019,   31%
Przecież każdy wie ,że nie będzie nowej elektrowni ,po co sączyć temat ,i gdzie wy urzędusie pójdziecie  ,już zacieraliście ręce ,a tu zonk ?
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 03:50 12-07-2019,   81%
Gdy wybierzemy innych to nie będzie nowej elektrowni, a starą trzeba wyłączyć.
odpowiedz   •   oceń :  
~energetyk, 09:27 12-07-2019,   25%
Stara elektrownia została zmodernizowana i ma pozwolenia na pracę do 2035 roku. Nic nie trzeba zamykać i nic nie trzeba budować.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 09:58 12-07-2019,   75%
@~energetyk O rynku mocy słyszałeś? Sponsoring poprzez rynek mocy jest tylko przez 5 lat dla starych elektrowni.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 14:30 12-07-2019,   30%
Stare elektrownie nie podlegają restrykcjom mocy, ponieważ w innym przypadku trzeba by było zamknąć wszystkie elektrownie w Polsce.
odpowiedz   •   oceń :  
~Ostry, 20:46 11-07-2019,   38%
Najlepsze jest to że elektrownia która jeszcze nie powstała ma zarząd który zgarnia wysokie uposażenie.  No i za nic nie odpowiada. Marnotrawienie państwowych pieniędzy.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 09:29 12-07-2019,   34%
@~Ostry Już przeżarli blisko miliard złotych?
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 22:34 11-07-2019,   90%
Tak jest. Pewne, stabilne źródło energii zastąpimy czymś nieprzewidywalnym.
To trzeba mieć nie po kolei w głowie, by wpadać na takie pomysły. Jak to jest, że coraz więcej ludzi wierzy w takie bzdury bez zastanowienia? Jakieś ruchy antyszczepionkowe, opryski z samolotów. Normalnie jakieś pokolenie debili wyrasta. Inaczej się tego nie da opisać.
odpowiedz   •   oceń :  
~Pele, 23:51 11-07-2019,   79%
I te półgłówki w swojej masie zaczynają rządzić i wcielać w życie swoje "idee fixe". Straszne co się dzieje, rozumnych ludzi coraz mniej, a ich głos coraz mniej słyszalny i zagłuszany przez chwasty.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 03:47 12-07-2019,   83%
Racja, zbudujmy nową elektrownię węglową i nastawiajmy wiatraków. Gdy wieje wiatr to mniej pary pod kotłem. W starej to chyba się nie da.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 09:28 12-07-2019,   40%
Oczywiście, ze się da po to została zmodernizowana za setki milionów złotych.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 10:00 12-07-2019,   93%
Stara została zmodernizowana, by dociągnęła do uruchomienia nowej.
odpowiedz   •   oceń :  
~z elektrowni, 11:55 12-07-2019,   19%
Stara została zmodernizowana, gdyż nie bylo w planach budowy żadnej nowej elektrowni węglowej.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 13:21 12-07-2019,   80%
@~z elektrowni Stara była modernizowana, by mogła spełnić wymogi ochrony środowiska. Inaczej już by była wygaszona. Musi pracować, bo nie nowej.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 14:32 12-07-2019,   23%
Stara może pracować aż do 2035 roku, a wtedy będą już elektrownie atomowe w Polsce takie jest zapewnienie rządu. Żadna nowa jest nie potrzebna chyba, ze dla nowych dyrektorów?
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 22:49 12-07-2019,   100%
Jest coraz mniej wody w rzece, więc trzeba budować nową elektrownię, która może pracować z maksymalną mocą przy niskim stanie Narwi.
odpowiedz   •   oceń :  
~SZOK, 08:01 12-07-2019,   15%
Elektrowni nie będzie , będzie hur !!!!!
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 10:01 12-07-2019,   85%
@~SZOK Elektrowni nie będzie, gdy wygra opozycja.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 20:21 12-07-2019,   20%
@~SZOK Ja głosuję na opozycja. Nie chce, aby moje dzieci chorowały przez elektrownie zwłaszcza, że kolejny rząd nie leczy polaków, więcej nie jest im w stanie zapewnić leków na leczenie.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 22:16 12-07-2019,   100%
Głosuj na opozycję, dla nich stare elektrownie są lepsze. Nie będą ich zastępować nowymi.
odpowiedz   •   oceń :  
~Polka kalkulująca, 11:09 12-07-2019,   24%
Hybrydowe OZE, w tym stabilne biogazownie, rozwój technologii wodorowej i magazynowania i przede wszystkim EFEKTYWNOŚĆ ENERGETYCZNA, która pozwala zużywać o wiele mniej prądu bez zmiany jakości życia. To jest przyszłość a nie trująca węglówka na paliwo z Rosji.
odpowiedz   •   oceń :  
~Pele, 12:06 12-07-2019,   82%
@~Polka kalkulująca Ciołku biogazownie wykorzystują jako "paliwo" głównie kiszonkę z kukurydzy, czyli JEDZENIE. Później jej ceny idą w górę. Wodór jest niebezpieczny i trudny w magazynowaniu, to nie jest technologia dla "Kowalskiego". I wytworzenie wodoru to też koszt. Efektywność energetyczna ok, tu się zgodzę, cały czas jest tu duże pole do popisu i tu trzeba walczyć. Węglówki są potrzebne jako stabilne źródło energii dla przemysłu, mamy w tym technologie, fachowców i wiemy "co i jak", uciekanie od tego w atomówki, gazówki czy te nieszczęsne wiatraki to transfer pieniędzy za granicę.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 14:33 12-07-2019,   25%
@~Pele De bilu biogazownie wykorzystują wszelkie materiały biodegradalne. W Szwecji odpady gospodarcze obierki resztki jedzenia po prostu śmieci.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 14:34 12-07-2019,   13%
@~Pele Żadne weglówki są niepotrzebne tylko do zatrudniania rzeszy dyrektorów z polecenia partyjnego.
odpowiedz   •   oceń :  
~Pele, 18:56 12-07-2019,   88%
To sobie poczytaj ile tego wykorzystują i jaką moc z tego uzyskują. Ekonomicznie to się nie spina, trzeba mieć wysokoenergetyczny wsad, te obierki i opdady to tylko dodatek. One się nadają do kompostowania.
odpowiedz   •   oceń :  
~starszak1, 14:53 12-07-2019,   37%
Idiotyzm ta elektrownia. Pominę sprawy ochrony klimatu, pare słów o pieniądzach, a raczej sensowności ich wydania. Budowa elektrowni - to ma kosztować 6 miliardów zł. Tak policzyłem, gdyby z tej kwoty zrobić dopłatę do fotowoltaiki powiedzmy w kwocie 15 tys zł (co stanowiłoby ok 50% kosztu montażu tej istalacji), to wystarczyłoby na 400 tys. budynków. To jest inwestycja, która nie tylko wspiera Polaków, ale tez pozwoli zmniejszyć energetyczne uzależnienie od np.Rosji oraz pozytywnie wpłynie na wizerunek Polski jako kraju, który  nie płynie pod prąd za wszelka cenę.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 18:52 12-07-2019,   75%
@~starszak1 Co ci po fotowoltaice w nocy? To jest inwestycja, która może jedynie wspomagać elektrownie konwencjonalne.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 20:19 12-07-2019,   0%
W nocy wystarcza moc naszych elektrowni, nawet sprzedają ja za pół ceny, bo nikt nit chce, a to w dzień zużywa się najwięcej prądu więc fotowoltaika jak najbardziej.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 22:29 12-07-2019,   100%
Fotowoltaika to jedynie wsparcie w dzień dla elektrowni konwencjonalnych, bo sama nie wystarczy.
odpowiedz   •   oceń :  
~do ,,straszak1'', 09:58 13-07-2019,   100%
chłopie jak skończyłeś szkoły humanistyczne  to nie wypowiadaj się w kwestiach technicznych. Tacy jak Ty i autor tego artykułu nie mają pojęcia o czym piszą. Fotowoltanika i wiatraki mogą być uzupełnieniem do 20% elektrowni konwencjonalnych lub jądrowych z uwagi na brak stabilności w ich pracy. Ponadto wyprowadzenie mocy z tak rozproszonych urządzeń również kosztuje.
A o poprawieniu klimatu to już taka bzdura , tj. propaganda wypuszczana do lewackich mediów na potrzeby wydojenia społeczeństwa poprzez dodatkowe opłaty klimatyczne.
odpowiedz   •   oceń :  
Serwis eOstroleka.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
Kalnedarz imprez
grudzień 2019
PnWtŚrCzPtSoNd
 25  26  27  28  29  30 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
 23  24  25 26 27 28 29
 30 31  1  2  3  4  5