2019-10-05T14:25:00+02:00 eOstroleka.pl 10 0 14 9.3
Ostrołęka,

Sonda wyborcza: Na kogo zagłosujesz w wyborach parlamentarnych?

REKLAMA
REKLAMA
13
1
179
Najlepszy komentarz
~Gość, 14:10 02-10-2019,   82%
Chyba nie do konca orientujesz sie jak dziala finansowanie z UE :) . Zeby cos dostac musisz regularnie cos wplacac , czyli za darmo nic nie jest
odpowiedz   •   oceń :  
Już 13 października wybierać będziemy posłów i senatorów na nową kadencję parlamentu. Jakie preferencje wyborcze mają nasi czytelnicy? Zachęcamy do zagłosowania w sondzie.

Komitety, na kandydatów których będzie można oddawać głosy w okręgu siedlecko-ostrołęckim, uszeregowaliśmy według numerów list. A więc są to:

1 - PSL
2 - PiS
3 - SLD
4 - Konfederacja
5- Koalicja Obywatelska
7 - Akcja Zawiedzionych Emerytów Rencistów
8 - Bezpartyjni i Samorządowcy

Do sondy dodajemy też opcję: "nie pójdę na wybory", ale mamy nadzieję, że będzie zaznaczana jak najrzadziej. Warto głosować, spełniając tym samym swój obywatelski obowiązek.

Zachęcamy do udziału w sondzie - jej wyniki zaprezentujemy w poniedziałek 7 października:

Wasze opinie

Brak możliwości komentowania artykułu po trzech dniach od daty publikacji.
~Gość, 12:31 02-10-2019,   53%
Bardzo trafna sond. Bo my nie głosujemy na żadnego z panów na listach tylko na partię. Czyli tak naprawdę w sejmie nie ma 460 posłów tylko 4 posłów którzy decydują o losie Państwa. To prawie dyktatura.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 12:42 02-10-2019,   69%
Nie masz racji, tych 4 nic nie mogłoby zrobić bez swoich ekip. Tak naprawdę, jaką ekipę wybierzemy, to taka tych 4 będzie mieć, i to od ekipy zależy, czy spełnią nasze oczekiwania. W sondzie powyżej masz 8 ekip, której damy większość to ta grupa będzie rządzić.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 13:06 02-10-2019,   47%
Mówisz o tej ekipie, która dostaje SMS jak mają głosować w sejmie.
Moja definicja ekipy jest inna
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 13:53 02-10-2019,   40%
Kolejki do lekarzy coraz dłuższe. "To są prawdziwe statystyki"

https://www.tvn24.pl/wiadomosci-z-kraju,3/dluzsze-kolejki-do-lekarzy-jak-pis-wywiazal-sie-z-obietnic-wyborczych,973953.html

Nie ma pięniedzy na leczenie Polaków są na utrzymywanie amerykańskich wojsk

Koszt stacjonowania 5,5 tys. amerykańskich żołnierzy wynosić będzie 50 mln dol. rocznie - podaje RMF FM. Podpisana 12 czerwca 2019 r. przez Donalda Trumpa i Andrzeja Dudę deklaracja zakłada "trwałą obecność" wojsk USA w Polsce.
oza opłatami za media i opłatami na rzecz samorządów, które ponosić będzie ministerstwo obrony, w grę wchodzi m.in. budowa infrastruktury, które w sumie ma nie przekroczyć 2 mld dol.

https://wiadomosci.onet.pl/kraj/koszt-utrzymania-zolnierzy-usa-50-mln-dolarow-rocznie/2xkry2t

Rząd zamierzał opodatkować amerykańskich gigantów cyfrowych. Sytuacja zmieniła się jednak po wizycie wiceprezydenta USA Mike'a Pence'a, który "z zadowoleniem przyjął tę informację". Google, Facebook i Amazon nie zapłacą w Polsce podatku

Dochody z tytułu podatków nałożonych na przedsiębiorstwa cyfrowe mogogły już w 2020 r. osiągnąć poziom 217 mln zł.

Amerykanie budują w Ostrołęce ostatnią elektrownie węglową w Polsce na węgiel z Rosji, a kolejki na onkologi w Ostrołęce się wydłuzają, ludzie umierają, ponieważ nie ma komu i za co ich leczyć.

Jesteśmy przeciwko budowie ostatniej elektrowni węglowej w Polsce, gdy wszędzei w Polsce buduje się elektrownie gazowe i korzysta z odnawialnych zródeł energii. Nasze dzieci, wnuki, prawnuki zasługują, aby żyć w zdrowiu, dlatego głosujemy na opozycję, aby w Ostrołęce powstała nowoczesna elektrownia na gaz taka jak w Grudziądzu, a nie na rosyjski węgiel.
odpowiedz   •   oceń :  
~dziękujemy katolicy, 13:56 02-10-2019,   24%
Nikt chyba nie zrobił tyle dla regionu, miasta i kościoła co pan Mariusz. Takiego posła brakuje miastu Ostrołęka i regionowi.

https://www.eostroleka.pl/certyfikaty-cenny-zabytek-z-mazowsza-wreczone-zdjecia,art73914.html

https://www.eostroleka.pl/mariusz-popielarz-kandydatem-do-sejmu-ma-wysokie-miejsce-na-liscie,art73228.html
odpowiedz   •   oceń :  
~Bóg zapłać, 14:58 02-10-2019,   29%
@~dziękujemy katolicy Lista inwestycji z subregionu ostrołęckiego, które otrzymały w tym roku dofinansowanie na prace renowacyjne z budżetu Mazowsza:

1. dworek w Przystani (gmina Olszewo-Borki) – prace remontowe zabytkowego podziemia – 50 000 zł;
2. kościół pw. św. Stanisława Kostki w Rostkowie – II etap prac remontowo konserwacyjnych – 80 000 zł;
3. kościół pw. Najświętszego serca Jezusowego w Lipnikach – remont stropu i tynków wewnętrznych – 170 000 zł;
4. kościół w Sieluniu – wykonanie elewacji południowej – 40 000 zł;
5. kościół pw. św. Michała Archanioła w Czarni – prace konserwatorskie przy odnowieniu elewacji – 60 000 zł;
6. kościół pw. Nawiedzenia NMP w Ostrołęce – remont ii konserwacja elewacji – 140 000 zł;
7. kościół pw. św. Bartłomieja w Andrzejewie – remont konserwatorski wieży – 80 000 zł;
8. drewniany kościół św. Anny w Łysych – prace przy stolarce okiennej – 54 000 zł;
9. sanktuarium pw. św. Antoniego Padewskiego w Ostrołęce – prace restauratorskie malarstwa ściennego krużganków oraz montaż instalacji przeciwpożarowej – 120 000 zł;
10. kościół w Zuzeli – konserwacje elewacji frontowej – 80 000 zł;
11. kościół w Wąsewie – kontynuacja remontu elewacji kościoła oraz wież widokowych – 60 000 zł
12. kościół w Kleczkowie – roboty remontowo-konserwatorskie – 40 000 zł.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 15:30 02-10-2019,   41%
Nie interesuję się polityką, ale ostatniej węglowej elektrowni w Ostrołęce nie chcę, nie zagłosuje tym razem na PiS to może wycofają się z tego pomysłu i zainwestują w bardziej nowoczesne technologie. Upieranie się przy węglu i uzależnianie się od importu z Rosji to błąd, lepej postawic na dostawy gazu z zachodu i budować elektownie gazowe tak jak to się robi w całej Polsce. Są tańsze, szybsze w budowie, i o niskiej emisji trującuch substancji, a zdrowie dla Polaków jest najważniejsze.

W tym roku Polska Grupa Energetyczna ma ogłosić przetarg na budowę w Dolnej Odrze dwóch olbrzymich bloków gazowych po ok. 700 MW. W sumie w ciągu najbliższych sześciu lat może powstać w naszym kraju ponad 4 tys. MW gazowych elektrowni i elektrociepłowni.

Dotychczas PGE zapowiadała dwa bloki, ale o nieco mniejszej mocy – ok. 500 MW. Analizy wykazały jednak, że większe jednostki będą bardziej efektywne. - W pierwszej połowie 2019 r. planowane jest ogłoszenie jednego przetargu na oba bloki – mówi rzecznik PGE Maciej Szczepaniuk.

Bloki o mocy 650- 700 MW przeszły certyfikację do rynku mocy, co oznacza, że będą mogły  wystartować w aukcji na moc organizowanej przez Polskie Sieci Elektroenergetyczne. To będą pierwsze elektrownie gazowe w Polsce produkujące wyłącznie prąd – obecnie w systemie  działają tylko zasilane błękitnym paliwem elektrociepłownie m.in. w Płocku i Włocławku (PKN Orlen), Zielonej Górze i  Gorzowie (PGE) oraz  Nowej Sarzynie (Polenergia). Elektrociepłownie są znacznie bardziej wydajne, ale w Dolnej Odrze nie ma klientów na ciepło.

Budowa elektrowni gazowych  jest nieco tańsza niż węglówek – to ok. 4 mln zł na megawat, przy węglówce co najmniej 6 mln zł. Nowa Dolna Odra będzie więc kosztować ok. 5,6 mld zł. Oczywiście gaz jest droższy od węgla, ale o połowę mniej emisyjny. Elektrownia o takich parametrach bez trudu zmieści się w unijnym limicie 550 g na 1 KWh i będzie mogła skorzystać ze wsparcia w postaci rynku mocy.

Tak wielkich bloków gazowych nie ma nigdzie w Europie – zbudowano je w USA, Japonii  czy Rosji. Faworytami do wygrania przetargi będą japoński Mitsubishi Hitachi, który ma w ofercie największe bloki gazowe o mocy 700 MW,  niemiecki Siemens, który dysponuje nieco mniejszymi jednostkami powyżej 600 MW oraz amerykański GE. O ile oczywiście przezwycięży problemy z turbiną, które ostatnio trapią amerykański koncern, a które objawiły się niedawno we Włocławku.

To nie koniec gazowych planów PGE. Nasz narodowy czempion chce także budować gazowe elektrociepłownie, które skorzystają z uchwalonej w zeszłym roku ustawy o wsparciu kogeneracji.  Największa o mocy 110 MW ma powstać w Siechnicach pod Wrocławiem (110 MWe), nieco mniejsze w Bydgoszczy (50 MW) i Zielonej Górze (30 MW), a całkiem małe w Kielcach i Zgierzu. Jak poinformował nas rzecznik PGE, rozważane są także inwestycje w gazowe elektrociepłownie w Gdańsku, Gdyni i Wrocławiu. Wszędzie tam mogłyby zastąpić stare jednostki węglowe.

Jeśli ziszczą się także plany innych firm, to budowniczych elektrowni gazowych czeka prawdziwy boom. Energa chce wybudować dwa bloki po 400 MW w Grudziądzu ( również elektrownia). PKN Orlen rozwijał projekt gazowego bloku szczytowego w Płocku (500 MW) i być może do niego wróci. Tauron cały czas analizuje inwestycję w gazową elektrociepłownię  o zbliżonej mocy w Łagiszy.

Do tego trzeba dorzucić plany firm prywatnych – analizy w sprawie inwestycji w nowe jednostki kogeneracyjne prowadzą m.in. Synthos i Ciech, które dysponują obecnie starymi węglówkami.

Dorzućmy do tego budowane obecnie bloki na Żeraniu w Warszawie (400 MW, PGNiG Termika) oraz w Stalowej Woli (460 MW, Tauron i PGNiG) i w 2025 możemy mieć niemal 4 tys. MW nowych elektrowni i elektrociepłowni gazowych.
odpowiedz   •   oceń :  
~katastrofa humanitarna, 16:29 02-10-2019,   37%
Nie głosujemy na PiS

W 2018 roku zmarło najwięcej Polaków od czasów wojny. "To niechlubny rekord"

Tylu Polaków co w 2018 r. nie umarło od czasów II wojny światowej - pisze w poniedziałek "Dziennik Gazeta Prawna". Taka liczba zgonów jak w 2018 r. przewidziana była dopiero na lata 30. Zabijają nas palenie tytoniu, nieprawidłowa dieta oraz wysokie ciśnienie i nieświadomość - informuje DGP.

"W ubiegłym roku zmarło 414 tys. mieszkańców naszego kraju, czyli o ok. 3 proc. więcej niż w roku poprzednim - wynika ze wstępnych danych Głównego Urzędu statystycznego". "To niechlubny rekord" - pisze DGP. 

"Od zakończenia II wojny światowej nie było roku, w którym rozstało się z życiem tak wielu Polaków. Tak dużą jak w ubiegłym roku liczbę zgonów przewidywano dopiero w 2023 roku" - napisała DGP.  Gazeta podkreśla, że "już w 2017 roku statystyczna długość życia kobiet skróciła się o 1,5 miesiąca do 81,1 roku, przy wzroście o tydzień mężczyzn do 74 lat".
odpowiedz   •   oceń :  
~70% Polaków przeciw węglo, 09:03 03-10-2019,   36%
@~katastrofa humanitarna Nie chcemy ostatniej elektrowni węglowej w Ostrołęce, gdy Polacy mogą mieć bezemisyjne i ekeologiczne żródła energii.

Lada chwila moc paneli fotowoltaicznych zainstalowanych na polskich farmach i dachach przebije symboliczną granicę 1000 MW. To tyle, ile ma dostarczać nowa elektrownia węglowa Ostrołęka C - informuje czwartkowa "Rzeczpospolita".

Gazeta podaje, że panele fotowoltaiczne zamontowane są na dachach ponad czterech tys. domów. Łączna zainstalowana w ten sposób moc to ponad 12 MW, co pozwala generować 7 mln zł oszczędności rocznie - podsumowuje dla "Rz" prezes firmy ML System Dawid Cycoń.

"Budżet rządowego programu »Mój prąd« ma wynieść 1 mld zł, a pojedynczy prosument może się ubiegać o dofinansowanie do 5 tys. zł. Przy zakładanej cenie instalacji rzędu 20 tys. zł kształtuje się rynek o wartości 4 mld zł" - wylicza Cycoń.
Gazeta przytacza opublikowane niedawno dane Polskich Sieci Energetycznych, z których wynika, że łączna moc instalacji PV w Krajowym Systemie Elektroenergetycznym dobija 940,9 MW, co oznacza, że zapewne jeszcze w październiku przekroczy symboliczny próg 1 GW. "Również statystyki Urzędu Regulacji Energetyki nie pozostawiają wątpliwości: w pierwszym półroczu 2019 r. przybyło w Polsce 112 MW nowych mocy z PV (na ponad 226 MW). I będzie ich dynamicznie przybywać, bo do promocji fotowoltaiki ruszyli też kluczowi gracze - politycy" - podkreślono.


Czytaj więcej na https://biznes.interia.pl/wiadomosci/news/rzeczpospolita-fotowoltaika-rozkwita-dzieki-firmom-i,2631243,4199?utm_source=paste&utm_medium=paste&utm_campaign=firefox
odpowiedz   •   oceń :  
~Gosc, 10:59 03-10-2019,   50%
@~Bóg zapłać Pieknie ,a gdzie finanse na szpitale,szkoły, przedszkola,drogi ,czyste elektrownie?Kościół tylko bierze ,co daje ?wszyscy rodzice wiedzą  i drżą  o swoje dzieci.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 11:54 03-10-2019,   17%
@~Gosc Pytaj o to PiS. Oni rozdają pieniądze.
odpowiedz   •   oceń :  
~Oko, 18:24 03-10-2019,   67%
Pier...sz.
odpowiedz   •   oceń :  
~Nie dla PIS, 13:14 04-10-2019,   47%
@~Bóg zapłać Zgroza. Nie ma za co leczyć dzieci. A za miliony odnawia się kościoły - chory rząd - chory kraj.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 10:05 06-10-2019,   50%
@~Nie dla PIS
Zgroza. Samorząd mazowsza nie ma za co leczyć dzieci. A za miliony odnawia się kościoły - chory samorząd mazowsza.

Lista inwestycji z subregionu ostrołęckiego, które otrzymały w tym roku dofinansowanie na prace renowacyjne z budżetu samorządu Mazowsza:

1. dworek w Przystani (gmina Olszewo-Borki) – prace remontowe zabytkowego podziemia – 50 000 zł;
2. kościół pw. św. Stanisława Kostki w Rostkowie – II etap prac remontowo konserwacyjnych – 80 000 zł;
3. kościół pw. Najświętszego serca Jezusowego w Lipnikach – remont stropu i tynków wewnętrznych – 170 000 zł;
4. kościół w Sieluniu – wykonanie elewacji południowej – 40 000 zł;
5. kościół pw. św. Michała Archanioła w Czarni – prace konserwatorskie przy odnowieniu elewacji – 60 000 zł;
6. kościół pw. Nawiedzenia NMP w Ostrołęce – remont ii konserwacja elewacji – 140 000 zł;
7. kościół pw. św. Bartłomieja w Andrzejewie – remont konserwatorski wieży – 80 000 zł;
8. drewniany kościół św. Anny w Łysych – prace przy stolarce okiennej – 54 000 zł;
9. sanktuarium pw. św. Antoniego Padewskiego w Ostrołęce – prace restauratorskie malarstwa ściennego krużganków oraz montaż instalacji przeciwpożarowej – 120 000 zł;
10. kościół w Zuzeli – konserwacje elewacji frontowej – 80 000 zł;
11. kościół w Wąsewie – kontynuacja remontu elewacji kościoła oraz wież widokowych – 60 000 zł
12. kościół w Kleczkowie – roboty remontowo-konserwatorskie – 40 000 zł.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 11:39 06-10-2019,   75%
Nie głosuję na posła Czaroryskiego, zawiódł mnie jako wyborcę.
odpowiedz   •   oceń :  
~Wyborca z Ostrołęki, 23:55 06-10-2019,   0%
A mię nie i dlatego głosuje na Posła Arkadiusza Czartoryskiego z Prawa i Sprawiedliwości
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 08:42 07-10-2019,   -
@~Wyborca z Ostrołęki Głosuj na młodych  z PiS, a nie dziadków. chyba, że dostałeś posadę
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 08:42 07-10-2019,   -
Eksperci mówią wprost: Na reformach PiS najbardziej skorzystali najbogatsi
16 minut temu

    Tweetnij
    4
    Skomentuj

Prawie 48 mld zł to roczne korzyści gospodarstw domowych w wyniku zmian w świadczeniach i podatkach wprowadzonych w kończącej się właśnie kadencji.


https://biznes.interia.pl/wiadomosci/news/eksperci-mowia-wprost-na-reformach-pis-najbardziej
odpowiedz   •   oceń :  
~Zbyszek, 10:31 08-10-2019,   -
Najwyższą sprawność mają elektronie gazowe, których produktem podstawowym jest ciepło a ubocznym jest energia elektryczna. Takie elektrownie powinny mieć odpowiednio dobraną moc i być sytuowane bezpośrednio przy odbiorcy. To się nazywa efektywność! Krótko i zwięźle!
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 12:48 02-10-2019,   49%
Dajmy szanse nowym ludziom
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 13:42 02-10-2019,   55%
Odsunąć tych co nic nie zrobili dla regionu, a tyle lat zasiadają w sejmie i senacie.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 13:55 02-10-2019,   43%
Gdzie nowy most, gdzie estakada, gdzie linie autobusowe, gdzie linie kolejowe, gdzie dworce? Czy rząd o nas zapomniał?
odpowiedz   •   oceń :  
~własny kąt, 14:05 02-10-2019,   24%
Popieram kandydaturę PSL panią Czyż Dorota ( Ostrołęka ) wspaniały nauczyciel języka polskiego, bardzo doby poseł dla Ostrołęki

Powszechne wybory: Rzecznika Praw Obywatelskich, Prokuratora Generalnego, Krajowej Rady Sądownictwa
Możliwość odwołania posła
Wyeliminowanie z życia publicznego skazanych za korupcję
Dobry start dla młodych, czyli Program „Własny kąt” Praca dla młodych 50 000 zł dotacji na start Ziemia za złotówkę dla młodych rodzin
Emerytura bez podatku, Dom seniora w każdej gminie
Likwidacja białych plam na mapie energetycznej Polski
Dobrowolny ZUS dla przedsiębiorcy
Chorobowe opłacane przez ZUS
Bezpieczeństwo energetyczne – koniec z importem rosyjskiego węgla
Zwiększenie wydatków publicznych na służbę zdrowia z obecnego poziomu 4,9 % do 6,8% PKB, Darmowe leki
Odliczenia VAT dla samorządów realizujących inwestycje
Wzmocnienie rad sołeckich
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 15:03 02-10-2019,   35%
@~własny kąt PSL przynajmniej ma w programie finansowanie służby zdrowia, a co mają rządzacy? Już cztery lata czekamy na poprawę, a ty kolejki do specjalistów coraz dłuższe i karetek coraz mniej wyjeżdza. Lekarze wyjeżdzają, ponieważ szpitale zadłużone na rekordowe kwoty, nie ma jak i czym skutecznie leczyć. Ratownicy odchodzą z ratownictwa i nie ma obsad karetek... Ale na loty VIP i limuzyny, nagrody i premie wystarcza. My głosujemy na PSL.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 15:12 02-10-2019,   44%
Lepiej głosować na partie opozycji, które się dogadują miedzy sobą, niz na PiS, który się z nikim nie może dogadać nawet z konfederacją. Jak tak dalej pójdzie to bedzie jak za PRL sysem monopartyjny, bedzie rządzić jedna partia i narzucać wszystkim swoje poglądy.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gosc, 10:42 03-10-2019,   58%
PiS dla Ostroleki tyle zrobił ze wbił łopatę pod budowę elektrowni i stoi już 4lata
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 12:53 02-10-2019,   61%
Takie sondy to są tyle warte, co „wolne sondy”
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 14:35 02-10-2019,   34%
Głosujcie na opozycje. Zjednoczona lewica wspiera i broni wszystkich Polaków, zwłaszcza tych potrzebujących pomocy, ponieważ żyć godnie w Polsce jest coraz trudniej ceny wzrosły o 11%, a od 2018 roku wzrasta ubóstwo w rodzinach

Maria Magdalena Parzychowska-Kurpiewska kandydatką z Ostrołęki

Żłobek bezpłatny, dla każdego
Wyprawka dla malucha
Drugie śniadanie dla malucha
Edukacja seksualna w szkołach
Bezpłatne bilety dla uczniów
Opieka dentystyczna w każdej szkole
Dostępność do aborcji i środków antykoncepcyjnych
Monitoring jakości powietrza
Darmowe przejazdy dla seniorów
Rozwój budownictwa komunalnego
Każdy mieszkaniec powyżej 65. roku życia będzie mógł wezwać pomoc medyczną, wykorzystując specjalny przycisk w swoim mieszkaniu.
Rada seniorów. Każdy wójt, burmistrz i prezydent miasta musi korzystać z mądrych rad i opinii przedstawicieli seniorów. Mogą oni opiniować nie tylko projekty, które dotyczą nich samych, ale także wiele innych spraw, dotyczących naszych gmin i miast.
Uchwała antysmogowa w każdym województwie

My Was nie zawiedziemy. Bedziemy budowac żłobki, przedszkola, szpitale, drogi, mosty, a nie muzea i elektrownie węglowe, aby truć. Głosujcie na zjednoczoną lewicę.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 16:57 02-10-2019,   34%
Ja głosuję na SL D ale na kandydatkę z Ostrołęki!!
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 17:18 02-10-2019,   35%
My też, aby tylko nie PiS.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 13:48 02-10-2019,   43%
Zagłosujmy na konfederacje młodzi ludzie z wielkim planem i myślą o Polsce nie to co banda czworga polecam posłuchać o nich w internecie bo w tv są blokowani a w tvp propaganda że to Rosyjscy agenci. I najlepszy plan gospodarczy ze wszystkim polecam poczytać i się nimi zainteresować szczegolnie wyborcy ktorzy glosuja ba PiS
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 13:54 02-10-2019,   42%
Nie głosuje na partie, które chcą izolować Polskę na scenie międzynarodowej.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 13:57 02-10-2019,   55%
Oni chcę izolować polski od areny miedzynarodowej zainteresuj się nimi!!! Aktualnie za PO byliśmy pieskiem Niemiec a teraz jesteśmy pieskiem Waszyngtonu tego chcesz?? Już nawet nikt w ue nas nie popiera aktualna polityka zagraniczna leży ! Potrzeba młodych ludzi a nie komunistów socjalistow z POPiS-u
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 14:07 02-10-2019,   41%
A co na Niemcy chcesz napaść czy na Rosję? I z czym? Na radzieckim przestarzałym sprzęcie? Jak Ci nie pasuje UE to jeździj po żwirówkach. Unikaj miejsc, gdzie UE położyła pieniądze.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 14:09 02-10-2019,   26%
Lepiej już zagłosować na bezpartyjnych, niż na jakieś konfederacje.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 14:10 02-10-2019,   82%
Chyba nie do konca orientujesz sie jak dziala finansowanie z UE :) . Zeby cos dostac musisz regularnie cos wplacac , czyli za darmo nic nie jest
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 14:15 02-10-2019,   32%
Ty chyba się nie orientujesz? Z kim chcesz handlować z UE, Rosją czy z Chinami?
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 14:17 02-10-2019,   28%
Nic nie jest za darmo? powiedz to kapitalistom z USA, za wszystko im płacimy miliardy złotych.
odpowiedz   •   oceń :  
~Abc, 14:19 02-10-2019,   48%
W naszym przypadku więcej wypłacamy niż wplacamy do wspólnej kasy
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 14:22 02-10-2019,   36%
@~Abc Ciekawe?

Ponad 163 miliardy euro - tyle pieniędzy przez 15 lat Polska dostała z Unii Europejskiej (UE). W tym samym czasie do unijnego budżetu wpłaciliśmy 53 miliardy.
odpowiedz   •   oceń :  
~ekonomista, 17:42 02-10-2019,   34%
@~Abc E ty konfederata z podstawowym wykształceniem? Nie zabłysłeś.

Niemcy są największym partnerem handlowym Polski od początku lat 90. XX wieku. Według danych GUS eksport za Odrę stanowił w 2018 roku 28,2 proc. polskiego eksportu towarów, a import - 22,4 proc. Nadwyżka w obrotach z Niemcami sięgnęła w 2018 r. 13,7 mld EUR. W pierwszych pięciu miesiącach 2019 roku Polska stała się szóstym partnerem handlowym Niemiec pod względem wielkości - komentuje Łukasz Ambroziak, analityk w Zespole Handlu Zagranicznego PIE. Wyprzedziliśmy Wielką Brytanię. Spośród państw unijnych, Niemcy miały większe obroty handlowe tylko z Holandią, Francją i Włochami.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 20:17 02-10-2019,   75%
@~ekonomista kolega chyba miał na myśli że PO było psem Niemiec czyli to że to Berlin mówił naszym politykom w Warszawie co mamy robić
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 06:32 03-10-2019,   0%
Lecz się.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gosc, 11:11 03-10-2019,   25%
Za PO Polska coś znaczyły,liczyły się  z nami nie tylko kraje regionu, ale też zachodniej Europy.Teraz nawet komisarza nie mamy,europosłowie Pisu są ignorowane, Polska jest izolowana.Trump wzywa Duda leci  .Placimy fortune za na ich bezuzyteczne Patrioty,wojska i bazy.Zaplacimy miliardy za niewidzialne samoloty, które wykrywa cywilny radar.Gdzie są tanie mieszkania i elektryczne auta?Gdzie są pieniądze dla szpitali?-U Rydzyka!!!Premier w Uno nawija jak przedstawiamy się na OZE,dwa dni później otwiera kopalnię węgla.Afera za aferą ,Wojsko zniszczone ,czystki i braki sprzętowe.Marynarka jest wspomnieniem .Państwo mafijno koscielne .
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 14:36 02-10-2019,   56%
Kazda partia oprocz PSL!!!
  
odpowiedz   •   oceń :  
~Gosc, 14:40 02-10-2019,   35%
Tylko PSL jest wiarygodne i nie zmienia sztandarów od ponad 100 lat  Tylko PSL może zatrzymać tych zadymiarzy z Pis
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 14:47 02-10-2019,   38%
@~Gosc Nasz głos na PSL marszałek województwa mazowieckiego wspiera region, nie to co rząd.
odpowiedz   •   oceń :  
~wyborca 2, 20:42 02-10-2019,   94%
wspiera ale pieniędzmi rządowymi służacymi temu celowi - a 8 lat rzadów i stwierdzenie ich efeku -piniendzy nie ma i nie będzie w najbliższym czasie -- a czyje słowa zabrały pieniądze z OFE i podwyższyły wiek emerytalny.s
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 08:44 07-10-2019,   -
@~wyborca 2 OFE przecież masz tylko musisz zapłacić 15% podatku.

W poniedziałek rząd przedstawił propozycje dotyczące dalszych losów OFE. Plan zakłada, że środki ulokowane w OFE trafią na prywatne indywidualne konta emerytalne lub do ZUS, a przy przeniesieniu środków do IKE zostanie pobrana opłata przekształceniowa w wysokości 15 proc. wartości środków.

https://tvn24bis.pl/z-kraju,74/likwidacja-ofe-ile-pieniedzy-trafi-na-indywidualne-konta-emerytalne,927925.html
odpowiedz   •   oceń :  
~Paweł k, 14:47 02-10-2019,   63%
Ja jak miałby głosować to nie ma na kogo sami złodzieje  i polskie okradają jakby miał głosować bto PiS
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 14:48 02-10-2019,   20%
@~Paweł k https://www.tvn24.pl/superwizjer-w-tvn24,149,m/pancerny-marian-i-pokoje-na-godziny-reportaz-superwizjera-w-tvn24,971093.html
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 14:52 02-10-2019,   86%
Co to są pokoje na godziny.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 14:54 02-10-2019,   36%
@~Paweł k Ty żyjesz z socjalu więc głosujesz na tych co rozdają pieniadze pracujących, a ceny wzrosły o 11%. Ceny w sklepach co miesiąc coraz wyższe, a za PO stały w miejscu lub spadały. Żywnośc była tania za 100zł to dobre zakupy zrobiłeś, a teraz to pieniadz nie ma żadnej wartości, a jak waluty idą w górę, a złotówka spada.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 15:08 02-10-2019,   66%
Widocznie ludzie mają pracę, a więc i pieniądze, które wydają, a przez to ceny rosną. Za PO stały w miejscu lub spadały, bo pracowaliśmy za miskę ryżu. Polaków jest mało do pracy, więc przyjechało sporo Ukraińców i pracują, wydają, a przez to ceny rosną.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 15:23 02-10-2019,   25%
Więcej można było kupić za mniej, a teraz drożyzna, że coraz więcej ludzi ubogich i wszedzie o tym piszą.

W Polsce w szczycie koniunktury wzrosło w Polsce ubóstwo. Pomimo bezprecedensowych wydatków socjalnych rządu Zjednoczonej Prawicy 761 tys. gospodarstw domowych (ok. 2 mln osób) w Polsce nie stać na zaspokojenie podstawowych potrzeb.

Przypomnijmy, że w ostatnim czasie dowiedzieliśmy się, że wzrosła liczba osób żyjących w skrajnym ubóstwie, czyli na poziomie minimum egzystencji. W 2018 r. było to 5,4 proc. mieszkańców Polski - rok wcześniej 4,3 proc. Z kolei ubóstwo relatywne, czyli odsetek gospodarstw domowych wydających mniej niż 50 proc. średniej wydatków, wzrosło z 13,4 do 14,2 proc. Ubóstwo ustawowe zaś - grono osób uprawnionych do świadczeń z pomocy społecznej - z 10,7 do 10,9 proc.

Tymczasem ceny, zwłaszcza produktów podstawowych i energii drastycznie wzrostają, a wzrost PKB spowalnia, co może pogłębić skalę ubóstwa w 2019 r. i nadchodzacych latach.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 15:49 02-10-2019,   75%
Drożyzna nie zależy od rządu, bo nie wprowadził zmian w podatkach. Drożyzna jest spowodowana tym, że ludzie maja pracę i pieniądze, a więc kupują więcej.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 16:00 02-10-2019,   23%
Drożyzna głównie zależy od rządu. Wyższe opłaty za energie, prąd, płace, podatki, wysoki VAT powodują wzrastające ceny. Mają więcej pieniędzy. ale nie kupują więcej , ponieważ rząd napędza inflacje, i jak ceny rosną to kupują coraz mniej. Mieszkania podskoczyły o 30%
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 16:09 02-10-2019,   74%
Gdzie masz wyższe opłaty za energię, płace, wyższe podatki, wyższy VAT? Ludzie mają coraz więcej pieniędzy, więc coraz więcej kupują, a przez to rosną ceny.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 16:15 02-10-2019,   18%
Wyższe płace, wzrost cen o 11% i inflacja = wyższe podatki, składki i VAT, to  do budzetu rządu ( wystarczy zrobić proste zadanie matematyczne od procentów) Sprawdz ile płąciliśmy za energię, wodę, czynsz, opłaty, składki  w 2015 roku, a ile płącimy  po czterech latach rządu PiS?



Wz
odpowiedz   •   oceń :  
~drożyzna, 16:20 02-10-2019,   25%
Szalejące ceny warzyw.

Pietruszka droższa niż szparagi. Ba! Swoją zawrotną ceną mogłaby bez wstydu konkurować z kawiorem. W sklepach warzywniczych czy dyskontach mogą szokować także kwoty, jakie wydamy na seler, fasolkę szparagową, cebulę czy ziemniaki.

- Nie poznaję już cen w sklepach - mówi nam Aldona Bączyńska, mieszkanka Wrocławia. - Rosną one niemal z dnia na dzień. Warzywa są droższe od mięsa. Takiej sytuacji nie pamiętam - dodaje. Obserwacje potwierdzają dane Głównego Urzędu Statystycznego.

Warto wiedzieć, że są to ceny za warzywa zeszłoroczne. Susza w 2018 roku spowodowała, że dziś zjadamy niewielkie zapasy, a dopiero wchodzące na rynek nowalijki nie są w stanie w pełni zaspokoić popytu.

Cena pietruszki nie zwalnia

Pietruszka do zupy może być sporym wydatkiem. W niektórych sklepach jej cena osiąga nawet poziom 27 zł za kilogram. To prawie 170-procentowy wzrost w porównaniu do zeszłego roku, kiedy za 1 kg płaciliśmy 10 zł, a w 2017 roku - 6 zł.  Za pęczek młodej pietruszki na giełdach w czerwcu płacono średnio 3,80 zł.

Cena cebuli może doprowadzić do łez

Kto lubi gzik czy wątróbkę, musi się liczyć z droższą cebulą (zapłacze zapewne nie tylko przy jej krojeniu). Jeszcze rok temu za 1 kg trzeba było zapłacić około 80 groszy. Teraz to koszt około 3 zł, choć i tak cena nieznacznie spadła w porównaniu do maja. Z kolei w sklepach kupujący musi za nią dać około 5 zł. W porównaniu z majem ceny tego płaczliwego warzywa rosną średnio o 20 groszy na kilogramie. W czerwcu najtańsza była ta dostępna z importu. Z kolei za 1 kg młodej cebuli trzeba wydać około 5 zł.

Ceny ziemniaków o 100 proc. w górę

Koniec z plackami ziemniaczanymi. Jak tak dalej pójdzie, popularność zyskają kasze i ryż. Ziemniaki podrożały bowiem o około 100 proc. Najtaniej, według danych portalu dlahandlu.pl, można je kupić w Warszawie i Lublinie. Drożej o niemal 1 zł zapłacimy za nie we Wrocławiu, Krakowie i na Górnym Śląsku.

Cena marchwi jak cena złota?

Gdzie podziały się te piękne czasy, kiedy za kilogram marchwi w hurcie płacono 70 groszy? Tak cena wyglądała jeszcze w październiku zeszłego roku. Teraz już można tylko ją wspomnieć z rozrzewnieniem. Koszt młodej marchwi w hurcie to od 2 do 2,75 zł za 1 kg.

Cena włoszczyzny ostro w górę

W niedzielę w znacznej części polskich domów króluje rosół (z którego w poniedziałek robi się zupę pomidorową). Do jego ugotowania niezbędna jest oczywiście włoszczyzna, która podrożała o niemal 100 proc. Nie powinno to dziwić, skoro ceny jej części składowych również poszły w górę. Ich porównanie stanowi jednak trudność ze względu na użytą jednostkę. Dlatego też w tym przypadku ich uszeregowanie od najtańszej do najdroższej powinno być traktowane umownie.

W przypadku młodej włoszczyzny ceny od dwóch miesięcy oscylują wokół widełek od 3 do 3,50 zł za 1 kg.

Do drogich warzyw należą także fasolka szparagowa (ceny hurtowe od 11 do 16 zł za 1 kg), bób (ok. 40 zł za 1 kg), maliny (ok. 35 zł za 1 kg) czy buraki (ceny hurtowe od 2 do 2,80 za kg.

Czy można liczyć na obniżkę cen warzyw?

Niestety odpowiedź nie jest jednoznaczna. Eksperci z rynku rolnego Bronisze piszą, że w mijającym tygodniu obserwowano wyhamowanie wzrostów cen na ubiegłoroczne warzywa krajowe i te z importu. W swoim komunikacie zaznaczyli, że powodem jest "coraz szersza i tańsza oferta zamienników, czyli młodych warzyw wiosennych, takich jak młoda cebula obierana, młoda marchew, pietruszka, buraki w pęczkach, a także przebój ostatnich dni - polskie ziemniaki młode, które obecnie kosztują około 3,5 zł/kg
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 16:23 02-10-2019,   70%
@~drożyzna PKN Orlen: Ceny paliw na naszych stacjach wzrosły o 11%, a ceny ropy o 61%

Ceny ropy wzrosły w ostatnim roku o 61%, zaś na stacjach PKN Orlen wzrost cen paliw sięgnął tylko 11%, poinformował członek zarządu ds. sprzedaży PKN Orlen Zbigniew Leszczyński.

- Ceny ropy wzrosły w ostatnim roku o 61%, podczas gdy paliwa podrożały tylko o 11%. Robimy wszystko, by przy rosnących cenach ropy wzrosty cen paliw były jak najniższe między innymi dzięki dywersyfikacji dostaw - powiedział Leszczyński podczas briefingu prasowego.
Dodał, że ceny paliw w Polsce są jednymi z niższych w Europie.

Rosnące ceny paliw na stacjach są w ostatnich dniach głośnym tematem, w kontekście drożejącej ropy naftowej na świecie, wysokiego kursu dolara oraz procedowania przez Sejm projektu nowelizacji ustawy o biopaliwach przewidującego m.in. tzw. opłatę emisyjną.

https://biznes.radiozet.pl/News/PKN-Orlen-Ceny-paliw-na-naszych-stacjach-wzrosly-o-11-a-ceny-ropy-o-61
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 16:44 02-10-2019,   71%
@~drożyzna Co ma rząd do ceny warzyw, jeśli nie zmieniał podatków od warzyw?

Ceny warzyw wzrosły, bo jest ich za mało, a ludzie mają pieniądze i je kupują. Jest wolny rynek, cena zależy od popytu i podaży.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 17:17 02-10-2019,   22%
Warzyw nie jest mniej, gdyż mieliśmy rezerwy z poprzednich lat. Ceny wzrosły przez galopującą inflację i wyższe opłaty.

Czym właściwie jest inflacja?

Najprostsza i najczęściej spotykana definicja inflacji, każe rozumieć ją jako proces wzrostu ogólnego poziomu cen towarów i usług w gospodarce. Wzrost ten musi mieć stosunkowo stały charakter, utrzymujący się w danym okresie czasu. Zdarzenia jednorazowe, wpływające na skokowe podwyższenie cen nie są traktowane w kategoriach inflacji. Omawianemu procesowi nieodłącznie towarzyszy utrata wartości pieniądza, co zmniejsza siłę nabywczą posiadanych zasobów finansowych. W najprostszym ujęciu, stuzłotowy banknot w wyniku inflacji traci swą wartość, chociaż jego nominał nie ulega jakiejkolwiek zmianie. Przeciwieństwem zjawiska inflacji jest deflacja, powodująca wzrost wartości pieniądza.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 17:43 02-10-2019,   65%
Ceny wzrosły przez to, że Polacy mają więcej pieniędzy i kupują. Przez to jest inflacja i wzrost cen. Inflacja jest dlatego, bo ludzie mają pieniądze i kupują, i przez to, że jest mało towarów.
odpowiedz   •   oceń :  
~babcia, 17:59 02-10-2019,   43%
Nie kłam w TVP mówią, ze nie ma wzrostu cen i towarów jest wystarczająco dużo na rynku. W Polsce jest bardzo dobrze i nie ma inflacji, ani problemów.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 18:48 02-10-2019,   69%
@~babcia Nie kłam, w Polsce jest coraz lepiej, bo ludzie mają pracę i coraz więcej pieniędzy. Wydają pieniądze i przez to ceny rosną, bo za mała jest produkcja.
odpowiedz   •   oceń :  
~Babcia, 19:01 02-10-2019,   27%
Tak za mało jest mieszkań, a PiS obiecał dla każdego Polaka mieszkanie, ale żywności mamy za dużo, bo sprzedajemy Niemcom po wyższych cenach i u nas rosną.
odpowiedz   •   oceń :  
~mieszkanie +, 20:01 02-10-2019,   36%
@~Babcia W tym roku nie będzie 100 tys. mieszkań obiecanych przez premiera Morawieckiego

- Mamy 887 wybudowanych mieszkań, 663 jest w budowie.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 11:16 03-10-2019,   29%
Gdzie tu logika?Jest drogo bo ludzie mają pieniądz?Skończyłeś chociaż podstawówkę?
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 00:25 06-10-2019,   80%
Gdzie tu logika? Jest drogo, bo ludzie nie mają pieniędzy i nie kupują? Skończyłeś chociaż przedszkole?
odpowiedz   •   oceń :  
~Anna - Kurpiowska Panna, 14:52 02-10-2019,   65%
Dzień dobry!

Najmilsi!

Tylko dwa komitety: nr 2 - Prawo i Sprawiedliwość, oraz nr 4 - Konfederacja.
Resztę komitetów, jako szkodników interesu polskiego - IGNOROWAĆ!!!

Pozdrawiam... Życzę miłego dnia...
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 14:55 02-10-2019,   24%
@~Anna - Kurpiowska Panna W ostatnich wyborach opłuwało się PiS? a teraz poparcie za posadkę?
odpowiedz   •   oceń :  
~Anna - Kurpiowska Panna, 17:02 02-10-2019,   68%
Dzień dobry!

Życie jest okrutne - muszę z czegoś żyć!

Pozdrawiam...
odpowiedz   •   oceń :  
~komuch z sld, 18:52 02-10-2019,   30%
@~Anna - Kurpiowska Panna Najmilsza!
Pierdolnij się w głowę!
Pozdrawiam.
odpowiedz   •   oceń :  
~Anna - Kurpiowska Panna, 21:40 02-10-2019,   78%
@~komuch z sld Dobry wieczór, miły komuchu z SLD!

Zrobiłam jak kazałeś - zaiste, piękne doznania. Dzięki za dobrą radę...

Pozdrawiam... Życzę dobrej nocy i smacznych snów... I pamiętaj, mój miły kawalerze: tylko lista nr 2 lub 4!!!
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 11:19 03-10-2019,   29%
@~Anna - Kurpiowska Panna Oportunistka
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 15:38 02-10-2019,   36%
Jakim trzeba być krótkowzrocznym, aby głosować na PIS. Takie dotacje przesyłają na kościół a w szpitalach brakuje na wszystko.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 15:51 02-10-2019,   72%
Jakim trzeba być krótkowzrocznym, aby głosować na PSL. Takie dotacje przesyłają na kościół, a w szpitalach pod pieczą marszałka Struzika brakuje na wszystko.

Lista inwestycji z subregionu ostrołęckiego, które otrzymały w tym roku dofinansowanie na prace renowacyjne z budżetu Mazowsza:

1. dworek w Przystani (gmina Olszewo-Borki) – prace remontowe zabytkowego podziemia – 50 000 zł;
2. kościół pw. św. Stanisława Kostki w Rostkowie – II etap prac remontowo konserwacyjnych – 80 000 zł;
3. kościół pw. Najświętszego serca Jezusowego w Lipnikach – remont stropu i tynków wewnętrznych – 170 000 zł;
4. kościół w Sieluniu – wykonanie elewacji południowej – 40 000 zł;
5. kościół pw. św. Michała Archanioła w Czarni – prace konserwatorskie przy odnowieniu elewacji – 60 000 zł;
6. kościół pw. Nawiedzenia NMP w Ostrołęce – remont ii konserwacja elewacji – 140 000 zł;
7. kościół pw. św. Bartłomieja w Andrzejewie – remont konserwatorski wieży – 80 000 zł;
8. drewniany kościół św. Anny w Łysych – prace przy stolarce okiennej – 54 000 zł;
9. sanktuarium pw. św. Antoniego Padewskiego w Ostrołęce – prace restauratorskie malarstwa ściennego krużganków oraz montaż instalacji przeciwpożarowej – 120 000 zł;
10. kościół w Zuzeli – konserwacje elewacji frontowej – 80 000 zł;
11. kościół w Wąsewie – kontynuacja remontu elewacji kościoła oraz wież widokowych – 60 000 zł
12. kościół w Kleczkowie – roboty remontowo-konserwatorskie – 40 000 zł.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 16:04 02-10-2019,   25%
Ile daje rząd i ministerstwo zdrowia tyle przekazują szpitalom, ponieważ pienidzy z zabytków nie można przesunąć na szpitale. Jak na przykład wybudowano w Ostrołęce muzeum za 30 mln złotych i tych pieniedzy nie przekazano na szpital.

Rząd rozdysponowuje budżetem państawa, dlatego 90% szpitali powiatowych jest na skaju bankructwa, a służba zdrowia jest państwowa, a nie wojewódzka.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 16:46 02-10-2019,   34%
Koniec z dotowaniem kościołów. Czarni mają pieniądze, budują sobie domy, pensjonaty, budynki pod wynajem to dlaczego kościoły mamy dotować.
odpowiedz   •   oceń :  
~cytaty, 15:48 02-10-2019,   40%
Mordujemy demokrację, polskie społeczeństwo jest nieprzygotowane do demokracji, a władza jest taka, jakie jest społeczeństwo.Polska poprzez takie programy, jak 500+ produkuje sytych niewolników. - Dajemy im pieniądze, uzależniamy ich od siebie, czynimy mentalnymi niewolnikami, a syci niewolnicy są największymi wrogami wolności . Polska przegapiła rewolucję oświeceniową w Europie, później rewolucję przemysłową w połowie XIX wieku, i teraz przegapia szansę bycia państwem liberalnej demokracji.  Polacy tylko mówią o wartościach chrześcijańskich, a w rzeczywistości postępują sprzecznie z tymi wartościami. - Jeśli na Wigilii pojawi się przypadkowy wędrowiec, to go wykopiemy i zbluzgamy.Człowiek głodny nie jest wolny. Jest niewolnikiem tego co mu wydziela michę. Po transformacji rzesze ludzi popadło w ubóstwo, rzesze zasilają suwerena i żyją z dnia na dzień. Nasz wspaniały kapitalizm nas wystawił i nikt nie chce tego uczciwie przyznać. Populiści wygrywają bo obiecują michę i odzyskanie godności poprzez rozliczenie się z mitycznym wrogiem. Gdybyśmy mieli choć trochę przyzwoitości to po prostu odpuścilibyśmy ten wyzysk, głupi wzrost kosztem wyniszczenia i skupili się na poprawie warunków życia mas. Nie każdy może być milionerem. Ale to nie znaczy że niemal każdy musi być nędzarzem.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 15:54 02-10-2019,   68%
@~cytaty Lepiej był, gdy nie było wsparcia dla posiadających dzieci? Ludzie którzy mieli więcej dzieci byli nędzarzami, było ich niewielu, bo bogaci mieli mało dzieci.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 16:07 02-10-2019,   32%
Ludzie są nędzarzami, ponieważ od 2018 roku pod rządami PiS wzrosło ubóstwo w Polsce

W Polsce w szczycie koniunktury wzrosło w Polsce ubóstwo. Pomimo bezprecedensowych wydatków socjalnych rządu Zjednoczonej Prawicy 761 tys. gospodarstw domowych (ok. 2 mln osób) w Polsce nie stać na zaspokojenie podstawowych potrzeb.

https://businessinsider.com.pl/finanse/makroekonomia/wzrost-ubostwa-w-polsce-przyczyny-polityka-insight/vdl5pg7
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 16:37 02-10-2019,   70%
Tak wzrosło ale vs 2017. Natomiast vs poprzednie lata rządów PO PSL spadło.
Ubóstwo wśród dzieci prawie nie wystepuje
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 17:25 02-10-2019,   22%
Wzrosło od 2015r.

761 tys. gospodarstw domowych (ok. 2 mln osób) w Polsce nie stać na zaspokojenie podstawowych potrzeb. (i wmówisz nam, że nie mają dzieci?)
odpowiedz   •   oceń :  
~Freedom, 15:58 02-10-2019,   18%
Jeśli Konfederacja to kandydaci z poza naszego miasta. Lepsze Siedlce.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 16:09 02-10-2019,   24%
@~Freedom Już z Siedlec nam elektrownie węglową wcisneli. Po co głosować na obcych?
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 16:45 02-10-2019,   80%
Dobrze, że nie budują elektrowni w Siedlcach, a my nie zostajemy ze starą elektrownią.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 17:02 02-10-2019,   30%
Każda węglowa to przestarzała, a w Siedlcach nie budują, bo tam nie chcą truć ludzi. Tam tylko dają miejsca pracy w Polimex Siedlce, a w Ostrołęce będą zatruwać sródowisko przez 50 lat.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 17:44 02-10-2019,   73%
Siedlce chcą, by w Ostrołęce była nowa elektrownia, a nie ta, co truła środowisko przez 50 lat.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 17:50 02-10-2019,   36%
Ostatnia węglowa? to nowa? Jak wszędzie już budują gazowe? Jakby to była atomowa to rozumiem?
odpowiedz   •   oceń :  
~Patriota, 15:16 03-10-2019,   84%
Głosuje na PiS bo nie dorabiaja jak koalicja przez wiele lat mafie paliwowe ,tylko polskie rodziny. Nie marnuje głosu wy też macie jeszcze szansę się  zastanowić
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 00:46 05-10-2019,   20%
@~Patriota nie mam się nad czym zastanawiąc Konfederacja ma lepszy plan gospodarczy niż PiS Socjaliści Komuniści pozdrawiam. Konfederacja Polska Racja!
odpowiedz   •   oceń :  
~Matzet, 16:34 02-10-2019,   14%
Prawda jest taka ze kogo sie nie wybierze to zrobia co chca .... Beda zalatwiac prace w miejscach publicznych jak posel Czartoryski mowiac Ania pracuje nad twoja praca... I ludzie wykwalifikowani nie maja pracy tylko zatrudniaja po znajomosci prywatne sprawy ... I jak ktos bedzie chcial chetnie spotkam sie w sadzie za to co PISze bo mam na to dowody!
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 16:37 02-10-2019,   27%
@~Matzet Zapisz się do partii

https://www.eostroleka.pl/janusz-kotowski-trafil-do-zarzadu-gdzie-to-nie-jest-niespodzianka,art71838.html
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 17:23 02-10-2019,   39%
Dla tych z partii jest w życiu lżej, a reszta za miskę....
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 17:45 02-10-2019,   62%
Za miskę ryżu pracowało się za PO,
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 17:49 02-10-2019,   30%
Nie za miskę ryżu a za minimalną krajową, za którą więcej można było kupic niż teraz za te wasze 1530zł netto.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 18:51 02-10-2019,   65%
Jakby ludzie więcej kupowali za PO niż za PiS, to za PO ceny by rosły. A fakty są takie, że za PO pracowało się za miskę ryżu i niewiele kupowało.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 18:59 02-10-2019,   32%
Za PO-PSL były dwa lata deflacji, ceny stały w miejscu lub spadały, a minimalna krajowa, renty i emerytury powoli rosły, aby nie doprowadzic do inflacji i drożyzny.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 19:20 02-10-2019,   62%
Za PO-PSL były dwa lata deflacji, bo ludzie nie mieli pracy i pieniędzy, więc ceny stały w miejscu lub spadały, bo minimalna krajowa, renty i emerytury bardzo powoli rosły, z tego powodu nie było inflacji i drożyzny.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 19:45 02-10-2019,   31%
jak ludzie nie mieli pracy? Jak 90% Polaków pracowało? Chyba Ci z partii nie mieli pracy?
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 20:09 02-10-2019,   34%
Jak nie mieli pracy to jak przeżyli? Za co?
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 04:13 03-10-2019,   60%
Ludzie za PO żyli za miskę ryżu, pracowało ich mało i niskie były zarobki, mafiom katowskim było dobrze. Ludzie mało wydawali pieniędzy, bo ich mieli mało, więc ceny nie rosły.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 06:35 03-10-2019,   17%
Jakoś nie słyszałem, aby ludzie umierali z głodu. A nie pracowali Ci co teraz nie pracują i żyją na socjalach.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 00:28 06-10-2019,   67%
Ludzie nie pracują, bo tych co mają dzieci nie chcą przyjąć do pracy.
odpowiedz   •   oceń :  
~XxX, 16:56 02-10-2019,   70%
Ekoterorysci lewacy tęczowa-zaraza ZSL dobre z was dzbany
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 17:00 02-10-2019,   20%
@~XxX Starą juz zlałeś palący śmieciami?
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 17:03 02-10-2019,   28%
Straszne, tak dużo ostrołęczan głosuje na nacjonalistów, homofobów i  fanatyków religijnych!! STRASZNE.
odpowiedz   •   oceń :  
~miastowy, 17:19 02-10-2019,   55%
Będę głosował na Konfederację, która nie miała jeszcze możliwości wykazania się w Sejmie, mimo że nie specjalnie przepadam za Korwinem. Dlatego, ponieważ jestem za obniżką podatków, ograniczeniem biurokracji, za dobrowolnym ZUSem itd. Tak naprawdę lewicowy PiS swoim rozdawnictwem zadłuża i niszczy ten kraj, PO już się nakradło sporo przez 8 lat i nic nie robili, SLD też miało swoje afery, a teraz Lewica zupełnie niepotrzebnie promuje ideologię LGBT, a ich lewicowy program gospodarczy jest po prostu lewy. PSL nie ma co komentować, jest to partia bez jakiegokolwiek konkretnego pomysłu na Polskę, są bezideowi i przylgną do każdego, żeby tylko uzyskać trochę władzy. Podsumowując - PiS, PO jedno zło, precz z tą bandą czworga, która rządzi od początku lat 90-tych.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 17:21 02-10-2019,   25%
@~miastowy A który z tej konfederacj ma wykształcenie wyższe niż podstawowe? i odbył choś służbę wojskową?
odpowiedz   •   oceń :  
~miastowy, 17:34 02-10-2019,   59%
W Konfedracji bardzo dużo osób ma wyższe wykształceniem, popatrz sobie kto jest na jedynkach w poszczególnych okręgach, np. dr Sławomir Mentzen i jego 100 projektów ustaw. A co ma odbycie służby wojskowej do rządzenia krajem?
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 17:48 02-10-2019,   50%
@~miastowy Zobacz kto jest od dwójek w dół łysolu? Często ludzie, którzy mają problem z napisaniem zdania bez błędów w języku polskim? A kto ma bronić kraju według ciebie jak nie patrioci? Jak mają bronic jak nie mieli broni w ręku? A jak chcesz zarządzać armią jak nie macie doświadczenia w dowodzeniu? Żadnych konfederatów tylko PIS.
odpowiedz   •   oceń :  
~miastowy, 18:04 02-10-2019,   27%
Dlaczego mnie obrażasz od łysoli? A na listach innych partii od dwójki w dół są sami uczeni, wykształceni i inteligentni ludzie? Wiesz jakie szanse na wejście do Sejmu z Konfederacji mają kandydaci z dwójek i niżej? Praktycznie minimalne. Sądzisz, że w Konfederacji nie ma patriotów? Taki Grzegorz Braun nigdy nie miał broni w ręku? Politycy mają zarządzać armią? Politycy nie są od bronienia, tylko od rządzenia! Myślałem, że od bronienia to są wojskowi... Kocham ludzi, którzy wypowiadają się w temacie, w którym nie mają pojęcia. A z tym, tylko PiS to pojechałeś... Chociaż mam nadzieję, że tylko trollujesz.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 18:10 02-10-2019,   47%
@~miastowy I tu się mylisz, Piłsudski był żołnierzem i tylko dlatego nas obronił przed Rosjanami. A jacy to patrioci jak kraju nie są w stanie obronić? Swój samochód prowadzisz na naprawy do mechanika czy do kolegi konfederaty, który nie ma bladego pojęcia o mechanice? Wstąp lepiej do PiS I przestań zgrywać specjalistę, bo nie masz pojęcia o czym piszesz.
odpowiedz   •   oceń :  
~miastowy, 18:19 02-10-2019,   25%
Już mam pewność, że trollujesz, więc kończę tę dyskusję.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 18:31 02-10-2019,   80%
@~miastowy Niewygodne pytania i sie zwijasz?
odpowiedz   •   oceń :  
~miastowy, 18:47 02-10-2019,   31%
Dobra, to odpowiem na twoje głupoty. W jaki sposób politycy, jako osoby cywilne mają obronić kraj? Wstąpią do wojska i będą działać w sztabie czy zostaną wysłani na front? Wystarczy, że Ministrem Obrony Narodowej będzie odpowiedni człowiek, nie koniecznie cywil, a w MON będą ludzie, którzy będą znali się na obronności, np. wojskowi. I oni nie muszą być wcale z Konfederacji, mogą być z twojego ukochanego PiSu. Ciekawe tylko jak PiS nas obroni jak wybuchnie wojna, wprowadzą program Karabin+? :-)
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 18:50 02-10-2019,   75%
@~miastowy Przecież płacą amerykanom za ochronę?
odpowiedz   •   oceń :  
~miastowy, 19:04 02-10-2019,   32%
I co myślisz, że USA nas ochroni np. przed Rosją i że będą ryzykowali potężny konflikt zbrojny w Europie i załamanie europejskiej gospodarki, która jest powiązana z gospodarką amerykańską? A w czasie II WŚ Francja i Anglia nam pomogła? Wojsko USA w Polsce to tylko straszak przed Rosją, nie będą uczestniczyć w obronie naszego kraju.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 19:14 02-10-2019,   55%
@~miastowy Ochroni nas bo im płacimy miliardy złotych (taki jakby haracz za ochronę) konfederacja nas nie ochroni ani przed Niemcami, a nie przed Rosjanami. Większość z nich nie była w wojsku, a nawet broni nie miała w ręku tylko chodzą w marszach jak ci tęczowi i pchają się na stołki. Lepsza już opozycja.
odpowiedz   •   oceń :  
~miastowy, 19:24 02-10-2019,   31%
Za to większość z PiSu to sami wojskowi lub byli wojskowi :) Tylko przypomnij mi, kto konkretnie :)
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 19:43 02-10-2019,   36%
@~miastowy Misiewicz?
odpowiedz   •   oceń :  
~wyborca 2, 21:02 02-10-2019,   38%
@~miastowy słusznie mówisz od roboty ''robole'' a ilu członków konfederacji popiera aneksję Krymu a więc przyzwalają na łamanie bezkarne prawa miedzynarodowego ,to może b®da popierać 17 republikę
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 00:52 05-10-2019,   29%
@~miastowy a wyobrażasz sobie Kaczyńskiego w okopie pisząc że PiS nas obroni HAHAHA
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 18:00 02-10-2019,   62%
Tylko Konfederacja i PIS
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 18:04 02-10-2019,   34%
PiS jest przeciwko konfederacji.
odpowiedz   •   oceń :  
~miastowy, 18:18 02-10-2019,   28%
PiS to partia mocno lewicowa pod względem gospodarczym i prawicowa światopoglądowo.
Konfederacja to parta prawicowa pod względem gospodarczym i prawicowa światopoglądowo.
Popieranie jednocześnie tych dwóch partii to tak jakby chodzić w kurtce puchowej w czasie upalnego lata, niby się da, ale to trochę nie pasuje do sytuacji i odczuwamy pewien dyskomfort :)
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 18:33 02-10-2019,   82%
@~miastowy Konfederacja to ludzie, którzy nie mają szans byc w PiS,
odpowiedz   •   oceń :  
~miastowy, 18:36 02-10-2019,   31%
Skąd wiesz? A może nie chcą być w PiS? Siedzisz w głowach tych ludzi?
odpowiedz   •   oceń :  
~Anna - Kurpiowska Panna, 18:49 02-10-2019,   65%
@~miastowy Dzień dobry!

Życie jest okrutne kawalerze!

Konfederacja jest za cienka!!! Bez odpowiednich struktur i wszyscy z łapanki. Byłam, widziałam, wróciłam szybciutko do PIS.

Uciekaj od nich jak chcesz robić karierę w polityce czym prędzej tym lepiej .

Każdy głos oddany na konfederacje jest odebraniem głosu partii PiS, dlatego najlepiej głosować na posła Czartoryskiego.

Pozdrawiam...
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 19:03 02-10-2019,   24%
@~Anna - Kurpiowska Panna Janusz to ty?
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 19:16 02-10-2019,   39%
@~Anna - Kurpiowska Panna Lepiej głosowac na młodych z PiS z końca listy, a nie na tych co byli już tyle razy.
odpowiedz   •   oceń :  
~miastowy, 19:20 02-10-2019,   42%
@~Anna - Kurpiowska Panna To prawda - Konfederacja jest cienka, ponieważ nie mają tyle pieniędzy przez lata wypłacanych z budżetu państwa (z naszych podatków) co złodziejski układ PiS, PO, SLD, PSL. Wszyscy z łapanki, a skąd mają być, skoro Konfederacja to młoda partia łącząca ludzi od Korwina, Bosaka, Brauna i innych? Przypomnij mi ile czasu budowały się struktury PiS, a ile Konfederacji? Jest takie przysłowie, że "nie od razu Rzym zbudowano". W przeciwieństwie do Ciebie nie dostaję żadnych pieniędzy za pisanie komentarzy, nie chcę i nie zamierzam robić kariery w polityce, jestem tylko zwykłym wyborcą. Pozdrawiam.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 19:23 02-10-2019,   55%
@~miastowy Jak jesteś zwykłym wyborcą to idz głosować a nie agitujesz przeciwko 95% Polaków.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 19:26 02-10-2019,   29%
Badacze przeprowadzili analizę różnic cen, jakie wystąpiły w dyskontach na przestrzeni dwóch ostatnich lat. I wyszło, że najmocniej zdrożały artykuły standardowo kupowane przez rodziny - bo aż o 11 proc.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 19:28 02-10-2019,   75%
@~miastowy Partia lewicowa obniża podatki? Wskaż taki przypadek w Europie.
odpowiedz   •   oceń :  
~miastowy, 19:32 02-10-2019,   24%
Nie agituję, tylko piszę prawdę. I nie jestem przeciwko nikomu. Głosuj na kogo chcesz, każdy ma swój rozum. Jak większość ma rację, to głosuj jak ta większość. Przyszłość pokaże, kto ma rację i jak Polska będzie się rozwijała, gdy wzrosną obciążenia podatkowe w celu utrzymania programu socjalnego PiSu i wzrośnie inflacja.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 19:38 02-10-2019,   29%
@~miastowy Swoją prawdę. Tylko czemu, aż 95% Polaków twojej prawdy nie uznaje? Czyżbyś był na marginesie społeczeństwa? niezrozumiany, nie umiejący porozumieć się z resztą społeczeństwa?

A czy konfederacja jest za budowaniem ostatniej elektrowni węglowej, jak nie ma pieniędzy na leczenie w szpitalu w Ostrołęce?
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 19:42 02-10-2019,   34%
Kto obniża podatki?

Niespełniona obietnica PiS. Rząd nie obniży VAT-u. Każdego z nas będzie to kosztować ponad 200 zł rocznie

Z obietnic premier Szydło nie zostało nic. Podwyższone stawki VAT zostają. Z wieloletniego planu finansowego rządu wynika, że 8 i 23 proc. VAT będziemy opłacać w tak przyszłym roku, jak i kolejnych latach.
odpowiedz   •   oceń :  
~miastowy, 19:43 02-10-2019,   39%
Ile PiS obniżył podatków, a ile nowych wprowadził? Ile kosztuje obsługa programu 500+ i o ile wzrosła dzietność przez te 4 lata?
odpowiedz   •   oceń :  
~miastowy, 19:52 02-10-2019,   34%
Skąd wiesz, że 95% Polaków nie uznaje mojej prawdy, skoro do wyborów chodzi jakieś 40-60% społeczeństwa, a reszta ma w dupie politykę i swój los? A w społeczeństwie jest więcej osób mądrych, inteligentnych i wykształconych czy prostych ludzi, średnio inteligentnych, ze średnim czy niższym wykształceniem? Ja akurat jestem w tej drugiej grupie, ale przejrzałem na oczy i więcej nie zagłosuję na kogokolwiek z bandy czworga.
odpowiedz   •   oceń :  
~500+, 19:55 02-10-2019,   28%
@~miastowy Dzietność nie wzrosła i ne wzrośnie, wszystko poszło w górę, tylko alkohol nie podrożał dlatego Ci co siedzą na socjalach pija na umór.  

Na świecie spada spożycie alkoholu. Mniej piją Niemcy, Włosi, Francuzi, a także Rosjanie. Inaczej jest w Polsce. Rocznie statystyczny Polak wypija 11 litrów czystego spirytusu na głowę. Jeszcze w 2005 roku było to 9,5 litra. Zjawisko to spowodowane jest między innymi niską ceną alkoholu oraz łatwą dostępnością trunków. Materiał programu "Polska i Świat". Jak wskazują sprzedawcy sklepów z alkoholem, rano sprzedają się wódki smakowe w niewielkich buteleczkach, w tak zwanych małpkach. Polacy piją coraz więcej mocnych alkoholi. Najnowsze dane Spożycie wódek,... czytaj dalej » Jak mówi pani Małgorzata, jedna ze sprzedawczyń sklepu monopolowego, najwięcej klientów ma rano, między godziną 5 a 7. 

Z opublikowanych właśnie danych wynika, że Polacy piją coraz więcej nie tylko przed pracą. Piją również więcej niż w czasach PRL-u. "To są ogromne ilości" - W przedziale wiekowym powyżej 15. roku życia wypada nam na głowę ponad 11 litrów czystego alkoholu [rocznie - przyp. red.]. To są ogromne ilości - podkreśla Krzysztof Brzózka, dyrektor Państwowej Agencji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych. W latach 70. statystyczny Polak wypijał około pięciu litrów czystego alkoholu rocznie. Z kolejną dekadą ta liczba rosła. W połowie lat 90. w grupie osób starszych niż 15 lat wypijano już osiem litrów czystego alkoholu na głowę, w roku 2005 roku - 9,5 litra, w 2010 roku - 10,5 litra i ponad 11 w 2017 roku.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 19:57 02-10-2019,   54%
@~miastowy A ile to jest 5% z 40-60%? statystycznie więcej jest tęczowych niż konfederatów.
odpowiedz   •   oceń :  
~XxX, 19:08 02-10-2019,   31%
Do gość. Niemam starej mam młodą a pieca niemam natomiast mieszkanie kupiłem za własne pieniądze.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 19:15 02-10-2019,   55%
@~XxX Czyli jakiś cwaniaczek żerujący na innych.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 20:20 02-10-2019,   61%
Tylko KONFEDERACJA! młodzi ludzie z planem na Polskę polecam zainteresować się planem tej Partii. Konfederacja Polska racja!
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 20:43 02-10-2019,   50%
Menago z basenu szaleje
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 07:29 03-10-2019,   70%
Poza Sejmem znalazłaby się natomiast Konfederacja, na którą chęć oddania głosu deklaruje jedynie 4,4 procent badanych.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 09:05 03-10-2019,   38%
Jkm mówił, że robienie wciąż tego samego i czekanie na inny rezultat to idiotyzm. Dlatego głosowanie na Konfederację to znowu 3-4,5 procent poparcie. Wejść nie wejdą, ale cel w postaci subwencji będzie się zgadzał. Liderzy znowu pełne kieszenie, a na dołach brak długopisu z logiem. By żyło się lepiej liderom!
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 00:57 05-10-2019,   15%
@~Gość gówno prawda rtrollu gdzie tak powiedział podaj źródło ? PiS to komuna tfu
odpowiedz   •   oceń :  
~1234, 22:02 02-10-2019,   66%
PIS Wygra na 100% Ale tu w komentarzach niemiecki hejt ma ból dup y
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 07:30 03-10-2019,   40%
@~1234 Co ty pierd.lisz? W wyborach glosują Polacy.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 23:40 02-10-2019,   42%
To taki sondaz że brak słów ja 2 raz za głosowałem buhaha
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 07:24 03-10-2019,   69%
I dlatego POpaprane KODziarzowe lewactwo ma takie poparcie w tej sondzie.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 08:28 03-10-2019,   42%
W rzeczywistości opozycja ma poparcie wyższe, gdyż Ostrołęka to PiS owskie miasteczko bez dworców i mostów.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 10:15 06-10-2019,   100%
Czy Schetyna, Biedroń czy lewica wybuduje w Ostrołęce dworce i mosty.
odpowiedz   •   oceń :  
~Robert, 07:47 03-10-2019,   34%
Napewno nie na PiS dosyć szkody zrobili wszystko drożeje i nueudacznicy w rządzie. Czas rozliczyć PiS i kler rydzyka też
odpowiedz   •   oceń :  
~Patriots, 10:50 03-10-2019,   75%
Nie głosuje za prounitami,antykatolikami,marksistami.Swietna Sąda.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 09:58 06-10-2019,   0%
@~Patriots 72 proc. wyborców z wykształceniem podstawowym zagłosowało na PiS - wynika z sondażu late poll Ipsos. Wyborcy z wykształceniem wyższym zagłosowali w większości na Koalicję Europejską. Także inne partie opozycyjne takie jak Wiosna, Konfederacja i Kukiz'15 najwyższe wyniki uzyskały w tej grupie.
odpowiedz   •   oceń :  
~Lolo, 11:21 03-10-2019,   64%
Tylko PiS uratuje Polskę
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 09:59 06-10-2019,   50%
@~Lolo Nie głosuję na PiS.
odpowiedz   •   oceń :  
~Anna - Kurpiowska Panna, 11:40 03-10-2019,   74%
Dzień dobry!

Moi kochani!

Nie słuchajmy polskojęzycznych mediów i zagranicznych, spederastyzowanych koncernów, którzy chcą zrobić z Polski kraj podobny do zgnilizny i syfu zachodnioeuropejskiego. 13 października, wszyscy jak jeden mąż, udajmy się do urn wyborczych i oddajmy głos albo na listę nr 2 - Prawo i Sprawiedliwość, albo na listę nr 4 - Konfederację.
Musimy dostać od Obywateli bardzo mocny mandat do rządzenia Polską. Wtedy pederaści, lewacy, KODoraści, aborcjoniści, genderowcy,  POgrobowcy i miłośnicy  komuny, poznają gdzie ich miejsce...

Pozdrawiam...
odpowiedz   •   oceń :  
~baca, 13:15 03-10-2019,   14%
@~Anna - Kurpiowska Panna W swojej wyliczance zapomniałaś o PEDOFILACH W SUTANNACH. hej!!
odpowiedz   •   oceń :  
~Anna - Kurpiowska Panna, 14:43 03-10-2019,   75%
@~baca Dzień dobry!

Dziękuję za przypomnienie. Przeredagowuję swój tekst z godz. 11:40.
Prawidłowe dwa ostatnie zdania powinny mieć brzmienie:
Musimy dostać od Obywateli bardzo mocny mandat do rządzenia Polską. Wtedy pederaści, lewacy, KODoraści, aborcjoniści, genderowcy,  POgrobowcy i miłośnicy  komuny, pedofile w sutannach, poznają gdzie ich miejsce...

Pozdrawiam... Hej...
odpowiedz   •   oceń :  
~Nick, 12:37 03-10-2019,   50%
Konfederacja obiecała zniesienie pit, nie będę karany za pracę moje wynagrodzenie wzrośnie o 18%
odpowiedz   •   oceń :  
~wyborca, 18:45 03-10-2019,   63%
jak kolejki coraz dłuższe to co robiła platforma przez 8lat jak PIS BEDZIE RZADZIŁ 8LAT NAPEWNO BĘDO KRUTSZE  jestem tego pewny
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 19:01 03-10-2019,   29%
@~wyborca Wydłuża się jeszcze bardziej, bo dług szpitali jest prawdopodobnie dwa razy większy niż za PO, a w PIS powiedział, że trzeba jeszcze 12 lat, aby się poprawiło.
odpowiedz   •   oceń :  
~piszę po polsku, 13:52 06-10-2019,   100%
@~wyborca Krótsze a nie KRUTSZE. Ludzie chcecie uchodzić za dobrych Polaków, a podstaw języka polskiego nie znacie. Jacy z Was POLACY?
odpowiedz   •   oceń :  
~filip, 18:55 03-10-2019,   67%
jeżeli chdzi owywiązanie sięw z obietnic to tylko PIS się wywiązal może  z jakiej się nie wywiazal ale pozostali nie wywiązali się z żadnej a jak tak wyliczasz na co wydał PISto może nam przypomij na co wydała plo prze8lat no bo nie na nas mówili 8lat piniedzy nima inie bedzie nawet mowili ze PIS nieda rostkoski tusk a tu są i jest coraz więcej cocby podwyżki dla emerytów w 1den rok dostałem wiecej niż za platformy przez 8lat
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 09:54 06-10-2019,   50%
@~filip Kolejki do specjalistów, zamykane szpitalne oddziały. Czy mamy zapaść w służbie zdrowia?

https://www.tvn24.pl/wiadomosci-z-kraju,3/dluzsze-kolejki-do-lekarzy-jak-pis-wywiazal-sie-z-obietnic-wyborczych,973953.html

odpowiedz   •   oceń :  
~Jan, 01:35 06-10-2019,   67%
Proszę  zauważyć  jakie elektrownie budować zaczyna Japonia : tylko i wyłącznie węglowe.  A dlaczego proszę  sobie odpowiedzieć  sami lub interesować nowinkami w przemyśle.  Dziekuje
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 09:56 06-10-2019,   50%
@~Jan Wyprowadz się do Japoni. Proszę zauważyć jakie elektrownie budować zaczyna Polska? Same gazowe, a dlaczego to prosze odpowiedzieć sobie lub interesować się nowinkami w przemyśle.

W tym roku Polska Grupa Energetyczna ma ogłosić przetarg na budowę w Dolnej Odrze dwóch olbrzymich bloków gazowych po ok. 700 MW. W sumie w ciągu najbliższych sześciu lat może powstać w naszym kraju ponad 4 tys. MW gazowych elektrowni i elektrociepłowni.

Dotychczas PGE zapowiadała dwa bloki, ale o nieco mniejszej mocy – ok. 500 MW. Analizy wykazały jednak, że większe jednostki będą bardziej efektywne. - W pierwszej połowie 2019 r. planowane jest ogłoszenie jednego przetargu na oba bloki – mówi rzecznik PGE Maciej Szczepaniuk.

Bloki o mocy 650- 700 MW przeszły certyfikację do rynku mocy, co oznacza, że będą mogły  wystartować w aukcji na moc organizowanej przez Polskie Sieci Elektroenergetyczne. To będą pierwsze elektrownie gazowe w Polsce produkujące wyłącznie prąd – obecnie w systemie  działają tylko zasilane błękitnym paliwem elektrociepłownie m.in. w Płocku i Włocławku (PKN Orlen), Zielonej Górze i  Gorzowie (PGE) oraz  Nowej Sarzynie (Polenergia). Elektrociepłownie są znacznie bardziej wydajne, ale w Dolnej Odrze nie ma klientów na ciepło.

Budowa elektrowni gazowych  jest nieco tańsza niż węglówek – to ok. 4 mln zł na megawat, przy węglówce co najmniej 6 mln zł. Nowa Dolna Odra będzie więc kosztować ok. 5,6 mld zł. Oczywiście gaz jest droższy od węgla, ale o połowę mniej emisyjny. Elektrownia o takich parametrach bez trudu zmieści się w unijnym limicie 550 g na 1 KWh i będzie mogła skorzystać ze wsparcia w postaci rynku mocy.

Tak wielkich bloków gazowych nie ma nigdzie w Europie – zbudowano je w USA, Japonii  czy Rosji. Faworytami do wygrania przetargi będą japoński Mitsubishi Hitachi, który ma w ofercie największe bloki gazowe o mocy 700 MW,  niemiecki Siemens, który dysponuje nieco mniejszymi jednostkami powyżej 600 MW oraz amerykański GE. O ile oczywiście przezwycięży problemy z turbiną, które ostatnio trapią amerykański koncern, a które objawiły się niedawno we Włocławku.

To nie koniec gazowych planów PGE. Nasz narodowy czempion chce także budować gazowe elektrociepłownie, które skorzystają z uchwalonej w zeszłym roku ustawy o wsparciu kogeneracji.  Największa o mocy 110 MW ma powstać w Siechnicach pod Wrocławiem (110 MWe), nieco mniejsze w Bydgoszczy (50 MW) i Zielonej Górze (30 MW), a całkiem małe w Kielcach i Zgierzu. Jak poinformował nas rzecznik PGE, rozważane są także inwestycje w gazowe elektrociepłownie w Gdańsku, Gdyni i Wrocławiu. Wszędzie tam mogłyby zastąpić stare jednostki węglowe.

Jeśli ziszczą się także plany innych firm, to budowniczych elektrowni gazowych czeka prawdziwy boom. Energa chce wybudować dwa bloki po 400 MW w Grudziądzu ( również elektrownia). PKN Orlen rozwijał projekt gazowego bloku szczytowego w Płocku (500 MW) i być może do niego wróci. Tauron cały czas analizuje inwestycję w gazową elektrociepłownię  o zbliżonej mocy w Łagiszy.

Do tego trzeba dorzucić plany firm prywatnych – analizy w sprawie inwestycji w nowe jednostki kogeneracyjne prowadzą m.in. Synthos i Ciech, które dysponują obecnie starymi węglówkami.

Dorzućmy do tego budowane obecnie bloki na Żeraniu w Warszawie (400 MW, PGNiG Termika) oraz w Stalowej Woli (460 MW, Tauron i PGNiG) i w 2025 możemy mieć niemal 4 tys. MW nowych elektrowni i elektrociepłowni gazowych.

odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 09:26 06-10-2019,   50%
Durnie,jak już robicie sondę to wypadało by się pochylić i zrobić jak należy. Nie ma SLD, jest lewica.
odpowiedz   •   oceń :  
~Olo, 12:39 06-10-2019,   100%
A co to kogo obchodzi
odpowiedz   •   oceń :  
~gość, 13:46 06-10-2019,   50%
nie na oszołomów
napewno nie na        oszołomów  i  kodziarzy

odpowiedz   •   oceń :  
~ZUZA, 17:17 06-10-2019,   67%
Nie sądziłam że u NASZ na Kurpiach tak czerwono ???  Pewnie wielu potomków z bitwy pod Ostrołęką pozostało a tak na poważnie ;  sprawdza się jednak wychowanie w rodzinie !!!   po komendzie wojewódzkiej, urzędzie wojewódzkim, komitecie wojewódzkim  itd
odpowiedz   •   oceń :  
~Jan, 18:08 06-10-2019,   50%
Przepraszam ale ja nie kieruje kto i gdzie ma mieszkać a kulturalnie podałem przykład Japoni co do elektrowni węglowej w nowej technologi. A jak by ktoś  zapomniał na jakich złożach  Polska leży to by nie wypisywal  o elektrowniach gazowych, notabene 70% gazu z Rosji. A węgiel do przyszłej elektrowni nie z Rosji tylko z Pl. będzie.  Dziekuje
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 08:41 07-10-2019,   -
@~Jan To czemu w Polsce nie budują 38 elektrowni węglowych? a ostatnią? Pozostale to gazowe?

https://wiadomosci.dziennik.pl/polityka/artykuly/592126,rosyjski-wegiel-w-ostrolece-krex-afera-tasmowa-marek-f.html

Dostawy węgla z polskich kopalń nie pokryją zapotrzebowania Ostrołęki C. Biorąc pod uwagę lawinowy wzrost importu z Rosji oraz fakt, że kupuje go też Ostrołęka B należy założyć, że to właśnie z tego kraju będzie pochodził węgiel do ostrołęckiej elektrowni.

W grudniu 2018 Energa zawarła porozumienie z Polską Grupą Górniczą na dostawy węgla do Elektrowni Ostrołęka C. Dotyczy ono jednak jedynie 2 mln ton węgla rocznie, co nie pokrywa zapotrzebowania nowej instalacji na ten surowiec. Zgodnie z szacunkami Ostrołęka C ma spalać 3,285-4,015 mln ton węgla kamiennego w skali roku. Oznacza to, że brakuje jeszcze ok. 1,3-2 mln ton tego paliwa. Biorąc pod uwagę lawinowy wzrost importu węgla do Polski należy założyć, że brakujący węgiel dla Ostrołęki C będzie pochodził z zagranicy. Jest to całkowicie sprzeczne z zapewnieniem Polsce niezależności i bezpieczeństwa energetycznego.

Węgiel kamienny z Rosji już dziś przyjeżdża do Ostrołęki drogą morską z portów w Gdańsku i Elblągu oraz dalej drogą kolejową. Jak informuje Dziennika Gazeta Prawna, Ostrołęka B od 2005 r. sprowadza rosyjski węgiel i – jak wykazała kontrola NIK - mogła przepłacić za niego nawet 19 mln zł. W ten finansowy skandal zamieszany jest Edward Siurnicki, który do 13 maja 2019 r. był prezesem Elektrowni Ostrołęka sp. z o.o
odpowiedz   •   oceń :  
Serwis eOstroleka.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
Kalnedarz imprez
grudzień 2019
PnWtŚrCzPtSoNd
 25  26  27  28  29  30 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
 23  24  25 26 27 28 29
 30 31  1  2  3  4  5