zdjecie 6098
2019-04-13T12:00:00+02:00 eOstroleka.pl
Ostrołęka,

Strajk nauczycieli w Ostrołęce. Wyjaśniamy wiele ważnych kwestii

REKLAMA
4
5
123

Jak wygląda w Ostrołęce sytuacja związana ze strajkiem nauczycieli? Czy zagrożona jest klasyfikacja klas maturalnych? Jak przebiegały egzaminy gimnazjalne i czy są już komisje na egzaminy ósmoklasisty? Czy miasto ma zamiar wypłacić pensje strajkującym nauczycielom? O te kwestie zapytaliśmy w Urzędzie Miasta. Mamy już odpowiedzi.

Ogólnopolskie media informowały ostatnio o wiadomościach tekstowych, jakie strajkujący nauczyciele mieli wysyłać sobie nawzajem. Cytujemy:  "Pamiętajcie, że rady klasyfikacyjne w ostatnich klasach techników i liceów muszą być do 16 kwietnia, a oceny trzeba wpisać do 12, w najbliższy piątek. Nie ma ocen i rad, nie ma matur, rady klasyfikacyjnej z emerytów i łapanki nie zrobią. Do skutku, nie dajcie się". Okazuje się, że w Ostrołęce nie było takich zgłoszeń.

- Do Wydziału Oświaty w Urzędzie Miasta nie dotarły żadne informacje o charakterze cytowanym w zadanym pytaniu i według stanu na dzisiaj nie mamy żadnych zgłoszeń  o zagrożeniu klasyfikacji klas maturalnych w naszym mieście - poinformowała nas Anna Gocłowska, dyrektor Wydziału Oświaty Urzędu Miasta w Ostrołęce.

W Ostrołęce szkoły przygotowane były na strajk nauczycieli. Mimo strajku, egzamin gimnazjalny, jaki odbywał się w ostatnich dniach, przebiegł pomyślnie. Podobnie sytuacja zapowiada się w przypadku egzaminu ósmoklasisty.

- Informuję, że egzamin gimnazjalny przebiegał bez zakłóceń, liczymy, że tak stanie się w przypadku egzaminu ósmoklasisty, bo we wszystkich szkołach podstawowych dyrektorzy powołali komisje egzaminacyjne oraz zespoły nadzorujące w liczbie wystarczającej do przeprowadzenia wszystkich trzech części egzaminu - wyjaśnia Anna Gocłowska.

Na marcowej sesji rady miasta Ostrołęki podjęto uchwałę, wspierającą strajk nauczycieli. Nauczyciele podczas strajku nie otrzymują wynagrodzenia. Niektóre samorządy zdecydowały się jednak wypłacić pieniądze nauczycielom w innej formie. "Podjęłam decyzję, że wszystkie pieniądze zarezerwowane w budżecie na pensje zostaną nauczycielom przekazane w formie dodatków, bez względu na strajk" - mówiła Hanna Zdanowska, prezydent Łodzi. A jak będzie w naszym mieście?

- W najbliższym czasie Pan Prezydent Łukasz Kulik zamierza powołać zespół, zadaniem którego będzie wypracowanie, w granicach obowiązującego prawa,  rozwiązań służących minimalizowaniu konsekwencji związanych z jego przebiegiem - podkreśla dyrektor Gocłowska.

Wasze opinie

STOP HEJT. Twoje zdanie jest ważne, ale nie może ranić innych.
Zastanów się, zanim dodasz komentarz
Brak możliwości komentowania artykułu po trzech dniach od daty publikacji.
~X, 13:02 13-04-2019,   19%
Egzamin egzaminem już się odbył, czy zgodnie z prawem niedługo się okaże czy zostanie unieważniony czy nie. Po egzaminie zazwyczaj odbywa się sprawdzanie prac i kto to ma zrobić? Kto ma wystawić oceny? Straż pożarna czy zakonnice? A może leśnicy? Bo napewno nie strajkujący nauczyciele. A może Zalewska osobiście sprawdzi wszystkie prace.. wreszcie wzięła by się za robotę a nie psucie wszystkiego do czego się dotknie.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 15:26 13-04-2019,   84%
@~X A pewnie nie wiesz ,że organizatorem i pracodawcą nauczycieli jest samorząd więc dlaczego żądania podwyżek płac skierowane są do rządu.Rząd tylko wspomaga samorządy  udzielając subwencji oświatowych. Więc co rząd ma zgodzić się na taką podwyżkę i doprowadzić samorządy do bankructwa lub zmusić do dużej podwyżki podatków lokalnych.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 16:34 13-04-2019,   79%
@~X Zostaw ten jad dla swoich kolezanek i kolegów nauczycieli.Nirobom za pracę się nie należy i już.Zeszmacili się stając u boku komuchów z ZNP i to dla pieniędzy?Popatrzcie pazerni nauczyciele czy w Ostrołece zarabia sie wiecej.
odpowiedz   •   oceń :  
~Esga, 19:18 13-04-2019,   19%
Nieroby? komuchy? pazerni? Ty popatrz na siebie oderwana od koryta swinio pisowska
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 21:20 13-04-2019,   8%
Tobie to by się nauczyciel przydał gościu niedzielny. Może by Cię nauczył używać spacji.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 21:36 13-04-2019,   85%
@~Esga "Zeszmacili się stając u boku komuchów z ZNP i to dla pieniędzy." UUU! zabolało. Co widać, słychać i czuć.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 14:00 14-04-2019,   86%
@~Esga  swinio pisowska? Co to za d**** nauczyciel takie teksty  rzuca. Jak przeciw popieporzonym ,pazerniakom to już na pewno musi byc pisowiec?Normalnie patrzacy rodzic i jak trzeba będzie to staną tysiace takich rodziców i rozgonia broniarzowe towarzystwo.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 13:08 13-04-2019,   77%
Dlaczego miasto ma płacić nauczycielom za NIEWYKONYWANIE OBOWIĄZKÓW ZAWODOWYCH???

Czyżby przyłączenie przez Kulika do ZMP nas obligowało?? Koszt uczestnictwa miasta w ZMP to 15000 rocznie.
ZMP i ZNP - podobna historia. Jedzie PRLem.

Ciekawe czy Kulik zapłaci innym grupom zawodowym za njeprzychodzenie do pracy.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 13:31 13-04-2019,   27%
Nie bądź człowieku małostkowy. Teraz 15 tysiące składki do ZMP w skali  to problem. A gdzie byłeś jak poprzednicy  przyznawali sobie nagrody w dużo większej skali i nie wiadomo za co.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 13:25 13-04-2019,   83%
A kto zwróci mi za opłacenie opieki nad dziećmi ? Wolnego nie dostaliśmy .
odpowiedz   •   oceń :  
~Wściekła matka, 13:45 13-04-2019,   87%
No właśnie !  Gdy zadzwoniłam do przedszkola z zapytaniem czy mogę przywieźć dziecko w odpowiedzi usłyszałam, że jak już naprawdę , naprawdę nie mam co z nim zrobić to mogę przyprowadzić i pani dr z wielką łaską się nim zajmie. Zapytałam więc czy w związku z tym, że przedszkole nie jest czynne otrzymam zniżkę w opłatach. Pani powiedziała, że owszem ale tylko za żywność a wszystkie inne opłaty mam uiścić. NIE ZGADZAM SIE ! NIE POZWOLE NA TAKI SZANTAŻ !  Nie będę się dokładać do strajku ! Prezenciki dostają , dzieci po rączkach całują . Dość tego ! Apeluje do miasta by zajął się tą sprawą. Nie wciagajcie nas w swoje sprawy ! A już tym bardziej mojego portfela.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 16:37 13-04-2019,   85%
Obciązyć strajkujacych kosztami.Wystawić ZNP-owcom rachunek i niech płacą.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 16:54 13-04-2019,   22%
@~Wściekła matka Nie prowadzaj dziecka do przedszkola i tyle. Ja dwoje dzieci prowadzałem do niani. Było super!!
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 18:32 13-04-2019,   85%
Gościu mądry inaczej. Jak by ją było stać na niańkę, to pewnie by sobie zatrudniła i miała super, tak jak ty.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 18:34 13-04-2019,   25%
słusznie dostałaś 2x 500 od rządu więc teraz tak się mu odpłacasz ,no nie wierzę ,że nie bierzesz 500+
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 21:45 13-04-2019,   100%
No gościu! Czytać to cię nauczyli, ale rozumieć słowo pisane, to niekoniecznie. Tłumaczę jak pastuch krowie na rowie: 2x500 to może dostać "gość", który swoją dwójkę dzieci prowadzał do niani, a ty atakujesz matkę , co ma jedno dziecko w przedszkolu.
odpowiedz   •   oceń :  
~Janka, 10:46 14-04-2019,   0%
Poslij swoje dzici do prywatnej szkoły, a jak cie nie stać to zmień prace.Juz Wam tak ciężko, bo tydzień macie sie oiekować swoimi dziećmi. Popieramy całym sercem nauczycieli.
odpowiedz   •   oceń :  
~Wściekła matka, 10:59 14-04-2019,   78%
Wiesz jaka jest różnica między nianią a przedszkolem? A taka, że moje dzieci po przedszkolu w wieku 5 lat umieją już buty wiązać a Twoje u niani wiecznie osmarkane chodzą !
odpowiedz   •   oceń :  
~Wściekła matka, 11:08 14-04-2019,   100%
@~Wściekła matka Szanuję pracę przedszkolanek. Uważam , że robią dobrą robotę. I tak! Powinny dostać podwyżki. Nie jestem natomiast zadowolona z faktu, iż mój portfel ucierpi przez strajk bo oprócz tego, że jestem w pracy każdego dnia po 8h zanim tam dotrę  muszę załatwić opiekę do dziecka. Przedszkole nie wywiązuje się z umowy i ja nie pokryje kosztów za czas niepracujący. Nie godzę się na to.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 11:10 14-04-2019,   100%
@~Janka Janka jesteś tępa jak but. Nie wypowiadaj się publicznie
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 11:15 14-04-2019,   100%
@~Wściekła matka Popieram
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 11:20 14-04-2019,   100%
@~Janka Czy Pani wogole rozumie o czym jest dyskusja ? Tamtej Pani chodzi o to że musi ponosić koszty za zamknięte przedszkole a nie tydzień wolnego.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 13:37 14-04-2019,   0%
Jakie ZNP Nie jestem ani ZNP ani Solidarność. Strajkuję i mam do tego prawo.
odpowiedz   •   oceń :  
~Wściekła matka, 07:35 15-04-2019,   100%
Sobie strajkuj . Ja nie będę za to płacić ! Koniec.
odpowiedz   •   oceń :  
~Barbara, 13:54 13-04-2019,   83%
Żaden nauczyciel nie powinien przyjąć nawet najmniejszego prezenciku .Latają ,podlizują się a potem na forach wypominają . Nie chcesz nie daj ,miej odwagę odmówić i nie wypominaj .
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 16:39 13-04-2019,   83%
@~Barbara A nauczyciel po co bierze prezenciki? Toż to zwykłe łapówki są.Brać to jest komu!!!
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 13:39 14-04-2019,   100%
Jeżeli tak piszesz, że to łapówki co dajesz to pamiętaj, że dający podlega pod prawo korupcji na równi z tym co bierze a nawet bardziej.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 13:58 13-04-2019,   81%
Tym nauczycielom to juz w du..ie sie  poprzewracało, nie podoba sie praca w oświacie, to kwiatki sadzic na trawnikach, jeszcze wam żle, ile macie wolnego w ciągu roku, ile godzin pracujecie w tygodniu, zmienic pracę natychmiast, dobra rada dla was.
odpowiedz   •   oceń :  
~Esga, 19:24 13-04-2019,   15%
Trzeba się było uczyć tłuku pancerny i zostać nauczycielem też miałbyś takie słodkie życie, tyle wolnego i tak mało godzin do przepracowania.
odpowiedz   •   oceń :  
~Sosienka, 19:42 13-04-2019,   95%
@~Esga Teraz można się wiele lat uczyć i wcale nie zostać tym kim się chce, bo nie ma wolnych stanowisk i rekrutacji dla osób po studiach, bo wszystko zajęte, w różnych zawodach wymagających wyższego wykształcenia.
odpowiedz   •   oceń :  
~zołzikiewiczowa, 20:49 13-04-2019,   10%
Kwiatki sadzić to robota w sam raz dla cb, burolu! Ja nie po to tyle lat poświęciłam na naukę, żeby teraz ryć zagony. A mój staż zawodowy pozwala mi podjąć walkę o to, by dziś godnie zarabiać za SOLIDNĄ PRACĘ W OŚWIACIE i takim jak ty wara od tego.
odpowiedz   •   oceń :  
~Co za slownictwo, 20:59 13-04-2019,   85%
@~zołzikiewiczowa Wielu ludzi poświęciło wiele lat na naukę i teraz nie mogą znaleźć pracy po studiach nawet w zbieżnych w wytyczonych zawodach, bo od kilku lat takie są czasy, że nikt nikogo nowego do pierwszej pracy nie szuka. Jak się pracuje w zawodzie wyuczonym to nie jest tak źle i dobrze jest się z tego cieszyć, bo niektórzy i tego nie mają.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 21:49 13-04-2019,   95%
@~zołzikiewiczowa Wypowiedź na miarę "solidnego pracownika oświaty". Nadzwyczajna kasta. Nic dodać nic ująć. Inteligencja wykształciucha najwyższych lotów. A słoma z bucików tak wystaje, że ciągnie się od szkoły na ulicę.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 13:00 14-04-2019,   100%
@~Esga do Esga  Tłukiem to chyba Ty jestes, ze strajkujesz, mało ci jeszcze, siedz w domu , wted-y  będzie ci dobrze.
odpowiedz   •   oceń :  
~Tokoz, 09:02 15-04-2019,   100%
@~zołzikiewiczowa To jeżeli szanowna pani jest tak dobrze wykształcona to proponuję zmienić szkołę państwową na prywatną, tam nauczyciele mają lepiej i nie strajkują.
odpowiedz   •   oceń :  
~Ni, 09:11 15-04-2019,   -
@~Tokoz To w Ostrołęce mamy prywatne szkoły? A nie tylko publiczne i społeczne?
odpowiedz   •   oceń :  
~Schabik, 14:32 13-04-2019,   25%
.


Kadra w szkołach jest cały czas jednomyślna! Będą strajkować do skutku.

Nie dajcie się oszukiwać zeszmaconej telewizji!

...a rodzice niech przemyślą, czy na pewno chcą powierzyć przyszłość swoich dzieci MIERNYM nauczycielom?
Tak, bo wkrótce tylko miernoty pozostaną w zawodzie. Fachowcy z energią i pomysłami spіerdolą ze szkoły do lepiej płatnej pracy. Ot, prawo rynku.

Pozdrawiam mądrych i niezawistnych rodaków.

.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 15:07 13-04-2019,   91%
@~Schabik Mierny to ty jestes bo dałeś sie wciągnąć w rozgrywki polityczne

Samodzielnie myślący nauczyciel nie szkodzi młodzieży i dzieciom.
Do roboty bo już taczki gotowe
odpowiedz   •   oceń :  
~tępiciel lemingów, 15:21 13-04-2019,   88%
@~Schabik Jak to jest ze znalezieniem pracy jako nauczyciel? Czy dyrektorzy szukają nauczycieli do pracy, czy to nauczyciele szukają pracy?

Jeśli byłoby tak źle nauczycielom to mało kto chciałby pracować.

Ciekawe czy jak zacznie rządzić zaplecze polityczne pana Broniarza to dadzą więcej nauczycielom? Nauczyciele wynegocjowali już solidną podwyżkę, o której mogli tylko pomarzyć za poprzednich rządów.

"W niedzielę wieczorem porozumienie z rządem zawarła tylko oświatowa "Solidarność". ZNP i FZZ odrzuciły propozycje rządu. W porozumieniu z oświatową Solidarnością rząd deklaruje dodatkowe środki na podwyżki dla nauczycieli, by wyniosły one łącznie od września 2019 r. 9,6 proc. w stosunku do stycznia 2019 r.

Średnie wynagrodzenie nauczyciela stażysty od września 2019 r. ma wynieść 3335 zł, kontraktowego 3702 zł,
mianowanego 4803 zł,
a dyplomowanego 6137 zł
W przyjętym porozumieniu rządu z Solidarnością zapisano dodatkowe świadczenie dla młodych nauczycieli "na start" – 1000 zł
Porozumienie zakłada też powrót do oceny pracy nauczyciela stażysty sprzed września 2018 r. z uwzględnieniem opinii rady rodziców

Po podwyżkach wynagrodzenie zasadnicze nauczyciela stażysty ma wynieść – 2780 zł, kontraktowego – 2860 zł,
mianowanego – 3248 zł,
dyplomowanego – 3815 zł."

To jest wypłata za 18 godzin tygodniowo.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 17:04 13-04-2019,   96%
@~Schabik Błagam pokaż mi tych fachowców z energią i pomysłami chcę ich tylko zobaczyć
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 17:15 13-04-2019,   91%
@~Schabik Z tą jednomyślnością to chyba odleciałeś, albo brojarz ci tak powiedział. Nauczyciele są zmuszani
(rozumiesz? : z-m-u-s-z-a-n- i) przez organizatorów do strajkowania. Ale wielu zbyt długo nie wytrzyma presji i posypie się ten strajk. Za czas strajku nikt im nie zapłaci. Stracony czas. Stracone pieniądze. Stracony prestiż. Stracona godność.
A co do mierności, to jak ktoś jest miernym, to choćby zarabiał 10 razy tyle, to i tak pozostanie miernym.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 20:17 13-04-2019,   9%
@~tępiciel lemingów skończyłam 5 lat studiów , 2 podyplomowki co roku kilka kursów,  jestem nauczycielem mianowanym. pracuje 10 lat w placowce nieferyjnej. nie mam wakacji. ferii  przerw światecznych.  pracuje na cały etat. obowiązuje mnie 40 godzinny tydzien pracy.  moje pensum(praca z dzieciem)  to 20 h. reszta to praca w domudokumentacja, przygotowanie sie do zajęć)  + samokształcenie z własnej kieszeni. w marcu na moje konto wplyneło 2880zl ze wszysrkimi dodatkami. To nie jest wyplata za 18 godzin. Ludzie niech do was w końcu dotrze. Nauczyciel nie pracuje tylko w placówce ale też w domu tak jak strażak nie pracuje tylko gdy gasi pożar czy poseł obraduje w sejmie.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 21:50 13-04-2019,   96%
Tak to prawda nauczyciel pracuje również w domu. UDZIELA KOREPETYCJI. Dziś w tv pokazali ile kosztuje godzina na czysto - 90 zł.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 13:42 14-04-2019,   -
Siadaj na nią i Cię powiozę
odpowiedz   •   oceń :  
~Olo, 16:11 13-04-2019,   86%
Teraz rodzice powinni wziąć sprawy w swoje ręcę i podziękować nauczycielom,że ich dzieci są zakładnikami w tym strajku.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 16:44 13-04-2019,   84%
@~Olo Tak się to skończy.Jak rodzice ruszą to nauczyciele popuszczą w portki.Poznają swoje miejsce w szeregu bo myślą,że są bogami w szkole,a są wynajetymi  pracownikami ,którym my podziękujemy.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 16:55 13-04-2019,   22%
Nauczycielom głąbie to możesz podskoczyć!!
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 17:06 13-04-2019,   83%
A mogę uwierz mi mogę
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 18:36 13-04-2019,   88%
A dasz im kasę na ochronę? Bo jak niesklasyfikowany się wnerwi, to co wtedy?
odpowiedz   •   oceń :  
~sokoleoko, 20:56 13-04-2019,   0%
@~Olo Zakładnikiem to jesteś chyba ty. Swojej krótkowzroczności.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 13:02 14-04-2019,   100%
a za kogo ty się  uwazasz, wielka nauczycielka z przypadku, haha
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 16:57 13-04-2019,   86%
BRONIARZ DO BRON,,,NAUCZYCIELE DO SZKÓŁ,UCZNIOWIE DO NAUKI >< PO,,,,,LITYCY DO SEJMU I NIE MIESZAĆ SIĘ
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 17:56 13-04-2019,   87%
Obciążyć strajkujących nauczycieli kosztami za: stałe opłaty dot. uczęszczania dziecka do przedszkola - mimo strajku są naliczane, opłaty za wynajętą nianię na czas strajku, nie każdy rodzic może mieć wolne oraz za straty moralne. Pozew zbiorowy. Jak za to zapłacą to może wyjdą na ZERO.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 13:46 14-04-2019,   0%
@~Gość Jak Ty strajkował to kto pokrył straty?
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 21:02 14-04-2019,   0%
?????
odpowiedz   •   oceń :  
~Za co płacą, 17:59 13-04-2019,   14%
Koszt opiekunki do 1 dziecka to ponad 1000 zł i tylko opieka nauczycielka ma w gr w przedszkolu 25 dzieci którymi się nie tylko opiekuje ale i uczy , wychowuje .Zarabia ok 2000 tys po ponad 20 latach pracy i co to tak duzo .Kilka kierunków studiów , studia podyplomowe różnorodne kursy po godz, rady pedagogiczne, konkursy itp.Wszystko to po to by pracować dla idei co z młodymi naucz którzy dostają na rękę 1600.To co chcemy mieć mądre i wykształcone dzieci , czy takie których nie należy uczyć samodzielnego i kreatywnego myślenia.Wszak łatwiej im się będzie podporządkować jak będą posłuszne i głupiutkie.A tak ap ropo podwyżek to bujda na resorach podwyżkę ok 100 zł nazywacie wystarczająco.dlaczego pieniadze rozdawane są za nic nie robienie a ludzie którzy na nie pracują są dyskryminowani, a może wszyscy zrezygnujemy z pracy i będzie sprawiedliwie tylko kto na nas będzie pracował.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 18:03 13-04-2019,   91%
@~Za co płacą 2000tys to ogromne pieniądze! Czyli 2 miliony!
odpowiedz   •   oceń :  
~Sia lala, 19:17 13-04-2019,   94%
@~Za co płacą Ci, którzy teraz nie mogą się dostać do pracy na nowo, bo wszystko zajęte.
odpowiedz   •   oceń :  
~za co płaca, 18:10 13-04-2019,   15%
sorry emocje bardzo przykro czytać że gdy się oczekuje wsparcia od tych którym się go przez całe dorosłe życie udziela otrzymuje się zniewagi i nienawiść.Dziwne te nasze miasto kiepsko wypada na tle kraju.I jak po czymś takim mam dalej mieć pasję , i cieszyć się z pracy. Myślę że zrobię to dla dzieci one przynajmniej nie są fałszywe tak jak dorośli - ich rodzice.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 18:18 13-04-2019,   92%
@~za co płaca Spadaj na bezrobotne terrorysto nauczycielski.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 18:33 13-04-2019,   89%
@~za co płaca Chyba zapomniałeś/łaś że ci dorośli-rodzice też kiedyś chodzili do szkoły i może dlatego że jeszcze co nieco pamiętają jak obłudne zadufane w sobie jest grono pedagogiczne ich stosunek do nauczycieli jest taki nie inny.Sami sobie na to zapracowaliście.
odpowiedz   •   oceń :  
~Papina, 19:21 13-04-2019,   95%
@~za co płaca Obecnie gdy bardzo trudno jest po studiach znaleźć pierwszą pracę od razu w zawodzie wyuczonym, to trzeba się cieszyć, że w tym zawodzie i wtedy kiedy się znalazło dało się znaleźć od razu w wyuczonym, bo niektórzy i tego w tych czasach nie mają.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 18:17 13-04-2019,   83%
Przestańcie w końcu pisać że „ to dla dobra dzieci” Formę strajku wybraliście najgorszą z możliwych - kosztem dzieci.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 13:48 14-04-2019,   0%
@~Gość Powiedź kiedy mają strajkować?
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 21:04 14-04-2019,   100%
Kiedy twoje dziecko będzie zdawało egzamin!
odpowiedz   •   oceń :  
~za co płacą, 18:24 13-04-2019,   19%
Ale waśnie dotarło do społeczeństwa a gdyby nie taka forma nikt by się z nami nie liczył dzieci na tym nie tracą szczególnie w przedszkolu bo więcej czasu spędzą z rodzicami a forma w Ostrołęce nie jest taka zła jeżeli dla najbardziej potrzebujących jest opieka nie tak jak w innych miastach zamknięte na głucho no ale tam rodzice wspierają nauczycieli. I w naszym mieście są super rodzice na których możemy liczyć dziękujemy im za zrozumienie i wsparcie
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 19:07 13-04-2019,   96%
@~za co płacą Jejku super , mamy już niedzielę dla rodziny a teraz dzięki wam jak wynika z powyższego cały tydzień dla rodziny . Ogłaszam wszem i wobec że my rodzice jesteśmy wam dozgonnie wdzięczni za dbanie o zacieśnianie więzi rodzinnych, gdyby nie wy to kto wie może właśnie pakowała bym swoje pociechy i wystawiła za drzwi.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 20:03 14-04-2019,   100%
@~za co płacą Zrozumienie , to macie ze strony komuszego brojarza. Wsparcia nie macie znikąd. Ani od brojarza, ani od prezydenta, bo jego obietnice, to puste słowa. Ale nie oczekujcie ani zrozumienia, ani wsparcia od rodziców. Dla nas to już jesteście zero null.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gosc, 18:29 13-04-2019,   89%
Szczególnie wdzięczni będą wam maturzyści .... oraz ogólnie dzieci których promocja stoi przed znakiem zapytania. Dziękujemy  wam bardzo.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 18:44 13-04-2019,   85%
@~Gosc Ja proponuję ,jeśli wszystkie dzieci nie dostaną promocji do następnej klasy lub zostaną dopuszczeni do matur ,zabrać im wynagrodzenie za cały rok bo niestety praca ich nie była efektywna
odpowiedz   •   oceń :  
~Ciapciaki, 19:25 13-04-2019,   11%
@~Gosc Ale co zmienia ta matura, szczególnie licealistom? Pójdą na studia (najczęściej humanistyczne i społeczne, bo najwięcej osób ma takie zainteresowania i dlatego te kierunki są oblegane), ukonczą je i nie będą mogli po nich pracy znaleźć i będą musieli wyjechać, no cio z tych matur.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 19:41 13-04-2019,   88%
@~Ciapciaki Chyba wróżbitą jesteś skoro przyszłość przewidujesz. To może sobie wywróż konsekwencje strajku.
odpowiedz   •   oceń :  
~Absolweci, 19:49 13-04-2019,   25%
@~Gość To nie jest przyszłość a doświadczenia wcześniejszych roczników, już absolwentów.
odpowiedz   •   oceń :  
~Ciapciaki, 19:51 13-04-2019,   15%
@~Gość To nie przyszłość, a aktualna sytuacja na rynku pracy, coś co już się dzieje od kilku lat.
odpowiedz   •   oceń :  
~Ku ku, 19:53 13-04-2019,   80%
@~Ciapciaki I nie widać, żeby się szybko miało zmienić.
odpowiedz   •   oceń :  
~Peneloppa, 19:58 13-04-2019,   12%
@~Gość To nie przyszłość, tylko teraz już tak jest i każdy kolejny rocznik będzie miał jeszcze trudniej, bo już teraz jest za dużo i nie mogą znaleźć pracy, a każdy kolejny rocznik absolwentów będzie dodatkowym, kolejną liczbą dodaną do tych, którzy już skończyli i nie mogą znaleźć, im wiecej, tym z każdym rokiem rynkowi pracy jeszcze trudniej ich wchłonąć.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 23:23 13-04-2019,   100%
@~Ciapciaki Dlaczego te kierunki są najbardziej oblegane? Nie dlatego że najwięcej osób ma takie zainteresowania tylko dlatego że większość nie ma pomysłu na siebie więc kończą byle co a później jakoś to będzie
odpowiedz   •   oceń :  
~Tut si, 05:53 14-04-2019,   0%
No to w takim razie co im da ta matura, jak ta liczba bezrobotnych po studiach tylko się powiększy? Nie lepiej skończyć technika handlowca i być spełniony handlowcem w pracy w markecie, niż skończyć magistra psychologii i być niespelnionym magistrem psychologii pracującym w markecie? Tylko, że czasami to za młody wiek, żeby do tych wniosków dojść samemu, a jak np. matur nie ma to życie samo decyduje. Takie jest dorosłe życie. Nie zawsze jest tak jak się chce, a część jest tak jak się nie chce i lepiej to pojąć, bo upadek z wysokiego konia jest bardziej bolesny np. bezrobocie po magistrze.
odpowiedz   •   oceń :  
~I, 05:56 14-04-2019,   0%
Matura w obecnych czasach jest pierwszym etapem do nad produkcji bezrobotnych liencjatów i magistrów, nie ma innej funkcji, jak przepustka na studia, po których i tak obecnie nie można znaleźć pracy, magister jej nie gwarantuje, a co dopiero licencjat?
odpowiedz   •   oceń :  
~Ta, 05:57 14-04-2019,   100%
Gdyby tak było to każdy był by uzdolniony technicznie, czy matematycznie, a tak nie jest, niektórzy mają szczególne zdolności i pasje i chęci do fizyki, a inni do prawa, czy psychologii.
odpowiedz   •   oceń :  
~Yaka, 06:00 14-04-2019,   100%
@~Ta I tych drugich jest większość, ale na to też ma wpływ nauczanie przedmiotów ścisłych, że nie potrafią zainteresować, wytłumaczyći dlatego ludzie wolą historię ,czy wos.
odpowiedz   •   oceń :  
~Pololo, 08:00 14-04-2019,   0%
I kolejny rocznik zda tą maturę, pójdzie na studia, a po tych studiach W większości albo będzie pracował poniżej swoich kwalifikacji, albo zasili szeregi liencjatów i magistrów nie mogących znaleźć pracy.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 13:51 14-04-2019,   100%
I Tobie potrzeboskiej dać.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 14:16 14-04-2019,   -
?
odpowiedz   •   oceń :  
~x, 18:34 13-04-2019,   14%
a może rząd też wyrazi chęć porozumienia a może o nie wina nauczycieli którzy zostali doprowadzeni do ostateczności ........może to wina pani minister że strajk tak długo trwa związki chcą negocjować a ona nie to chyba wina tego kto idzie w zaparte......
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 18:48 13-04-2019,   77%
@~x Dzbany belferskie rozgrzał do czerwoności brojarz. Jak usłyszeli  1000 zł, to tak się nakręcili, że tzw." mamona" im przysłoniła zdolność myślenia. To właśnie twój brojarz idzie w zaparte. Każe ci strajkować, chociaż wiesz , że nie ma to najmniejszego sensu. A zapłcił ci za stracone wynagodzenie? A ochronę ci zapewnił? Pomyśl o własnej du.. i nie nadstawiaj jej dla politycznych celów jednego starego komucha komunisty.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 18:58 13-04-2019,   80%
@~x nauczyciele dali się wmanewrować w strajk polityczny przed wyborami .ZNP postanowiło nieoficjalnie wstąpić do koalicji europejskiej i tak jak oni chce odsunąć PIS od władzy. I znowu pojawi się kryzys i "piniendzy nie ma i nie będzie w najbliższych latach ''
odpowiedz   •   oceń :  
~Za co płacą, 18:44 13-04-2019,   47%
Nie każdy rodzic nauczyciel, ksiądz, lekarz ,policjant , czyli człowiek jest zły ja na swojej drodze spotkałam wielu wspaniałych ludzi , i nauczycieli czy miałam szczęście nie wiem ale staram sie każdemu dać szansę to chyba oo chrześcijańsku prawda.
odpowiedz   •   oceń :  
~Olo, 18:50 13-04-2019,   83%
Rząd przedstawił swoje propozycje.Myślę,że wcale nie takie złe. Ale tu chodzi o wywołanie bałaganu w kraju i dlatego nic panu Broniarzowi nie pasuje. A nauczyciele ,sorry, daliście się wmanipulować w tą brudną grę.
odpowiedz   •   oceń :  
~Ja, 18:52 13-04-2019,   85%
Próbują nam wmówić, że jak dostaną 1000zł. więcej to nagle odkryją w sobie nowe pokłady energii do pracy.
Ciekawe na jak długo za kilka miesięcy kolejna podwyżka, bo chęć do pracy się skończy.
W prywatnej firmie to najpierw trzeba się wykazać żeby zarobić więcej a nie odwrotnie.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gosc, 18:59 13-04-2019,   79%
Dziękuję nauczycielom, którzy mimo wszystko nie strajkują. To wy pokazaliście godną postawę i to wam należy się podwyżka. Nie dajcie się tym pseudo nauczycielom.
odpowiedz   •   oceń :  
~Za......, 19:06 13-04-2019,   14%
Czy wy oglądacie coś więcej niż 1,2 lub info czas poszerzyć horyzonty i posłuchać co inni mają do powiedzenia 1000 brutto to ile na rękę a związki już 2 razy zeszły niżej tu nie chodzi nawet o 500 zl średnio ale teraz nie chodzi o pieniądze tylko o to by ludzie pracujący byli też dostrzegani w naszym kraju . A nie tylko pracować .Teraz młodzi nie wszyscy mają taka zasadę że z zasiłków wezmą więcej niż za pracę , więc po co pracować .Urodzić 4 dzieci i emerytura 1000zł do końca życia a co powiedzą ci którzy na te sama kwotę emerytury pracują ok 40 lat i maja po 5 dzieci.......Wychowawcze co  tylko jak tak dalej pójdzie to z skąd będą szły pieniądze na moją i wasze emerytury no nie wiem.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 19:28 13-04-2019,   96%
@~Za...... Na twoją i nasze emerytury będą pracowały dzieci z tych wielodzietnych rodzin, które tak krytykujesz.
odpowiedz   •   oceń :  
~Bez perspektyw., 19:37 13-04-2019,   93%
@~Za...... Mogę popracować na emerytury, jal ktoś mnie wreszcie po tych wielu latach studiów, najlepszej średniej na roku i jednej z najlepszych na uczelni, latach nauki, zaangażowania, kesrowania stosow papierów itp. przyjmie w tej Ostrołęce do pracy, nawet za tą minimalną.
odpowiedz   •   oceń :  
~Bez perspektyw, 19:39 13-04-2019,   23%
@~Bez perspektyw. Przepraszam za literówki. Telefon płata figle i przekręca wyrazy.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 19:06 13-04-2019,   10%
Sprywatyzować wszystkie szkoły. A jak rodziców nie będzie na nie stać, to niech zmienią oracę.
Tak to działa? Wiec nie mów nauczycielowi żeby zmienił prace, bo w końcu ją zmieni.
odpowiedz   •   oceń :  
~Panda, co nie brała jeńca, 19:32 13-04-2019,   100%
Ta no najlepiej, sprywatyzowac też szpitale, straż, ZUS, a najlepiej to prezydentów miast, radnych posłów, jak wszystko będzie prywatne, to po co oni potrzebni, nie będą mieli czym zarządzać io czym decydować, wiec po co oni potrzebni.
odpowiedz   •   oceń :  
~za..., 19:10 13-04-2019,   24%
A tej podwyżki zapowiadanej przez rząd było ok 100 zł no i może będzie drugie tle a jak słucham i widzę te liczby wzięte z kosmosu nieprawdziwe to nie wiem czy śmiać się czy płakać . Manipulacja działa ......
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 19:30 13-04-2019,   95%
@~za... Idź do swojego szreka, on jedyny prawdomówny, to cię wesprze.
odpowiedz   •   oceń :  
~za..., 19:36 13-04-2019,   7%
Zong jestem nauczycielką ale nie należę do żadnych związków a 500 zł na dziecko można co miesiąc potrącać z podatków wypracowanych przez rodziców dla niepracujących z ważnych powodów zasiłek a 500 co miesiąc dołożyć do najniższych emerytur i co można...Nie mam nic do rodzin wielodzietnych cieszę się gdy dzieci mają super rodziców mądrych i odpowiedzialnych i ci będą pracować ale.....
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 22:07 13-04-2019,   100%
@~za... Ale reformatorka od siedmiu boleści. A starczy ci tego podatku do potrącenia np. na trójkę dzieci? Jak na nauczycielkę to coś słabo, zarówno z pisaniem, jak i z logiką.
odpowiedz   •   oceń :  
~może i starczy, 22:51 13-04-2019,   0%
Jak pracuje maż  i żona nie na czarno to na pewno starczy i jeszcze można dzieci dołożyć.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 20:11 14-04-2019,   100%
@~może i starczy Następna uzdolniona matematycznie. Znawczyni zasad prawa podatkowego.
odpowiedz   •   oceń :  
~a jak, 22:56 13-04-2019,   84%
A jak nie starczy to trzeba  pracować na kilku etatach  po godz i starczy.Albo znaleźć dobrze płatną pracę np jako nauczyciel.
odpowiedz   •   oceń :  
~Schabik (widzę, że szmaci, 23:21 13-04-2019,   8%
.


NIKT NIE WYŁAMUJE SIĘ ZE STRAJKU!

PiSiory bardzo chciałyby tego i zaklinają rzeczywistość, ale WIEM, CO PISZĘ:

N I K T   N I E W Y Ł A M U J E    S I Ę    Z E    S T R A J K U !!!



N I K T   N I E W Y Ł A M U J E    S I Ę    Z E    S T R A J K U !!!





N I K T   N I E W Y Ł A M U J E    S I Ę    Z E    S T R A J K U !!!


Life is full of zasadzkasz.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 20:16 14-04-2019,   100%
@~Schabik (widzę, że szmaci Nikt nie wyłamywał się do niedzieli, ale od poniedziałku "pażywiom pasmotrim". Trzeba będzie wymyślić inną formę terroru, bo ścieżki zdrowia już się przeżyły za komuny.
odpowiedz   •   oceń :  
~Milenka, 23:38 13-04-2019,   22%
Nauczyciele, nie przejmujcie się. Tylko prowincja jest przeciw Wam!

.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 20:13 14-04-2019,   100%
@~Milenka No to żle trafiłaś, bo Ostrołęka do metropolii raczej nie należy.
odpowiedz   •   oceń :  
~Barbara, 23:48 13-04-2019,   16%
Jako emerytowana nauczycielka popieram strajk nauczycieli, którzy walczą o szacunek i godność. Bez godziwej zapłaty tego w dzisiejszych zmaterializowanych czasach nie osiągną. Obejrzałam Wiadomości w TVP1 i jestem porażona tym, jak bardzo próbuje się skłócić naród, podzielić go na popierających strajk i mu przeciwnych. Ci, którzy oglądają tylko TVP, nie są w stanie zrozumieć prawdy. Widzę to po moich sąsiadach. Dzisiaj TVN stał się czymś w rodzaju dawnej Wolnej Europy. Tylko wypośrodkowane opinie są prawdziwe. W dzisiejszych Wiadomościach opluto takie wybitne aktorki jak Maja Ostaszewska, Magdalena Cielecka, Maja Komorowska tylko dlatego, że poparły nauczycieli. Zapomniano, że grały w filmie Katyń, a ta ostatnia broniła opozycjonistów w stanie wojennym. Wzmianka o Katyniu była tylko jedną z ostatnich dzisiejszych wiadomości. Czy to nie dziwne? Pozdrawiam.
odpowiedz   •   oceń :  
~Schabik, 08:16 14-04-2019,   15%
@~Barbara Dziękuję, Pani Barbaro!

Potwierdzam, że emerytom, przywiązanym do TVP perfidnie i cynicznie robi się wodę z mózgu.
Zwykle  wiernie łykają sprytnie spreparowane wiadomości i nie przychodzi im do głowy, że to może być łgarstwo.
Zwykle nie mają jak zweryfikować wiadomości TVP. Nie są bowiem biegli w Internecie, nie znają języków obcych. Porównują jedynie TVN, twierdząc że ta stacja łże.
Z tym, że TVN jest stacją prywatną i podaje co chce a TVP dostaje kasę z kieszeni Polaków, więc MUSI mówić prawdę.
odpowiedz   •   oceń :  
~Kinga, 09:44 14-04-2019,   15%
@~Schabik Nie będę wypowiadał się na temat TVP brak słów kłamstwo, obłuda i manipulacja. Chcę powiedzieć o podwyżkach 1. Podwyżka 100zł, ale miesiąc wcześniej zabrano dodatek mieszkaniowy,  czyli nie było podwyżki. Nie wiem dlaczego o tm się nie mówi.
odpowiedz   •   oceń :  
~Schabik, 10:01 14-04-2019,   8%
@~Kinga Mniej więcej tak właśnie wygląda cała, rządowa propozycja podwyżek dla nauczycieli. Szwindel!
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 13:04 14-04-2019,   89%
@~Schabik ten strajk to czysta gra polityczna nic więcej
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 14:09 14-04-2019,   78%
@~Barbara TVN to propaganda antypolska i tylko komuchów rajcuje oglądanie tego dziadostwa.Barbara jako nauczycielka starego systemu oglądając to czuje sie dobrze,ale prawdziwi Polacy widzą jak  polityke PO popieraja Ostaszewska ,Cielecka i tym podobne.Jak te indywidua promuja straji to znaczy ,że nauczycieli zrobili w balona broniarze i strajk jest polityczny, antyrządowy.Przy okazji w d...ie maja dzieci.
odpowiedz   •   oceń :  
~Schabik, 16:06 14-04-2019,   34%
Wyjaśnij zatem, jakim cudem do strajku przystąpiło 80% nauczycieli?
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 16:42 14-04-2019,   17%
Bardzo długo byłam nauczycielką nowego systemu, a Panu radziłabym pooglądać TVN, żeby wyrobić sobie własne zdanie. Nie twierdzę, że wszystko mi się tam podoba, czasami przesadzają z krytyką, ale to kropla w morzu hejtu, jaki ogląda się na TVP. Oglądam dla wypośrodkowania obie stacje. Pokazanie wyliczonych przez Pana za mną aktorek jako tych, które popierają strajk, by dodać sobie popularności, jest nie tylko śmieszne, ale obraźliwe wobec tych wybitnych osób. A strajk jest polityczny, bo polityka to dbałość o przyszłość narodu, i to mają na uwadze strajkujący. Chcą dobrej, nowoczesnej szkoły i robią to dla obecnych i przyszłych dzieci, które szanują i bardzo przeżywają, że muszą strajkować. Takie będą Rzeczypospolite, jakie... Pozdrawiam.
odpowiedz   •   oceń :  
~Barbara, 16:45 14-04-2019,   0%
Wpis mój wyświetlił się jako gościa, a jest to odpowiedź do jego opinii
odpowiedz   •   oceń :  
~Barbara, 17:12 14-04-2019,   13%
Bardzo długo byłam nauczycielką nowego systemu, a Panu radziłabym pooglądać TVN, żeby wyrobić sobie własne zdanie. Nie twierdzę, że wszystko mi się tam podoba, czasami przesadzają z krytyką, ale to kropla w morzu hejtu, jaki ogląda się na TVP. Oglądam dla wypośrodkowania obie stacje. Pokazanie wyliczonych przez Pana za mną aktorek jako tych, które popierają strajk, by dodać sobie popularności, jest nie tylko śmieszne, ale obraźliwe wobec tych wybitnych osób. A strajk jest polityczny, bo polityka to dbałość o przyszłość narodu, i to mają na uwadze strajkujący. Chcą dobrej, nowoczesnej szkoły i robią to dla obecnych i przyszłych dzieci, które szanują i bardzo przeżywają, że muszą strajkować. Takie będą Rzeczypospolite, jakie... Pozdrawiam.

Skopiowałam, by nie było zamieszania z powodu mojej gapowatości. Przepraszam.
odpowiedz   •   oceń :  
~Barbara, 16:43 14-04-2019,   0%
Poprzedni wpis jest odpowiedzią do opinii gościa
odpowiedz   •   oceń :  
~Znaleziono w sieci, 17:26 14-04-2019,   100%
Nauczyciele piszą strajkować nie będziemy.... Oto jedna z takich wypowiedzi nauczyciela napisanego i opublikowanego w internecie cytat :

NIE BĘDĘ STRAJKOWAŁ!

Od 1999 jestem wykładowcą i nauczycielem... i nie będę strajkował!

1. Warunki.
- Po pierwsze mamy ponad 90 dni pełnopłatnego wolnego (kto inny ma taki przywilej?).
- Po drugie pensum to 25 h tygodniowo (powszechnie 40 h tygodniowo).
- Po trzecie gdyby to przeliczyć na stawkę godzinową i pomorzyć do wysokości pełnego etatu pensja wynosiłaby jakieś 5 500 na rękę.
- Po czwarte na żądanie możemy wziąć roczny, pełnopłatny urlop (zazdro?).

2. Ścieżka kariery
Zwykle do szkoły przychodzimy zaraz po studiach i szkoła jest wszystkim, co znamy... jedynym doświadczeniem.
Byłem, ochroniarzem, detektywem, pracownikiem budowlanym, dyrektorem sporej firmy... również szkoły, kowbojem itd. i powiadam praca nauczyciela jest NAJPRZYJEMNIEJSZĄ i NAJMNIEJ STRESOWĄ robotą jaką w życiu wykonywałem.
I wierzę, że moi koledzy i koleżanki są przekonani, że jest im ciężko... ale to dlatego, że 99% z nas nie ma innej perspektywy i innego doświadczenia.
(Po miesiącu w "korpo" większość zapijałaby potężne dawki antydepresantów wódą).3. Skala problemów.
Potwornymi problemami z jakimi się zmagamy są np. czy projekt obserwacji chomika powinien mieć nazwę "wesoły chomik", "dziarski chomik" czy "tajemniczy chomik"... lub czy na promocję szkoły lepsza będzie piosenka czy monodram (które i tak ostatecznie wykonają uczniowie).
Realne problemy od znęcania po samobójstwa, przerastają nas... wolimy udawać, że ich nie ma albo, że to "ktoś"... jakiś "inny" powinien się nimi zająć.

4. Odpowiedzialność
Ustawa "Karta nauczyciela" to 102 artykuły służące całkowitemu zwolnieniu nas z jakiejkolwiek odpowiedzialności oraz zapewnieniu przywilejów, których pozazdrościć mogliby górnicy.
Np. bardzo trudno zwolnić najgorszego na świecie nauczyciela (chyba że szkoła jest likwidowana itp.) w praktyce zaś, nigdy się z takim casusem nie spotkałem.

5. Równość.
Nie lubimy ludzi z pasją i ludzi sukcesu... wszyscy powinni być równo pasywni (choć to jest chyba "zaleta” ogólnonarodowa).
Matematyk R. (piłkarz/karateka), będący uosobieniem zaangażowania i radości z tego co się robi, jest jednocześnie najbardziej sekowanym pedagogiem w "mojej fabryce" (on również nie jest apologetą "strajku").

JEŚLI KOMUKOLWIEK ZDAJE SIĘ, ŻE DZIECIAKI BĘDĄ MIAŁY DOBRĄ EDUKACJĘ, KIEDY DOSTANIEMY NP. 5 000 - POWINIEN RÓWNIEŻ UWIERZYĆ, ŻE NOWOTWORY ZNIKNĄ KIEDY LEKARZE DOSTANĄ 8 000
odpowiedz   •   oceń :  
~prawnik, 19:38 14-04-2019,   25%
Przypominam hejtującym, że nauczyciel jest chroniony tak jak funkcjonariusz publiczny.

Art. 212 Kodeksu karnego

1.Kto pomawia inną osobę, grupę osób, instytucję, osobę prawną lub jednostkę organizacyjną niemającą osobowości prawnej o takie postępowanie lub właściwości, które mogą poniżyć ją w opinii publicznej lub narazić na utratę zaufania potrzebnego dla danego stanowiska, zawodu lub rodzaju działalności, podlega grzywnie albo karze ograniczenia wolności.

2. Jeżeli sprawca dopuszcza się czynu określonego w § 1 za pomocą środków masowego komunikowania, podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do roku.

3. W razie skazania za przestępstwo określone w § 1 lub 2 sąd może orzec nawiązkę na rzecz pokrzywdzonego, Polskiego Czerwonego Krzyża albo na inny cel społeczny wskazany przez pokrzywdzonego.

4. Ściganie przestępstwa określonego w § 1 lub 2 odbywa się z oskarżenia prywatnego.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 20:24 14-04-2019,   100%
@~prawnik O to przeszliśmy teraz do gróźb. Coraz lepiej. Jeszcze nie funkcjonariusz, a już .....
odpowiedz   •   oceń :  
~Gosc, 21:22 14-04-2019,   100%
@~prawnik Szkoda że nie pamiętasz iż oświata jest finansowana z budżetu państwa i powinna podlegać ustawowemu zakazowi strajkowania jak to jest w innych budżetowkach!
odpowiedz   •   oceń :  
Serwis eOstroleka.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
Kalnedarz imprez
grudzień 2020
PnWtŚrCzPtSoNd
 30  1  2  3  4  5  6
dk7  8  9  10  11  12  13
dk14  15  16  17  18  19  20
dk21  22  23  24  25  26  27
dk28  29  30  31  1  2  3
Dzisiaj:
Brak wydarzeń
zdjecie 6098