eOstroleka.pl
Ostrołęka,

Szansa na Via Baltika stracona, to może Rail Baltika?

REKLAMA
zdjecie 4669
REKLAMA
zdjecie 4669
- Składamy stanowczy protest przeciwko przebiegowi magistrali kolejowej Rail Baltika. Uważamy, że trasa taj magistrali powinna przebiegać przez Ostrołękę i Łomżę- mówi Wiesław Stypiński, radny Miasta Ostrołęka. Kolejny raz interesy regionu kurpiowskiego zostają ignorowane mimo korzystnych dla tak zwanego wariantu ostrołęckiego trasy międzynarodowej.
Dwie Baltiki: Via - drogowa i Rail - kolejowa istnieją od wielu lat jako idee. Jedna i druga niosą ze sobą wiele konfliktów i sporów związanych z przebiegiem.
Co do kolejowej wersji Baltiki pod uwagę brane są dwa warianty przebiegu. Jeden od Warszawy prowadzi przez Białystok, Sokółkę, Augustów i Suwałki do litewskiej granicy. Drugi ma z Białegostoku przez Grajewo zmierzać do Ełku i stamtąd dopiero w stronę Suwałk. Oba są podobnej długości, na obu większa część linii to wyłącznie jeden tor. Ostateczna decyzja ma zapaść na początku 2010 roku.
- Uważamy, że połączenie Rail Baltika przez Ostrołękę i Łomżę będzie formą rekompensaty wobec Via Baltika, która mimo rekomendacji doradczej ominęła nasze miasto. W Ostrołęce zlikwidowano rekordową- w skali kraju, ilość połączeń, zamknięto linie do Szczytna, Białegostoku i Siedlec. Pozostał tylko odcinek z Warszawą. Będziemy strać się o jak największe poparcie w naszym dążeniu do Rail Baltika - dodał.
Rail Baltica to duża szansa dla rozwoju miasta i całego regionu.
Kalendarz imprez
grudzień 2025
PnWtŚrCzPtSoNd
dk1 dk2 dk3 dk4 dk5 dk6 dk7
dk8 dk9 dk10 dk11 dk12 dk13 dk14
dk15 dk16 dk17 dk18 dk19 dk20 dk21
dk22 dk23  24  25  26  27 dk28
dk29  30  31  1  2  3  4
×