Szansa na Via Baltika stracona, to może Rail Baltika?

Dwie Baltiki: Via - drogowa i Rail - kolejowa istnieją od wielu lat jako idee. Jedna i druga niosą ze sobą wiele konfliktów i sporów związanych z przebiegiem.
Co do kolejowej wersji Baltiki pod uwagę brane są dwa warianty przebiegu. Jeden od Warszawy prowadzi przez Białystok, Sokółkę, Augustów i Suwałki do litewskiej granicy. Drugi ma z Białegostoku przez Grajewo zmierzać do Ełku i stamtąd dopiero w stronę Suwałk. Oba są podobnej długości, na obu większa część linii to wyłącznie jeden tor. Ostateczna decyzja ma zapaść na początku 2010 roku.
- Uważamy, że połączenie Rail Baltika przez Ostrołękę i Łomżę będzie formą rekompensaty wobec Via Baltika, która mimo rekomendacji doradczej ominęła nasze miasto. W Ostrołęce zlikwidowano rekordową- w skali kraju, ilość połączeń, zamknięto linie do Szczytna, Białegostoku i Siedlec. Pozostał tylko odcinek z Warszawą. Będziemy strać się o jak największe poparcie w naszym dążeniu do Rail Baltika - dodał.
Rail Baltica to duża szansa dla rozwoju miasta i całego regionu.
Kalendarz imprez
Pn | Wt | Śr | Cz | Pt | So | Nd |
30 | ![]() |
2 | 3 | ![]() |
![]() |
![]() |
7 | 8 | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
14 | 15 | ![]() |
17 | 18 | ![]() |
20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | ![]() |
27 |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |