eOstroleka.pl
Ostrołęka,

Szansa na Via Baltika stracona, to może Rail Baltika?

REKLAMA
zdjecie 1966
zdjecie 1966
REKLAMA

- Składamy stanowczy protest przeciwko przebiegowi magistrali kolejowej Rail Baltika. Uważamy, że trasa taj magistrali powinna przebiegać przez Ostrołękę i Łomżę- mówi Wiesław Stypiński, radny Miasta Ostrołęka. Kolejny raz interesy regionu kurpiowskiego zostają ignorowane mimo korzystnych dla tak zwanego wariantu ostrołęckiego trasy międzynarodowej.
Dwie Baltiki: Via - drogowa i Rail - kolejowa istnieją od wielu lat jako idee. Jedna i druga niosą ze sobą wiele konfliktów i sporów związanych z przebiegiem.
Co do kolejowej wersji Baltiki pod uwagę brane są dwa warianty przebiegu. Jeden od Warszawy prowadzi przez Białystok, Sokółkę, Augustów i Suwałki do litewskiej granicy. Drugi ma z Białegostoku przez Grajewo zmierzać do Ełku i stamtąd dopiero w stronę Suwałk. Oba są podobnej długości, na obu większa część linii to wyłącznie jeden tor. Ostateczna decyzja ma zapaść na początku 2010 roku.
- Uważamy, że połączenie Rail Baltika przez Ostrołękę i Łomżę będzie formą rekompensaty wobec Via Baltika, która mimo rekomendacji doradczej ominęła nasze miasto. W Ostrołęce zlikwidowano rekordową- w skali kraju, ilość połączeń, zamknięto linie do Szczytna, Białegostoku i Siedlec. Pozostał tylko odcinek z Warszawą. Będziemy strać się o jak największe poparcie w naszym dążeniu do Rail Baltika - dodał.
Rail Baltica to duża szansa dla rozwoju miasta i całego regionu.

Kalendarz imprez
maj 2024
PnWtŚrCzPtSoNd
 29  30 dk1 dk2 dk3 dk4 dk5
dk6 dk7 dk8 dk9 dk10 dk11 dk12
dk13 dk14 dk15 dk16  17 dk18 dk19
dk20  21 dk22  23  24  25  26
dk27  28 dk29 dk30  31  1  2
×