Szansa na Via Baltika stracona, to może Rail Baltika?

Dwie Baltiki: Via - drogowa i Rail - kolejowa istnieją od wielu lat jako idee. Jedna i druga niosą ze sobą wiele konfliktów i sporów związanych z przebiegiem.
Co do kolejowej wersji Baltiki pod uwagę brane są dwa warianty przebiegu. Jeden od Warszawy prowadzi przez Białystok, Sokółkę, Augustów i Suwałki do litewskiej granicy. Drugi ma z Białegostoku przez Grajewo zmierzać do Ełku i stamtąd dopiero w stronę Suwałk. Oba są podobnej długości, na obu większa część linii to wyłącznie jeden tor. Ostateczna decyzja ma zapaść na początku 2010 roku.
- Uważamy, że połączenie Rail Baltika przez Ostrołękę i Łomżę będzie formą rekompensaty wobec Via Baltika, która mimo rekomendacji doradczej ominęła nasze miasto. W Ostrołęce zlikwidowano rekordową- w skali kraju, ilość połączeń, zamknięto linie do Szczytna, Białegostoku i Siedlec. Pozostał tylko odcinek z Warszawą. Będziemy strać się o jak największe poparcie w naszym dążeniu do Rail Baltika - dodał.
Rail Baltica to duża szansa dla rozwoju miasta i całego regionu.
Kalendarz imprez
Pn | Wt | Śr | Cz | Pt | So | Nd |
![]() |
2 | ![]() |
![]() |
5 | ![]() |
![]() |
8 | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
15 | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
22 | 23 | ![]() |
25 | ![]() |
27 | 28 |
![]() |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |