eOstroleka.pl
Region,

Szumne zapowiedzi, a teraz... impas. Kolej nie na Podlasie

REKLAMA
REKLAMA
zdjecie 1628
Wiele wskazuje na to, że rewitalizacja linii kolejowej nr 36 Łapy-Śniadowo-Ostrołęka może mocno przeciągnąć się w czasie. Pieniądze przesuwane są na sfinansowanie linii prowadzących do polsko-białoruskiej granicy, o czym informuje TVP 3 Białystok.

- Łomża na mapie kolejowej miała stać się wyraźnym punktem, a decyzja PKP PLK o rezygnacji z rewitalizacji linii kolejowej na trasie Łomża-Śniadowo jest dla mnie i mieszkańców Łomży bardzo złą informacją - mówi Marusz Chrzanowski, prezydent Łomży. Jest on wyraźnie zmartwiony decyzją władz wojewódzkich.

PKP PLK przyznaje, że nie odstępuje od realizacji inwestycji, ale w rozmowach z marszałkiem województwa podlaskiego dało się słyszeć, że priorytety dla władz województwa są inne. Stąd przesunięcie środków w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego.

Przypomnijmy, że jeszcze w 2016 roku zapowiadano, że linią kolejową nr 36 będzie możliwy ruch towarowy i pasażerski z prędkością 120 km/h.

- Linia nr 36 Ostrołęka - Łapy to niezelektryfikowany jednotorowy szlak o całkowitej długości blisko 88 km. Ruch pasażerski na tej linii zawieszono w 2000 roku. Obecnie ruch kolejowy prowadzony jest sezonowo, dotyczy to głównie przewozów towarowych oraz przejazdów okolicznościowych. Co ciekawe, w Łapach linia ta łączy się z linią E75 Warszawa-Białystok. Jej remont może więc otworzyć szansę na kolejowe połączenie Ostrołęki z Białymstokiem - pisaliśmy wówczas w naszym serwisie.

Jak widać, na razie jazda z taką prędkością pozostanie jedynie w sferze marzeń.
REKLAMA

Wasze opinie

STOP HEJT. Twoje zdanie jest ważne, ale nie może ranić innych.
Zastanów się, zanim dodasz komentarz
Brak możliwości komentowania artykułu po trzech dniach od daty publikacji.
Komentarze po 7 dniach są czyszczone.
Kalendarz imprez
lipiec 2025
PnWtŚrCzPtSoNd
 30 dk1  2  3 dk4 dk5 dk6
 7  8 dk9  10 dk11 dk12  13
 14  15 dk16  17  18 dk19  20
 21  22  23  24  25  26  27
 28  29  30  31  1  2  3
×