eOstroleka.pl
Polska,

Tankowanie do pełna - dlaczego jest takie ważne?

REKLAMA
zdjecie 9967
zdjecie 9967
REKLAMA

Jak często zdarza się nam tankowanie pod korek? Wielu kierowców robi to zazwyczaj dopiero w momencie, gdy wyruszają w kilkuset kilometrową podróż. Na co dzień jedynie częściowo uzupełniamy bak, również ze względu na oszczędności. Pytanie tylko, czy takie podejście jest dla nas korzystne?

Jazda na rezerwie

Nieustający wzrost cen paliw to jedna z największych bolączek kierowców. Z roku na rok benzyna drożeje, a tankowanie auta do pełna pochłania jeszcze większe wydatki. Wielu posiadaczy aut woli po prostu zatankować za określoną kwotę, niż napełniać bak pod korek przy każdej wizycie na stacji. Taki nawyk wyrobili sobie zwłaszcza posiadacze samochodów z autogazem. W ich wypadku benzyna potrzebna jest jedynie podczas rozruchu pojazdu, po co więc tankować większą ilość?    

Skutki jazdy z niepełnym bakiem

Wydawałoby się, że takie rozwiązanie niesie za sobą wyłącznie korzyści. Okazuje się jednak, że niepełny bak może być także źródłem problemów. Pozostawiając w zbiorniku wolną przestrzeń, sprawiamy, że znajdujące się tam powietrze zaczyna się skraplać i osadzać na ściankach. Taka sytuacja może poskutkować poważnymi konsekwencjami. Przede wszystkim osadzająca się na ścianach zbiornika wilgoć może w dłuższej perspektywie doprowadzić do powstania korozji. Z czasem kropelki wody oraz rdza zaczną przedostawać się do układu paliwowego. Wszelkie zanieczyszczenia wpływają bardzo niekorzystnie na stan auta. Mogą doprowadzić do poważnego uszkodzenia elementów silnika np. wtrysków paliwa.

Tego typu problemy będą jeszcze bardziej odczuwalne w miesiącach zimowych. Siarczyste mrozy mogą sprawić, że osadzająca się w zbiorniku paliwa wilgoć zacznie zamarzać. Drobinki wody mogą przedostawać się również do benzyny. Z czasem będzie ich coraz więcej, a zamarznięcie może sprawić, że w układzie paliwowym powstanie lodowy czop, który unieruchomi nasz samochód.

zdjecie

Problem wody w zbiorniku paliwa dotyczy każdego pojazdu spalinowego - diesla i benzyny. Po przejechaniu zaledwie 10km temperatura paliwa wzrasta o 50 stopni a czasami i więcej - duże wahania temperatur paliwa w zbiorniku przyspieszają skraplanie się wody. Problem ten w skrajnych przypadkach może spowodować wtryśnięcie zimnej wody do nagrzanego cylindra, odkształcanie elementów i szybsze zużycie jednostki. Bardzo rzadko, ale zdarza się również pękanie pierścieni tłokowych.

Jak dbać o układ paliwowy?

Co możemy zrobić, by uchronić się przed takim scenariuszem? Na początek należy pozbyć się wody, która może zalegać w baku. W tym celu najlepiej wyposażyć się w dodatek do paliwa. Tego typu środki wiążą wodę znajdującą się w zbiorniku pojazdu i pomaga pozbyć się jej z całego systemu paliwowego. Dodatkowo preparaty zmniejszają wilgotność w całym układzie, pomagają oczyścić poszczególne elementy z osadów i zanieczyszczeń. Wiele takich środków można nabyć w zasadzie na każdej stacji benzynowej. Środki ogólnodostępne zabezpieczą przed zamarznięciem paliwa, jednak aby odczuć efekt warto sięgnąć po markowe preparaty, które nie dość że usuną wodę ze zbiornika, oczyszczą go ze szlamu, który zbiera się przez lata, to również są na tyle silne, że oczyszczą wtryskiwacze. Przykładem silnego preparatu dla jednostki Diesla jest Diesel System Cleaner brytyjskiej firmy TEC 2000, a do silnika benzynowego dodatek Fuel System Cleaner.

 

artykuł sponsorowany

Wasze opinie

STOP HEJT. Twoje zdanie jest ważne, ale nie może ranić innych.
Zastanów się, zanim dodasz komentarz
Brak możliwości komentowania artykułu po trzech dniach od daty publikacji.
Komentarze po 7 dniach są czyszczone.
Kalendarz imprez
kwiecień 2024
PnWtŚrCzPtSoNd
dk1 dk2 dk3 dk4 dk5 dk6 dk7
dk8 dk9 dk10 dk11 dk12 dk13 dk14
dk15 dk16 dk17 dk18 dk19 dk20 dk21
dk22 dk23 dk24 dk25 dk26 dk27 dk28
dk29 dk30  1  2  3  4  5
×