eOstroleka.pl
Ostrołęka,

Uczniowie zadowoleni, szkoły doposażone, czas dobrze przepracowany

REKLAMA
zdjecie 4508
zdjecie 4508
REKLAMA
zdjecie 4508
Tak można w skrócie podsumować projekt, który był realizowany w sześciu ostrołęckich szkołach podstawowych. Jego zakończenie było przyczynkiem do dzisiejszego zapoznania  z jego efektami  zarówno biorących w nim udział, jak i sprawujących nadzór. - czytamy na stronie Urzędu Miasta Ostrołęki

Warto przypomnieć, że w projekcie uczestniczyło 540 uczniów z klas I-III. Jego budżet wyniósł ogółem 514.546,97 zł, z czego 108.000 zł przeznaczone zostało na zajęcia dodatkowe, a 406.546,97 zł na doposażenie bazy dydaktycznej w szkołach.  Za osiągnięte efekty i zaangażowanie dziękował nauczycielom prowadzącym i biorącym w projekcie prezydent Janusz Kotowski. Zapewnił też obecne na spotkaniu dzieci, które były bezpośrednim beneficjentem programu, że każda dodatkowa godzina pracy spędzona z nimi przez pedagogów, była godziną przynoszącą konkretną wiedzę lub efekty rehabilitacyjne. A przede wszystkim godziną nauczycielskiej opieki nad najbardziej jej potrzebującymi.
„Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I–III szkół podstawowych” – był to projekt systemowy skierowany do uczniów klas I-III szkół podstawowych, realizowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, przygotowany przez Ministerstwo Edukacji Narodowej we współpracy z Ministerstwem Rozwoju Regionalnego oraz Komisją Europejską. Na jego realizację udało się ostrołęckiemu samorządowi pozyskać ponad pół miliona złotych unijnej dotacji.

W ramach projektu szkoły otrzymały wsparcie na:
a)    Zajęcia dodatkowe wspierające indywidualizację procesu dydaktycznego, w zależności od rozpoznanych potrzeb uczniów klas I–III szkół podstawowych, a w szczególności:
- zajęcia dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu, w tym także zagrożonych ryzykiem dysleksji,
- zajęcia dla dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych,
- zajęcia logopedyczne dla dzieci z zaburzeniami rozwoju mowy,
- zajęcia socjoterapeutyczne i psychoedukacyjne dla dzieci z zaburzeniami komunikacji społecznej,
- gimnastykę korekcyjną dla dzieci z wadami postawy,
- specjalistyczne zajęcia terapeutyczne (np. hipoterapię, muzykoterapię czy dogoterapię) dla dzieci niepełnosprawnych,
- zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów wybitnie uzdolnionych ze szczególnym uwzględnieniem nauk matematyczno-przyrodniczych (np. prowadzenie obserwacji przyrodniczych).

W projekcie uczestniczyły dzieci ze szkół podstawowych nr 2, 3, 4, 5, 6 i 10.

źródło: ostroleka.pl
Kalendarz imprez
wrzesień 2025
PnWtŚrCzPtSoNd
dk1  2 dk3 dk4  5 dk6 dk7
 8 dk9 dk10 dk11 dk12 dk13 dk14
 15 dk16 dk17 dk18 dk19 dk20 dk21
dk22 dk23 dk24  25 dk26 dk27 dk28
dk29  30  1  2  3  4  5
×