Uczniowie zadowoleni, szkoły doposażone, czas dobrze przepracowany

Warto przypomnieć, że w projekcie uczestniczyło 540 uczniów z klas I-III. Jego budżet wyniósł ogółem 514.546,97 zł, z czego 108.000 zł przeznaczone zostało na zajęcia dodatkowe, a 406.546,97 zł na doposażenie bazy dydaktycznej w szkołach. Za osiągnięte efekty i zaangażowanie dziękował nauczycielom prowadzącym i biorącym w projekcie prezydent Janusz Kotowski. Zapewnił też obecne na spotkaniu dzieci, które były bezpośrednim beneficjentem programu, że każda dodatkowa godzina pracy spędzona z nimi przez pedagogów, była godziną przynoszącą konkretną wiedzę lub efekty rehabilitacyjne. A przede wszystkim godziną nauczycielskiej opieki nad najbardziej jej potrzebującymi.
„Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I–III szkół podstawowych” – był to projekt systemowy skierowany do uczniów klas I-III szkół podstawowych, realizowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, przygotowany przez Ministerstwo Edukacji Narodowej we współpracy z Ministerstwem Rozwoju Regionalnego oraz Komisją Europejską. Na jego realizację udało się ostrołęckiemu samorządowi pozyskać ponad pół miliona złotych unijnej dotacji.
W ramach projektu szkoły otrzymały wsparcie na:
a) Zajęcia dodatkowe wspierające indywidualizację procesu dydaktycznego, w zależności od rozpoznanych potrzeb uczniów klas I–III szkół podstawowych, a w szczególności:
- zajęcia dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu, w tym także zagrożonych ryzykiem dysleksji,
- zajęcia dla dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych,
- zajęcia logopedyczne dla dzieci z zaburzeniami rozwoju mowy,
- zajęcia socjoterapeutyczne i psychoedukacyjne dla dzieci z zaburzeniami komunikacji społecznej,
- gimnastykę korekcyjną dla dzieci z wadami postawy,
- specjalistyczne zajęcia terapeutyczne (np. hipoterapię, muzykoterapię czy dogoterapię) dla dzieci niepełnosprawnych,
- zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów wybitnie uzdolnionych ze szczególnym uwzględnieniem nauk matematyczno-przyrodniczych (np. prowadzenie obserwacji przyrodniczych).
W projekcie uczestniczyły dzieci ze szkół podstawowych nr 2, 3, 4, 5, 6 i 10.
źródło: ostroleka.pl

Zobacz również
Kalendarz imprez
| Pn | Wt | Śr | Cz | Pt | So | Nd |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 | 20 |
21 |
22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 |



1
2
20
22