2020-04-25T13:02:00+02:00 eOstroleka.pl
Powiat ostrołecki,

Wybory prezydenckie 2020: Poczta chce dane mieszkańców. Jest decyzja wójta gminy Rzekuń

REKLAMA
REKLAMA
2
2
61

Wójt gminy Rzekuń Bartosz Podolak ogłosił swoją decyzję w sprawie przekazania danych mieszkańców Poczcie Polskiej w celu przygotowania wyborów korespondencyjnych na prezydenta RP. "Na dzień dzisiejszy prawo nie pozwala mi wydać dokumentów" - napisał na Facebooku.

Wybory prezydenckie zaplanowane zostały na 10 maja 2020 roku. W ich przeprowadzeniu poważnie przeszkodzić może jednak epidemia koronawirusa. Pojawił się pomysł głosowania wyłącznie korespondencyjnego - ustawa w tej sprawie została przyjęta przez Sejm, ale Senat jeszcze jej nie rozpatrzył. Można mieć podejrzenia graniczące z pewnością, że Senat ustawę odrzuci i wróci ona do Sejmu.

Ostatnio w mediach pojawiły się informacje, że samorządy otrzymały od Poczty Polskiej prośbę o przekazanie danych mieszkańców do przeprowadzenia wyborów korespondencyjnych. Niektórzy samorządowcy odpowiedzieli wprost, że nie przekażą danych mieszkańców. Głos w tej sprawie zabrał też wójt gminy Rzekuń Bartosz Podolak.

Nie stoję ponad prawem, ale na dzień dzisiejszy prawo nie pozwala mi wydać dokumentów, zawierających dane osobowe moich mieszkańców na wniosek podmiotu, który nie posiada do tego stosownej legitymacji. Zaznaczam, że nie chodzi o moje zdanie, moją opinię czy też poglądy. Chodzi o bezpieczeństwo mieszkańców i szacunek do prawa. Do wydawania jakichkolwiek danych osobowych podchodzimy ze szczególną pieczołowitością. Mieszkańcy muszą czuć się bezpieczni i mieć poczucie, że gmina czuwa nad ich dobrem

- poinformował wójt gminy Rzekuń Bartosz Podolak.

Włodarz gminy zaznaczył, że jeżeli prawo będzie tak stanowić, to udostępni dane mieszkańców Poczcie Polskiej. Na razie jednak tak nie jest.

Pytanie czy kiedyś udostępnimy takie dane podmiotowi jakim jest Poczta Polska? Tak, udostępnimy jeżeli prawo będzie tak stanowiło. Jeżeli wszystko będzie zgodne z przepisami jakie znamy. Jeżeli będzie bezpieczne dla mieszkańców i nie będzie narażało na jakiekikolwiek uszczerbek. To rzecz istotna, to rzecz ważna i odpowiedzialna. Dotychczas wezwanie poczty, opinia wojewody, czy nawet zapis konferencji prasowej premiera, prawa nie stanowią. Prawo to ustawy, rozporządzenia i uchwały

- podkreślił.

Wasze opinie

STOP HEJT. Twoje zdanie jest ważne, ale nie może ranić innych.
Zastanów się, zanim dodasz komentarz
Brak możliwości komentowania artykułu po trzech dniach od daty publikacji.
~o kur, 14:12 25-04-2020,   46%
spojrzeliscie na tę fotę??
Tak wyglada poważny człowiek?
NIe żebym wyglądu sie czepiał. ale pod tym uśmiechem wszyscy wiedza co sie kryje.
Obłuda fałsz i msciwość.
Brak wiedzy o samorządzie i inwestycjach.
rozpuścił 30 mln po zostawione przez poprzednika
a co do list wyboryczych??

Koledzy z peselu nie kazali?
PSL tak ma bedzie wsadzac kij w szprychy
odpowiedz   •   oceń :  
~Ola, 14:52 25-04-2020,   54%
@~o kur Może nie wygląda poważnie, ale poważnie podchodzi do prawa i bezpieczeństwa danych osobowych.  
odpowiedz   •   oceń :  
~kur-o, 20:18 25-04-2020,   25%
@~o kur A co ma fota do decyzji? Nie liczy się wygląd, tylko podejście do zasad prawa. I tu się zgadza.
odpowiedz   •   oceń :  
~G, 21:40 25-04-2020,   28%
@~kur-o Pełen szacunek panie wójcie. Merytorycznie i dobrze
odpowiedz   •   oceń :  
~Y, 22:16 25-04-2020,   25%
@~o kur Jestem dumny że mamy takiego wójta
odpowiedz   •   oceń :  
~Oj, 00:10 26-04-2020,   72%
@~o kur Kinia ,jakich moich mieszkańców?,mieszkańców Gminy.Juz w głowie Tobie się pokręciło  od tej władzy chyba.!Porażka ! Zejdź na ziemię Kina!
odpowiedz   •   oceń :  
~PIS, 08:45 26-04-2020,   67%
@~o kur A ja chcę głosować, jak możesz podejmować takie decyzję. Każdy powinien mieć wybór, jak nie będzie chciał to nie zaglosuje. Bardzo zła decyzja.  
odpowiedz   •   oceń :  
~Y, 09:53 26-04-2020,   25%
@~PIS Decyzja jest świetna i wszyscy to wiedzą.  Brawo
odpowiedz   •   oceń :  
~gość 22, 10:26 26-04-2020,   100%
@~Y wyjście jest proste ,nawet bardzo proste ,żeby totalni nie mieszali . Komisja wyborcza prosi prezydenta o listy wyborcze - jej nie może odmówić ,a od niej poprosi P.P i otrzyma bo jest stanowisko państwowej komisji ,która każe je udostępnić.  
odpowiedz   •   oceń :  
~Ola, 10:45 26-04-2020,   50%
@~gość 22 Śmieszny człowiek. Zdjęcie nieadekwatne do powagi sytuacji.  
odpowiedz   •   oceń :  
~Wiesiek, 10:46 26-04-2020,   50%
@~o kur A JA CHCĘ ZAGŁOSOWAĆ I PROSZĘ MNIE TO ZAPEWNIĆ .
NIE JESTEM PANA WÓJTA MIESZKAŃCEM
JESTEM MIESZKAŃCEM GMINY. NIE POPIERAM PSL
odpowiedz   •   oceń :  
~?, 10:51 26-04-2020,   -
@~Wiesiek Czy sprawa łapówek trwa? To mnie bardziej martwi bo jeśli mamy do czynienia z przekrętami to nasze pesele są w niebezpieczeństwie już  
odpowiedz   •   oceń :  
~hymn, 11:17 26-04-2020,   0%
@~? Śpiewamy hymn pochwalny panu Stanisławowi co to gminę wyciągnął z błota niewoli. Z bezdroża skierował na drogi proste i asfaltowe. Co nam wybudował SUW w Drwczy.
Co nasze nieczystości skierował w rury kanalizacyjne
Chwalmy pana Stanisława za świetlic pięknych dostatek i płace zabaw. Dziękujemy mu za siłownię będące miejscem siły i wytchnienia na lonie Pana.
Dziękujemy mu za przepiękny dom gminy i za to że nauczył urzędników sluzyć ludziom.
Nieśmy pieśń radosną o jego uczciwości i sprawiedliwości..
Przepraszajmy go za niegodziwości nasze w hejterskich komentarza za namową kini
Z radością czekajmy na jego powrot w chwale

Nie chcemy już fejsbukowego wojta co na manowce nas zawiódł i oczerniać kazał Ciebie
Wracaj Stanisławie budowniczy uczciwy gospodarz Ty nasz.
Wrócisz A uczciwość gospodarności i rozwój będą twoim triumfem
odpowiedz   •   oceń :  
~Łabędzi śpiew, 14:10 26-04-2020,   -
@~hymn Ha, ha, ha chyba sam sobie te hymny wypisuje. I wylewa krokodyle łzy nad straconymi szansami.  Mleko się rozlało dwa lata temu, a  po trzech kolejnych ludzie zapomną, że ktoś taki był w ogóle w gminie.  
odpowiedz   •   oceń :  
~teos, 14:21 26-04-2020,   -
@~Łabędzi śpiew to tylko ty kinia sie sam wychwalasz
a o poprzedniku nie da sie zapomnieć
bo zostały po nim wodociągi
drogi po ktorych codziennie jeżdzimy
kanalizacja świetlice
i wiele innych
w tym szczunek kultura i co ważne kiniu uczciwość !!!
rozne rzeczy mu zarzucali ale nikt że łapownik czy faktury pisał za kogoś
odpowiedz   •   oceń :  
~Zonk, 15:58 25-04-2020,   82%
PSL i wszystko jasne.Kosiniak nie kazal.
Wojewoda podziekuje
odpowiedz   •   oceń :  
~Janek, 17:55 25-04-2020,   42%
Słusznie Panie wojcie
odpowiedz   •   oceń :  
~wyborca peezelu, 18:34 25-04-2020,   60%
Niech  dalej cwaniakuje to jest gówniarstwo. Chłoptaś.




odpowiedz   •   oceń :  
~mops, 20:21 25-04-2020,   28%
@~wyborca peezelu Wynaleźli RODO, to niech się teraz nie czepiają. Wydanie takich danych musi być zgodne z prawem, a być reakcją na czyjąś prośbę lub opinię.
odpowiedz   •   oceń :  
~Hili, 22:14 25-04-2020,   29%
@~mops Dokładnie wprowadzili rodo a teraz co? Każą takie rzeczy robić. Wójt dobrze zrobił
odpowiedz   •   oceń :  
~Kolo, 10:52 26-04-2020,   -
@~Hili W Lelisie wypisywał faktury za wykonawców a teraz jaki prawy.  
odpowiedz   •   oceń :  
~ela, 11:12 26-04-2020,   -
@~Kolo Jak możesz takie rzeczy pisać ?
Toć to trzeba by być niespełna rozumu żeby faktury za wykonawców pisać.

Chyba teraz to przesadziłeś??

NO chyba że ktoś stracił kontakt z rzeczywistościa
odpowiedz   •   oceń :  
~prawo.pl, 14:20 26-04-2020,   0%
@~wyborca peezelu Konsekwencje przekazania danych przez gminy

Prof. Robert Suwaj z Politechniki Warszawskiej, adwokat w kancelarii Suwaj, Zachariasz Legal podkreśla, że gmina, wysyłając te dane w obecnym stanie prawnym, naraża się na odpowiedzialność z tytułu nielegalnego przekazywania danych osobowych. – To wójt, burmistrz, prezydent miasta będzie ewentualnie odpowiadał jako osoba przekazująca dane bez podstawy, bo to wobec niego każda osoba, której dane będą przekazane, będzie mogła dochodzić odpowiedzialności – podkreśla. Jak wyjaśnia, materialnie nie ma podstaw do takiego działania. Przede wszystkim konieczne jest wskazanie podstawy prawnej polecenia, bo gminy zajmują się administrowaniem danymi osobowymi na zlecenie administracji rządowej, prowadząc spis wyborców.

Według prof. Anny Rakowskiej-Treli, przekazanie danych będzie naruszeniem prawa, bo nie można bez podstawy prawnej przekazywać danych obywateli. – Wójt, burmistrz, prezydent może się narazić nawet na zarzut przestępstwa przekroczenia uprawnień, bo byłoby to przekroczeniem uprawnień – mówi. Według niej byłby to ten sam rodzaj naruszenia, jak przy nakazaniu drukowania kart wyborczych.

Czytaj więcej na Prawo.pl:
https://www.prawo.pl/samorzad/przekazanie-poczcie-danych-ze-spisu-wyborcow-przez-gminy-nie-ma,499743.html
odpowiedz   •   oceń :  
~Wójt porządny człowiek, 21:07 26-04-2020,   -
@~wyborca peezelu Cieszę się że gmina zarządza tak rozsądny człowiek.
Wypowiedzi bardzo trafione a poglądy rozsądne
odpowiedz   •   oceń :  
~marczyk, 20:16 25-04-2020,   75%
Podpalić Polskę, żeby tylko zaszkodzić PISowi
odpowiedz   •   oceń :  
~blum, 20:19 25-04-2020,   23%
@~marczyk Co ma piernik do wiatraka? Pisać rozumne prawo w sejmie, to nie będzie problemów z interpretacją.  
odpowiedz   •   oceń :  
~Yhydfh, 22:16 25-04-2020,   30%
@~blum No przecież tu nikt nikogo nie atakuje. Wypowiedź piękna i wójt ma rację. Trzeba dostosować przepisy i będzie dobrze
odpowiedz   •   oceń :  
~Ty, 10:48 26-04-2020,   -
@~Yhydfh Nie przesadzaj Kinia. Jaka piękna wypowiedź? W czym to piękno? Żenada.  
odpowiedz   •   oceń :  
~odsyłacz, 20:57 25-04-2020,   0%
Zapraszam do lektury https://kipk.pl/dokumenty/opiniaspiswyborcow.pdf?fbclid=IwAR1v9YaK9Q6_HJfIHtejvNK_DRoNcm71oY_8lgY2Wj_QNnCTas_ccnJ47Vw
odpowiedz   •   oceń :  
~Henryka, 21:17 25-04-2020,   70%
@~odsyłacz Jak panu nie wstyd ,przeciw Polskiej racji stanu.
PSL-owski aparatczyk
odpowiedz   •   oceń :  
~Tytud, 21:41 25-04-2020,   40%
@~Henryka Przeczytaj co pan wójt napisał. To bardzo mądra i wyważona odpowiedz . Brawo
odpowiedz   •   oceń :  
~Reta, 10:53 26-04-2020,   100%
@~Tytud Myślisz że to Pan Wójt napisał?
Bo ja myślę że on nic nie pisze tylko pozuje do zdjęć.
Raczej się nie mylę.  
odpowiedz   •   oceń :  
~R, 11:22 26-04-2020,   0%
@~Reta Wójt to samodzielny człowiek. Widać po działaniach.

On pracuje. I te prace widać
odpowiedz   •   oceń :  
~Zygmunt, 22:17 25-04-2020,   34%
Wypowiedź trafiona w cel. Godna polityka. Brawo
odpowiedz   •   oceń :  
~Kinia, 00:15 26-04-2020,   50%
@~Zygmunt A co na to wszystko Zdzisiu ministrant? Niby zagorzały PIS owiec a zarazem zwolennik Kini.Dla kasy to służy dwóm panom,a może nawet trzem?Kto da więcej?
odpowiedz   •   oceń :  
~Kinia, 09:52 26-04-2020,   100%
@~Kinia A co na to Edek ? Podgląd zmienia co kadencję 3 wójt i 3 nie pasuje. Edek co z tobą? Weź się chłopie za robotę a ty tylko mielesz jezorem
odpowiedz   •   oceń :  
~Ostrołękę., 10:48 26-04-2020,   -
@~Kinia Okropnie fałszywy uśmiech aż dziw że się tyle ludzi nabrało.  
odpowiedz   •   oceń :  
~Do wyżej, 10:49 26-04-2020,   -
@~Ostrołękę. To prawda ale już mu nie do śmiechu.
Czekamy na oświadczenie na temat łapówek.  
odpowiedz   •   oceń :  
~Kij, 10:55 26-04-2020,   -
@~Do wyżej No dyplomata to z niego żaden.  
odpowiedz   •   oceń :  
~PiS, 10:56 26-04-2020,   50%
@~Kij Ma Pan obowiązek umożliwić ludziom głosowanie.
Prywatnych poglądów nie może Pan przedkładać nad prawo ludzi do udziału w wyborach.  
odpowiedz   •   oceń :  
~Roman, 10:43 26-04-2020,   100%
Pana poglądy polityczne są wszystkim znane.
PSL
Stąd taka decyzja więc się proszę prawem nie zasłaniać.
odpowiedz   •   oceń :  
~Ten, 11:00 26-04-2020,   100%
@~Roman A nie można było zdjęcia np.urny wyborczej zamieścić.
Nie ma wójt przesytu własnej osoby?
Powodów do zachwytu nie ma. Brakuje mężczyzny.
Fircyk.  
odpowiedz   •   oceń :  
~***, 11:01 26-04-2020,   100%
@~Ten To się nazywa narcyzm w apogeum.  
odpowiedz   •   oceń :  
~obserwator, 14:14 26-04-2020,   50%
@~Roman Polecenie przekazania Poczcie Polskiej S.A. spisu wyborców zawierających dane wszystkich wyborców, celem organizacji wyborów korespondencyjnych, w stanie prawnym na dzień 23 kwietnia 2020 r. nie posiada podstawy prawnej i może nosić znamiona przestępstwa. Przestępstwem może być także przekazanie spisu wyborców (informacji chronionych) podmiotowi nieuprawnionemu. - poczytaj sobie https://kipk.pl/dokumenty/opiniaspiswyborcow.pdf?fbclid=IwAR1v9YaK9Q6_HJfIHtejvNK_DRoNcm71oY_8lgY2Wj_QNnCTas_ccnJ47Vw
odpowiedz   •   oceń :  
~hymn, 11:21 26-04-2020,   0%
Śpiewamy hymn pochwalny panu Stanisławowi co to gminę wyciągnął z błota niewoli. Z bezdroża skierował na drogi proste i asfaltowe. Co nam wybudował SUW w Drwczy.
Co nasze nieczystości skierował w rury kanalizacyjne
Chwalmy pana Stanisława za świetlic pięknych dostatek i płace zabaw. Dziękujemy mu za siłownię będące miejscem siły i wytchnienia na łonie Pana.
Dziękujemy mu za przepiękny dom gminy i za to że nauczył urzędników służyć ludziom.
Nieśmy pieśń radosną o jego uczciwości i sprawiedliwości..
Przepraszajmy go za niegodziwości nasze w hejterskich komentarza za namową kini
Z radością czekajmy na jego powrót w chwale

Nie chcemy już fejsbukowego wojta co na manowce nas zawiódł i oczerniać kazał Ciebie
Wracaj Stanisławie budowniczy uczciwy gospodarz Ty nasz.
Wrócisz A uczciwość gospodarności i rozwój będą twoim triumfem
odpowiedz   •   oceń :  
~monia, 11:24 26-04-2020,   34%
@~hymn
Fakt. Porżadny gość i jak sie pomyśli to naprawde dla gminy dużo zrobił
Na dodatek patriotyczne podejście.
Świetny gospodarz i wychowawca młodzieży
odpowiedz   •   oceń :  
~Romek, 11:44 26-04-2020,   50%
@~monia Rozmawiałem z sąsiadami co głosowali na obecnego. Otwarcie mówią że im wstyd.
Że dali się tak zwieść.  Po co było zmieniać skoro był dobry gospodarz  
odpowiedz   •   oceń :  
~do S, 12:58 26-04-2020,   100%
@~hymn Chyba sam te hymny wypisuje, bo już mu dwa lata temu podziękowali  
odpowiedz   •   oceń :  
~T, 13:14 26-04-2020,   -
@~do S Kinia czt ty myśłisz że wszyscy sa tacy jak ty??!!

odpowiedz   •   oceń :  
~turek, 13:51 26-04-2020,   -
@~monia No ten to by już ze dwa dni przed terminem wydał wszystkie listy swoim mocodawcom.
odpowiedz   •   oceń :  
~mirek, 13:54 26-04-2020,   100%
@~turek no tak jeśłi mocodawcy by byli PSLu to zdecydowanie prawo by pozwalało
odpowiedz   •   oceń :  
~T, 11:22 26-04-2020,   100%
Chodził od drzwi do drzwi i żebrał. Ludzie nie zauwżyli tego fałszu i obludy
Dali się nabrać na te frazesy
a teraz rodzina plus i wyplaty po dychu
Pogarda i nieudacznictwo
odpowiedz   •   oceń :  
~Brawo, 21:05 26-04-2020,   -
@~T Wyrażam wielkie uznanie dla Pana Wójta za jego rozsądek
odpowiedz   •   oceń :  
~def, 12:56 26-04-2020,   50%
Brawo za normalne podejście do sprawy. Tak trzymać Panie wójcie.  
odpowiedz   •   oceń :  
~Sam, 13:45 26-04-2020,   -
@~def Kinia,nie napuszczaj radnych  jeden  przeciwko drugiemu, to takie słabe.Myslisz że  wszyscy wierzą w te głupoty ktore tu wypisujesz?Ty ochydny trolu internetowy!
odpowiedz   •   oceń :  
~def, 13:52 26-04-2020,   100%
@~Sam A ty kim jesteś? Supertrollem jak z góry zakładasz, kto pisze.
odpowiedz   •   oceń :  
~mieszkaniec, 13:48 26-04-2020,   0%
Dobrze Panie Wójcie,  niech powstaną konkretne przepisy umożliwiające takie działania .
odpowiedz   •   oceń :  
~prawo.pl, 14:16 26-04-2020,   0%
Konsekwencje przekazania danych przez gminy

Prof. Robert Suwaj z Politechniki Warszawskiej, adwokat w kancelarii Suwaj, Zachariasz Legal podkreśla, że gmina, wysyłając te dane w obecnym stanie prawnym, naraża się na odpowiedzialność z tytułu nielegalnego przekazywania danych osobowych. – To wójt, burmistrz, prezydent miasta będzie ewentualnie odpowiadał jako osoba przekazująca dane bez podstawy, bo to wobec niego każda osoba, której dane będą przekazane, będzie mogła dochodzić odpowiedzialności – podkreśla. Jak wyjaśnia, materialnie nie ma podstaw do takiego działania. Przede wszystkim konieczne jest wskazanie podstawy prawnej polecenia, bo gminy zajmują się administrowaniem danymi osobowymi na zlecenie administracji rządowej, prowadząc spis wyborców.

Według prof. Anny Rakowskiej-Treli, przekazanie danych będzie naruszeniem prawa, bo nie można bez podstawy prawnej przekazywać danych obywateli. – Wójt, burmistrz, prezydent może się narazić nawet na zarzut przestępstwa przekroczenia uprawnień, bo byłoby to przekroczeniem uprawnień – mówi. Według niej byłby to ten sam rodzaj naruszenia, jak przy nakazaniu drukowania kart wyborczych.

Czytaj więcej na Prawo.pl:
https://www.prawo.pl/samorzad/przekazanie-poczcie-danych-ze-spisu-wyborcow-przez-gminy-nie-ma,499743.html
odpowiedz   •   oceń :  
~mieszkaniec, 15:19 26-04-2020,   0%
Dobrze Panie Wójcie,  niech powstaną konkretne przepisy umożliwiające takie działania .
odpowiedz   •   oceń :  
~Mieszkanka Rzekunia, 18:35 26-04-2020,   -
Wyrażam wielkie uznanie dla Pana Wójta za jego rozsądek. Sama mam do czynienia zawodowo z obecną sytuacją, i wiem że to co chce w tej chwili rząd i w jakiej formie chce to zrobić,  to jest wielki skandal. Panie Wójcie, popieram Pana bardzo i gratuluję odwagi i rozsądku.
odpowiedz   •   oceń :  
~Ostrołęczanin, 00:49 27-04-2020,   -
To jest zamach stanu na urząd prezydenta RP! Każdy zamachowiec powinien być aresztowany! Żadne prawo nie może stać nad prawem wyborczym. Demokracja jest nadrzędnym prawem republiki. Chyba, że Polska nie jest już republiką!
odpowiedz   •   oceń :  
Serwis eOstroleka.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
Zobacz również
Kalnedarz imprez
styczeń 2021
PnWtŚrCzPtSoNd
 28  29  30  31  1  2  3
 4  5  6  7  8  9  10
 11  12  13  14  15  16  17
 18  19  20  21  22 dk23  24
 25  26  27  28  29  30  31
Dzisiaj:
Brak wydarzeń