W Wyższej Szkole Administracji Publicznej w Ostrołęce zorganizowano konferencję dotyczącą autyzmu. Wydarzenie zgromadziło specjalistów, nauczycieli, terapeutów oraz rodziców dzieci z autyzmem.
Program konferencji, której gościem specjalnym był poseł na Sejm RP Marcin Grabowski, obejmował szereg istotnych zagadnień. Jednym z kluczowych tematów była funkcjonalna edukacja dla dzieci z autyzmem. Prelegenci przedstawili nowoczesne metody nauczania, które kładą nacisk na rozwijanie praktycznych umiejętności życiowych, adaptując programy edukacyjne do indywidualnych potrzeb i możliwości uczniów z autyzmem.
Był też wykład na temat komunikowania się z dziećmi autystycznymi, w programie znalazło się też poruszenie kwestii seksualności dzieci i młodzieży z autyzmem oraz roli diety w łagodzeniu objawów zaburzeń.
Wydarzenie stało się platformą wymiany doświadczeń i budowania sieci wsparcia dla osób zaangażowanych w opiekę nad dziećmi z autyzmem.
Konferencję zorganizowały Niepubliczny Terapeutyczny Punkt Przedszkolny "Wyjątkowy Maluch" oraz Niepubliczna Szkoła Podstawowa Specjalna "Wyjątkowy Uczeń".
Wasze opinie
STOP HEJT. Twoje zdanie jest ważne, ale nie może ranić innych.
Zastanów się, zanim dodasz komentarz
Brak możliwości komentowania artykułu po trzech dniach od daty publikacji.
~Lolipop, 21:19 25-04-2025, -
Szkoda, że sporo wolnych miejsc, bo temat ważny.
~..., 08:34 26-04-2025, 100%
@~Lolipop
Szkoda, ale ludzie pracują i nie każdy mógł być.
~Xd, 21:19 26-04-2025, -
@~...
Szkoda, że nie było informacji wcześniej np w szkołach. Myślę że dużo owczej osób by skorzystało
~Xxx, 08:48 26-04-2025, 100%
W wielu szkołach porozwieszane plakaty na temat autyzmu..Zawarte na nich mądre słowa.Niestety to tylko wizualne promowanie przez szkoły jakie to one są przyjazne dzieciom i młodzieży w spectrum autyzmu.Rzeczywistość już nie jest tak piękna jak te plakaty .Kompletnie nauczyciele nie mają pojęcia jak pracować z dziećmi w spectrum,jak reagować na ich"złe momenty".Mimo,że rodzice często informują nauczycieli o funkcjonowaniu ich dzieci,mimo dostarczonych dokumentów ,nauczyciele nadal w Ciemno grodzie.Wybiórcze przypadki nauczycieli ,którzy wiedzą jak pracować z osobami w spectrum autyzmu.
~Do xxxx, 10:14 26-04-2025, 100%
@~Xxx
Nie studiowałam pedagogiki specjalnej mam 25 lub 30 uczniów w klasie mam zrealizować program I swój czas poświęcić po równo każdemu uczniowi a nie tylko zwracać uwagi na uczniów z orzeczeniami. Niech rodzice w końcu przyswoją że edukacja włączająca to bajki na resorach, w sp5 nie ma żadnej klasy integracyjnej na tak duża szkole
~Gość, 14:23 26-04-2025, -
@~Do xxxx
Osoby z autyzmem powinny być w klasach integracyjnych lub w osobnych oddziałach. Tak jak napisała osoba wyżej, przy tak licznych grupach niestety jest to kosztem pozostałych osób, a i tak nie jest dla osób chorych tak, jak być powinno. Więc każdy traci. Trochę chyba za dużo wymagacie.
~Gość 1, 22:14 26-04-2025, -
@~Gość
W klasach integracyjnych do których uczęszczają dzieci ze spektrum autyzmu w większym lub mniejszym stopniu, powinni być zatrudnieni nauczyciele wspomagający po oligofrenopedagogice . Tak powinno być ale tak nie jest i to stanowi ogromny problem . Chcemy aby dzieci chore integrowały się i uczyły jak funkcjonować w społeczeństwie a dzieci normatywne jak postrzegać osoby z niepełnosprawnościami. Tak chcemy ale na chceniu się kończy , bo szkoła nie ma finansów by zatrudniać specjalistów. Z tego co pamiętam to kilka lat temu została znacznie ograniczona liczba nauczycieli wspomagających. A to odbija się na procesie edukacyjnym z jednej i drugiej strony.
Serwis eOstroleka.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.