2019-03-12T20:05:00+01:00 eOstroleka.pl 10 0 9 4.4
Ostrołęka,

Czerwona kartka dla Towarzystwa Przyjaciół Ostrołęki

REKLAMA
REKLAMA
4
5
46
Najlepszy komentarz
~Gość, 20:17 12-03-2019,   80%
prawda, tak jak expert od sportu
odpowiedz   •   oceń :  
Komisja, która dzieliła środki na kulturę i sztukę, nie miała litości dla Towarzystwa Przyjaciół Ostrołęki. Stowarzyszenie kulturalno-polityczne, jakie od lat wspierane było przez samorząd, w tym roku nie otrzymało żadnej dotacji.

Zasług Towarzystwa Przyjaciół Ostrołęki w sferze kulturalnej nie można odmówić. Blisko 200 publikacji książkowych czy prowadzona kronika miasta to dorobek nie bez znaczenia. Ale jest też druga strona medalu.

Towarzystwo Przyjaciół Ostrołęki, oprócz działalności kulturalnej, angażowało się także w politykę. W ostatnich latach stało się koalicjantem Prawa i Sprawiedliwości, bezgranicznie popierając Janusza Kotowskiego. Niewykluczone, że wyborcom nie spodobało się, że lokalne stowarzyszenie tak mocno wspiera kandydata ogólnopolskiej partii. W ostatnich wyborach samorządowych TPO dostało czerwoną kartkę od wyborców, nie wprowadzając do rady miasta żadnego przedstawiciela.

Prezydent Łukasz Kulik w ostatnim czasie także był surowym sędzią. Najpierw wypowiedział TPO umowę najmu lokalu w budynku Urzędu Miasta. Za poprzedniego prezydenta miała miejsce niebywała wręcz promocja - 25,76 zł netto miesięcznie plus VAT i opłaty za 16-metrowy lokal to cena wyjątkowo niska. Teraz Towarzystwo musi szukać sobie nowej siedziby.

Okazało się, że to nie koniec. Dziś ogłoszono wyniki konkursu na dotacje z kultury i sztuki. Towarzystwo Przyjaciół Ostrołęki aplikowało o dotacji na organizację Pikniku Kulturalnego „Spotkajmy się w parku” czy wydawanie tomików poezji. Łączna kwota dotacji - zero złotych.

O takiej, a nie innej dotacji dla TPO zdecydowali członkowie komisji konkursowej. Przewodniczącym był wiceprezydent Maciej Kleczkowski, zasiedli w niej również sekretarz miasta Aneta Gutowska-Grucelska, członek komisji Agata Sosińska i sekretarz komisji Bartosz Truszkowski.

Zachęcamy do dyskusji w komentarzach. Jak oceniacie decyzję komisji w tej sprawie?
REKLAMA
REKLAMA

Wasze opinie

Brak możliwości komentowania artykułu po trzech dniach od daty publikacji.
~Gość, 20:15 12-03-2019,   72%
Pan sekretarz komisji jest pomocą administracyjną czy to nieprawda ?
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 08:08 13-03-2019,   29%
Nieprawda
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 20:17 12-03-2019,   80%
prawda, tak jak expert od sportu
odpowiedz   •   oceń :  
~Anna - Kurpiowska Panna, 20:18 12-03-2019,   64%
Dobry wieczór!

Po sposobie traktowania Towarzystwa Przyjaciół Ostrołęki przez nowe kierownictwo, moja znaczna sympatia do nowych władz w Magistracie gwałtownie topnieje... Oj, towarzysze... towarzysze z Magistrata... Nie macie za grosz instynktu samozachowawczego, wielkoduszności, zjednywania sobie ludzi i zmysłu dyplomatycznego, ino odwet, miałkość, małość, niskie instynkta i rewanżystowska małostkowość... Grabicie sobie...

Pozdrawiam...
odpowiedz   •   oceń :  
~PiSuardessa, 20:35 12-03-2019,   34%
@~Anna - Kurpiowska Panna Wojtuś, przecież dobrze wiesz ze gdyby nie Twoja chora ślubna też już byś wyleciał
odpowiedz   •   oceń :  
~Anna - Kurpiowska Panna, 21:00 12-03-2019,   70%
@~PiSuardessa Dobry wieczór!

W Polsce, (póki co), nie ma związków tej samej płci. Nie mam więc "ślubnej". ("Ślubnego" zresztą, też nie mam).
Nie boję się o swoje stanowisko - nie wylecę. Takiej fachowej specjalistki, jak ja, żaden szef o zdrowych zmysłach i instynkcie samozachowawczym, nie pozbywa się...

Pozdrawiam...
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 20:30 12-03-2019,   50%
Towarzystwo Wzajemnej Adoracji
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 20:32 12-03-2019,   64%
Ostrołęka dla Wszystkich?
odpowiedz   •   oceń :  
~Lola, 22:16 12-03-2019,   64%
Ostrołęka dla wrednych ciulikowców.
odpowiedz   •   oceń :  
~Janusz, 20:30 12-03-2019,   61%
Trzeba było się nie mieszać TPO do polityki, a zajmować działalnością stricte kulturalną. Teraz mają za swoje.
odpowiedz   •   oceń :  
~Marek Kulikowski, 07:40 13-03-2019,   34%
@~Janusz TPO od samego początku istnienia chciało mieć i miało wpływ na ostrołęcką politykę. Było miejscem gdzie wiele osòb z działalności społecznej i kulturalnej trafiało  do Rady Miasta i brało udział w bieżącej polityce. Nie ma co się oszukiwać, że bez tego TPO byłoby zdobyć tyle środków na działalność .  Niestety pieniądze zdobywane bez wysiłku rozleniwiają i powodują, że nie widzi się zagrożeń wynikających ze zmieniającego się świata. Teraz gdy ktoś wyprowadzi sztandar i zakończy działalność Towarzystwa pozbawionego lokalu, jakichkolwiek pieniędzy na działalność i co najważniejsze zaufania ludzi kultury do instytucji, która zapomniała co jest statutowym celem działalności, warto się zastanowić co dalej robić i jak zagospodarować ludzi pisząych książki, wiersze i malujących obrazy i sprawić by Kultury nie mieszać do świata polityki.  
Od ponad trzydziestu lat mam  szczęście przyglądać się działałalności Staromiejskiego Domu Kultury w Warszawie,  który dzięki dyrektorowi Sebastianowi Lenartowi może być wzorem w jaki sposób powinna działać tego typu instytucja będąca przyjaznym miejscem dla malarzy, poetów , twórców teatru, fotografów czy dzieciaków od kilku pokoleń uczestniczących w różnego rodzaju zajęciach. Jeśli nowy, wkrótce wybrany dyrektor OCK bęxzie chciał znaleźć wzór do naśladowania to SDK w Warszawie może być dla niego niedościgłym wzorem . Warto by skorzystał z doświadczeń instytucji  niezależnej od politycznego zaangażowania służącej twórcom, inspirującej na wielu płaszczyznach, wychowującej młodych ludzi i w wielu przypadkach zmieniających ich życie gdzie Kultura przrzez duże K zajmuje najważniejsze miejsce . Przyglądzjąc się takim ludziom jak Sebastian Lenart, Jacek Werbanowski czy Małgorzata Graczyk człowiek zdaje sobie sprawę, że prawdziwą przyjazną kulturę tworzą ludzie a nie politycy czy urzędnicy. Sytuacja gdy kulturę tworzą tzw. działacze czy urzędnicy zza swoich biurek nigdy nie prowadzi do niczego dobrego.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 20:35 12-03-2019,   58%
Jeżeli już  to czerwona kartka dla kulikowców  i waszego kumpla z portalu
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 20:44 12-03-2019,   48%
spójrz na wyniki wyborów,leszczyku
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 21:02 12-03-2019,   65%
A co do tego mają  wybory? Kartka dla obecnej ekipy za rządzę wladzy  i styl.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 21:17 12-03-2019,   39%
to mają , że przerżnęliście z kretesem a dalej byście chcieli by było tak jak było. to se ne vrati
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 21:44 12-03-2019,   60%
Vrati vrati... Wystarczy popatrzeć na obecny bałagan. Poza wymiana stanowisk brak decyzyjnosci. To co prezydent wymyśli nadprezydent neguje...
odpowiedz   •   oceń :  
~Byly wyborca, 06:51 13-03-2019,   62%
Nie do powtorzenia :) Stracic mandat spoleczny do rzadzenia po kilku miesiacach - to trzeba miec talent!
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 08:11 13-03-2019,   30%
@~Byly wyborca PIS stracił mandat społeczny po audycie i z tych 35% poparcia nie wiele zostało
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 09:51 13-03-2019,   100%
Jeśli władze miasta nie będą przestrzegać audytu to też stracą mandat społeczny.
odpowiedz   •   oceń :  
~Barbara, 21:43 12-03-2019,   76%
To bardzo smutne. Czytałam wiele książek wydanych przez TPO, były - jak na wydawnictwa niszowe - na wysokim, profesjonalnym poziomie. Obowiązywały przejrzyste zasady wyboru tekstów do publikacji, np. dwie pozytywne recenzje niezależnych recenzentów, czasami piszący musieli długo czekać na swoją kolejkę, ale było warto. Zawsze wysyłano egzemplarze obowiązkowe do największych bibliotek.  Szkoda zmarnować potencjał ludzi, którzy naprawdę znają się na wydawaniu książek. Może TPO znajdzie życzliwych mecenasów, jak  w dawnych czasach - prywatnych ludzi, którym kultura lokalna nie jest obca. Pozdrawiam.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 21:59 12-03-2019,   64%
@~Barbara Takie czasy trzeba  zejść  do podziemia,  chociaż  czy  to się  uda? Ogrodnik  potrafi grzebać  w ziemi  :DDD
odpowiedz   •   oceń :  
~Matek, 22:01 12-03-2019,   63%
Szkoda słów. Przykro patrzeć na to wszystko. Gówniarze dorwali się do władzy. Obciąć dotację, każdy potrafi, nawet gówniarz.
Ale zobaczymy jak będą kierowali miastem. Popatrzymy na inwestycje i inne ważne zagadnienia samorządowe.
odpowiedz   •   oceń :  
~Marek Kulikowski, 22:14 12-03-2019,   36%
Przyglądając się temu co działo się w Towarzystwie Przyjaciół Ostrołęki  w ostatnich latach można zacytować wierszyk Żeleńskiego Boya:

Takiej dostał dziwnej manii,
Że chciał tylko od Stefanii.
Bo to zawsze jest najgłupsze,
Kiedy się kto przy czym uprze.

Niestety władzom Towarzystwa wydawało się, że bez jednoznacznego poparcia Prezydenta Kotowskiego i ostrołęckiego PiS,   TPO straci jakikolwiek wpływ i znaczenie w mieście. Nikt też nie zakładał druzgocącej porażki byłej władzy, zapewniającej przez lata sporej ilości pieniędzy na cele statutowe i działalność TPO.
Zajrzałem przed chwilą na stronę TPO i ostatni wpis jest z 16 czerwca ubiegłego roku. Jeśli celem działań były wyłącznie wybory i zapewnione dzięki nim ciepłe posadki dla wybranych to koniec TPO w najbliższej przyszłości  jest praktycznie przesadzony. Nie sądzę by mogło dalej funkcjonować pod starą nazwą pozbawione jakichkolwiek pieniędzy z miejskiej kasy.
Nie będzie już kolejnych książek,  plenerów malarskich, spotkań i pogaduszek przy kawie.  Można by powiedzieć, że kultura bez pieniędzy nie istnieje, ale o wiele gorszą sytuacją jest sytuacja gdy kultura jest  przywiązana do polityki i z założenia ma trwać przy jednej ze stron, tracąc wolność wyboru i zwykłą elementarną wolność bez której kultura przestaje istnieć. Artyści i poeci powinni to wiedzieć. Jeśli zapomnieli tym gorzej dla nich.
odpowiedz   •   oceń :  
~Ja, 22:22 12-03-2019,   60%
@~Marek Kulikowski O ile mnie pamięć nie myli Pis miał najwiecej radnych.Tylko chwilowo wszyscy się skrzykneli huzia na juzia. Ten czas szybko minie i jak rozwiążą się w ratuszu różne kryminalne zagadki koalicja runie.Nikt normalny nie pójdzie za kciulikowcami.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 22:56 12-03-2019,   39%
@~Ja Nie przyszło ci do głowy, że zwykli ludzie mieli dość autorytarnego partyjniactwa kontrolującego wszystko i wszystkich ?
Poczekaj jeszcze trochę a dowiesz się więcej do czego była zdolna władza przystrojona w pseudoreligijne piórka bez najmniejszych skrupułów uwłaszczona na miejskim majątku.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 06:40 13-03-2019,   88%
A teraz co jest?
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 08:10 13-03-2019,   29%
Koalicja i nie ma zarządzania partyjnego.
odpowiedz   •   oceń :  
~Zawsze za, 22:21 12-03-2019,   60%
Wstyd hańba paranoja. Zemsta. No tak nie wolno.
odpowiedz   •   oceń :  
~Zasmucona, 22:51 12-03-2019,   67%
O wielkie nieba.TPO winne wszystkiemu co zle w mieście. No koniecznie dobić, rozliczyc i na czołówki gazet. A niech mają i za kare zero zlotych. Brawooo! Wstydze sie za to ze moje miasto w ktorym sie urodzilam i wychowalam doczekalo sie rządzenia ludzi, ktorzy swa nienawiścią potrafią ranić wspanialych ludzi. Z mojej strony wielki szacunek dla TPO. Jestem sercem z wami.
odpowiedz   •   oceń :  
~jmk, 23:06 12-03-2019,   43%
@~Zasmucona Zapomniałaś dodać, że wspaniałe dokonania było dość dawno, a potem za nasze podatki TPO powiązało się z PISiurkami i zamiast statutowej działalności zajęło się jarmarczną propagandą. Za sprzedajność i wygodne życie na nasz koszt wystawiono im po prostu rachunek "0" złotych.
odpowiedz   •   oceń :  
~Marek Kulikowski, 23:28 12-03-2019,   40%
@~Zasmucona Nikt nie podważa dorobku TPO. O konieczności zmian i zagrożeniach jakie niosło jednoznacze i bezkrytyczne poparcie jednego z kandydatów na prezydenta miasta w Towarzystwie mówiło niewiele osób.  Większość liczyła, że będzie jak dawniej, TPO zdobędzie trochę głosów, uzyska kilka miejsc w radzie i będzie koalicjantem PiS. Opłacało się postawić wszystko na jednego konia? Zamiast jak dawniej budować swoją niezależność opartą na spolecznikach i działaczach zaangażowanych w działalność kulturalną postawiono na bieżącą politykę, nie dostrzegając zmian i spadającego znaczenia TPO w mieście w ostatnich latach.  Kiedyś za błędy trzeba zapłacić i przestać zwalać winę na innych
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 08:14 13-03-2019,   37%
@~Zasmucona Również urodziłem się w tym mieście i uważam, że dla takich ludzi jak ja TPO nigdy nic nie zrobiła przez 40 lat. Dorwali się do władzy i stołków, zajęli polityką i przede wszystkim dbali o swoje interesy.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 13:59 13-03-2019,   0%
@~Zasmucona rozwiązać to towarzystwo
odpowiedz   •   oceń :  
~Walery, 23:06 12-03-2019,   44%
to jest bardzo smutne. Pisałem już wielokrotnie o tym, TPO przegrało wybory. Minęło 4 miesiące i nic, żadnej reakcji nie ma. Liderzy TPO uważają ze nic się nie stało, że są napiętnowani i prześladowani przez nową władzę i to za nic. Takie są prawidła polityki. Organizacja przegrana musi umieć podjąć decyzję, przede wszystkim wymienić przywódców, którzy do takiego stanu doprowadzili. Tak zachowują się partie po przegranych wyborach, tak zachowują się kluby sportowe po przegranych meczach i inni. Niestety działaczom TPO zabrakło wyobraźni, najpierw wyprowadzali organizacje na pola polityczne, a teraz udając, że nic się nie stało. Wielu członków było przeciw takim poczynaniom, ale gdzie tam kto tam będzie słuchał, wielu zasłużonych aktywnych działaczy TPO odeszło, bo było im nie po drodze i nikt ich nie słuchał. Nie wiem czy jest jeszcze szansa na odbudowanie organizacji. Chyba już nie. Wielka szkoda.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 07:08 13-03-2019,   20%
Smutne jest jedynie to, że tak zasłużona dla miasta organizacja weszła w geszefty z jednymi z największych dlań szkodników.
Analogia do Solidarności, Wałęsy i innych Mazowieckich nieprzypadkowa.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 07:25 13-03-2019,   56%
To zła decyzja, popełnili błędy to z tym się zgadzam.
Ale pomysł mieli dobry na kulturę i na to powinni dostać kasę.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 07:36 13-03-2019,   31%
TPO powinno zniknąć bo nie przydaje się mieszkańcom. Nie umie radzić sobie bez publicznych pieniędzy a nikt nie chce dotować takiego nieudolnego tworu
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 08:08 13-03-2019,   70%
W Ostrołęce praktycznie żadne stowarzyszenie kulturalne czy sportowe nie umie sobie radzić bez publicznych pieniędzy...
Ciekawe co będą mówiły osoby, które dziś tak źle mówią o TPO i cieszą się z braku dotacji dla nich, jak po zmianie władzy 0zł dostanie Narew, Bowling, Diament czy pływacy, albo ktoś inny zaangażowany politycznie...
Do tej pory nigdy tak nie było żeby aż tak dyskryminowano kogoś, nawet jak Kotowski kogoś nie lubił prywatnie czy politycznie to dotacja była przyznawana, może mniejsza, ale zawsze... Przykładem tego był np. klub Moja-Ostrołęka czy Diament...
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 08:15 13-03-2019,   13%
Inne stowarzyszenia nie zajmują się polityką.
odpowiedz   •   oceń :  
~ja, 07:37 13-03-2019,   40%
W całości popieram wypowiedz Pana  Kulikowskiego  a szczgólnie nie szukać winnych
odpowiedz   •   oceń :  
~Mmmm, 08:38 13-03-2019,   80%
Ale to pokazuje jak jest w Ostrołęce i niestety w całej Polsce. Ktoś popiera partie przy władzy to ma dobrze. Ktoś ma chody, to ma co chce. Chodów nie ma, to ma problem. Niezależnie od tego co ma do zaoferowania. Towarzystwo zgłosiło pomysł do konkursu. I nikt pewnie nawet go nie oceniał. W tym roku towarzystwa nie lubimy, to towarzystwo nie wygrywa.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 09:12 13-03-2019,   80%
Stowarzyszenie Grupa Historyczno-Edukacyjna "Szare Szeregi" - ????, a Ostrołęcki Piknik Historyczny to gdzie się odbędzie w Jazgarzewie, Gołkowie czy w Ostrołęce - śmiech na sali...
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 09:21 13-03-2019,   0%
A Fundacja Nowoczesny Konin to chyba jakieś jaja - oto cele statutowe -
CELAMI FUNDACJI SA:
1. INICJOWANIE I WSPIERANIE NOWATORSKICH ROZWIAZAN W RÓZNORODNYCH DZIEDZINACH
ZYCIA SPOŁECZNEGO, A SZCZEGÓLNIE W OCHRONIE PRAW I WOLNOSCI CZŁOWIEKA I OBYWATELA,
W OCHRONIE ZYCIA RODZINNEGO I PROFILAKTYCE SPOŁECZNEJ.
2. WSPIERANIE PRAWIDŁOWYCH RELACJI RODZINNYCH.
3. PROPAGOWANIE WYKORZYSTANIA NOWOCZESNYCH TECHNOLOGII W OGÓLNIE POJETYM
PORADNICTWIE OBYWATELSKIM.
4. POPULARYZACJA IDEI MEDIACJI RODZINNEJ I SPOŁECZNEJ.
5. ROZWIJANIE I UMACNIANIE POSTAW NASTAWIONYCH NA AKTYWNE WSPÓŁDZIAŁANIE W
ROZWOJU SPOŁECZENSTWA OBYWATELSKIEGO.
6. REINTEGRACJA SPOŁECZNA I ZAWODOWA OSÓB ZAGROZONYCH WYKLUCZENIEM SPOŁECZNYM.
7. DZIAŁALNOSC NA RZECZ ORGANIZACJI, KTÓRYCH CELAMI STATUTOWYMI JEST: DZIAŁALNOSC
NAUKOWA, NAUKOWO-TECHNICZNA, OSWIATOWA, KULTURALNA, W ZAKRESIE KULTURY FIZYCZNEJ
I SPORTU, OCHRONY SRODOWISKA, DOBROCZYNNOSCI, OCHRONY ZDROWIA I POMOCY
SPOŁECZNEJ, REHABILITACJI ZAWODOWEJ I SPOŁECZNEJ INWALIDÓW.
8. POPIERANIE WSZECHSTRONNEGO ROZWOJU SPOŁECZENSTWA POLSKIEGO, A ZWŁASZCZA
DZIAŁALNOSCI SPOŁECZNEJ, INFORMACYJNEJ, KULTURALNEJ, NAUKOWEJ I OSWIATOWEJ NA RZECZ
ROZWOJU RYNKU I DEMOKRACJI W POLSCE ORAZ ZBLIZENIA NARODÓW I PANSTW EUROPY
Strona 3 z 5
SRODKOWEJ I WSCHODNIEJ.
9. WSPIERANIE ZATRUDNIENIA POPRZEZ SZKOLENIA ORAZ WSZELKIE INNE FORMY
AKTYWIZACYJNE.
10. DZIAŁALNOSC INFORMACYJNA ORAZ SZKOLENIOWA Z WYKORZYSTANIEM WSZYSTKICH
SRODKÓW PRZEKAZU.
11. WSPIERANIE WSZYSTKICH GRUP SPOŁECZNYCH WYMAGAJACYCH TAKIEGO WSPARCIA.
12. DZIAŁALNOSC NAUKOWA, SZKOLENIOWA, NAUKOWO-TECHNICZNA, OSWIATOWA, KULTURALNA,
W ZAKRESIE KULTURY FIZYCZNEJ I SPORTU, OCHRONY SRODOWISKA, DOBROCZYNNOSCI,
OCHRONY ZDROWIA I POMOCY SPOŁECZNEJ, REHABILITACJI ZAWODOWEJ I SPOŁECZNEJ
INWALIDÓW WOJENNYCH I OSÓB Z NIEPEŁNOSPRAWNOSCIAMI.
13. ZAPEWNIANIE OBSŁUGI PRAWNEJ, POPRZEZ UDZIELANIE PORAD PRAWNYCH I REPREZENTACJE
WE WSZYSTKICH SADACH I URZEDACH OSÓB FIZYCZNYCH, PRZEDSIEBIORCÓW, ORGANIZACJI
POZARZADOWYCH ORAZ INNYCH PODMIOTÓW.
odpowiedz   •   oceń :  
~plastyk, 10:32 13-03-2019,   67%
Opinia społeczna i prezydent wrzuca wszystkich członków TPO do "jednego worka". Zjawisko intensywnego trolowania dało się zaobserwować już przed wyborami. Słabe to i tyle. TPO to nie tylko z całym szacunkiem jego zarząd. Jak w każdej organizacji poglądy i stanowiska bywają bardzo różne. Potrzeba tylko trochę wyobraźni.
odpowiedz   •   oceń :  
~Marek Kulikowski, 11:10 13-03-2019,   50%
@~plastyk Tyle, że to zarząd odpowiada za decyzje i prowadzoną działalność. Członkowie TPO cały czas siedzieli cicho i tym samym legitymizowali działania Zarządu. Poza tym TPO jako wieloletni koalicjant PiS czerpał pełnymi garściami korzyści ze stanowisk w UM i podległych miastu spółek. Niestety działalność kulturalna i wydawnicza tak na prawdę była kwiatkiem do kożucha. Po coś idzie sìę do władzy. Jeśli porównasz pieniądze zarobione przez członków TPO, ich rodzin i znajomych królika zatrudnionych w UM zrozumiesz o czym piszę. Dotacje które dostawało TPO na działalność to przysłowiowe drobne na waciki. Utrata stanowisk i znaczenia jest znacznie bardziej bolesna. Wartościową książke wyda ktoś inny, ludzie kultury znajdą sobie inne miejsce, działacze utraconej pracy i korzyści , nie koniecznie.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 15:13 13-03-2019,   100%
@~Marek Kulikowski Ty człowieku jesteś chyba chory na głowę. Jakie korzyści? Jakie posady? Jakie zarobione pieniądze i przez kogo? Czy Ty człowieku rozumiesz co to jest praca społeczną, bez pieniędzy. Nawet księgowa tu pracuje społecznie, bez grosza. Tyle mieli korzyści, że więcej książek wydali, że plenery przez 10 lat organizowali, itp. Znajdź taki młodych jeleni którym się zechce na to przeznaczać swój czas.
odpowiedz   •   oceń :  
Serwis eOstroleka.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
Zobacz również
Kalnedarz imprez
sierpień 2019
PnWtŚrCzPtSoNd
 29  30  31 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31  1