2020-02-24T19:05:35+01:00 eOstroleka.pl
Ostrołęka,

Elektrownia Ostrołęka C: Spółki przeprowadzą analizy. Koniec... tuż przed wyborami

REKLAMA
REKLAMA
7
3
58

21 lutego spółki Energa i Enea  podpisały uzgodnienie na temat analiz w okresie zawieszenia prac nad projektem budowy elektrowni Ostrołęka C. Mają one zakończyć się tuż przed wyborami na prezydenta RP.

Budowa elektrowni Ostrołęka C została wstrzymana po tym, jak Energa i Enea podjęły decyzję o zaprzestaniu finansowania inwestycji. Wiadomość ta rozeszła się po serwisach informacyjnych nie tylko lokalnie, ale również w całym kraju, a nawet za granicą.

Co czeka nas teraz? Okazuje się, że Energa i Enea przeprowadzą analizy. Zakończą się one tuż przed wyborami na prezydenta RP, które zaplanowano na 10 maja br. 

Uzgodnienie określa szczegółowy zakres i harmonogram analiz aspektów techniczno-technologicznych, ekonomicznych, organizacyjno-prawnych oraz finansowych Projektu. Zgodnie z założeniami Sponsorów, wieloetapowy proces analiz zostanie ukończony do dnia 7 maja 2020 roku - poinformowano w komunikacie. 

REKLAMA

Wasze opinie

STOP HEJT. Twoje zdanie jest ważne, ale nie może ranić innych.
Zastanów się, zanim dodasz komentarz
Brak możliwości komentowania artykułu po trzech dniach od daty publikacji.
~Gość, 19:09 24-02-2020,   24%
to straszne!
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 19:11 24-02-2020,   48%
Dobre info!
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 20:00 24-02-2020,   20%
Deszcz popadł
odpowiedz   •   oceń :  
~,, 22:31 24-02-2020,   0%
Powaga? U nas tylko pokropiło
odpowiedz   •   oceń :  
~RX2, 19:12 24-02-2020,   43%
Cyrk.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 19:22 24-02-2020,   62%
@~RX2 Jaki cyrk? Wstrzymanie budowy elektrowni to odpowiedź na nową unijną politykę klimatyczną, tzw. Zielony Ład.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 21:41 24-02-2020,   33%
Polski nie obowiązuje Zielony Ład jako jedyna głosowała przeciw.
odpowiedz   •   oceń :  
~tępiciel lemingów, 21:53 24-02-2020,   86%
Bzdury piszesz. To jest dopiero projekt:

"11 grudnia KE przedstawiła Parlamentowi projekt pn. Europejski Zielony Ład, będący wyrazem aspiracji, aby do 2050 r. Europa stała się pierwszym blokiem państw neutralnym dla klimatu. Zobowiązała się jednocześnie do opracowania planu inwestycyjnego, umożliwiającego kierowanie na cele bezpośrednio i pośrednio związane z ochroną klimatu co najmniej 260 mld euro rocznie do 2030 roku. W ciągu 100 dni cały projekt Zielonego Ładu ma znaleźć odzwierciedlenie w unijnym prawodawstwie."
odpowiedz   •   oceń :  
~RX2, 22:15 24-02-2020,   35%
No to PiSowska paranoja.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 08:08 25-02-2020,   24%
@~tępiciel lemingów Polska jako jedyna była przeciw, więc nasz rząd nie przyjął programu Zielony Ład. Nie przyjęliśmy to nas nie obowiązuje.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 08:45 25-02-2020,   100%
Program Zielony Ład to dopiero projekt, więc nie było nad nim głosowania.

"11 grudnia KE przedstawiła Parlamentowi projekt pn. Europejski Zielony Ład, będący wyrazem aspiracji, aby do 2050 r. Europa stała się pierwszym blokiem państw neutralnym dla klimatu. Zobowiązała się jednocześnie do opracowania planu inwestycyjnego, umożliwiającego kierowanie na cele bezpośrednio i pośrednio związane z ochroną klimatu co najmniej 260 mld euro rocznie do 2030 roku. W ciągu 100 dni cały projekt Zielonego Ładu ma znaleźć odzwierciedlenie w unijnym prawodawstwie."
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 19:14 24-02-2020,   59%
Przypomnijmy rządy PIS, z Państwa które istnieje teoretycznie, o ogromnym bezrobociu, i niskich moralach mamy Państwo w którym ludzie zaczynają znać swoją wartość. Bezrobocie rekordowo niskie, pierwszy budżet w historii bez deficytu, rekordowe wpływy do ZUS (ok 80Procent pokrycia składek).
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 21:05 24-02-2020,   37%
I kryształowy Marian oraz Bartek
odpowiedz   •   oceń :  
~jaja, 21:37 24-02-2020,   38%
wiesz co to kreatywna księgowość? Państwo PiS zadłuża się w tempie 2 miliardy pln miesięcznie, wysil mózgownice i poszukaj skąd te dane , o ile mózg posiadasz oczywiście.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 21:43 24-02-2020,   79%
@~jaja Dawaj źródło...
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 21:45 24-02-2020,   81%
@~jaja Kreatywnie zaksięgowane tylu bezrobotnych? Dobre sobie... Budżet na 0 też dobrze zaksięgowany? Dochody do ZUS też zaksięgowane?
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 21:56 24-02-2020,   88%
@~jaja Tak tak. Tylko deficyt rekordów niski
odpowiedz   •   oceń :  
~Mercil, 23:25 24-02-2020,   42%
Budżet bez deficytu xDD Wyłącz telewizję Kurskiego bo ci styki przepala.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 08:10 25-02-2020,   70%
@~Mercil Wyłącz TVN przecież można to łatwo zweryfikować, kwestia chęci...
odpowiedz   •   oceń :  
~Jaja, 12:05 25-02-2020,   0%
Sprawdż sobie oficjalne dane gus i eurostatu,bezrobocie np. w grudniu było o 0,3% niższe niż w styczniu. Jak myślisz co to oznacza? GUS kłamie zapewne, tylko że gus ma te dane od pisowej ministry.
odpowiedz   •   oceń :  
~Jaja, 13:15 25-02-2020,   0%
Możesz sobie jeszcze sprawdzić o ile spadły notowania największych spółek skarbu państwa w ciągu roku,  starczyłoby na 2  takie kopciuchy. Prywatne spółki takich strat nie odnotowały. Dlaczego przy ciąglym wzroście inflacji nie są podnoszone stopy procentowe? To jest ukryty podatek jaki płaci każdy kto ma jakieś lokaty i każdy kto ma jakiś kredyt. Niech z dechnie pislam.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gosc, 19:36 24-02-2020,   40%
Wiec 7 maja Duda ze swoją sitwa zjeżdża  otwierać elektrownie oczywiście z łopatami
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 19:46 24-02-2020,   78%
@~Gosc A kto inny nadaje się do budowy elektrowni?
odpowiedz   •   oceń :  
~taka prawda, 20:53 24-02-2020,   68%
@~Gosc twoja ,,sitwa'' tylko umie skarżyć w brukseli i rzucać wszystkim inwestycjom kłody pod nogi (elektrownia c , przekop mierzei , Centralny port itd.)
odpowiedz   •   oceń :  
~jaja, 21:39 24-02-2020,   34%
@~Gosc uprawnienia na łopatę ma tylko prezes, Adrian ma na grabki , szpadelek i wiaderko, aha i długopis.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 09:27 25-02-2020,   12%
@~taka prawda A wyznawcy religii smoleńskiej to niby gdzie jeździli płakać ? czyżby nie do Brukseli?
odpowiedz   •   oceń :  
~Piotr, 20:53 24-02-2020,   36%
Jestem pewien że nikomu włos z głowy nie spadnie za ten bajzel
odpowiedz   •   oceń :  
~tępiciel lemingów, 20:57 24-02-2020,   65%
@~Piotr Ja także. Dlaczego ktoś miałby karać za wstrzymanie budowy ostatniej elektrowni węglowej w Polsce, bo rząd odpowiedział w ten sposób na zapowiedź wprowadzenia nowej unijnej polityki klimatycznej, tzw. Zielonego Ładu.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 21:09 24-02-2020,   42%
@~tępiciel lemingów Polityka unijna jeżeli chodzi o elektrownie węglowe była już znana od dawna.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 21:19 24-02-2020,   75%
...ale elektrownia weglowa w Niemczech jakos boczkiem , boczkiem i przeszla
odpowiedz   •   oceń :  
~jaja, 21:42 24-02-2020,   32%
sprawdż tempogłowy kiedy zaczęta była budowa niemieckiej elektrowni i dopiero głos zabieraj,
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 21:42 24-02-2020,   22%
@~tępiciel lemingów Polska była przeciw i nas Zielony Ład nie obowiązuje.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 21:54 24-02-2020,   89%
Bzdury, to dopiero projekt:

"11 grudnia KE przedstawiła Parlamentowi projekt pn. Europejski Zielony Ład, będący wyrazem aspiracji, aby do 2050 r. Europa stała się pierwszym blokiem państw neutralnym dla klimatu. Zobowiązała się jednocześnie do opracowania planu inwestycyjnego, umożliwiającego kierowanie na cele bezpośrednio i pośrednio związane z ochroną klimatu co najmniej 260 mld euro rocznie do 2030 roku. W ciągu 100 dni cały projekt Zielonego Ładu ma znaleźć odzwierciedlenie w unijnym prawodawstwie."
odpowiedz   •   oceń :  
~Piotr, 21:04 24-02-2020,   28%
Jestem pewien że nikomu włos z głowy nie spadnie za ten bajzel.
odpowiedz   •   oceń :  
~tępiciel lemingów, 21:56 24-02-2020,   74%
@~Piotr Unię chcesz karać, że przymierza się do wprowadzenia nowej polityki klimatycznej?

Czytaj komunikat inwestorów elektrowni.

"Istotnymi okolicznościami znacząco wpływającymi na decyzję o zawieszeniu finansowania projektu są planowane zmiany polityki Unii Europejskiej w odniesieniu do sektora energii elektrycznej, w tym wprowadzenie tzw. Zielonego Ładu, nowa polityka kredytowa Europejskiego Banku Inwestycyjnego (EBI) wobec sektora elektroenergetycznego oraz publiczne wezwanie PKN Orlen na sprzedaż 100% akcji Energi."
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 08:11 25-02-2020,   37%
@~tępiciel lemingów Tylko, że Polska dostała zgodę na budowę elektrowni Ostrołęka C i nas to nie obowiązuje. Jak ten projekt zostanie zrealizowany to skończy się to  większość starych elektrowni będzie zamknięta, a nowa może funkcjonować.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 08:47 25-02-2020,   67%
A teraz Polska wstrzymuje budowę ostatniej elektrowni węglowej, bo Unia w grudniu zaproponowała nowy program Zielony Ład. Wstrzymanie budowy to odpowiedź polski na unijne propozycje. Lepiej go wstrzymać niż budować węglową.
odpowiedz   •   oceń :  
~BIG LEBOWSKI, 21:42 24-02-2020,   41%
JAK NIE ZBUDUJA ELEKT.WEGLOWEJ ,TO PIS MA JAK W BANKU,ZE NIE ODDAM NA NICH NIGDY GLOSU!!!,WALIC TECZOWA I ZIELONA UNIE!!!!
odpowiedz   •   oceń :  
~Bravo, 22:35 24-02-2020,   34%
@~BIG LEBOWSKI Inteligentnie, mądrze, dosadnie i że smakiem.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 23:36 24-02-2020,   70%
@~Bravo Popieram, też mam w dupie to, co będą mówić te pajace w Brukseli. Niech się lepiej zajmą pedałami i arabami - na tym się najlepiej znają
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 05:21 25-02-2020,   67%
@~Bravo Przemku pozdrawiam
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 08:14 25-02-2020,   25%
Wioskowy plebs
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 08:42 25-02-2020,   0%
@~BIG LEBOWSKI Hau hau
odpowiedz   •   oceń :  
~Loki, 00:15 25-02-2020,   23%
A ja mam nadzieję że nie dojdzie do tej budowy. I tak u nas śmierdzi i duże zanieczyszczenie powietrza. Coraz więcej nowotworów na naszym terenie. Po co nowy kopciuch... Niech buduja na Śląsku
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 05:58 25-02-2020,   82%
@~Loki A ja mam nadzieję, że odłączysz się od prądu, wystarczy wyjąć bezpieczniki i wyrzucić do rzeki. Na dodatek jakbyś zakręcił ogrzewanie chaty i kluczyki od auta też do rzeki. Wtedy mniej by śmierdziało i byłyby mniejsze zanieczyszczenia powietrza. Oraz mniej nowotworów.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 08:12 25-02-2020,   12%
1 elektrownia węglowa to zanieczyszczenia miliona samochodów. W Ostrołęce i okolicach masz milion samochodów?
odpowiedz   •   oceń :  
~Smutna prawda., 06:49 25-02-2020,   53%
Spółki przed wyborami wydadzą jakieś niejednoznaczne oświadczenie a Andrzej Duda vel "długopis" przyjedzie i obieca matołkom nie jedną a dwie elektrownie. A obiecując tak się rozczuli że wytrze łzę środkowym palcem.
A po wyborach zamkną wszystko oficjalnie i zaorają a winę złożą na niedobrą unię.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 07:00 25-02-2020,   78%
@~Smutna prawda. Co obiecuje konkurencja?
odpowiedz   •   oceń :  
~Madame, 08:36 25-02-2020,   45%
I tu objawia się całą prawda i mentalnoś tych wszystkich pseudo-ekologów.
Bezpieczniki do rzeki.
Kluczyki do rzeki.
A rzeka wszystko przyjmie. Brawo !
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 08:51 25-02-2020,   63%
@~Madame Lepiej wrzucić wszystkie bezpieczniki i kluczyki do rzeki niż olej ze starej elektrowni.
odpowiedz   •   oceń :  
~Anna - Kurpiowska Panna, 09:11 25-02-2020,   100%
Dzień dobry!

Cyt. "Lepiej wrzucić wszystkie bezpieczniki i kluczyki do rzeki, niż olej ze starej elektrowni".

I tutaj nie zgodzę się z tobą. Bezpieczniki i kluczyki zbudowane są z nieomal całej tablicy Mendelejewa - to trująca chemia. Natomiast olej który był przedostał się łońskiego roku z elektrowni do Narwi  - według najnowszych badań - był olejem z pierwszego tłoczenia, zupełnie nieszkodliwym dla zdrowia. (Wprost przeciwnie - po nawet domowym procesie rafinacji nadawał się do spożycia. W domu się nie przelewa, więc sama chodziłam nad Narew z baniuszką po ten olej. Racuszki na tym oleju nieco trąciły żelastwem turbinowym, ale jak to mówią "darowanemu olejowi nie zaglądaj w oka")...

Pozdrawiam...
odpowiedz   •   oceń :  
~Kasia X, 09:02 25-02-2020,   38%
I znowy trolle z Płocka na opiniach szaleją. Wpisy denerowanw przez jomputer. Trzeba ośmieszyć temat i Ostrołękę, żeby ludzie nie protestowalu. Nie słyszałam wypowiedzi posła Czartoryskiego i innych decydentów. Jak jedt dobrze to warto się polansować? Jak źle, to za mieszkańcami kto ma być? PiS zdradził Ostrołękę.
odpowiedz   •   oceń :  
~Madame, 09:37 25-02-2020,   100%
Olej to olej , nic takiego !
Szprot też są w oleju !
Niedługo gorsze rzeczy będą płynęły, albowiem już w drugiej połowie marca Kurpie żegnać będą zimę i owa zima pod postacią marzanny wykonanej że słomy zostanie podpalenia i spełniona Narwią.  Marzann tych będzie dużo więc może warto profilaktycznie postawić zaporę na Dzbeninie i je wyłowić. Odzyskają słomę można jeszcze wykożystać np.do butów. Co by wystawała. Pozdrawiam.
odpowiedz   •   oceń :  
~Anna - Kurpiowska Panna, 10:42 25-02-2020,   84%
@~Madame Do nieudolnego dublera i naśladowcy Madame!

Dzień dobry!

Słomę do butów niech wykoRZystują chłopaczyska. Mi, na ten przykład, słoma do butów jest zupełnie zbędna, bo zimą noszę kozaki z długimi cholewami, więc efekt "wystającej słomy z butów" byłby żaden, a od wczesnej wiosny noszę gustowne, tyci-tyci pantofelki, lub sandałki, do których, nawet skromny wiecheć słomy nie zmieściłby się...

Pozdrawiam...

odpowiedz   •   oceń :  
~Janek, 09:50 25-02-2020,   40%
przez 5 lat, rząd PiS nie zbudował ani jednej dużej elektrowni, Tusk zbudował ich 6 przez 7 lat :-) hahaha analfabeci
odpowiedz   •   oceń :  
~Madame, 10:00 25-02-2020,   84%
Ktoś tu podszywa się pode mnie i strzela byki. Nieładnie !
odpowiedz   •   oceń :  
~Gosc, 10:16 25-02-2020,   34%
Jaki zielony ład i unia przyczyna jest brak pieniędzy. Bo PiS rozwalił wszystko i kasę przetancowal dlatego nie ma budowy elektrowni ze spółek już wydoili kasę ledwo zipią...dalej głosujcie na PiS to obudzicie się z ręka w nocniku już za język nie trzeba się gryźć bo i tak was i sami się zagryza Pytam się tylko gdzie Czartoryski  i Mamontow co sobie dwie wieże w Rzekuniu wybudowali za miliony
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 10:55 25-02-2020,   67%
@~Gosc Jaki brak pieniędzy? Przyczyna to unijna polityka klimatyczna.

Czytaj komunikat inwestorów elektrowni.

"Istotnymi okolicznościami znacząco wpływającymi na decyzję o zawieszeniu finansowania projektu są planowane zmiany polityki Unii Europejskiej w odniesieniu do sektora energii elektrycznej, w tym wprowadzenie tzw. Zielonego Ładu, nowa polityka kredytowa Europejskiego Banku Inwestycyjnego (EBI) wobec sektora elektroenergetycznego oraz publiczne wezwanie PKN Orlen na sprzedaż 100% akcji Energi."

Brak kredytu z unii na elektrownię węglową i zapowiedź dotacji unijnych na energetykę sprzyjającą klimatowi.

"Czy pieniądze przekonają Polskę?

Jak pisze "Die Welt”, w Brukseli do ostatniej minuty będą trwały negocjacje nad konstrukcją funduszu.

Osoby, które biorą udział w rozmowach, potwierdzają, że tzw. Mechanizm Sprawiedliwej Transformacji (Just Transition Mechanism) ma mieć wartość około 100 mld euro. Blisko 7 mld ma pochodzić z budżetu UE. Aby móc korzystać z subwencji, kraje członkowskie musiałyby wnieść dwa razy większy wkład własny, co dawałoby dalsze 14 mld euro. Do tego dojdą kredyty. Mówi się o tym, by 30 mld euro korzystnie oprocentowanych kredytów pochodziło z programu Invest EU, wspierającego inwestycje w krajach Unii. Dodatkowo Europejski Bank Inwestycyjny miałby udzielać kredytów na korzystnych warunkach najbardziej dotkniętym transformacją regionom. W ten sposób w latach 2021-2027 na realizację założeń Zielonego Ładu trafiłoby 100 mld euro. W ciągu 10 lat byłoby to nawet 140 mld – informuje "Die Welt”."
odpowiedz   •   oceń :  
Serwis eOstroleka.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
Zobacz również
Kalnedarz imprez
maj 2020
PnWtŚrCzPtSoNd
 27  28  29  30  1  2  3
 4  5  6  7  8  9  10
 11  12  13  14  15  16  17
18  19  20  21  22  23  24
25  26  27  28  29  30  31