eOstroleka.pl
Ostrołęka,

Elektryki dla Ostrołęki – kolejne podejście

REKLAMA
zdjecie 5983
zdjecie 5983
fot. eOstroleka.plfot. eOstroleka.pl
REKLAMA
zdjecie 5983

Prezydent Ostrołęki podejmuje kolejną próbę zakupu autobusów elektrycznych dla spółki MZK. Ogłoszony został przetarg na zakup dwóch takich pojazdów. Przypomnijmy, że w trakcie rozstrzygania jest też przetarg na zakup 10 autobusów napędzanych gazem CNG.

Przedmiotem zamówienia ogłoszonego 1 kwietnia 2020 roku jest dostawa dwóch fabrycznie nowych jednoczłonowych autobusów elektrycznych. Zamówienie obejmuje również dostarczenie stacji ładowania

Zgodnie ze specyfikacją oferowane autobusy mają mieś długość nie przekraczającą 12,5 m i mają pomieści minimum 75 osób (w tym minimum 28 miejsc siedzących, z czego osiem dostępnych z poziomu podłogi). Oczekiwany układ drzwi to 2-2-2. Pojazdy mają być niskopodłogowe bez stopni pośrednich we wszystkich drzwiach pasażerskich, brak stopni poprzecznych (pośrednich) na powierzchni podłogi w przejściu środkowym we wnętrzu pojazdu, pomiędzy przednimi drzwiami (początek drzwi) a środkowymi drzwiami (koniec drzwi). Wymagane są min. cztery okna otwierane przesuwnie lub uchylne. Szyby mają być przyciemnione (50%). Przewidziano klimatyzację oraz ogrzewanie wodne-elektryczne. Wyposażenie obejmuje tablice informacyjne LED-owe, system zapowiedzi głosowych, monitoring, wi-fi, system zliczania pasażerów.

Wymagany jest silnik elektryczny centralny umiejscowiony przed osią napędową lub silniki elektryczne zintegrowane z osią napędową o sumarycznej mocy min. 160 kW, chłodzony cieczą lub powietrzem. Układ napędu musi posiadać system odzyskiwania energii z hamowania i redukcji prędkości jazdy, i wykorzystywać ją do doładowania magazynu energii. Pojemność magazynu energii ma wynosić co najmniej 200 kWh. Zasięg określono na 160 km bez ładowania.

Autobus dostosowany do ładowania magazynów energii w systemie plug-in. Zamawiający musi dostarczyć do każdego autobusu dedykowaną ładowarkę o mocy ładowania min. 45 kW.

W postępowaniu przetargowym startować mogą firmy, które w ciągu ostatnich trzech lat zrealizowały dostawę co najmniej dwóch sztuk fabrycznie nowych autobusów miejskich niskopodłogowych o napędzie elektrycznym. Termin składania ofert mija 14 maja. O wyborze zdecydują cena (60%), zużycie energii elektrycznej (12%), rodzaj silnika trakcyjnego (10%), wytrzymałość konstrukcji nośnej (5%), energia akumulatorów trakcyjnych (5%), szyba przednia składająca się z trzech części (4%), okres gwarancji na magazyn energii (4%).

Szacowana wartość zamówienia to 4,354 mln zł netto. Na realizację zamówienia przeznaczono 12 miesięcy.

Równocześnie trwa postępowanie przetargowe na zakup 10 autobusów napędzanych gazem CNG. W przetargu wystartowały trzy firmy, które zaproponowały oferty opiewające na kwoty od 12,8 do 13,7 mln złotych. Miasto miało na ten cel zarezerwowane 11,4 mln zł. Przetarg nie został jeszcze rozstrzygnięty, a ostatnia zmiana w statucie postępowania to informacja z otwarcia ofert zamieszczona w BIP 10 marca 2020 roku. Zamawiający zobligował wówczas podmioty przystępujące do przetargu do złożenia oświadczeń o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej.

O realizację zlecenia ubiegają się trzy firmy: Autosan z Sanoka, Solaris z Owińska i Otokar Otomotiv z Turcji.

Źródło: www.transportpubliczny.pl/eOstroleka.pl

REKLAMA

Wasze opinie

STOP HEJT. Twoje zdanie jest ważne, ale nie może ranić innych.
Zastanów się, zanim dodasz komentarz
Brak możliwości komentowania artykułu po trzech dniach od daty publikacji.
Komentarze po 7 dniach są czyszczone.
zdjecie 5983
zdjecie 5983
Kalendarz imprez
marzec 2024
PnWtŚrCzPtSoNd
 26  27  28  29 dk1 dk2 dk3
dk4 dk5 dk6 dk7 dk8 dk9 dk10
dk11 dk12 dk13 dk14 dk15 dk16 dk17
dk18 dk19 dk20 dk21 dk22 dk23 dk24
dk25 dk26 dk27 dk28 dk29  30  31
×