2012-03-25T19:11:00+02:00 eOstroleka.pl 10 0 20 5.5
Kościół i społeczeństwo,

Kilkaset osób wzięło udział w ostrołęckim Marszu dla Życia i Rodziny [VIDEO, ZDJĘCIA]

REKLAMA
fot. eOstroleka.pl
REKLAMA
11
9
45
Najlepszy komentarz
~przeciwnik pislamu , 19:33 25-03-2012,   -
Znowu jakaś głupawka. Protest dla protestu. Eutanazja w Polsce jest zakazana, ustawa aborcyjna zezwala na usuwanie ciąży w bardzo konkretnych przypadkach i jest o ile wiem najbardziej surowa w Europie.

Chyba, że chodziło o tacę i pokazanie siły kleru blokującego z fanatykami główne miejskie arterie k...
odpowiedz   •   oceń :  
W niedzielę, 25 marca, kilkaset osób przeszło ulicami Ostrołęki w Marszu dla Życia i Rodziny. Podobne marsze odbyły się również w kilku innych miastach diecezji łomżyńskiej.

Przed marszem, o godz. 13, odprawiona została msza św. w Farze pod przewodnictwem biskupa Tadeusza Bronakowskiego.

Po mszy uczestnicy przeszli ulicami miasta do kościoła pw. Zbawiciela Świata, gdzie można było złożyć deklarację duchowej adopcji dziecka poczętego.

Zapraszamy do obejrzenia galerii zdjęć i materiału wideo.

Zobacz trasę przemarszu na mapie.
REKLAMA
Materiał filmowy 1 :

Wasze opinie

Brak możliwości komentowania artykułu po trzech dniach od daty publikacji.
~przeciwnik pislamu , 19:33 25-03-2012,   -
Znowu jakaś głupawka. Protest dla protestu. Eutanazja w Polsce jest zakazana, ustawa aborcyjna zezwala na usuwanie ciąży w bardzo konkretnych przypadkach i jest o ile wiem najbardziej surowa w Europie.

Chyba, że chodziło o tacę i pokazanie siły kleru blokującego z fanatykami główne miejskie arterie komunikacyjne.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 19:44 25-03-2012,   -
Czego ludziom bronisz, jak tu ma byc tolerancja w kraju jak liberałowie bronią drugim manifestwania swoich poglądów
odpowiedz   •   oceń :  
~mieszkaniec , 19:44 25-03-2012,   -
[quote=przeciwnik pislamu ]Znowu jakaś głupawka. Protest dla protestu. Eutanazja w Polsce jest zakazana, ustawa aborcyjna zezwala na usuwanie ciąży w bardzo konkretnych przypadkach i jest o ile wiem najbardziej surowa w Europie.

Chyba, że chodziło o tacę i pokazanie siły kleru blokującego z fanatykami główne miejskie arterie komunikacyjne.  [/quote]
Ale cie lewusie kłują takie przemarsze. Niedługo będziesz miał swoją gejowską manifestację to sobie użyjesz.
odpowiedz   •   oceń :  
~przeciwnik pislamu , 19:47 25-03-2012,   -
[quote=mieszkaniec ][quote=przeciwnik pislamu ]Znowu jakaś głupawka. Protest dla protestu. Eutanazja w Polsce jest zakazana, ustawa aborcyjna zezwala na usuwanie ciąży w bardzo konkretnych przypadkach i jest o ile wiem najbardziej surowa w Europie.

Chyba, że chodziło o tacę i pokazanie siły kleru blokującego z fanatykami główne miejskie arterie komunikacyjne.  [/quote]
Ale cie lewusie kłują takie przemarsze. Niedługo będziesz miał swoją gejowską manifestację to sobie użyjesz. [/quote]


Ja wyrazilem jedynie swoją opinię na ten temat, a ty pisowski zaczadziały kundlu jak chcesz sobie poużywać po chamsku, to źle trafileś bo qurwuw też potrafię dać !
odpowiedz   •   oceń :  
~PP , 19:49 25-03-2012,   -
[quote= ]Czego ludziom bronisz, jak tu ma byc tolerancja w kraju jak liberałowie bronią drugim manifestwania swoich poglądów [/quote]

Nie bronię, tylko szukam sensu.
odpowiedz   •   oceń :  
~cannabis , 19:55 25-03-2012,   -
każdy może manifestowac co mu sie podoba, i geje i katolicy. A Pan powyżej to na 120% polityk
odpowiedz   •   oceń :  
~fan , 19:58 25-03-2012,   -
bardzo ładnie i jeszcze przyklad osobisty. Każda rodzina ma min. troje dzieci. Nie pijemy żadnych napojów alkoholowych
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 20:08 25-03-2012,   -
[quote=przeciwnik pislamu ]Znowu jakaś głupawka. Protest dla protestu. Eutanazja w Polsce jest zakazana, ustawa aborcyjna zezwala na usuwanie ciąży w bardzo konkretnych przypadkach i jest o ile wiem najbardziej surowa w Europie.
[/quote]

Zgadza się, tylko że kler chce całkowicie zabronić aborcji, nawet wtedy jak ciąża zagraża życiu matki mającej już 4 dzieci, a nawet jeżeli ciąża pochodzi z gwałtu.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 20:16 25-03-2012,   -
większość z tych owiec i tak nie wie po co tam idzie
odpowiedz   •   oceń :  
~? , 20:21 25-03-2012,   -
[quote= ]
Zgadza się, tylko że kler chce całkowicie zabronić aborcji, nawet wtedy jak ciąża zagraża życiu matki mającej już 4 dzieci, a nawet jeżeli ciąża pochodzi z gwałtu.
[/quote]
A dziecko z gwałtu to nie człowiek? Można je ot tak sobie zmordować?
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 20:24 25-03-2012,   -
[quote=?  ][quote= ]
Zgadza się, tylko że kler chce całkowicie zabronić aborcji, nawet wtedy jak ciąża zagraża życiu matki mającej już 4 dzieci, a nawet jeżeli ciąża pochodzi z gwałtu.
[/quote]
A dziecko z gwałtu to nie człowiek? Można je ot tak sobie zmordować?  [/quote]

Jak ci zgwałcą córę to pogadamy. I nikt nie mówi o dziecku, a galerecie w macicy. Bez przesady. Typowa klerykalna gadka.
odpowiedz   •   oceń :  
~lolka , 20:29 25-03-2012,   -
Pozwólcie każdemu indywidualnie decydować o samym sobie i nie narzucajcie nikomu swojego myślenia. Jednemu daje szczęście wielodzietna rodzina, drugiemu tylko jedno dziecko... trzeci nie czuje powołania do bycia rodzicem i ok każdego wolny wybór. Jeden tworzy związek heteroseksualny drugi 'kocha' inaczej ale to nie znaczy, że jest z tego powodu gorszy. Żeby była tolerancja i szacunek wobec indywidualnych wyborów jednostki nie byłyby potrzebne żadne marsze manifestacje. Każdy żyje według własnej 'legendy'. TOLERANCJA to ciągle jeszcze nieznany termin dla większości Polaków.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 20:31 25-03-2012,   -
[quote= ][quote=?  ][quote= ]
Zgadza się, tylko że kler chce całkowicie zabronić aborcji, nawet wtedy jak ciąża zagraża życiu matki mającej już 4 dzieci, a nawet jeżeli ciąża pochodzi z gwałtu.
[/quote]
A dziecko z gwałtu to nie człowiek? Można je ot tak sobie zmordować?  [/quote]

Jak ci zgwałcą córę to pogadamy. I nikt nie mówi o dziecku, a galerecie w macicy. Bez przesady. Typowa klerykalna gadka.
[/quote]
Życie DZIECKA z gwałtu nie różni się od twojego matole, a galaretę to ty masz tam, gdzie inni mają mózg.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 20:33 25-03-2012,   -
[quote=lolka ]Pozwólcie każdemu indywidualnie decydować o samym sobie i nie narzucajcie nikomu swojego myślenia. Jednemu daje szczęście wielodzietna rodzina, drugiemu tylko jedno dziecko... trzeci nie czuje powołania do bycia rodzicem i ok każdego wolny wybór. Jeden tworzy związek heteroseksualny drugi 'kocha' inaczej ale to nie znaczy, że jest z tego powodu gorszy. Żeby była tolerancja i szacunek wobec indywidualnych wyborów jednostki nie byłyby potrzebne żadne marsze manifestacje. Każdy żyje według własnej 'legendy'. TOLERANCJA to ciągle jeszcze nieznany termin dla większości Polaków. [/quote]
Coś z tolerancją to u ciebie na bakier. Może warto trochę o tym poczytać?
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 20:33 25-03-2012,   -
[quote= ][quote= ][quote=?  ][quote= ]
Zgadza się, tylko że kler chce całkowicie zabronić aborcji, nawet wtedy jak ciąża zagraża życiu matki mającej już 4 dzieci, a nawet jeżeli ciąża pochodzi z gwałtu.
[/quote]
A dziecko z gwałtu to nie człowiek? Można je ot tak sobie zmordować?  [/quote]

Jak ci zgwałcą córę to pogadamy. I nikt nie mówi o dziecku, a galerecie w macicy. Bez przesady. Typowa klerykalna gadka.
[/quote]
Życie DZIECKA z gwałtu nie różni się od twojego matole, a galaretę to ty masz tam, gdzie inni mają mózg.  [/quote]
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 20:35 25-03-2012,   -
a może warto nie mieszać się i nie komentować wyborów innych ludzi?

[quote= ][quote=lolka ]Pozwólcie każdemu indywidualnie decydować o samym sobie i nie narzucajcie nikomu swojego myślenia. Jednemu daje szczęście wielodzietna rodzina, drugiemu tylko jedno dziecko... trzeci nie czuje powołania do bycia rodzicem i ok każdego wolny wybór. Jeden tworzy związek heteroseksualny drugi 'kocha' inaczej ale to nie znaczy, że jest z tego powodu gorszy. Żeby była tolerancja i szacunek wobec indywidualnych wyborów jednostki nie byłyby potrzebne żadne marsze manifestacje. Każdy żyje według własnej 'legendy'. TOLERANCJA to ciągle jeszcze nieznany termin dla większości Polaków. [/quote]
Coś z tolerancją to u ciebie na bakier. Może warto trochę o tym poczytać?  [/quote]
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 20:37 25-03-2012,   -
[quote= ][quote= ][quote= ][quote=?  ][quote= ]
Zgadza się, tylko że kler chce całkowicie zabronić aborcji, nawet wtedy jak ciąża zagraża życiu matki mającej już 4 dzieci, a nawet jeżeli ciąża pochodzi z gwałtu.
[/quote]
A dziecko z gwałtu to nie człowiek? Można je ot tak sobie zmordować?  [/quote]

Jak ci zgwałcą córę to pogadamy. I nikt nie mówi o dziecku, a galerecie w macicy. Bez przesady. Typowa klerykalna gadka.
[/quote]
Życie DZIECKA z gwałtu nie różni się od twojego matole, a galaretę to ty masz tam, gdzie inni mają mózg.  [/quote]
[/quote]

Matoła to szukaj w rodzinie, bo nikt zdrowy na umyslę by nie chciał spłodzić takiego jak ty kretyna.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 20:40 25-03-2012,   -
[quote= ][quote=lolka ]Pozwólcie każdemu indywidualnie decydować o samym sobie i nie narzucajcie nikomu swojego myślenia. Jednemu daje szczęście wielodzietna rodzina, drugiemu tylko jedno dziecko... trzeci nie czuje powołania do bycia rodzicem i ok każdego wolny wybór. Jeden tworzy związek heteroseksualny drugi 'kocha' inaczej ale to nie znaczy, że jest z tego powodu gorszy. Żeby była tolerancja i szacunek wobec indywidualnych wyborów jednostki nie byłyby potrzebne żadne marsze manifestacje. Każdy żyje według własnej 'legendy'. TOLERANCJA to ciągle jeszcze nieznany termin dla większości Polaków. [/quote]
Coś z tolerancją to u ciebie na bakier. Może warto trochę o tym poczytać?  [/quote]

czyli rozumiem, że twoja tolerancja polega na tym, że: toleruje tylko tych co robią i myślą tak jak ja a jak myślą inaczej to już 'odstrzał':D;D;D
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 20:59 25-03-2012,   -
ale ze Chabudzinskiego nie widać? Dziwne.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 21:03 25-03-2012,   -
[quote= ][quote=przeciwnik pislamu ]Znowu jakaś głupawka. Protest dla protestu. Eutanazja w Polsce jest zakazana, ustawa aborcyjna zezwala na usuwanie ciąży w bardzo konkretnych przypadkach i jest o ile wiem najbardziej surowa w Europie.
[/quote]

Zgadza się, tylko że kler chce całkowicie zabronić aborcji, nawet wtedy jak ciąża zagraża życiu matki mającej już 4 dzieci, a nawet jeżeli ciąża pochodzi z gwałtu.
[/quote]
Dlatego kler trzeba trzymać jak najdalej od polityki. A konkordat jak najszybciej wypowiedzieć - w kasie państwa zostanie 2 miliardy.
odpowiedz   •   oceń :  
~ja , 21:09 25-03-2012,   -
Po pierwsze kler nie może zabronić aborcji, bo od tego są politycy, a manifestować każdy może. Więc co w tym złego ?
odpowiedz   •   oceń :  
~FAKT "KLER" , 22:00 25-03-2012,   -
NIE może zabronić aborcji ale może nakłaniać do tego by nie czynić złego dziecku,które znajduje się w łonie matki. LUDZIE aborcja to nic innego jak ZABICIE dziecka,które jest niewinne,które tez chce żyć jak każdy z nas. Obejrzyjcie sobie "Niemy Krzyk" wtedy może zrozumiecie  co to znaczy aborcja.  Piękne jest to ,że są jeszcze ludzie stający w obronie życia. BRAWO popieram, piękny czyn.
odpowiedz   •   oceń :  
~ola , 23:04 25-03-2012,   -
Kobieta ma prawo i OBOWIĄZEK decydować PRZED poczęciem dziecka - planować termin posiadania dzieci. Ale gdy dziecko już JEST, nie ma prawa odbierać mu życia. Powinna nie ulegać dominującej dziś propagandzie seksualnej swobody. TO SAMO DOTYCZY MĘŻCZYZNY.
Więcej odpowiedzialności - nie będzie mordowania nienarodzonych pod hasłem tzw. aborcji.
odpowiedz   •   oceń :  
~przeciwnik Lewactwa , 23:17 25-03-2012,   -
typku który podpisujesz się "przeciwnik pislamu" zbadaj swój iloraz inteligencji bo tak bredzić może tylko człowiek prosty i zidiociały.
Może zacznij podnosić inteligencję  od książeczek typu Poczytaj mi Mamo ponieważ przy twoim stanie umysłowym te będą dla ciebie jako tako zrozumiałe
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 06:27 26-03-2012,   -
[quote=?  ][quote= ]
Zgadza się, tylko że kler chce całkowicie zabronić aborcji, nawet wtedy jak ciąża zagraża życiu matki mającej już 4 dzieci, a nawet jeżeli ciąża pochodzi z gwałtu.
[/quote]
A dziecko z gwałtu to nie człowiek? Można je ot tak sobie zmordować?  [/quote]

To dodatkowo jeszcze karać zgwałcona kobietę, niektóre są silne psychicznie i to przetrzymają, a co z tymi słabszymi, jeżeli coś zrobi sobie, albo po urodzeniu dziecku, kto za to odpowie, oczywiście ona, bo Wy świętoszki umyjecie od wszystkiego ręce.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 06:36 26-03-2012,   -
[quote=ola ]Kobieta ma prawo i OBOWIĄZEK decydować PRZED poczęciem dziecka - planować termin posiadania dzieci. Ale gdy dziecko już JEST, nie ma prawa odbierać mu życia. Powinna nie ulegać dominującej dziś propagandzie seksualnej swobody. TO SAMO DOTYCZY MĘŻCZYZNY.
Więcej odpowiedzialności - nie będzie mordowania nienarodzonych pod hasłem tzw. aborcji. [/quote]

Tak, tak i stosować jedynie słuszna metodę antykoncepcji - kalendarzyk małżeński.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 06:38 26-03-2012,   -
czytam te komentarze i dochodzę do wniosku że wszyscy jesteśmy sadystami, bo męczymy małe kurczęta robiąc z nich jajecznicę lub gotując je na miękko.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 07:17 26-03-2012,   -
[quote= ]czytam te komentarze i dochodzę do wniosku że wszyscy jesteśmy sadystami, bo męczymy małe kurczęta robiąc z nich jajecznicę lub gotując je na miękko. [/quote]
Piszesz te komentarze i nic nie rozumiesz. Zjadamy też rodziców kurcząt, rodziców świnek i krówek, a także nienarodzone ryby. Ale przecież dla ciebie czy to jajko, czy to krowa, czy też człowiek to jedno i to samo. Wyglądasz mi więc na świnię. Na dodatek czerwoną i bezmyślną.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 07:25 26-03-2012,   -
[quote= ][quote=ola ]Kobieta ma prawo i OBOWIĄZEK decydować PRZED poczęciem dziecka - planować termin posiadania dzieci. Ale gdy dziecko już JEST, nie ma prawa odbierać mu życia. Powinna nie ulegać dominującej dziś propagandzie seksualnej swobody. TO SAMO DOTYCZY MĘŻCZYZNY.
Więcej odpowiedzialności - nie będzie mordowania nienarodzonych pod hasłem tzw. aborcji. [/quote]

Tak, tak i stosować jedynie słuszna metodę antykoncepcji - kalendarzyk małżeński. [/quote]
Już jesteś coraz bliżej. Aborcja nie może być metodą antykoncepcji.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 07:40 26-03-2012,   -
[quote=PP ][quote= ]Czego ludziom bronisz, jak tu ma byc tolerancja w kraju jak liberałowie bronią drugim manifestwania swoich poglądów [/quote]

Nie bronię, tylko szukam sensu.
[/quote]
to, że Ty jesteś na tyle krótkowzroczny i płytki, żeby go dostrzec, to nie znaczy, że go nie ma
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 07:46 26-03-2012,   -
[quote= ][quote= ][quote=ola ]Kobieta ma prawo i OBOWIĄZEK decydować PRZED poczęciem dziecka - planować termin posiadania dzieci. Ale gdy dziecko już JEST, nie ma prawa odbierać mu życia. Powinna nie ulegać dominującej dziś propagandzie seksualnej swobody. TO SAMO DOTYCZY MĘŻCZYZNY.
Więcej odpowiedzialności - nie będzie mordowania nienarodzonych pod hasłem tzw. aborcji. [/quote]

Tak, tak i stosować jedynie słuszna metodę antykoncepcji - kalendarzyk małżeński. [/quote]
Już jesteś coraz bliżej. Aborcja nie może być metodą antykoncepcji. [/quote]

Prezerwatywa też jest aborcją, bo po stosunku wyzucasz plemniki do smieci
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 07:53 26-03-2012,   -
A ja jestem ciekawy ile osób w Ostrołęce poszłoby na palikociarską manifę, sldowski marsz 1 maja, albo na jakiś marsz plafusiaków? Najgorzej byłoby z tymi ostatnimi, bo oni nie mają żadnego celu, ich łączy tylko chęć utrzymania władzy i stołków.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 08:32 26-03-2012,   -
[quote= ]A ja jestem ciekawy ile osób w Ostrołęce poszłoby na palikociarską manifę, sldowski marsz 1 maja, albo na jakiś marsz plafusiaków? Najgorzej byłoby z tymi ostatnimi, bo oni nie mają żadnego celu, ich łączy tylko chęć utrzymania władzy i stołków.  [/quote]

Święto Pracy, Międzynarodowy Dzień Solidarności Ludzi Pracy, popularnie zwany 1 Maja – międzynarodowe święto klasy robotniczej, obchodzone od 1890 corocznie 1 maja. W Polsce 1 maja ogłoszono świętem państwowym ustawowo wolnym od pracy[1].

Święto wprowadziła w 1889 II Międzynarodówka dla upamiętnienia wydarzeń, które miały miejsce w pierwszych dniach maja 1886 r. w Chicago, w Stanach Zjednoczonych podczas strajku będącego częścią ogólnokrajowej kampanii na rzecz wprowadzenia 8-godzinnego dnia pracy.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 08:33 26-03-2012,   -
Sytuacja w Chicago była napięta już kilka lat przed wydarzeniami z 1886 roku. Fatalne warunki pracy, niskie płace i praca do dwunastu godzin na dobę były standardem. Dodatkowo antykapitalistyczne nastroje były podsycane przez radykalnych agitatorów, walczących m.in. o ośmiogodzinny dzień pracy. Opór robotników skierował się przeciwko właścicielowi firmy McCormick Harvester Co. W wyniku próby modernizacji zakładu, która spowodowałby zwolnienia ogromnej rzeszy pracowników jego stosunki ze związkami zawodowymi nie układały się najlepiej. Pociągnęło to za sobą strajk robotników, w wyniku którego właściciel fabryki zmuszony został do radykalnych ustępstw. Nie trwało to jednak zbyt długo. Już w lutym 1886 roku dokonał zwolnienia wszystkich pracowników. Na ich miejsce powołał całkowicie nową kadrę, której bezpieczeństwa miała pilnować kilkudziesięcioosobowa grupa ochroniarzy.

Działacze związkowi szybko przeszli do ofensywy. Rozpoczęli przygotowania do demonstracji zapowiedzianej na pierwszego maja. Jej celem było wywalczenie ośmiogodzinnego dnia pracy. Na czele demonstracji stał Albert Parsons - związkowiec, anarchokomunista; opowiadający się także m.in. za równouprawnieniem czarnych. Pomimo obaw wielu ludzi pochód przeszedł bez rozlewu krwi. Wzięło w nim udział przeszło kilkadziesiąt tysięcy osób.

Do dalszej ofensywy ruszył inny urodzony w Niemczech związkowiec, anarchista August Spies, redaktor pracowniczego pisma „Arbeiter-Zeitung”. Zorganizował on trzeciego maja wiec w trakcie, którego doszło do bójki między wychodzącymi z zakładu McCormicka nowymi robotnikami a demonstrantami. Ponad dwustu policjantów interweniowało używając rewolwerów i pałek. Trudno jest określić dokładną liczbę ofiar. Według różnych źródeł zginęło od dwóch do pięciu robotników, około sześciu zostało poważnie postrzelonych, wiele osób zostało pobitych. Spies zbulwersowany brutalnością policji, apelował do robotników aby ci stawili się na demonstracji następnego dnia.

Wiec przygotowany przez Spiesa, Parsonsa i Samuela Fieldena miał miejsce na placu Haymarket. Przebiegał zasadniczo bez ekscesów. Obecny na demonstracji burmistrz Chicago Carter Harrison, twierdził później, iż nic nie wskazywało na to że policja będzie musiała interweniować. Pod koniec przemówienia Fieldena na skutek obfitych opadów deszczu na placu pozostało jedynie ok. 200 osób. Nagle, z nieznanych powodów, 180 policjantów dowodzonych przez kapitana Johna Bienfielda ruszyło do ataku na demonstrantów. Nie pomogły zapewnienia Fieldena, iż demonstracja jest pokojowa.

Chwilę później w stronę Policji poszybowała bomba. Na miejscu zginął jeden funkcjonariusz, kilkunastu zostało rannych. W odpowiedzi policjanci otworzyli ogień do demonstrujących. Nieznana jest liczba zabitych robotników. Musiała być jednak znaczna skoro w chaosie jaki zapanował na placu, wielu policjantów została postrzelonych przez swoich kolegów. Całe wydarzenie znane jest jako Haymarket Riot.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 08:34 26-03-2012,   -
W wyniku tych zajść doszło do ostrych represji skierowanych przeciwko działaczom związkowym. Wszystkie te działania były podsycane przez prawicowe i bliskie establishmentowi chicagowskie gazety. Ostatecznie przed sądem stanęło osiem osób. W tym trzej główni organizatorzy majowego wiecu i pięciu związkowców, którzy w wiecu nawet nie uczestniczyli.

Proces rozpoczął się 21 czerwca 1886 roku. Wszystkich oskarżono o zabicie policjanta, który zginął na miejscu w wyniku wybuchu. Nie podejrzewano, że w obliczu braku dowodów, oskarżeni mogą zostać skazani na surowe kary. Mimo to, siedem osób zostało skazanych na śmierć. 11 listopada 1887 roku zostali powieszeni: Parsons, Engel, Spies i Fischer. Dzień wcześniej w celi odebrał sobie życie Louis Lingg. Pozostali skorzystali z prawa łaski i po 7 latach opuścili więzienie. Przyczyniła się do tego kampania prowadzona przez ruch robotniczy, w wyniku której wyroki zostały anulowane. Obecnie historycy podejrzewają, iż bomba została rzucona przez policyjnego agenta współpracującego z kapitanem Johnem Bienfieldem.

Trzy lata po tragicznych wydarzeniach, czyli w 1889 roku II Międzynarodówka uznała 1 Maja Świętem Pracy. Chciano w ten sposób docenić oddanie dla sprawy licznych ofiar, jakie w wyniku tych zajść poniósł ruch robotniczy.
Święto 1 maja w Polsce[edytuj]

Na ziemiach polskich pierwsze obchody miały miejsce już w 1890 roku i odbywały się niejednokrotnie wbrew woli zaborców współorganizowane min. przez działaczy Socjalno-Rewolucyjnej Partii Proletariat. Masowe demonstracje, pochody oraz starcia z carskim wojskiem, policją oraz Kozakami a także wspierającymi je nacjonalistycznymi bojówkami miały miejsce w czasie rewolucji 1905 roku na ziemiach polskich zaboru rosyjskiego,organizowały je głównie Polska Partia Socjalistyczna, Socjaldemokracja Królestwa Polskiego i Litwy oraz BUND. Podobnie liczne pochody i demonstracje klasowych organizacji robotniczych i partii lewicowych, w tym Polskiej Partii Socjalistycznej, żydowskiego BUNDu, nielegalnej Komunistycznej Partii Polski, Polskiego Stronnictwa Ludowego "Wyzwolenie", Komunistycznej Partii Zachodniej Ukrainy, Komunistycznej Partii Zachodniej Białorusi odbywały się też w ten dzień w okresie II RP, często były one atakowane przez policję oraz nacjonalistycznych bojówkarzy, dochodziło do morderstw działaczy klasowych związków zawodowych i partii lewicowych. Po zakończeniu wojny rząd komunistyczny kontrolowany przez Związek Radziecki nadał dniu 1 maja status święta państwowego, wolnego od pracy i stan ten trwa do chwili obecnej.

W latach 1945-1989 obchodom 1 maja towarzyszyła bogata oprawa propagandowa. Uczestnictwo w pochodach było masowe (aczkolwiek istniała duża presja w zakładach pracy i szkołach na udział), prezentowano na nich dokonania krajowej produkcji i hasła o treści politycznej, podejmowano też zobowiązania. Uroczystościom przewodniczyły centralne władze partyjne i państwowe w Warszawie oraz lokalne w innych miastach kraju.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 08:36 26-03-2012,   -
Od roku 1983 nielegalne demonstracje organizowała lewica solidarnościowa m.in. Międzyzakładowy Robotniczy Komitet "Solidarności", Grupa Polityczna Robotnik, Polska Partia Socjalistyczna, Polska Partia Socjalistyczna-Rewolucja Demokratyczna, Nurt Lewicy Rewolucyjnej. W III RP ranga święta zmieniła się, aczkolwiek organizowane (spontaniczne i oddolnie) pochody nie zanikły skupiając się na walce o prawa pracowników, ofiar zwolnień grupowych, bezrobotnych, lokatorów kamienic czynszowych, bezdomnych, wykluczonych itd.
Inne tradycje 1 maja[edytuj]
Kościół katolicki[edytuj]
W Kościele katolickim 1 maja obchodzone jest wspomnienie św. Józefa Rzemieślnika[2] (Robotnika). Wspomnienie to wprowadził do kalendarza liturgicznego papież Pius XII w 1955 r. jako alternatywę dla laickiego Święta Pracy.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 09:14 26-03-2012,   -
pislamiści w natarciu :)
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 09:21 26-03-2012,   -
Wszyscy nawołują do tolerancji i niech każdy decyduje o sobie .
Wiec pozwólmy dziecku się narodzić dorosnąć i niech decyduje.
Zastanówcie się również dlaczego zaczyna brakować pieniędzy na emerytury ,leki i prawie na wszystko,ale nie brakuje "Na nowej liście leków refundowanych, która obowiązuje od 1 marca, Ministerstwo Zdrowia nadal nie uwzględniło wielu leków, które ratują pacjentom życie. Są natomiast na niej środki antykoncepcyjne, które będą opłacane z naszych pieniędzy"
odpowiedz   •   oceń :  
~przeciwnik pislamu , 09:21 26-03-2012,   -
[quote= ]pislamiści w natarciu :)  [/quote]

Czas na lewicową husarie.

Czy obrońcy życia wiedzą, że cały pislam z Kaczyńskim i kacykami Czartoryskim i Kotowskim to zwolennicy kary smierci? Jak to się ma do waszych żałosnych procesji i hasełek?
odpowiedz   •   oceń :  
~uczestnik , 14:24 26-03-2012,   -
[quote=przeciwnik pislamu ][quote= ]pislamiści w natarciu :)  [/quote]

Czas na lewicową husarie.

Czy obrońcy życia wiedzą, że cały pislam z Kaczyńskim i kacykami Czartoryskim i Kotowskim to zwolennicy kary smierci? Jak to się ma do waszych żałosnych procesji i hasełek? [/quote]


Nie jestem za żadnym Pisem, tylko za ŻYCIEM!
odpowiedz   •   oceń :  
~Uczestnik , 14:24 26-03-2012,   -
I zrozumcie lewacy, że i Wy żyjecie, bo nikt Was kiedyś nie wyskrobał! Dajcie żyć innym!
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 14:39 26-03-2012,   -
[quote=Uczestnik ]I zrozumcie lewacy, że i Wy żyjecie, bo nikt Was kiedyś nie wyskrobał! Dajcie żyć innym! [/quote]


Byłem już Niemcem z Wermahtu, byłem Żydem, byłem Ruskim, byłem wykształciuchem, Masonem, platfusem...
Dziś jestem L E W A K I E M.


Mam nadzieję nigdy nie być wyznawcą Kaczynizmu
odpowiedz   •   oceń :  
~??? , 15:25 26-03-2012,   -
[quote= ]Życie DZIECKA z gwałtu nie różni się od twojego matole, a galaretę to ty masz tam, gdzie inni mają mózg.  [/quote]
Co to za wyrażenie w ogóle kolego? Wartość życia ludzkiego jest w każdym przypadku taka sama. Nie ma życia lepszego, nie ma życia gorszego - ludzie są tacy sami i tak samo każdy zasługuje na szacunek i ma w sobie osobową godność (nawet człowieka mający 1/10 mm).
odpowiedz   •   oceń :  
~http://wpolityce.pl/wydar, 17:35 26-03-2012,   -
Krasnodębski: Rodzi się duch obywatelski. Społeczeństwo ma poczucie, że inne formy wyrazu politycznego w ogóle nie są zauważalne
opublikowano: wczoraj, 14:39
PAP

Prof. Zdzisław Krasnodębski komentuje dla Stefczyk.info zjawisko coraz częstszych manifestacji ulicznych i sondaż dla „Panoramy” w TVP2.

Wynika z niego, że według 30 proc. badanych protesty uliczne nie dają oczekiwanych skutków. Prawie tyle samo (29 proc.) ankietowanych uważa, że są spontanicznym wyrazem poglądów społeczeństwa, 23 proc. wierzy, że to skuteczna forma nacisku na elity polityczne, a dla 18 proc. to „manipulacja” organizacji i partii politycznych.

Zdaniem filozofa społecznego, choć rzeczywiście mona mieć poczucie słabego oddziaływania w niektórych kwestiach (jak choćby obrony telewizji Trwam, w przypadku której władza pozostaje na razie niewzruszona na protesty), to „coraz więcej Polaków ma przekonanie, że to jedyna droga, aby cokolwiek na władzy jeszcze wymusić, czy coś powstrzymać”. Jego zdaniem tenb proces będzie narastać.

    Najpierw przez lata mieliśmy okres wielkiego poparcia dla rządów. Społeczeństwo zdawało sobie sprawę, że nie wszystko jest w porządku, ale to, co nazywamy „neogierkizmem” było dosyć wyraźne. Był to czas, kiedy wpompowywano w gospodarkę, ale też w konsumenta ogromne ilości pieniędzy, ludzie się wycofali z polityki, bo byli zadowolenia i gotowi różne rzeczy zaakceptować. Protestowała nieliczna część. Teraz jesteśmy w trochę innej fazie politycznej. Zniknęła zielona wyspa i nagle wystawiono społeczeństwu rachunek. Na razie dotyczy on emerytur, ale rosnące ceny też są coraz bardziej zauważalne. Mamy efekt rozczarowanej miłości. Oczywiście ci najbardziej aktywni ludzie protestowali już wcześniej. Z drugiej strony wiąże się to z innym funkcjonowaniem mediów. One pełniły kiedyś taką funkcję wentyla. Pojawiały się w nich różne poglądy. W czasie dyskusji, debat, polemik prasowych, w wiadomościach ludzie mieli poczucie, że są jakoś reprezentowani w sferze publicznej. Dziś jest tak, że takie wydarzenia jak mord polityczny, strajk głodowy czy wielotysięczne demonstracje można przemilczeć albo tak zmiksować materiał, że wychodzi zupełna odwrotność rzeczywistości. Rodzi się więc duch obywatelski. Społeczeństwo ma poczucie, że inne formy wyrazu politycznego w ogóle nie są zauważalne.

Więcej na Stefczyk.info







http://wpolityce.pl/wydarzenia/25403-krasnodebski-rodzi-sie-duch-obywatelski-spoleczenstwo-ma-poczucie-ze-inne-formy-wyrazu-politycznego-w-ogole-nie-sa-zauwazalne
odpowiedz   •   oceń :  
~miki , 15:11 27-03-2012,   -
[quote= ]Wszyscy nawołują do tolerancji i niech każdy decyduje o sobie .
Wiec pozwólmy dziecku się narodzić dorosnąć i niech decyduje.
Zastanówcie się również dlaczego zaczyna brakować pieniędzy na emerytury ,leki i prawie na wszystko,ale nie brakuje "Na nowej liście leków refundowanych, która obowiązuje od 1 marca, Ministerstwo Zdrowia nadal nie uwzględniło wielu leków, które ratują pacjentom życie. Są natomiast na niej środki antykoncepcyjne, które będą opłacane z naszych pieniędzy" [/quote]

powinieneś się cieszyć i ubolewać że rodziny patologiczne nie dostają leków antykoncepcyjnych za darmo. Bo to właśnie w rodzinach patologicznych rodzi się najwięcej dzieci które potem chodzą samopas i przejmują "dobre" nawyki od rodziców. I tak w kółko. Więc póki patologia będzie się mnożyć na potęgę to w tym kraju dobrze nie będzie. Bo taki brzdąc widząc wiecznie pijanych rodziców sam w przyszłości będzie pił bo będzie brał to za normę. Pracą się oczywiście też nie skala a łapę po zasiłek wyciągnie... na alkohol. Więc wolę dopłacać na antykoncepcję niż do wódki żulom
odpowiedz   •   oceń :  
Serwis eOstroleka.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
Zobacz również
Kalnedarz imprez
lipiec 2019
PnWtŚrCzPtSoNd
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31  1  2  3  4