eOstroleka.pl
Ostrołęka,

Kolej Ostrołęka-Łomża-Giżycko. Już po konsultacjach w ratuszu [ZDJĘCIA]

REKLAMA
zdjecie 2232
zdjecie 2232
REKLAMA

Konsultacje społeczne w ramach budowy linii kolejowej nr 29 w Ostrołęka - Łomża - Giżycko wkraczają w decydującą fazę. W Ostrołęce niewiele osób było chętnych do dyskusji, jak ma przebiegać linia kolejowa.

Spółka przygotowująca inwestycję Centralnego Portu Komunikacyjnego jest w zaawansowanej fazie przygotowań studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego (STEŚ) dla około 140-kilometrowego odcinka linii kolejowej nr 29: Ostrołęka – Łomża – Giżycko. Jest to kluczowy fragment linii nr 29, czyli tzw. “szprychy nr 3”, który znajduje się na terenie trzech województw: mazowieckiego, podlaskiego i warmińsko-mazurskiego. Trwają konsultacje społeczne, a ich ramach odbywają się spotkania z mieszkańcami.

3 czerwca 2022 r. spotkanie w sprawie linii kolejowej 29 odbyło się w Ostrołęce. Omawiano poszczególne warianty, przygotowano także ankiety do wypełnienia dla zgromadzonych mieszkańców (jak wskazano, każda ankieta jest brana pod uwagę i każdy głos się liczy). Niestety, dużego zainteresowania nie było - przyszło jedynie kilka osób.

- Głównym celem inwestycji jest poprawa konkurencyjności w zakresie powiązań kolejowych, ograniczenie wykluczeń komunikacyjnych, podniesienie walorów turystycznych. To, co państwo zyskacie dzięki szybkiej kolei CPK to połączenie z Warszawą - usłyszeli mieszkańcy.

Obecnie doszczegóławiane są cztery warianty linii, wykonywane są analizy i na podstawie tych wyników będzie wybrany najlepszy wariant, jaki będzie rekomendowany dla zamawiającego. - Na ten moment wszystkie warianty traktujemy tak samo, dla nas to warianty równorzędne - mówili organizatorzy spotkania.

Padło też pytanie: czy powstanie przystanek "Ostrołęka-Śródmieście". W odpowiedzi wskazano: - Nasza ingerencja w Ostrołękę jest minimalna, warianty przebiegają bardzo małymi fragmentami przez tereny miejskie, więc nie planujemy żadnej dodatkowej infrastruktury.

Pojawiły się też pytania o wykup gruntów pod torowisko. Podkreślono, że tak ma do siebie trasowanie nowych linii, że ingerują one w nieruchomości. Przy analizie są zliczane koszty wykupu nieruchomości i to - jak podkreślono - też ma wpływ na wybór ostatecznego wariantu.

Więcej o: CPK, kolej, Ostrołęka

Wasze opinie

STOP HEJT. Twoje zdanie jest ważne, ale nie może ranić innych.
Zastanów się, zanim dodasz komentarz
Brak możliwości komentowania artykułu po trzech dniach od daty publikacji.
Komentarze po 7 dniach są czyszczone.
Kalendarz imprez
kwiecień 2024
PnWtŚrCzPtSoNd
dk1 dk2 dk3 dk4 dk5 dk6 dk7
dk8 dk9 dk10 dk11 dk12 dk13 dk14
dk15 dk16 dk17 dk18 dk19 dk20 dk21
dk22 dk23 dk24 dk25 dk26 dk27 dk28
dk29 dk30  1  2  3  4  5
×